Ga naar inhoud

Cryo tp in januari, nieuw jaar nieuwe kansen :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Dederika,

Welkom en natuurlijk mag je hier aansluiten! Ik hoor eigenlijk ook in een topic over februari want wij hebben morgen een tp, als het goed is natuurlijk. Heb je al veel tp's gehad, omdat je spreekt over je laatste rietje? Ben benieuwd naar je verhaal, als je het ten minste kwijt wilt... ;-) Wel fijn dat je de datum nu al weet, of ben je zelf een beetje aan het rekenen geslagen?

Heb wel een algemene vraag nog aan alle dames: Nu is morgen de tp maar mijn menstruatie zou eigenlijk a.s. maandag al moeten beginnen. De vpk heeft gezegd dat ik afgelopen vrijdag moest beginnen met utrogestan (die vieze witte bollen blèèèh!) zodat mijn menstruatie uitgesteld werd en mijn bms goed bleef. Zou ik dan ook al eerder kunnen testen of ben ik nu dom? Misschien heeft iemand van jullie ervaring met een tp laat in de cyclus want dat is eigenlijk het enige waarom ik zo'n twijfel heb over de 'slagingskans'....

Alle broedende dames: Succes op het wachtbankje en lekker blijven zitten waar je zit en zorgen dat ie groen wordt!

Neel: een fijne dag morgen met de verjaardag van je dochter! Die fijne momenten heb je nu nodig!

• Reacties 240
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Is geen domme vraag, ik heb misschien teveel op andere wachtbankjes gezeten, maar daar wordt altijd gesproken over een groen bankje als er veel dames zwanger zijn geworden........

Geplaatst

Icsi; veel succes morgen meid!! Op naar een mooi ontdooid cryootje!

Ik weet niet of je eerder kunt testen, morgen maar even vragen toch? Dan weet je't gelijk. Maar in principe zou de utrogestan ook je ongi een eind tegen moeten houden volgens mij.

Reinroef; ik las dat je 's nachts moet plassen. Ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven, maar dit kan een eerste zwangerschapsteken zijn he!!!:) (ik heb dat namelijk ook en dat hoor je vaker.) Klinkt best goed dus volgens mij!;)

Dederika, veel succes gewenst!!

Geplaatst

Hoi icsi succes vandaag! Volgens mij kun je pas over 2 weken testen, omdat embryo tijd moet hebben om in te nestelen en dan moet je lijf ook nog starten met het aanmaken van hcg hormoon. Neel

Geplaatst

Hup icsi met de tp! binnehouden ! !

Sylvia wat fijn om zoiets te lezen, oeeeh ik hoop het zoow .. ik 'voel' mijn blaas overdag ook best wel, zou het, zou het..

Geplaatst

** breek ff in **

Sylvia, ik hoorde / las dat je weer in verwachting bent. Meid, wat eens goed nieuws.

Ik hoop dat je een fijne zwangerschap krijgt en over 9 maanden van je zoon / dochter mag genieten.

Probeer er ondanks alles toch van te genieten, hoewel ik weet hoe moeilijk dat op sommige momenten kan zijn.

*** breek weer uit ***

Geplaatst

He ISCI heel veel succes vandaag. Zitten ze inmiddels veilig van binnen?

Bedankt Reinroef dit is mijn tweede echte naam, het is een erfstuk van mijn oma.

Meiden vinden jullie ook het cryo proces zwaarder dan het ISCI/IVF traject? Helaas kan het bij mij niet in mijn eigen cyclus, vandaar dat ik heel veel hormonen krijg waar ik meer bijwerkingen van heb dan bij de verse poging.

Maar goed ik probeer de moed er een beetje in te houden.

Hebben jullie misschien een paar hoopvolle verhalen over voldragen zwangerschappen van cryo's? Zelf hebben mijn man en ik meer vertrouwen in een verse poging. Maar van het ZH mogen we helaas pas weer een verse poging nadat de cryo's op zijn.

Dit wordt ons tweede en laatste rietje dus eigenlijk, als ik mijn verhaaltje terug lees valt het allemaal wel mee. Na vijf jaar ZH is mijn geduld gewoon een beetje op. Hebben jullie daar ook last van?

Groetjes Dederika

Geplaatst

Sylvia, ook ik las dat je zwanger bent, gefeliciteerd.

Ik hoop dat je ondanks toch van deze zwangerschap kan genieten, en dat je over een aantal maanden een prachtige beeb in je armen heb.

Liefs Medusa

Geplaatst

Dederika,

zo'n mooie naam zou ik ook wel van mijn oma willen erven. ookal ben ik al een jaar erg blij met haar mooie meubeltjes ;)

mijn ziekenhuis zegt dat cryo pogingen na ontdooiing net zoveel slagingskans heeft als verse. Jammer dat je zoveel hormonen moet, dat is naar. ik hoefde allen pregnyl maar ik heb ene brave cyclus, gelukkig. ik durf niet te hopen uit angst voor teleurstelling, dan is het nog wel vol te houden. Als afleiding heb ik in de beginperiode van de ivf-prikdagen de babykamer geverfd en half ingericht om alles niet alleen maar negatief te beleven, dat hielp heel veel. gewoon gedcahteloos de kamer mooi maken en daar zitten lezen met de kat op schoot is heerlijk.

ik hoop dat het jullie gaat lukken, hou vol!

weet je wel dat je heel moedig bent? je bent al heel ver gekomen!

liefs Rein.

Geplaatst

Hallo dames! Kei-bedankt voor jullie succeswensen: het heeft tot nu toe geholpen. Ukkie heeft het ontdooien overleeft en is een blastocyste. Bij de tp werd gemeld dat ie alweer grote was dan vanochtend toen ze hem gecontroleerd hebben dus groeien wil ie wel! We hebben nu nog 2 emmy's in 1 rietje als reserve. Hopen dat we die een lange tijd nog niet nodig hebben ;-)

Ik weet alleen nog niet wanneer ik kan testen want de tp was in een ander ziekenhuis dus ik moet toch even naar mijn eigen ziekenhuis bellen. Doe ik nog wel een keer, want wachten moet ik toch!

Hee Dederika, Ik ervaar dit proces ook mentaal zwaarder dan mijn eerste icsi. Ik kan het niet verklaren want bij de icsi had ik veel meer hormonen etc.

Geplaatst

Icsi; wat fijn dat het goed is gegaan!! Ook jij je emmy nu binnen dus!

Dat is wel hoopgevend joh dat ie zo goed groeit! Vast een vechtertje, moet goed komen!;)

Medusa en simonja; wat lief jullie berichtje! Bedankt!

Ik ben super blij, maar hoop zo dat het nu ook echt goed blijft gaan!! Vind het nog we l erg spannend en onzeker. Maar ik probeer ook een beetje te genieten hoor:)

Ik hoop dat met jullie alles goed gaat!? Veel succes met de laatste loodjes in ieder geval!!

Geplaatst

icsi, jij ook een blastocyste binnen dus, jeej! Feitelijk zijn we nu gewoon zwanger hè? Nu alleen nog blijven plakken!

Hier vanmorgen even schrikken op het toilet... Bij het afvegen had ik een dikke klodder slijm en daarnaast ook een kloddertje donkerbruine slijmerige afscheiding... Maar dat kan gewoon nog niks zijn nu... Maar schrikken was het wel!

Geplaatst

Hier net ook even schrikken; klein bloedspoortje bij het afvegen. Maar eigenlijk is het nog veel te vroeg voor een menstruatie. Kan dat een innestelingsbloeding zijn? Of zou dat dan al eerder zijn geweest? Weet daar eigenlijk niks van af...

Geplaatst

Oh allemaal onzekere dingetjes.... Ze spelen met ons hoofd! Ik voel een lage rug zeur pijn alsof ik ongesteld wordt... Oh nee nee nee... Hou je ogen dicht. Maak een vuist en adem in, adem uit... Meisjes we zetten door! Laa je nie gek make nie!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wil jullie allemaal onwijs veel suc6 wensen en hoop dat er veel

van jullie een positieve test in de handen krijgen....

ik heb 3 x getest op dag 10 alle 3 x was het negatief en dag 11 werd ik ongesteld..

bij een cryo word je vaker sneller ongesteld dan bij een verse..

suc6

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat fijn dat er weer een paar tp's bij zijn egkomen. Succes met het lange, lange wachten...!

Ik ben nog steeds niet ongi en voel ook niks aankomen. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit zo lang op heb zitten wachten, vaak al voor de testdag ongesteld. Vanaf zaterdag geen progynova meer en vanaf maandag geen Utrogestan. Ik heb maandag getest en dinsdagochtend heel vroeg nog een keer, zo negatief als het maar zijn kan! Het waren die goedkope testen van het Kruidvat omdat ik daar allemaal positieve reacties over heb gelezen hier.

Hoe lang duurt het bij jullie voordat je ongi wordt na cryo?

Neel

Geplaatst

Hallo meiden,

Oef, weer aan het stressen en dat mag niet. Gisteren met klachten naar de huisarts geweest, bleek ik iets aan mijn darmen te hebben. Niets ernstigs gelukkig. Wel moest ik voor alle zekerheid vandaag even urine inleveren zodat de arts kon testen op blaasontsteking. Pff...geen blaas ontsteking maar wel binnen 3 minuten een zwaar positieve zwangerschapstest. Ook was er bloed gevonden in mijn urine. De hoeveelheid kon de arts niet zeggen omdat dat dan weer niet wordt gemeten. Zelf heb ik nog niets gevonden in mijn urine en dit heb ik de afgelopen dagen toch echt gecontroleerd. Vraag me echt af wat het zou kunnen zijn. Innesteling zou toch wel laat zijn aangezien de terugplaatsing van de twee cryo´s op 29 januari was.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik probeer positief te blijven, wat heel moeilijk is, en ga zondag zelf nog een testje doen op aanraden van de huisarts en IVF verpleegkundige.

Groeten,

Froukje

Geplaatst

Hallo, mag ik hier komen meeschrijven? Ik heb morgen pas een tp, dus ik hoor eigenlijk op het wachtbankje van februari. Maar het lijkt me wel fijn, zo met cryo-vrouwen onder elkaar ;)

We hebben 2 jaar geleden onze eerste IVF gehad en daar hebben we ons prachtig dochtertje Iza van gekregen :) We hadden ook 6 cryo's en daarmee willen we nu aan de slag voor een brusje. Vanochtend heb ik telefoon gekregen van het ziekenhuis over het resultaat van het ontdooien. Ze hebben 1 embryootje dat het ontdooien goed doorstaan heeft. 4 anderen hebben het niet overleefd... Was wel even schrikken! Ik was superpositief ingesteld en was er eigenlijk van overtuigd dat we er maar 1 of 2 nodig zouden hebben. Maar geen 4...

Het ziekenhuis kon mij ook niets vertellen of het embryootje goed verder deelt, daarvoor was het nu nog wat vroeg. Tegen morgen kunnen ze mij er meer over zeggen. Nu dus duimen dat uki mooi verder wil delen!!!!! En dat morgenmiddag de tp gewoon kan doorgaan en ik Uki kan verwelkomen in zijn volledig geïnstalleerd huisje ;)

Bedankt alvast voor het luisteren naar mijn verhaal!

Geplaatst

Hee meiden!

Reinroef, Bloempje en Sushi: hoe is het met de onzekerheid? Hopelijk was het vals alarm en zitten jullie ukkies goed!

Mijnbaby: hoe is het met jou? Over een paar dagen weer intake voor een nieuwe ivf-poging, hopelijk kunnen jullie snel en met een positief gevoel starten!

Froukje: een voorzichtige felicitatie alvast, maar het is wel een vroege test.... Hopelijk is ie zondag nog knal-positief!

Neel: ik heb geen idee hoelang het duurt maar volgens de vpk komt de menstruatie een paar dagen na het stoppen van utrogestan. Vervelend dat het zo lang duurt ondanks dat de testen negatief zijn. Ik kan me voorstellen dat dat onzekerheid met zich mee brengt!

Bettyboopke: welkom hier! Hoe is de tp gegaan? Hopelijk zit Uki warm bij het kacheltje in zijn huisje ;-) Hopelijk gaat het net zo voorspoedig als met de eerste ivf, meteen raak! Hopelijk hebben wij dat geluk ook. Het is inderdaad wel schrikken dat er een groot deel van de cryo's het niet gered heeft maar feit blijft: je hebt maar 1 goeie nodig! Hopelijk is dat voldoende voor jullie. Ik zie cryo's ook echt als een cadeautje uit een eerdere behandeling...

Hier net het ziekenhuis gebeld voor het vervolgtraject: 22 feb. afspraak en urine inleveren voor zwangerschapstest. Ik kies ervoor om het door het ziekenhuis te laten doen zodat ik niet eerder thuis ga testen. Hopelijk kan ik me inhouden... Ik krijg zometeen een recept voor extra Utrogestan die ik moet blijven gebruiken als de test positief is, maar ook een recept voor medicijnen voor de eventuele volgende ronde en een behandelschema zodat we meteen opnieuw kunnen beginnen. Hoe dubbel kan het zijn :-(

Geplaatst

Hier heb ik niet veel te melden meiden, behalve dat dit wachten me zo onzeker maakt... Gister voelde ik van alles en HD ik lichtgevoelige boobs en vandaag voel ik niks meer... Het wil niks zeggen en dat weet ik dondersgoed, maar ja, tussen weten en voelen zit een wereld van verschil...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden