Ga naar inhoud

Cryo tp in januari, nieuw jaar nieuwe kansen :)


mijnbaby

Aanbevolen Berichten

@rackster; even zh bellen ja. Dan weet je 't zo. Veel succes met je laatste wachtweek! Hopelijk heb je je cryo nog niet nodig!

 

@Neel, spannend! Wanneer mag je testen? Ik volgende week maandag. Ga nu ook de 2e week in, begint nu wel echt spannend te worden he! Ik gebruik ook progynova en utrogestan. Heb daar volgens mij geen last van, alleen dan die vieze bolletjes he...bleh! Maar ja, als het maar werkt! Ik dacht gisteravond wel wat steekjes/krampjes te voelen, maar weet niet of het nou tussen m'n oren zit, of dat het gewoon m'n darmen zijn, of toch wat anders... Lastig, het zegt ook allemaal niks. We moeten nog een weekje wachten gewoon.

 

@all; ik ben niet zo actief hier, merk dat ik toch wat afstand neem tijdens de ww, maar ik lees wel mee hoor. Heel veel succes, spannende week voor ons allemaal zo te lezen.

 

 

@icsi; weet jij al of het nog doorgaat deze maand? Hoop het voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 240
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

@ Rackster, in ieder ziekenhuis gaat dat inderdaad anders en wisselt ook erg per persoon, dus inderdaad even in je eigen zh navraag doen!

 

@ Neel, spannend meis!

 

@ Sylvia83, begrijpelijk toch meis dat je afstand neemt? Duimen draaien er niet minder om ;)

 

@ mijnbaby, ooooh nee, wat een verdrietig nieuws meis... :(

 

Hier vanmiddag voor de echo geweest, er zit links een follikel van 15 mm. Mijn baarmoederslijmvlies was 7,1 mm. Al met al zag het er goed uit vond de gyn, dus mag ik morgenavond de pregnyl injectie zetten en heb ik denk ik maandag ofzo de terugplaatsing? Dat laatste weet ik niet zeker, maar daar gaan ze me morgen over bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh mijnbaby, wat balen! Echt klote voor je! Knuffel en veel sterkte :knuf:, hopelijk heb je goede hoop voor een volgend traject!

 

@ Sylvia, succes met wachten en hopelijk mag je dit topic groen kleuren!

@ Bloempje, hoe is het met jou? Kun je het wachten nog volhouden?

@ Sushi, Fijn, die goede echo, hopelijk met een goed eindresultaat: een plusje op die test!!!

@ Neel, spannend weer! succes!

 

Hier vandaag voor de 3e echo geweest. Een follikel van 24 mm (!) gespot en woensdag terugkomen. Heb zo'n idee dat vandaag de eisprong geweest is dus hoop eigenlijk dat ik ze woensdag kan overtuigen dat ik zondag of zaterdag een tp wil! Mijn cyclus is zo regelmatig als de atoomklok dat ik het risico niet wil nemen dat ze te laat zijn met terugplaatsen.... De tp is bij ons 5 dagen na eisprong dus maandag zou volgens mij echt te laat zijn. :shocking:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh arme mijnbaby, daar was ik zo bang voor vandaag. Knuffel voor jou, sterkte met overeind komen. :-(

 

Mijn cryo ging goed gelukkig, voel me bijna bezwaard.. Aan boord en nu wachten op valentijnsdag. Ze zijn zo lief in umc. Liefs Reintje.

 

Sorry Reinroef, was je vergeten in mijn reactie: Fijn dat het bij jou goed is gegaan en hopen op een positieve test, een fijne zwangerschap en een prachtig kindje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

 

Ik breek even in in jullie topic!

 

Hoe gaat het met een tp van een cryo, moet je alleen deca spuiten? en voor de eisprong pregnyl? Je hebt dan toch geen punctie? Ik heb al 4 verse pogingen ondergaan, zit nu in de 2de ww, en daar weet ik alles van maar van een cryo tp helemaal niets. Kunnen jullie me hier een antwoord op geven?

 

Allemaal succes!

 

Hee Rackster, Je kunt inderdaad het beste je zh bellen of op hun site kijken of je informatie kunt vinden over het terugplaatsen van cryo's/embryo's. Bij ieder zh en iedere patiënt is het weer anders. Ik krijg bijvoorbeeld een tp zonder medicatie of hormonen, alleen veeeeel echo's. Heb inmiddels de 3e achter de rug en krijg woensdag de 4e en hopelijk laatste! Hopelijk hoef je er nog niet veel van te weten en kun je op 7-2 een positieve test in handen hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ik nog kan wachten? Nou, 't zal wel moeten, maar ik kijk uit naar een spannende dag donderdag. Daarna hoef ik ook maar een paar dgen te wachten of ik ongi word, heb ik gehoord. Ik heb donderdags eigenlijk altijd m'n h.h.hulp om half 10, maar heb die maar afgezegd. Ik kan donderdag namelijk pas tussen half 10 en 10 uur bellen, maar moet dan als ze goed ontdooid zijn om 11 uur al in het VU zijn; liefst met wat speling natuurlijk. Heb net met de baas van manlief gepraat of hij mee mag. Hij durfde niet goed, omdat hij niks wilde zeggen nog. maar ik heb gewoon gedacht: dan vraag ìk het maar; ik wil hem erbij hebben! Hoe doen jullie dat/ gaan jullie hubbies allemaal mee, neem je een zus, moeder of vriendin mee of ga je alleen naar een tp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Bloempje,

 

mijn hubbie gaat altijd mee, dan ben je in ieder geval nog samen op het moment van zwanger worden:-). Op zijn werk weten ze van onze behandelingen en bij mij ook. We vertellen nooit precies hoe en wat (of het een echo is, of een terugplaatsing of punctie of wat dan ook!), maar dat we voor vruchtbaarheidsbehandelingen naar het ziekenhuis moeten. De laatste keer was onze dochter er ook bij (tijdens tp zelf stond mijn man met haar buiten de kamer te wachten), want we hebben dit keer niemand verteld van de tp en de kans dat ik weer zwanger kan zijn. We hadden dus ook geen oppas. Het is wel lekker om het er een keer met niemand over te hebben! Normaal weten wel een aantal mensen in de omgeving het (ouders, beste vrienden). En nu niemand. Dus als het mislukt houden we dat ook lekker voor onszelf.

PS: had net een borrel en kreeg een fles bubbels in mijn handen geduwd. Die heb ik wel weggezet, maar ik zag sommige collega's wel kijken. Ach ja....jammer

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Bloempje,

Spannend voor je, hopelijk gaat het allemaal goed donderdag en fijn dat je man meemag!

 

Mijn man is bij de echo's en gesprekken meegeweest maar is dan ook eigen baas. Mijn dochter is ook 1 x mee geweest en dat ging prima. Ik ben 1 keer alleen geweest voor een echo en dat vind ik ook prima. Morgen gaat ie mee om ze over te halen om de tp, als die plaats kan vinden, op zondag te doen omdat de follikel gisteren al 24 mm was.

 

Bij onze eerste icsi waren directe familieleden op de hoogte. We hebben deze ronde tegen niemand iets verteld en dat hoop ik ook zo te houden. Het is alleen een crime op mijn werk om het allemaal geheim te houden. Moet telkens smoezen verzinnen voor de echo's want die vallen telkens op de dagen dat ik werk en dat geeft eigenlijk alleen maar stress. Ik zie het alleen niet zitten om open en eerlijk te zijn op mijn werk want veel begrip zal er niet zijn :-( Ik vindt het wel een prettig idee dat niemand op de hoogte is en ik geen vragen krijg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes morgen icsi! Ben benieuwd! Hopen dat je eerder mag voor tp want maandag duurt idd nog best lang als je eitje nu al zo groot was.

 

Bloempje jij donderdag veel succes!

Mijn man gaat ook altijd mee, echo's en al. Ik hoef gelukkig niet alleen.

Wij hebben het allebei ook op 't werk verteld, dus dat is makkelijk, alle begrip gelukkig.

 

Fijne avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes morgen icsi!!

 

Mijn man gaat ook altijd mee met de puncties en terugplaatsingen... echo's in principe alleen in het weekend, maar dat ervaren we beiden ook niet als heel spannend... Vanavond hier weer de pregnyl gezet! Jeeeej, dit keer zonder ampullen te breken! En ook geen last bij het spuiten, nu maar hopen dat ik morgen ook geen kneiterblauwe plek heb... ben benieuwd hoeveel last ik er van ga krijgen. Vandaag wel in ene vruchtbaar slijm, echt van dat eiwitslijm. Raar... slijmtechnisch zou dat bij mij betekenen dat mijn ei vandaag/morgen popt, maar qua grootte is dat nagenoeg onmogelijk, aangezien hij gister "pas" 15 mm was! Maar ja, de pregnyl zit er nu in, hopelijk kan die het nog een beetje sturen allemaal! Maandag in ieder geval de terugplaatsing, nu maar hopen dat Jut en Jul goed ontdooien! :icon_smile:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus.... Net terug uit het ziekenhuis en met mijn cyclus van 28 dagen heb ik nu een follikel van 28 mm!!! Ze hebben nu overleg over hoe nu verder. Heb al wel vast Ovitrelle in huis voor het geval dat, maar het kan ook zomaar zijn dat we een ronde overslaan omdat de tijd erg kort is.....

Ik moet zeggen, een ronde overslaan klinkt ook niet verkeerd, dan kunnen we opnieuw beginnen MET medicatie, lijkt me verstandiger aangezien ik eieren heb die niet uit willen komen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na overleg met de arts mocht ik de spuit zetten en gaan we deze ronde dus gewoon door! De twijfel was er omdat ik normaal een cyclus heb van 28 dagen. Als ik nu nog geen eisprong had wil dat zeggen dat ik de tp maar 5 dagen voor mijn menstruatie zou hebben, dat maakte het wat ingewikkeld. Ik moet nu ook aan de utrogestan, om het allemaal wat beter te beïnvloeden maar de arts was erg positief. Net Ovitrelle gezet en woensdag, als ijsje goed ontdooit, de terugplaatsing. Ik ben er nu eigenlijk pas positief over, raar he, dat je gevoel in een keer om kan slaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey icsi, fijn dat t nu toch doorgaat!! Spannend he!

Maarre, woensdag pas tp zeg je?? Da's nog een week!?

 

Hier gaat 't goed, wachtdag 8 vandaag..pff..zo spannend nu! Ik heb er wel een goed gevoel over. Nu maar hopen dat dat terecht is:)

 

Mijnbaby hoe gaat ie met jou?! (als je hier nog leest tenminste) Al een beetje over de ergste teleurstelling heen?

Sterkte voor jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Your submission could not be processed because the token has expired.

 

Please push the back button and reload the previous window.

Het IVF-Moeders Forum

 

En dat twee keer achter elkaar. Nou ja; nòg maar eens typen.

 

Vanmorgen om 11.15 uur hebben we de TP gehad. Bij het zoeken naar een parkeerplek zijn we aangereden. Gelukkig stonden we stil en reed die ander maar zacht achteruit. Maar het kost toch tijd met gegevens uitwisselen en zo. Toen verder gezocht, parkeermeter die raar deed, 10 minuten stevig doorlopen en hèhè, we waren net op het nippertje.

Er is een meer dan 10-cellig embryo teruggeplaatst; een compactie. Net aan het zkh. hier een mail gestuurd over wat nu verder de bedoelin gis met testen: wanneer en hoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Bloempje, Fijn dat je nog op tijd was voor de terugplaatsing, nu maar hopen dat je overtijd raakt ;-)

Ben benieuwd wanneer je mag testen....

 

Sylvia, ik hoop met je mee dat het allemaal goed zit bij jou. Wanneer mag jij eigenlijk testen? Op je 1e menstruatiedag? Mijn tp is inderdaad wat aan de late kant maar dat heeft te maken met de Ovitrelle die ik gezet heb en ik krijg die vieze witte bollen, daarmee kan mijn menstruatie ook uitgesteld worden. De assistente heeft aangegeven dat ze het jammer vond om deze ronde over te slaan omdat mijn baarmoeder er zo 'klaar' voor was, zoals ze op de echo kon zien en ik ga maar van hun ervaring uit, daar moet ik het ten slotte mee doen. Hopen dat het de moeite waard is.... Trouwens, de tp is op de verjaardag van mijn man, hoe toevallig kan het zijn. Laat dat maar een goed voorteken wezen!

 

Hoe is het met de andere meiden hier. Sushi, jij hebt maandag je tp, toch? Spannend!!!! Neel, hoe gaat het met jou? En Reintje, gaat het goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloempje, lekker uitbroeden die emmie!!

 

Icsi, wij lopen beetje gelijk op, al gebruik ik geen poezeballen net als jij, en heb de tp iets eerder... Spannend weer!

 

Hier gaat het wachten me goed af, ben snotverkouden, maar ja, liever nu dan volgende week! ;-) en ik heb toch een blauw plekje over gehouden aan de pregnyl... Oh en waardeloos nadeel, sinds de pregnyl kan ik heel moeilijk poepen... Hebben jullie daar ook last van? Ik lijk wel op slot te zitten... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sushii; wat vervelend die obstipatie! Is dat een bijwerking vd pregnyl? Ik herken het niet, maar ik heb het dan ook niet gebruikt dit keer. Hopen dat je verkoudheid gauw weer over is! Maar ja er heerst van alles zo met die kou he!

 

Icsi; is ovitrelle hetzelfde als pregnyl eigenlijk?

Wel fijn dat je ook utrogestan krijgt, lijkt me een fijn idee omdat je steeds al zo snel ongi wordt. Fijn dat de gyn zo positief was!

 

Ik mag maandag eigenlijk testen (dinsdag is 14 dg na tp). Maar ik vind 'sochtends vroeg voor werktijd niet zo fijn, bang dat ik dan van slag op m'n werk kom:) Wat denken jullie? Zou ik zondagmiddag al kunnen testen?? ('s ochtends ook vroeg de deur uit dus ook geen optie) Of moet ik het toch beter later, en met ochtendurine doen? Moeilijk!

Deze laatste wachtdagen vallen me best zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sylvia, ondanks dat de wachtdagen je nu zwaar vallen, wil ik je toch ff een hart onder de riem steken! Wat een spannende tijd weer!

Ik heb 9 dagen na TP getest met ochtendurine en een KV test (2 voor 5 euro) en die gaf positief aan.

Daarom denk ik dat je zelfs al zondagmorgen met ochtendurine zou kunnen testen!

 

Heel veel succes en op naar positief nieuws!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Melis, wat lief dat je reageert!! Dank je!

Op dag 9 dus al posi getest jij? Wow, wat vroeg!! Dat is vandaag voor mij maar ik durf echt nog niet, bangescheiterd ben ik!:) Het wordt dan op zn vroegst pas zondag dat ik ga testen. Heb idd die van KV gekocht ja, schijnen goed te zijn he.

 

Maar hoe gaat het met jou dan? Bijna uitgerekend nu he, heerlijk!! Doe de andere dames maar de groeten in het maart 2012 topic, ik kom daar niet meer, toch beetje te confronterend voor mij. Veel succes met de laatste maand he!

Liefs, Syl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden