Ga naar inhoud

Cryo tp in januari, nieuw jaar nieuwe kansen :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Succes ISCI!

Ik krijg as vrijdag CD14 echo. Hopelijk is mijn slijmvlies dik genoeg voor terugplaatsen van twee cryo's.

En ik hoop dat twee cryo's bij ontdooien overleven.

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.

• Reacties 240
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

icsi, ik ben het wachten ook beu hoor...maar we moeten nog even geduld hebben he? ;-)

loesje21, mag ik vragen waarom jij 10 eicellen gedoneerd hebt aan een andere vrouw?

Geplaatst

Froukje!!!!!!!!!!!! Zwanger!!!!!!!!!!!!! Super!!!!!!!!!!!!!!!!! Meid, wat fijn voor je! Geniet ervan en probeer je niet teveel zorgen te maken hè!

Icsi, kop hè meid!!! Het kan echt nog allemaal!!!

Ik moet zeggen dat ik wel één en ander herken hoor Icsi. Bij mij gaat momenteel ook serieus op en neer wat betreft mijn positieve ingesteldheid en hoop. Ik ben aan deze poging begonnen met het idee dat ik binnen een half jaar wel zwanger zou zijn, of eigenlijk nog sneller. Dat klinkt raar, misschien zelfs wat arrogant, maar het is in feite gewoon een gevoel diep van binnen. Bij ons dochtertje had ik dat destijds ook en dat is toen ook effectief direct goed gekomen. Dus dat maakt dat ik daarin mijn kracht vindt.

Maar sinds het nieuws over onze cryootjes, dat een groot deel de dooi niet overleefden...totaal niet verwacht...en dat heeft wel een deukje in mijn vertrouwen geslagen...

Vandaag heb ik een paar keer een vlagje van paniek gevoeld. Wat als het nu niet lukt? En wat als de volgende cryo de dooi niet overleeft? Oké, een IVF dan. Maar wat als dat niet lukt? Ik ben al 37, wordt in december al 38... En mijn man is ook nog eens 10jr ouder...Pffff...

Zoooooooooooooooo stom!!!!!! Ik heb Ukkie nu in mijn buik!!!!! Ik moet eerst Ukkie vertrouwen dat hij zich lekker knus in zijn huisje nestelt!!! Zit ik een beetje te denken 'als, als, als'. Niet slim hè!

Sorry dames, maar moest echt even mijn onzekerheden even kunnen ventileren!

Weten jullie trouwens wat de mogelijke bijwerkingen zijn van utrogestan? Ik heb nl al 2 dagen pijn aan mijn borsten en steken in mijn liezen.... Kan dit van de utrogestan komen?

Geplaatst

sushii en icsi daarzo op het bankje! Heel veel succes!

morgen ga ik testen, als er vanavond tenminste niets gebeurt.. af en toe heb ik heeeel klein inimini beetje donkerbruin draadje/vlekje maar dat is echt millimeter werk.. ik voel niets... we gaan het zien..

Loesje ik ben ook benieuwd waarom je de helft van je eicellen hebt weggegeven? het is natuurlijk een goede daad maar je bent zelf nog niet eens klaar? ik heb er ook over gedacht om te doneren maar ik wil wel eerst zelf klaar zijn. hmm en die punctie vond ik niet zo prettig om het even zachtjes uit te drukken. Weet nog niet of ik dat nog een keer wil meemaken voor iemand anders. :S

Geplaatst

Sorry dat ik hier zomaar binnen kom vallen.

Ik heb afgelopen donderdag een cryo tp gehad. Voor de eerste keer en ben eigenlijk benieuwd wanneer

de meiden die nu zwanger zijn voor het eerst iets voelden.

Geplaatst

Dag Toekie, welkom hier!!

Ook jiji veel succes de komende dagen! Wanneer mag je testen? Waarschijnlijk ongeveer gelijk met mij (22e)?

Ik had bij mijn zwangerschap (nu 2 jaar geleden) mijn eerste verschijnselen een paar dagen na de tp: steken in mijn lies; zeur in mijn onderbuik alsof ik elk moment ongi werd en pijnlijke borsten. Maar ik heb al horen vertellen dat sommige vrouwen dit ook hebben van de utrogestan....

Alle andere verschijnselen zijn pas een 2tal weken na de bn gekomen: adres op mijn borsten; heel sterk ruiken (alles vinden stinken); nog meer pijn in liezen.

Geplaatst

Wat een snelle reactie Betty. Leuk!

Ik gebruik geen ustrogan (hoe schrijf je dat ;-))

Heb alleen nu 10 dagen geleden 1x pregnyl gespoten.

Wat leuk dat je bijna gelijk met mij mag testen. Ik mag de 21e!

Ik heb sinds gisteren een menstruatie-achtig gevoel en sinds vandaag

vollere borsten maar ja, het kan ook een naderende ongesteldheid zijn.

Ik kan op zich goed wachten maar als ik nu zwanger ben, wil ik het wel weten.

Anders niet ;-)

Geplaatst (aangepast)

Omdat kliniek Geertgen mij had gevraagd of ik dat wilde doen. Ik zou eigenlijk eerst voor IUI komen omdat ik relatie met vrouw heb. en we hebben ook kinderwens. Dus we gingen naar Geertgen voor zaaddonor. Toen vroeg de arts van kliniek of ik wat eicellen wil doneren en dan krijg ik DEAL-IVF en dat houdt in dat ik de helft van eicellen aan andere vrouw doneer en de rest voor mezelf hou voor de bevruchting.

We zijn zo blij dat we zaaddonor konden krijgen. En ik ben helemaal gezond en ik dacht: ik kan best wat eicellen missen. Zo kan ik andere vrouwen ook helpen met hun kinderwens.

En mijn vriendin gaat ook over een tijdje eicel donatie doen. Zij wilt zelf nooit zwanger worden. Dus zij kan ook makkelijk wat eicellen missen.

aangepast door Loesje21
even wat bij typen
Geplaatst

ik had een leuk valentijnskadootje! een positieve test. ik was zo sceptisch, ik geloofde het eerst niet. Ik durf nog niet zo blij te zijn. het kan nog mis gaan, het is zo pril. maar zo ver was ik nog niet gekomen. en het is dus mogelijk! ik hoop dat ik het mag houden.

Meisjes, ik wens jullie alle goeds en fijne valentijnsdag vandaag! ga wat leuks doen met je schatje!

Geplaatst

JAAAA REINROEF!!!!! Gefeliciteerd, echt geweldig!!!!! Ik had al in een ander topic gevraagd hoe het met je is maar toen zag ik je berichtje hier...super blij voor je !:positive energie:

Geplaatst
dank lieverds! ja ik durfde niet zo goed bij Frannie haar topic te gaan bleren :( arme meid

Jeeeeeeej reinroef gefeliciteerd!!! Wat een goed nieuws is dat! Ben blij voor je! Geniet er van!

Geplaatst

Joepie Rein! Wat gewéldig!! Ik had er een goed gevoel over. Gefeliciteerd meid!!

*Ik moet ook mijn gezicht maar weer eens laten zien op het topic van Fran*

Geplaatst

Tussen al dat feestgeweld hihihi ga ik toch nog eens mijn vraag deponeren:

weet iemand of je ongesteld-achtige pijn kunt hebben van de utrogestan? Ik heb gehoord dat je er pijn lijke borsten van kunt hebben, maar van maanstondenpijn heb ik nog niks gehoord. En het is nu veeeel te vroeg om echte maandstonden pijn te hebben...

Geplaatst

Reinroef: van harte gefeliciteerd! You go Girl!!!!! Cryo-power!!!!! Het is je zo gegund en ik ben blij dat mijn kaarsjes geholpen hebben!

Ik hou jullie vanaf een afstandje in de gaten en hou me een beetje afzijdig tijdens de laatste wachtweek om mezelf niet helemaal gek te maken. Zodra ik (of jullie) nieuws heb meld ik me weer!

Geplaatst

Reinroef, gefeliciteerd meis!!!!

Ik durf niet te testen... Vandaag in ene rare ongi buik, maar nog geen spotting, en normaal volgt dat gelijk! Dus het blijft nog even spannend... Pffff niks voor mij die wachtweken!

Geplaatst
Reinroef, gefeliciteerd meis!!!!

Ik durf niet te testen... Vandaag in ene rare ongi buik, maar nog geen spotting, en normaal volgt dat gelijk! Dus het blijft nog even spannend... Pffff niks voor mij die wachtweken!

Sushi zet 'm op meid! Ook jij positief testen he!!! Duim duim...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden