Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen deze morgen!

@Tess, ik krijg het recept van de 1500 ie pas na de punctie steeds, zou handiger zijn als ze je even vooruit laten werken. Stel dat je ze die ronde niet nodig hebt, dan wel de volgende. Nou ja gelukkig was het op te lossen, vanaf half maart schijnt het weer goed te komen met de pregnyldealers dus dan kunnen we onze shotjes weer probleemloos halen, haha! Wat een gedoe et je werk zeg, ik realiseer me eens te meer dat eigen baas zijn nu echt heeel handig is (ik verdien er nog geen drol mee weliswaar, maar toch).

Trouwens, met mijn bedrijfje is het rustig, dus moet er even goed aan trekken om de boel aan de gang te houden, ik ben nu een half jaar bezig en de eerste goodwillklanten (als in familie en bekenden) zijn nu een beetje voorbij. Maar ik heb bij iemand bedongen dat er een aanbiedingsbon van mij in een goodiebag voor 200 secretaresses komt, dus hopelijk bellen er binnenkort 200 secretaresses dat ze dolgraag een high tea of taartworkshop van mij afnemen!!

@Fransientje, hoe wast vanmorgen? Punctie al gepland?

@Crisje, dus je hebt nu 6 groten en een aantal kleintjes die nog even een groeispurtje moeten hebben? Nou dat gaat de goeie kant op dus!

@Allemaal, fijn weekend!

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fransientje, ik denk dat als het moet, ik mezelf wel kan prikken. maar ik heb een beetje een fobie voor naalden.

Dus mijn moeder is zo lief om me te prikken.

Ideaal, want ik denk dat het daardoor wel net weer iets makkelijker is!

Geplaatst

18 mm dus maandag punctie!!!!! Whoeeeeee toch altijd weer spannend hè?!

@chrisje: fijn hoor dat je moeder je kan prikken. Ik begin er steeds meer moeite mee te krijgen merk ik?

@Vianne: hoe voel je je??

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Sorry! Ik heb het gister 3x geprobeerd via de telefoon, maar dat wilde niet. We zijn echt net thuis van een ritje naar het Noorden en terug. Gisteren na de punctie heen gegaan en net terug. Straks alweer verjaardag. Dus ff snel een berichtje. Reageer ik morgen uitgebreid op iedereen.

Donderdag heb ik 1 slaaptablet gekregen, dat heeft niet echt geholpen, weinig tot niet geslapen. Om negen uur waren we in het ziekenhuis ( een zetpil en twee slaaptabletten al ingenomen ). Ik had niet echt het idee dat die slaaptabletten hielpen, werd er ook gewoon niet slaperig van.

De punctie is mij erg meegevallen. Op het moment supreme deed het veel pijn, maar achteraf is het me echt meegevallen. De hele dag weinig tot geen last gehad van buik ( alleen als ik lach, nies etc. heb ik last van mijn buik ). Na de punctie ben ik met mijn man meegegaan naar Rotterdam ( Erasmus ) en daar moesten wij ongeveer anderhalf uur wachten op de uitslagen.

12 eicellen hebben ze gevonden en mijn man had er 2 miljoen. Genoeg voor IVF dus. Wij zijn ontzettend blij dat alles zo goed verlopen is. Maandagochtend tussen half 10 en half 11 horen wij of wij een terugplaatsing hebben. Ik vind het zo ontzettend spannend! Nog twee nachtjes slapen dus. We gaan natuurlijk uit van het positieve.

Liefs en ik denk aan iedereen........

Geplaatst

Hè hè, wat is dat wachten slopend zeg. Werden we niet gebeld. Ik gebeld, had ons ziekenhuis nog niets gehoord, zij weer bellen met Rotterdam. Maar het gaat gebeuren, vanmiddag om 10 over half 3 hebben wij de terugplaatsing.

Mijn hoofdpijn is in 1x verdwenen.

Liefs

Geplaatst

@Els: gefeliciteerd!! Heel veel succes!

Bij mij is het op een grote teleurstelling uitgelopen :-(( geen follikel meer.... echt enorm BALEN!! Wel nog een IUI gekregen, maar goed daar heb ik geen hoop meer in eerlijk gezegd... Dus alles voor niks. Voor niks 5 echo's, voor niks prikken... alles voor niks! bah!

Geplaatst

Ohh, fransientje wat balen!!!

Hier ook weer een ritje deventer achter de rug, mag woensdag weer komen en dan waarschijnlijk vrijdag de punctie.

de eitjes aan de linkerkant groeien niet al te snel.

In ieder geval zaten rechts 6 grote maar dat waren er nog meer zei hij en links nog steeds een hoop kleinere.

Had stiekum gehoopt dat de punctie woensdag was, maar goed, ze moeter er wel allemaal klaar voor zijn.

els, succes vanmiddag, hoeveel waren er bevrucht?

Geplaatst

@ Crisje, dat hoor ik vanmiddag, dat konden ze nu nog niet zeggen( twee ziekenhuizen hè ). Ik snap dat je die hoop hebt, misschien heb je er woensdag wel lekker veel! Waar spuit jij mee?

Geplaatst

Els: Wat goed! Nu 2 spannende weken... Succes!

Crisje: Succes nog ff!

Fransientje: wat sneu! Dikke domper! Ik weet hoe je je voelt. Alles voor niets! Maar hoe vaak heb je dit nu gedaan? Succes meid!

Vianne: Wanneer mag je ook alweer testen?

Tess

Geplaatst

Jemig Fransientje wat shit zeg!!! Zo frustrerend als je meteen al uitgespeeld bent voor deze ronde!! Maar die iui is toch een kansje, je weet het maar nooit! Bij ons zeiden ze dat een "escape-iui"niet van toepassing is omdat het zaad daarvoor te slecht is. Dus kennelijk doen ze dat niet als het echt volledig kansloos is.

14 maart mag ik testen. Morgen is emmy3 een weekje aan boord, hoop dat hij/zij het zich inmiddels gemakkelijk heeft gemaakt. Ik heb alweer zere borsten, wat natuurlijk niks zegt maar ben toch altijd blij met elk symptoompje.

Hoe was het bij de terugplaatsing Els?? Was er nog wat om in te vriezen??

Geplaatst

Fransietje,

Toen wij het niet zagen zitten (laatste cryo tp) was ik toch zwanger..

Het is toch weer een kansje moet je maar denken.

Tegen ons hebben ze het nooit gehad over IUI.

Misschien dat het alleen kan als je nog geen punctie hebt gehad?

Maar hoe dan ook, die teleurstelling is gewoon het minst (vind ik).

Succes meid!

Tess

Geplaatst

@ Vianne, spannend allemaal hè? Ik mag 16 maart al testen.

@ Fransientje, het is in ieder geval een kans moet je maar denken, al is die teleurstelling natuurlijk heel groot.

Terugplaatsing bij mij is helemaal goed gegaan. Van de 12 eitjes zijn er 7 bevrucht en daaruit zijn 6 embryo's ontstaan ( 1 tp ). Vandaag gaan ze kijken welke ze in gaan vriezen, maar ik begreep al dat het vaker niet gebeurde dan wel. En daar krijgen wij een brief van thuis. Ik heb gezegd dat ik zwanger ben tot het tegendeel bewezen. Lekker positief blijven dus!

Geplaatst

WOW, wat goed els!!!

Dat is een mooi aantal, dat wil ik ook!

Fijn dat je al wat eerder kunt testen, is die spannende periode weer net iets korter.

Geplaatst

Hahaha, mooi gezegd: ik ben zwanger tot het tegendeel bewezen is!! Mooi dat je er 6 hebt! Hopelijk ook wat voor op het reservebankje zodat je misschien wel nooit meer een punctie nodig hebt (moet je heeeel veel geluk hebben, maar HET KAN).

Hier nog steeds aan het afwachten en ik word "fijn" afgeleid door de zoektocht naar een nieuwe auto. Mijn dierbare autootje moest voor de APK maar hij kwam er niet door en dat moest wel 2000 euro kosten om hem weer op de been (of op de wielen) te krijgen, BUMMMERRRRRR!!!! Daar moet dus een nieuwe voor komen (of beter een zoveelstehandse), 5-deurs wel natuurlijk want das handig voor aaaaal die kinderstoeltjes die er nog in moeten! Dus, ga maar weer eens even kijken op de autosites, iemand nog een goeie tip voor een leuke 2de auto, zoiets als een punto, peugeot 206, twingo oid!?

Laterrrs!

Geplaatst

Ik vind de twingo kwa ruimte wat tegenvallen, hebben wij ook gehad.

Hier ben ik weer terug van de fm.

Vanavond 21.45 uur pregnyl spuiten, vrijdagochtend worden we om 8.00 uur in het ziekenhuis verwacht.

Ik voel me op het moment behoorlijk beroerd, dus toch maar even gevraagt of dat kon komen door de behandeling.

Dat hij ging kijken, zei hij meteen dat dat inderdaad heel goed kon.

Het zijn er heel veel, dus dat ik daar wat beroerd van was, paste er wel bij.

gelukkig maar, ik was bang dat ik wat grieperig was.

rechterkant zitter er in ieder geval 10 en linkerkant ook + die cyste van 5,5 cm.

linkerkant is nog wel wat kleiner, maar ze hebben nog 2 dagen om te groeien!

Geplaatst

@ Vianne, mijn zusje heeft een "oude" punto en daar zit best veel ruimte in.

@ Crisje, spannend zeg! 20 st. dus in totaal. Fijn is dat, hopen dat alles goed vrijdag! We gaan duimen.

Hier gaat alles goed. Vanochtend voor het eerst opgestaan zonder dat het me moeite kostte. Wat is dat een heerlijk gevoel zeg. Sinds gisteren wel last van mijn buik, maar we houden het erop dat dat een goed teken is.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden