Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En dan krijg je te horen dat je nichtje zwanger is, ben heel blij voor ze, maar het is toch altijd weer een klap in je gezicht!

Nou ja, hopelijk kunnen wij dat allemaal ook snel genoeg zeggen!

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@crisje, dat is altijd vervelend. Ik ben het gelukkig nu onderhand gewend. Er is er altijd wel 1 zwanger in de familie. De een gun je het alleen meer als de ander. Het gaat helemaal goed komen!

Geplaatst

Ach ja, soms is dat moeilijk te handelen, bij de een wat lastiger dan bij de ander. Mijn zus is zwanger maar daar heb ik dan weer totaal geen moeite mee (die heeft het ook niet cadeau gekregen)maar bij sommigen kan ik het wat slechter verdragen. Maar in mijn directe omgeving is er verder nu eigenlijk niemand zwanger.

Ja, twingo's schijnen ook niet 5deurs te bestaan heb ik me laten vertellen, dus die valt af. Een Fiat Punto lijkt me ook wel wat, maar ik heb mijn neef (een ware autofluisteraar) ingeschakeld om ons te helpen een goeie te vinden, aangezien wij allebei geen bal verstand hebben van auto's. De garageman kwam nog aanzetten met een peugeot 307, vind ik een hele mooie auto maar deze was in zo'n goudgele kleur...kan ik niet echt aan wennen denk ik....Mijn zoontje vond het ook niks: ik wil geen gouwen auto!

Geplaatst

@ Crisje, zo 20, das wel een flinke oogst ja, hopelijk word je er niet nog beroerder van! Nog ff vol houden dan kunnen ze er uit!

Geplaatst

Het vervelende vind ik altijd dat ze(de meeste ) het in de schoot geworpen krijgen en gewoon niet weten wat wij door maken. voor de mensen die echt dichtbij staan ben ik altijd heel erg blij

Geplaatst

bij de twingo moet je inderdaad de voorstoel naar voren klappen, heel irritant.

Ik gun het ze van harte hoor, ik weet hoe graag ze het (ooit) willen. maar het was nog niet gepland en dat doet toch altijd even zeer.

Zou ook wel willen zeggen, oeps foutje!!!

Maar goed, laatste is prik gezet.

vanavond, morgenochtend en na de behandeling nog even antibiotica erin.

en dan is het afwachten, kan ik eindelijk ook meepraten, haha!

Geplaatst

Wij hebben een Ford Focus en mijn vriend heeft een Citroen C1.

Als ik werk en mijn vriend is thuis dan heeft hij de Ford (daar zit het zitje in).

Als er een kindje bij komt dan wil ik graag de Ford Focus station.

Het past allemaal wel (Ford Focus heeft een hele ruime achterklep), maar als we een weekendje weg gaan dan is het toch wel proppen (of ik neem te veel mee?).

Zwangere mensen om je heen, de ene keer komt het harder aan dan de andere keer.

Mijn zus is zwanger, was een complete verassing en vind ik ook super leuk!

En een van mijn beste vriendinnen is zwanger (was ook zwanger toen wij voor de eerste keer net bezig waren).

Ookal ben ik heel erg blij, het wil niet zeggen dat ik er niet van in een dipje kan raken.

Maar daar ben ik meestal ook zo weer overheen...

Hoe meer kindjes hoe mooier, mocht ons dochtertje geen broertje/zusje krijgen dan zijn er genoeg kindjes in de buurt om mee te spelen!

Nou ik heb een druk rooster dus kijk nu al uit naar volgende week....

Heerlijk even lekker 5 dagen met mijn meisje en vriend natuurlijk!

Succes dames!

Geplaatst

Wij hebben een ford mondeo, echt een enorme familybak,handig! Er moet alleen nog wat meer family in.....En ik had dus een 206je maar die is nu heengegaan.

Pff, het wordt nu wel spannender zeg, het broekloeren is weer begonnen zullen we maar zeggen. Ik heb best wel last van uuuuh "flatulentie", is dat niet een symptoom???

@Crisje, succes morgen!! Lijkt mij ook wel wat, om te zeggen: oeps, was niet helemaal de bedoeling maar we zijn zomaar zwanger! Dat je gewoon niet hoeft te wachten, wachten, wachten en teleurstelling op teleurstelling te verwerken. Hoe relaxt moet dat zijn! Mijn schoonzus ( is al zwanger als zij en man in dezelfde ruimte zijn zo'n beetje) had het 2 x en hoefde voor de middelste slechts 2 weken te wachten en raak was het. Die moet dan ook altijd zo nodig zeggen: ja dat wachten en hopen op dat hebben wij nooit gehad, dat miste ik wel een beetje......:violent1: Hoe onwetend kun je zijn....

Goed, ik moet even een boete gaan betalen, iets te enthousiast naar m'n embryo gereden laatst (pas op voor die flitspaal ter hoogte van het nieuwe DUO-gebouw Tess, kom jij ws ook lang...).

Geplaatst

@ Crisje, heel veel succes morgen, ik ga voor je duimen.

@ Vianne, ik snap dat je nu al last hebt van broekloeren. En het zijn inderdaad vaak geen handige opmerkingen. Mijn schoonzusje en ik hadden het er vorig jaar over hoe het nu ging en zo en ik wist wel dat ze ooit een kindje wilden. Dus ik vroeg er naar, zij ze niets ( ook niet dat ze bezig waren ) en twee weken later kwamen ze met het nieuws dat ze 8 weken zwanger was. Auw, daar had ik het ff moeilijk mee, maar heb nu een geweldig nichtje. En zij vonden ook wel dat het iets te snel gegaan was, gestopt en direct zwanger.

Pfff, hier een soort van menstruatiepijn in de rug, opgezocht op internet en het kan zomaar te maken hebben met innesteling. Maar ja, we moeten nog ruim een week wachten, tis zo spannend, je loopt er al 2,5 jaar op te wachten en zou het dan na 1 IVF-poging al raak zijn..........????????

Gisteren heerlijk naar de film This means war geweest. Het was erg grappig en dan ben je er ook direct ff tussenuit hè. Nu al druk bezig met een marsepeintaart voor een verjaardag a.s. zaterdag. Het marsepein heb ik nu klaar en dan ga ik morgen de vullingen klaarmaken. Hoef ik zaterdag alleen de taart nog te maken en te bekleden. Voor volgende week ( ook een verjaardag ) maak ik nog 40 cupcakes met Thomas de Trein. Mijn zus maakt zelf de de cupcakes en dan hoef ik alleen de marsepein. Het houd je van de straat zullen we maar zeggen.

Liefs

Geplaatst

@ Vianne, dat is KUT! Balen zeg! Ik ben eigenlijk ook wel een beetje bang dat het bij mij mis gaat, heb nu al twee dagen buikpijn. Heel veel sterkte meis!

Liefs

Geplaatst

Oh Vianne!!!!!!

:knuf:

Nou maar lekker ff doen waar je zin in hebt (idd chocolade eten, shoppen, drankje drinken enz. enz.)

Sterkte meid!

(Die flitspaal heeft ook al eens een mooi kiekje van ons gemaakt)

Tess

Geplaatst

Oh, vianne wat balen!!!! Laat je maar goed verwennen. Hier hebben we vandaag de punctie gehad. Om 8 uur kreeg ik de injectie zodat ik wat suf werd. En om 9 uur begon de punctie, was af en toe behoorlijk gevoelig, maar goed te doen, alleen de laatste paar deden echt zeer, want daar konden ze niet goed bij. Dus veel bewegen en wat drukken op de buik, maar toen had hij ze allemaal. Ik denk dat hij zo'n half uur is bezig geweest om alles aan te prikken. Cyste aangeprikt en toen werd ik weer terug gereden naar mijn uitslaapkamertje. Toen manlief terug was uit zwolle heb ik wat pijnstillers meegekregen en wat info. Heb nu zeker wat last en moet goed opletten wat ik kwa gewicht doe. Want ik had inderdaad last van overstimulatie, ik was de afgelopen dagen 3,5 kilo aangekomen en had een hele opgezette buik. Maar goed, lig heerlijk op de bank en laat me lekker verwennen. Morgen worden we gebeld. We hadden er trouwens 16 en manlief heeft ook goed z'n best gedaan met 14 miljoen zwemmers.

Geplaatst

Vianne, hoe is het nu met je?

En met de rest van de dames?

Ik ben er weer helemaal!

Nog wel wat last, maar goed te doen nu.

Heb mijn halve woonkamer al gepoetst, de afwas gedaan, honden uitgelaten, straks even de stallen van de paardjes doen.

Je moet jezelf toch bezig houden als je wacht op een telefoontje!

Geplaatst

@Crisje, wat fijn dat het goed is gegaan. Spannend hoor. Het komt helemaal goed! Er wordt hier voor je geduimd. Rij je zelf paard?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik ben op dit moment niet te genieten ( tegen mijn man dan hè ) en afgelopen twee dagen last gehad van mijn buik ( net alsof je ongesteld moet worden ). Het kan er bij horen, dus daar ik nu weer vanuit. Gisteren vond ik het wel ff moeilijk, maar ja ik heb nog bijna een week te gaan voor test, dus je moet wel positief blijven.

Vianne, hoe gaat het nu met jou? De klap weer te boven?

Sterkte allemaal

Geplaatst

ach els, dat moet hij maar even voor lief nemen toch!!!

kan me heel goed voorstellen dat het erg spannend is, vooral als je van alles voelt.

rij inderdaad zelf paard en mijn dochtertje heeft een geweldige pony!

mijn rijden staat op dit moment op een heel laag pitje, even geen behoefte aan, maar ze gaat lekker iedere dag de wei op, dus geniet ze even van een vakantie!

Hier zitten we nog steeds op het telefoontje te wachten, dochterlief zit al de hele ochtend met de telefoon in de hand.

Geplaatst

Ik heb tot mijn 18e paard gereden, maar ik moet zeggen dat ik het nu wel vaak mis. Voor een eigen paard heb ik geen geld en geen tijd en ja, 1x per week naar de manege vind ik ook weer zo karig ( ben niet verwend hoor, hihi ). Bellen ze dan of er iets bevrucht is of al voor de terugplaatsing?

Ik heb vanochtend in de keuken gestaan, maar mijn benen zijn het er niet zo mee eens, geloof ik. Kijk ik er net naar, hou ik gewoon ff heel veel vocht vast. Wat dat nou weer is........

Geplaatst

Ik heb van mijn 8e tot mijn 13e paardgereden en ben toen met mijn 23e weer begonnen. ik vond 1 keer in de week ook niet genoeg dus met een paar maanden stond er één op stal.

Ik heb haar nu al 4.5 jaar en dan pony van mijn dochter is ook al weer 1.5 jaar bij ons.

Nou we zijn inmiddels gebeld, en ik was eigenlijk alleen maar aan hopen dat er in ieder geval 1 of 2 bevrucht zouden zijn.

Maar wij mogen ontzettend in onze handen knijpen, er zijn er maar liefst 13 bevrucht!!!

Dinsdagmiddag om 14.00 uur is de terugplaatsing!!!

Geplaatst

Ohww Crisje, 13 bevrucht, wat goed zeg!!!! Dat verbetert je kansen toch qua cryo's en ook keuze hebben om de allerbeste terug te plaatsen! Hoeveel laat je er eigenlijk terugplaatsen?

Ik ben hier inmiddels de teleurstelling weer een beetje te boven. Zat wel even in een dipje, we halen steeds de terugplaatsing en dan lukt het laatste stapje net niet. Dat was dan poging nummer 33 qua zwanger worden in de afgelopen ruim 2,5 jaar, pfffff. Nou dan gaan we nu maar voor een kerstkindje. Ik heb wel afleiding, gisteren wat proefritjes gemaakt, o.a in een Punto, leuke auto! Mijn adviserende neef moet die maar even checken! En vandaag een onverwachte workshop gegeven ter vervanging van een concullega, mooi omzetje voor een zondagmiddagje!

Hey Els: vocht vasthouden, lijkt mij een typische zwangerschapskwaal hoor!! Je had mijn voeten eens moeten zien 4 jr geleden, echt angstaanjagend dik!

Geplaatst

@ Crisje, hopen dat er ook mooie embryo's uit komen. Spannend hoor, maar je hebt er nog een paar in de reserve, hihi.

@ Vianne, je hoopt toch altijd het beste en het lijkt me ook wel heel moeilijk, elke keer weer. Ik vind het nu al vreselijk spannend.

Hier nog voor 4 dagen wachten voor de test. Had het gisteren ff heel moeilijk, omdat ik weer last had van menstruatiepijn, maar ik kan gewoon geen uur staan met mijn benen. Dus we blijven positief.........

Geplaatst

spannend els, de testdatum komt steeds dichterbij!

Vianne, fijn dat je er weer bent. kan me goed voorstellen dat je in een dip zat.

Cyste hebben ze aangeprikt en voor een gedeelte leeggezogen, dus even afwachten wat hij nu zelf gaat doen.

Morgen om 14.00 uur hebben we een terugplaatsing in zolle, maar mag me eerst morgen weer in deventer ziekenhuis melden.

heb vanmiddag gebelt dat mijn buik nog steeds zo opgeblazen is en dat als ik zachtjes druk het al pijn doet.

gaan zitten doet zeer en ik slaap half op mijn buik/zij, ook dat doet zeer.

Dus om uit te sluiten dat ik niet te veel overstimulatie heb, maken ze een echo.

Dat ik last heb van overstimulatie was vrijdag al duidelijk, omdat ik in een paar dagen 3.5 kilo was aangekomen.

als we echt pech hebben, is er morgen geen terugplaatsing!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden