Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Crisje: Oh shit zeg! Hoop heeeel erg dat het allemaal meevalt en dat je morgen gewoon een terugplaatsing kunt hebben!!!

@Els, de dagen kruipen voorbij he, ik help je hopen!

Ik heb vrijdag weer de eerste echo voor een nieuwe ronde. We gaan er weer voor, 4 maal is scheepsrecht dan maar! Ik ben nu wel extra erg ongesteld, misschien door dat extra grote shot pregnyl ofzo?

@ Fransientje, hoe is het, laad je je op voor een volgende poging?

Geplaatst

Fransientje leest én leeft met jullie allemaal mee.... maar is erg boos en gefrustreerd en negatief en onredelijk en vooral boos....

Moet nog ongesteld worden hoor, braaf Pregnyl aan het spuiten. Voelt heel dubbel, omdat ik toch wel weet dat het voor niks is. Nog een week te gaan om die batterij weer vol te krijgen... dan gaan we er weer voor!!

Liefs aan jullie allemaal!!!!

Geplaatst

Fransientje, hopelijk voel je je snel weer beter en kun je weer positief aan de volgende poging beginnen!

Vianne, je kunt ook weer beginnen, wat gaat dat toch altijd weer snel.

Els, hoe is het???

Tess, hoever ben jij er nu mee, je bent nu toch aan de pil?

Hier was het weer een drukke dag.

Vanmorgen naar deventer voor het bloedprikken en een echo.

Op de echo was duidelijk te zien dat het een rommeltje was rondom de baarmoeder, overal volle eiblaasjes.

Soms wat vocht ertussen, maar gelukkig niet al te veel. dat ik er veel last van had, vonden ze gelukkig niet gek want ik zit gewoon te vol.

Toen ik thuis was kreeg ik het telefoontje dat de bloeduitslagen ook binnen waren.

Daarop waren geen hele erge afwijkende dingen te zien, plus dus de echo die redelijk goed was.

dus de terugplaatsing mocht gewoon doorgaan, MAAR zegt ze, je moet je zelf echt heel goed in de gaten houden.

mocht ik nou nog meer aankomen of de klachten worden toch nog erger de komende dagen, moet ik weer aan de bel trekken.

Nou toen hadden we om 14.00 uur de terugplaatsing, het embryo was van perfecte kwaliteit, liep precies op schema!

En we kregen nog beter nieuws, er zijn maar liefst 7 embryo's ingevroren!

De andere 5 kijken ze morgen nog na, maar als ze achter blijven lopen, worden ze niet ingevroren.

Geplaatst

Wow, Crisje, wat ontzettend goed nieuws. Wij hebben nog steeds niets gehoord over onze andere embryo's, morgen nog maar ff afwachten en dan er maar achter aan bellen. Ik ben namelijk heel bang dat wij ze nodig gaan hebben. Heb ondertussen nog steeds last van menstruatiepijn. Dus dat is flink balen. Maar ja, het kan altijd nog...........

Fransientje, zet hem op, het komt helemaal goed!

Geplaatst

@Crisje, ohh gelukkig, wel een terugplaatsing dus, en van een toppertje nog wel!! En nog 7 cryo's, dat geeft de burger moed! Dan heb je het tenminste niet allemaal voor niks gedaan met al die pijnlijke buikenellende enzo. Kalm an nu dus.

@Els, trek je niet te veel aan van allerlei symptomen hoor, het kan van naderende menstruatie zijn maar ook van medicatie of gewoon een dikke vette zwangerschap!

Ja, gaat snel hier, vrijdag al weer starten met een nieuwe ronde en vandaag de medicatie ophalen. Ik heb gisteren even wat shoptherapie gedaan, 2 supermooie jurkjes gekocht, mijn hele omzet van zondag er doorheen gejaagd, ha! Wel jurkjes met een beetje rekbare stof natuurlijk ;-) !

Geplaatst

Vianne, dat is lekker toch! Hopelijk heeft het geholpen ;-)! Ik zeg altijd geld is rond en moet rollen.

Vandaag de brief in huis gekregen. Ze hebben drie embryo's ingevroren, joehoe. Ik heb vanochtend een hele kleine bloeding gehad, maar doorzetten doet het niet. Vrijdag sowieso toch maar test doen, want mijn zus was ook altijd ongesteld tijdens de zwangerschap. Al verwacht ik geen zwangerschap meer op dit moment, helaas. Ik weet altijd precies wat van klachten ik heb als ik ongesteld moet worden, maar last van mijn heupen/ bekken nooit gehad. Het was vandaag een lange werkdag, omdat ik gewoon niet meer wist hoe ik moest zitten. Heeft iemand hier ervaring mee.

Liefs aan iedereen

Geplaatst

ik heb daar geen ervaring mee Els, toen ik zwanger was van onze zoon heb ik nooit meer een bloeding gehad. Mijn zus daarentegen, die nu 15 weken zwanger is (na 3 miskramen) heeft wel een paar bloedingen gehad. Volgens de verloskundige hebben sommigen ook gewoon een gevoelige baarmoeder en knapt er dan snel eens een bloedvaatje door alle hormonen en activiteit (ofzo). Dus alles kan wat dat betreft. Maar wel 3 cryo's, das toch mooi!

Ik ging vandaag weer m'n shots halen en jawel hoor, er was weer niet voldoende pregnyl. Ik heb nu de helft binnen en hopelijk kunnen ze de andere heft ook nog regelen en anders moet er een alternatief ingezet worden, wat een gedoe!

Geplaatst

Wat een tegenstrijdigheden...

Maar heel veel cryo's lees ik!

Das wel heel fijn.

Ik had na de eerste cryo tp niet zoveel vertrouwen meer in, maar ja... was toch zwanger!

Dus cryo's zijn voor mij heel bijzonder!

Ik slik nog steeds de pil, 31 maart begin ik met spuiten...

Gaat ook alweer snel.

Vind het wel ff lekker zo..

Tess

Geplaatst

Zo, vandaag is het echt begonnen, helaas. Ik ga morgen ook niet eerst meer een test doen, heeft toch geen zin. Had het na afgelopen vrijdag al het vermoeden dat het niets zou worden. Alle boosheid en verdriet is er van de week al uit gekomen, dus dat heb ik gelukkig niet meer.

We gaan nu weer positief zijn. Ik ben net in het ziekenhuis geweest voor tabletten. Die ga ik vanaf vandaag slikken, zodat ze exact weten wanneer ze terug kunnen plaatsen ( pfff, wat een ellende om geen eigen cyclus te hebben ). Waarschijnlijk hebben wij de terugplaatsing op 2 april, morgen horen wij de definitieve datum. Nieuwe ronde, nieuwe kansen zeggen we dan maar.

Geniet allemaal van het mooie weer...........

Els

Geplaatst

He shit zeg Els, jammer hoor, zou toch zo mooi zijn als het nu toch even mee zat! Maar goed: nieuwe ronde nieuwe kansen inderdaad!

Crisje, inmiddels hebben we hier al genoeg teleurstellingen gehad dus statistisch gezien lijkt het mij nu gewoon volstrekt logisch en terecht als jij nu gewoon zwanger bent van deze terugplaatsing. Ik hoop dat het universum/God/het Lot of wie die dingen dan ook maar regelt dat met mij eens is.

Geplaatst

Vind ik ook Vianne!!!

Ik bedacht het me ook.

Samen hebben we al heel wat pogingen gehad maar er is nog niemand zwanger!!!

Het word echt tijd!!!

Dus wil diegene die dit regelt wel even heel snel zorgen voor dat tweede streepje?!?! (alsjeblieft:please:)

Tess

Geplaatst

Ja! En anders dienen we gewoon een klacht in! (vraag wederom: bij wie?)

Nou ik ben vanmorgen weer voor de eerste echo geweest en de kanshebber van deze maand was 14 mm dus de eerste spuiten zitten er alweer in. Zondag weer komen. Wel apart, ik zei dat de pregnyl voor de punctie nog maar voor de helft binnen was. Toen zei ze dat ik aan 5000 i.e. ook wel genoeg had aangezien er een grote "veiligheidsmarge" op zit ENNN omdat ik wel vrij slank was! Kennelijk gaat het ook een beetje om de verhouding massa/medicijn. Ha, ik had net bedacht dat er wel weer een paar kilootjes af mochten maar kennelijk valt het mee. Tja als je steeds maar niet zwanger bent moet je je kicks maar uit kleinere overwinningen halen he!?

Dacht nog even een hartje te zien maar nee hoor, was gewoon een slagader.... Ze zei nog wel dat als je enorm gutsend ongesteld bent zoals ik was (nou ja ze formuleerde het anders) het kan zijn dat er toch een beginnetje is gemaakt van een zwangerschap maar dat het uiteindelijk niet heeft doorgezet. Ja...heb je natuurlijk ook weer geen zak aan maar goed, zoals ik al zei: haal je vreugde uit de kleine overwinningen.

Geplaatst

Jeetje vianne, wat gaat dat toch altijd snel bij jouw!

Ik vind dat alle dames uit dit topic gewoon uit deze of de aankomende terugplaatsing, zwanger moeten worden( denkt heel hard na over deze zin, maar jullie weten wat ik bedoel, toch).

Ik sprak vandaag ook weer iemand, die had een vriendin die ivf deed en was inmiddels 30 weken zwanger.

toch grappig, ik ben heel open naar iedereen die het weten wil en dan pas kom je erachter dat je echt niet de enige bent in je omgeving!

Geplaatst

Dames,

Vanaf nu zijn wij allemaal bij de eerstvolgende poging zwanger. We houden gewoon de moed er in. Had het er gisteren met de zuster over, dat mij die medicijnen zo zwaar vallen, maar die heb ik deze poging gelukkig niet. Tuurlijk wel een beetje, maar ben gewoon ff blij dat ik "hormoonvrij" ben ff.

2 april hebben wij de terugplaatsing, ze gaan eerst het rietje ontdooien met 1 embryo en doet tie het niet, dan gaan ze het rietje met 2 embryo's ontdooien. Ga ik straks ook nog gewoon gelijk krijgen over een tweeling.... Hihi, heb altijd gezegd dat als ik zwanger raak, dat het van een tweeling is. Hoezo positief.

Ik ga een lekker druk weekend in, dus allemaal heel veel succes de aankomende dagen.

Liefs

Geplaatst

Zo, vandaag weer ge-echoot en het eitje was er klaar voor. Dinsdag dus punctie en vanavond/vannacht pregnyl spuiten. Hopelijk op een beetje normaal tijdstip, daar zullen ze straks nog over bellen.

@Crisje, valt mij ook op, als je er over praat komen er ineens allerlei verhalen naar boven, laatst nog een moeder van de peuterspeelzaal die ook 3 miskramen had en daarna vlot 3 kids kreeg, zo hebben toch veel mensen hun eigen verhaal.

Geplaatst

Hier groei ik flink van de pil.

Kan sporten en gezond eten wat ik wil maar groei eerder dan dat ik afval.

Zou dat er weer af gaan wanneer ik stop met de pil?

Heey Vianne, gaat snel hoor! Succes!!!!

Geplaatst

Wow vianne, succes!

Ach tess ik ben ook wel een paar kilo gegroeid, komt ook nog steeds wel door vocht, maar het zit er aan en bij mij gaat het er pas na de (eventuele) zwangerschap weer af, haha!!

Vind het nu niet zo belangrijk, als je zwanger word kom je ook weer aan.

Nu wil ik gewoon lekker eten wat ik wil zonder op mijn gewicht te letten, we hebben al spanningen genoeg toch???

Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet snel groei, scheelt natuurlijk ook een hoop.

Els en fransientje, hoe is het met jullie?

Geplaatst

@ Tess, dat gaat er vast weer af na de pil

@ Crisje, je hebt groot gelijk, zo denk ik er ook over. Al mag er bij mij wel een kilo of 10 af. Jij nog nergens last van?

Van de hormonen was ik drie kilo aangekomen, maar dat is er nu weer gelukkig af.

Voor de rest gaat het hier wel prima, slik nu kleine pilletjes om een kunstmatige cyclus te krijgen en dan hebben we over 2 weken alweer de tp ( hoop ik ). Al sta ik wel heel erg in dubio. Vind het hele hormoongebeuren heel erg zwaar, dus ik hoop dat wij nog met de komende terugplaatsingen een kindje mogen krijgen, want ik weet niet of ik het hele traject weer wil. Maar aan de andere kanten zijn het ook maar weer een paar weken. Ach ja, gewoon positief blijven, zeggen we dan maar.

Afgelopen zaterdag heb ik het twee zussen verteld die het nog niet wisten, maar mijn zusje begreep het wel, mijn oudere zus denk ik ook wel, maar die praat er niet makkelijk over. Begint ze over haar eigen problemen, nou ja, dat wil je gewoon niet horen nadat het net mislukt is. Heb ik ook wel gezegd tegen mijn moeder, dat ik het heel raar vond.

Ja, zei mijn zus, jij bent nooit ongesteld, maar ik ben maar 3 weken per jaar niet ongesteld, dus ik denk dat ik alles maar weg laten halen, want mijn gezin is zo denk ik wel compleet. Dan vind ik het echt wel ff moeilijk hoor, terwijl ik het ook wel snap. Ach ja, ik heb het verteld, hoef ik er ook niet meer geheimzinnig over te doen.

Liefs

Geplaatst

dat is altijd naar, maar misschien weet ze inderdaad niet hoe ze ermee om moet gaan. mensen die al hun kinderen op de normale manier hebben gekregen, denken dat je het zo even doet!

Moet zeggen dat ik ook zo dacht, ik was van mijn dochter de 2e maand al zwanger. en stiekem ga je er dan ook vanuit dat dat de 2e keer ook zo gaat, misschien niet zo snel, maar wel via de normale weg.

pas nu besef ik wat het allemaal in houd.

En els ik kan natuurlijk niet zien hoe jij met de hormonen omgaat, maar je moet het nu niet opgeven. je hebt er al zoveel voor doorstaan en je krijgt er iets heel moois voor terug!

Maar deze keer gaat het gewoon lukken, hadden we afgesproken, toch!

Ik merk hier thuis dat het toch ook wel wat impact op het gezin heeft.

Dochterlief krijgt ineens wat moeite met dingen op school, volgende week heb ik een 10 minutengesprek en ik denk dat ik maar even open kaart speel met onze thuissituatie.

Arme kind krijgt de laatste 2 jaar zoveel op haar bord. We hebben afscheid moeten nemen van 2 honden, waarvan 1 echt haar maatje was! Mijn moeder is in 2 jaar tijd 6 keer geopereerd en zal nooit meer pijnvrij kunnen zijn.

mijn schoonmoeder geopereerd en die heeft nu ook weer allemaal onderzoeken achter de rug.

Maar het meest heftige was wel dat manlief anderhalf jaar geleden een tia heeft gehad, en ja je vader in het ziekenhuis, die heel erg in de war was.

Gelukkig is hij weer helemaal hersteld!

Geplaatst

@Crisje, tjee dat is wel heftig voor je dochter, lijkt me heel beangstigend voor een kind als je vader zoiets overkomt. Onze zoon is natuurlijk wat jonger dus die krijgt er volgens mij niet zoveel van mee. Die vraagt alleen maar, moet je naar de buikendokter of de voetendokter (kep steunzolen) mama?

@Els, ja wat crisje zegt: sommige mensen weten gewoon niet wat ze moeten zeggen op zoiets. Dan beginnen ze maar over zichzelf om een houding aan te nemen. Wij zijn er vrij open over en ik merk dat mensen er heel verschillend op reageren. Ook wel eens heel geinteresseerd maar soms verwacht men ook totaal niet dat je daar open over bent en dan klappen ze een beetje dicht. Maar de reactie van je zus was wel een beetje lomp ja...

@Tess, ja snel ga ik weer he, die eitjes van mij daar kun je afspraken mee maken! Morgen 9.30 punctie en dan voor de 4de x maar weer wachten op bevruchting. Ik ben nu wel steeds banger dat we daar een keer pech mee krijgen want na 3x bevruchting zou je zeggen dat je ook een keer aan de beurt bent voor een gevalletje "geen bevruchting". Nou ja, we moeten maar weer afwachten (story of my life)!

Geplaatst

Els, over twee weken... spannend! Ja ik denk ook dat sommige mensen niet zo goed weten wat ze moeten zeggen. Ik ben ook heel open over de IVF. Dat is voor sommige mensen best even schrikken. Maar ik vind het prettig om er open over te zijn en te doen alsof het heel normaal is. Want voor ons is dit nu eenmaal de manier om een kindje te krijgen. Natuurlijk zou het fijn zijn als je er goed met je zussen over kon praten. Maar ja, helaas is niet elke zus hetzelfde. Daarom is het denk ik ook belangrijk dat je er met je man/vriend wel heel goed over kunt praten. Want uiteindelijk doe je het toch met z'n tweeen. Maar alle steun en begrip van vrienden/familie om je heen is natuurlijk heel fijn! En als je zus er even over na heeft gedacht dan volgt er misschien wel een heel ander gesprek...

Crisje, jeetje ja... heftig voor je dochter. Maar ook voor jou lijkt me.

Vianne, de een heeft van de 6 x helemaal geen bevruchting en jij gewoon 4 x van de 4 (want na deze keer ben je zwanger immers!).

Succes!

Ik geniet van mijn vrije tijd (omdat ik nu niet steeds om de dag naar het ziekenhuis hoef). En van het mooie weer! Oh daar knap je toch van op. Ondertussen toch een beetje bezig met de IVF (pil). En 31 maart start ik met de hormonen. Ben benieuwd hoe dat deze keer zal gaan. Ik had er voorheen geen moeite mee of last van dus hoop dat het nu weer zo voorspoedig zal gaan. Heb nu zowat alle medicijnen in huis. Nu nog even niks....

Tess

Geplaatst

Nou, teleurstelling nummer 34 is binnen, geen eicel vandaag! Klotenzooi! Er was een duidelijk eiblaasje maar na de punctie bleek daar dus niks in te zitten. Echt ik baal hier zo van, nu is het gewoon al weer gebeurd met deze poging. Ik had mezelf wel ingeprent dat wij ook wel een keer pech zouden hebben maar ik had meer gedacht dat er eens geen bevruchting zou zijn. Dacht dat die eicellen van mij in ieder geval braaf doen wat de bedoeling is maar daar kun je dus ook niet altijd van uit gaan. Echt shit is dit!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden