Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Arme Vianne, wordt maar even heel kwaad en verdrietig en boos en laat je maar even lekker gaan. Het is gewoon oneerlijk, niet verdiend en gemeen!!!!

Sterkte meid!!

En liefs aan jullie allemaal trouwens!

Ik zit weer op dag 32 maar durf niet te testen... Voel niks en weer toch wel dat ik nooit geluk heb ;-(

Geplaatst

Ja, kwaad en verdrietig ben ik inderdaad. Dat rotzaad ook en die rotpuncties en die rotspuiten en die roteicellen en die hele sodemieterse klotenbende bij elkaar!!!!! IK WIL GEWOON NU ZWANGER ZIJN!!!!

Ga maar snel testen Fransientje en kom met positief nieuws want daar ben ik wel aan toe! Of anders een ander positief nieuwtje, maakt niet uit wat!

Geplaatst

Ik ook meid, ik ook :( laat het een troost zijn als ik zeg dat ik precies weet hoe je je voelt en dat ik je snap... en je boosheid en AL het gekloot eromheen :-( zoveel mensen in je omgeving zeggen het, maar wij weten echt hoe je je voelt... en dat is voor nu effe compleet omver geslagen.... je kunt nu niks meer... weer een maand voorbij, weer een kans voorbij... MAAR bij de volgende ronde ben je weer opgeladen... over een paar dagen veeg je jezelf weer bij elkaar want je bent dapper en sterk... alleen nu even niet. Soms mag je ook best even een paar dagen de balen hebben hoor... het is gewoon onwijs pittig en oneerlijk en gemeen wat wij moeten doorstaan!!

Ik zit trouwens al op dag 35, vanmorgen getest :mad: wederom negatief..... zucht... zo gemeen he.... Nog steeds niet ongesteld, komt vast door die K** hormonen.... waarom dit er nog eens bovenop? Is het hele IVF gedoe al niet genoeg?

Dus sorry, ik breng jullie ook geen goed nieuws :(

Geplaatst

@ Crisje, dat ben jij toch..........

@ Fransientje, waarom nog niet ongesteld? Heeft de natuur niet een verrassing voor jullie in petto....... en test je gewoon laat!

@ Vianne, dat is flink balen, zeg. Hadden ze er nog een oorzaak voor?

Kom op meiden, de volgende poging zijn we allemaal raak.

Geplaatst

@Els, tja ze zeiden dat het vrij normaal is dat je eens in de zoveel tijd een "fop-ei"hebt, waar geen eicel in is aangelegd. Grapje van de natuur zeg maar (slecht gevoel voor humor heeft de natuur dus...). En aangezien je met eigen cyclus ivf/icsi er maar eentje hebt is het dan dus ook kansloos voor die ronde. Het kan ook zijn dat de eicel stuk is gegaan bij de punctie maar dan was het sowieso een flut-ei zonder toekomst (vrij vertaald).

@Fransientje, dank voor de peptalk, kon ik wel even gebruiken. Maar de iui heeft dus ws ook niet voor een verrassing gezorgd!? Damn, dat zou toch zo mooi zijn geweest! En dan zit je maar te wachten voor niks. Nou, nieuwe ronde nieuwe prijzen dan maar weer. Ik heb nu eigenlijk ook een soort rustperiode en ik heb besloten dat ik dan ook maar zwaar aan de wijn moet en naar de sauna en alles. Ik drink nu al zo lang bijna geen alcohol dat ik er wel heel snel van op m'n kop ga staan, ben niet meer zo getraind zeg maar...

Geplaatst

Vianne, de natuur heeft dan zeker een slecht gevoel voor humor!

Hier begint het inmiddels wat spannender te worden, zit op dag 10 na de terugplaatsing, mag dinsdag pas testen!

Maar ik heb vanmorgen voor het eerst boven de wc gehangen, dus ik hoop stiekum dat dat een voorteken is!

Geplaatst

@chrisje: als jij nou eens begint met zwanger worden, dan volgt er na jou iedere maand 1 van ons, deal?!

@vianne: ik krijg geen cadeautjes, altijd al geweten :-( menstruatie begonnen... Dus weer voor niks gehoopt ;-) MAAR we geven potverdorie NIET OP!! Denk erom... En ik doe met je mee... Heb denk ik al een jaar geen wijntje meer op, en dit weekend ga ik lekker in de zon aan de rosé!!! Laten we ervan genieten :-)

Fijn weekend dappere medestanders!!!!

X

Geplaatst

Oeh, dus je bent misselijk Crisje, hoe spanningsverhogend is dat!!?? Dat zou toch heerlijk zijn als je na 1 ivf gewoon meteen van het hele gesodemieter af bent! Was je bij de vorige zwangerschap ook beroerd er van??

@Fransientje, wij houden dapper stand!

Geplaatst

Oh Vianne, wat KUT! Dit verwacht je niet... Nou je hebt gelijk. Lekker ff relaxen, sauna, wijntje... Je mag jezelf best verwennen!

Fransientje, jammer hoor. Dan hoop je toch dat die testen gewoon niet deugen en je toch zwanger bent. Ook jij moet jezelf maar lekker verwennen.

Crisje, spannend hoor. Ben jij dan de eerste?? Dan volgen wij!

Ikgeniet volop van het mooie weer. Nog even en dan begin ik met spuiten. Maar vind het toch nog steeds wel erg lekker om even gewoon te genieten en niet bang te hoeven zijn voor de teleurstelling. Maar heb er wel weer zin in hoor!

Wat fijn he? Dat we elkaar begrijpen omdat we weten wat het allemaal inhoudt.

Iedereen doet het anders en staat er anders in maar toch...

Liefs voor alle meiden!

Tess

Geplaatst

Tess, lekker dat je gewoon even kunt genieten zonder je druk te hoeven maken om iets, dan ben je straks weer helemaal opgeladen en kun je weer helemaal tegenaan!

Vianne, bij mijn eerste zwangerschap was ik tot 16 weken beroerd en kon ik bijna dagelijks boven de pot hangen.

het begon alleen wel later.

Maar, volgens mij speelt mijn lichaam een heel gemeen spelletje met me.

Vanmorgen wel iets misselijk, een beetje weeig in maag, maar ook helaas een "draadje" oud bloed.

Hoeft natuurlijk niets te zijn, maar de krampjes en steekjes zeggen me eigelijk dat ik 1 dezer dagen ongesteld ga worden!

Geplaatst

Crisje, dat is balen, hoop houden hoor, misschien ben je echt wel zwanger....... Gebruik je nu ook nog pillen? Ik ben van de Utrogestan ook vaak misselijk geweest.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik voel mij weer topfit en van de tabletjes die ik nu gebruik, heb ik geen bijwerkingen. Zo lekker is dat! Nu weer wachten op de volgende tp, zucht, haha.

Fijn weekend allemaal!

Liefs

Geplaatst

Els moet jij eigenlijk ook nog prikken voor een terugplaatsing van een cryo???

ik ben nog niet eerder misselijk geweest van de utrogestan, behalve de afgelopen 2 dagen en gebruik ze toch al 2 weken!

We gaan er maar gewoon van uit dat het doorzet, dan is de klap in iedere geval niet zo groot als dat ik bij mezelf denk: het kan nog!

Neem aan dat het één dezer dagen echt door gaat zetten, dus dan kan ik maandag het ziekenhuis bellen.

Geplaatst

Crisje, ik slik nu kleine tabletten ( een soort van pil ) om mijn cyclus te simuleren. Normaal gesproken plaatsen ze terug in een eigen cyclus, maar omdat ik die niet hebben bootsen ze het na met die tabletten. Die moest ik slikken vanaf de eerste dag van mijn menstruatie tot aan het eind van mijn cyclus. Heb jij een eigen cyclus? Anders zou ik nog ff bellen met het ziekenhuis.

Ze hebben mijn fictieve punctiedatum op volgende week donderdag of vrijdag staan en vanaf dat moment moet ik ook weer utrogestan gebruiken.

Wel weer flink balen of niet dan? We blijven in ieder geval voor je duimen!

Geplaatst

Ik heb gewoon een eigen cycles.

Ik denk dat ik maandag wel kan bellen, eerst maar even wachten tot het echt doorzet.

Heb nu bruine afscheiding, dan weer roze en veel kramp.

Dus hoef denk ik niet heel lang te wachten!

Merk wel dat de teleurstelling na 4,5 jaar steeds groter word, bah!

Geplaatst
Ik heb gewoon een eigen cycles.Ik denk dat ik maandag wel kan bellen, eerst maar even wachten tot het echt doorzet.Heb nu bruine afscheiding, dan weer roze en veel kramp.Dus hoef denk ik niet heel lang te wachten!Merk wel dat de teleurstelling na 4,5 jaar steeds groter word, bah!
Dat snap ik, als je al zolang bezig bent en je hebt de hoop toch op ivf. Laat je lekker verwennen en laat de teleurstelling de vrije loop. Hoop dat je toch nog een mooi weekend hebt.
Geplaatst

@ Crisje, ja moeilijk he, hoe langer het duurt, hoe zwaarder het valt. En als je eerder probleemloos een kindje hebt gekregen is het ook zo onwerkelijk dat het ineens niet meer wil.

Voor onze zoon hebben we vandaag al een keus voor een basisschool gemaakt, na de zomervakantie gaat hij beginnen. Die wordt al zo groot, hij kan ook ineens fietsen! Maar ik baal dan ook weer dat het leeftijdsverschil steeds groter wordt. Voor iemand die nog hard moet werken voor uberhaupt 1 kind klinkt dat ws als enorm gezeik om niks. Is het ook eigenlijk wel...dus daar moeten we ons maar bij neerleggen.

Goed, ik ga slapen ik ben moe, sluit mijn beide oogjes toe, welterusten!

Geplaatst

Nou hier was zondag een dag met dubbele gevoelens.

Mijn dochter had voor de 2e keer een paardrijwedstrijdje, wat ze echt super heeft gedaan, we zijn dan ook echt super trots.

Maar daar ging ook wat verdriet aan vooraf.

Ik heb de nacht van zaterdag op zondag enorme krampen en steken gehad in mijn onderbuik en bovenbenen, mijn pijngrens ligt vrij hoog, maar hier kon ik echt niet van slapen.

Alleen maar draaien, draaien, draaien en zondag ochtend was ineens duidelijk waarom.

Het was dus "wel gelukt" maar het is niet blijven zitten.

Gistermiddag het ziekenhuis gebeld en moet nu dus weer een rustmaand, heel frusterend, want ik voel me goed, dus hup ik wil verder.

Maargoed, ik ga meedoen aan een studie onderzoek, waarin ze gaan kijken wat beter werkt, een terugplaatsing in eigen cyclus of in een "kunstmatige cyclus"waardoor ik dus vanaf dag 1 pillen moet slikken.

Welke ik ga doen, hoor ik nog!

Hoe is verder met iedereen???

Geplaatst

Heey Vianne, iedereen gaat uit van zijn eigen verhaal.

En dan mag je je best rot voelen.

Er zijn altijd situaties die erger zijn...

Maar het relativeert idd soms wel.

Wat niet wil zeggen dat je niet mag "zeuren".

Oh Crisje...Wanneer had je kunnen testen dan? Wat sneu om dan te horen dat er wel wat heeft gezeten. Ja die maand rust is niet leuk als je er alweer aan toe bent. Maar ookal voel je je goed, als je de volgende poging wel zwanger bent dan moet jullie kindje wel 9 mnd in jouw baarmoeder zitten en moet het daar dus extra uitgerust zijn. Ik begrijp je helemaal. Nu we een dochtertje hebben kan ik gemakkelijker besluiten even pauze te nemen of een poging over te slaan. Maar toen we nog geen kindje hadden was er maar 1 doel en wilde ik ook steeds zsm verder. Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling!

Met mij gaat het nog steeds goed. Heb alleen de griep...

Zaterdag starten met de spuiten.

Alle medicijnen zijn er!

Dus kom maar op!

Sterkte en succes voor alle meiden!

Tess

Geplaatst

Dag bikkels!!

Iedereen heeft inderdaad zijn eigen verhaal... ik hier heb geen kindje, nooit gehad, nooit zwanger geweest... en toch kan ik me het gemis van een tweede erg goed voorstellen. Helaas heb ik dit in mijn nabije omgeving ook gezien, en het verdriet is er nooit minder om :-(

Ik hoorde gisteren weer van een vrouw van mijn leeftijd met baarmoederhalskanker... brrrr.... ook geen fijn bericht. En dat relativeert dan weer mijn geneuzel denk ik maar he ;-)

Balen dat we weer niet zwanger zijn deze ronde meiden!!!! Bah :-(

Zal het zonnetje dan zijn positieve schijn gaan werpen in de volgende ronde? Ik hoop het maar....

Ik mag as vrijdag weer voor de eerste fm meting, geestelijk nog niet helemaal klaar. Dus nog maarr even een paar dagen rust nemen en weer proberen ergens energie vandaan te halen ;-)

Kom op meiden, we kunnen het!!!

Liefs & hopelijk genieten jullie nog even van het mooie weer.....

Geplaatst

ps. net weer het 'gevecht' aan gegaan met de apotheek; de 5000 IE Pregnyl is niet meer te krijgen.

Nu moet ik Ovitrelle gaan gebruiken? Hebben jullie hier al ervaring mee?

Na de punctie wel weer 1500 IE Pregnyl.... hmmm zou dit wel goed gaan?

Geplaatst

@ Fransientje, ik gebruik altijd Ovitrelle voor de eisprong en ik heb daar nooit geen problemen mee.

@ Crisje, bah, wat naar zeg! Je blijft elke maand weer hopen hè?

Hier gaat alles goed, veel genieten van de zon en weinig last van de hormonen. Als alles goed gaat, krijg ik maandag weer een terugplaatsing.

Geplaatst
@ Fransientje, ik gebruik altijd Ovitrelle voor de eisprong en ik heb daar nooit geen problemen mee.@ Crisje, bah, wat naar zeg! Je blijft elke maand weer hopen hè?Hier gaat alles goed, veel genieten van de zon en weinig last van de hormonen. Als alles goed gaat, krijg ik maandag weer een terugplaatsing.
Oeh spannend Elsje, ik ga voor je duimen! Als jij nou eens het spits afbijt?!
Geplaatst

Goh Crisje, dus je was gewoon bijna bij de eindstreep! Wat frustrerend dat dit embryootje het dan toch net niet redt! Dan was je dus toch misselijk met een reden. En nu weer wachten dus, kan me helemaal voorstellen dat je door wil maar ja, de artsen zullen het wel weten moet je maar denken. Ik zat ook te denken om een maandje rust in te lassen maar ik merk dat nu er geen terugplaatsing is geweest ik nu ook wel even rust heb omdat er gewoon even niks gebeurd en er ook geen enkele kans op zwangerschap is. Dus toch maar verder en nu dus wachten tot ik ongesteld word. Een vriendin merkte op dat het zo rond pasen toch wel goed zou moeten komen op eitjesgebied dus daar hoop ik dan maar op. Als poging 5 ons iets brengt dan fiks ik mijn eigen verjaardagscadeau want dan zou ik rond mijn eigen verjaardag uitgerekend zijn geloof ik. Jemug, dan zitten we alweer in 2013!

@de rest, ja wat een gezeik is dat steeds met die pregnyl zeg! Maar ovitrelle schijnt een gelijkwaardig alternatief te zijn, je moet er alleen een eigen bijdrage voor betalen dus het is duurder. Nou dat kan er ook nog wel bij hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden