Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Saantje, die steekjes kunnen met een innesteling te maken hebben. Maar het kan ook niks zijn. Het is heel vervelend, maar het kan gewoon twee kanten op! Ik zat juist steeds te wachten op steekjes in buik en borsten (ik heb ze zowat paars geknepen :-), omdat ik dat juist bij mijn zwangerschap had. Ieder lichaam is anders en iedere zwangerschap ook, dus je kunt er gewoon niks over zeggen.

Ik heb heel veel op internet gezocht en de meeste vrouwen die vroeg testen, testen op dag 10 na de terugplaatsing van een of meer cryo's volgens mij wel al positief. Ik heb er een paar dagen geleden een poll voor gemaakt, omdat ik het ook wilde weten, kijk daar maar eens (staat ook onder 'wachtbankje'). Maar als het je lukt om te wachten tot 14 dagen na de terugplaatsing, dan is dat natuurlijk heel goed van je.

Doe gewoon waar je je goed bij voelt en probeer, hoe moeilijk dat ook is, een beetje te ontspannen, want dat is het beste voor je cryootjes! ;-)

Sterkte met wachten!!!!!

@floortje watlief van je dat je reageert en me een beetje probeert gerust te stellen.

bij de vorige poging heb ik me zoo erg aan de regels gehouden..niet tillen niet stressen enzenz enz

en dat was niet gelukt en dat ging nog wel om een verse poging... en toen had ik op wachtdag 7 erge steken in me borsten en ze werdenineens gigantisch dat heb iknu gelukkig niet..en paar dagen later werd ik ongesteld...vandaar dat die pijn van me borsten me angstig maakte daarnet.

mensen in mijn omgeving die zo snel zwanger raken ofzijn...ik heb op ditmoment 3 vriendinnenwaarik regelmatig mee optrek die zwanger zijn....ik gun ze het allerbeste maar je wordt er wel mee geconfronteerd dat jij het niet bent.....en ze bieden gelukkig altijd een luisterend oor maar begrijpen zullen ze het nooit...wil ook gewoon blij nieuws kunnen brengen en zeggen ik ben zwangerrrrr...

moet hier regelmatig omhuilen als ik alleen ben....

• Reacties 501
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[Hallo sanaatje,Ik heb in mijn omgeving wel positieve uitkomsten gezien van iui. Dus het kan echt wel. Ik neem aan dat bij jou niks aan de hand is. Wel een heftig verhaal van je man. Succes morgen!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ideaal dat lijstje...Ik sluit me er graag bij aan. Morgen hebben wij de 1e fm en ben aan het wachten tot wanneer de punctie gaat plaats vinden...zou het fijn vinden om hier mee te kletsen aangezien ik weet dat je in de wachtweken wel wat afleiding kan gebruiken...en het is natuurlijk fijn om met lotgenoten te praten...

Zit al een tijdje op het iui forum maar daar is ongeveer iedereen zwanger geworden, super leuk, maar heb hier wat meer raakvlakken nu maar hoop natuurlijk dat wij hier straks ook allemaal zwanger zijn ;-)

Geplaatst

Welkom Lot, yvon en Sanaatje! Veel succes meiden. Zetten jullie je ook op t lijstje, als je dat fijn vindt.

Floortje, helaas ook rood. Succes met de volgende poging!

Is er ooit een bankje zo rood geweest?

Appelsientje, klinkt goed hoor bij jou! Nog even spannend.

Onedream, al zenuwachtig? Komt alweer dichtbij!

Saantje, het wachten is en blijft lastig. I know, de onzekerheid is killing. Ook ik betrap mezelf erop dat ik nog steeds wel eens denk wat voel ik, zou t... Maar zoals Floortje zegt alles kan bij iedereen anders zijn. Er staat nergens zwart-wit hoe het moet zijn.

Zelf ben ik er eigenlijk verder niet zoveel mee bezig, meer omdat we deze laatste cryo poging doen omdat het mmm boek dan pas echt gesloten kan worden, maar ergens zit nog een sprankje hoop.

Geplaatst

Hoi hoi Dames,

Aan het lijstje te zien is ICSI zwanger.....? Gefeliciteerd!!

En voor Appelsientje, Saantje, Belladonna en Onedream breekt een spannende tijd aan.... Ik duim voor jullie!!

Aan alle andere meiden, heel veel succes Bij de volgende ronde!!

@ appelsientje, medisch gezien is er "niks" aan de hand...moest wel afvallen en dat heb ik gedaan, 25 kilo.

Zijn er meiden die behandeld worden in het Rijnstate in Arnhem?

Geplaatst

Hey lieve meiden.

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes.

Ik ben na de test meteen gestopt met de utrogestan en heb nu hevige krampen en de ongesteldheid is er door.

Gek, ik werd de andere keren gewoon ongesteld van de utrogestan, maar nu heeft het het toch tegen gehouden.

Het is elke keer zo anders dat je er behoorlijk onzeker van wordt. Je kan er geen pijl op trekkken jammer genoeg.

Vraag me idd ook af of er ooit zo'n rood wachtbankje is geweest als dit wachtbankje.

Ik hoop voor de anderen die nog op het wachtbankje zitten wel postieve testen krijgen want dit is wel erg treurig zo.

maandag het zh bellen en dan zien wanneer we kunnen komen.

We gaan DOOR hoe zwaar het ook is.

Het moet toch een keer lukken?

Liefs Do

Geplaatst

Natuurlijk moet het een keer lukken Do! Alleen die gedachte geeft je de kracht om door te gaan toch? En het kan ook lukken, er worden echt veel IVF kinderen geboren. Ik ben de exacte cijfers even kwijt, maar ik weet nog dat ik tegen mijn man zei: ' Dat betekent dat er in ongeveer iedere kinderklas een IVF kindje zit!'. Het is dus echt niet zo dat het alleen maar mislukt. Houd moed, dat doe ik ook, het komt heus goed! Misschien komen we elkaar op het volgende wachtbankje weer tegen en kleuren we gewoon knalgroenr!

Sterkte en zet 'm op!

Geplaatst

Hee dames!!!

Een rood wachtbankje nog steeds, maar ik zie dat er wat nieuwe meiden aangeschoven zijn, gezellig!!!! Hoe meer zielen.....

Appelsientje, Saantje, Belladonna en Onedream voor jullie een spannende tijd! Succes met wachten en kom mij maar gezelschap houden in het groen!!!!

Sanaatje, ik heb even je reactie gelezen naar Appelsientje: 25 kilo afgevallen? Jeetje wat goed zeg!!! Diep respect!Vond je het niet vervelend dat je dat eerst nog eens even moest doen? Ik kreeg ook opdracht om eerst af te vallen voor we aan de icsi konden beginnen en ik ben er 12 kwijtgeraakt. Inmiddels wel weer een paar kilo's erbij maar het heeft het resultaat niet in de weg gezeten.... ;-)

Nou dames, ik heb vanmorgen de test gedaan en een dikke plus van clear blue gekregen! Morgen maar even bellen naar de verpleegkundige hoe nu verder?

Dames veeeeeel succes hier en ik ga me aansluiten bij het zwangere topic. Ik kom zeker nog regelmatig een kijkje nemen!

Geplaatst

Hoi Dames

Welkom nieuwe dames die erbij zijn gekomen.

Ik heb gisteren echo gehad van WD10. Mijn cyclus is weer wat langzamer. Slijmvlies te dun en eicel te klein. A.s woensdag weer echo en Lh test. Hopelijk eind van de week IUI.

Dat wilde ik jullie even laten weten.

Heel veel sterkte en succes voor alle dames!!!!!!

Liefs Marloes

Geplaatst

Hey Marloes goed dat je hier weer bent.

En wat een vroege vogels allemaal zeg!

Tja dat rode.... Tis mijn eerste wachtbankje.... Met Iui heb ik dit nooit gedaan. hopen op meer groen. Ik ben volgensmij de eerste die moet testen.

@nieuwe dames het zou mooi zijn als jullie je willen toevoegen aan de lijst.

Nou doei

Geplaatst

ben ik deenige die de pcals me beste vriend zie op dit moment?

de stress is niet te houden dit keer.. me borsten die wat zijn opgezet maken me echt onzeker...

hadiemand van jullie dit ook? en bleek toen zwanger te zijn?

ik ga er al van uit dat dit mislukt is..... dit is een cryo poging dieik nu heb gehad mag dus eerder testen na 10 dagen al.

maar bij devorige poging was t een verse en daar had ik op wachtdag 7 stevige hardeborsten en toen werd ik ongesteld

Geplaatst

Hey saantje,Heb zelf geen ervaring hiermee, maar wat ik de afgelopen maand hier op dit bankje heb gelezen, eerder testen heeft geen nut. Probeer je te richten op iets anders... Fotoboek maken, lekker naar het strand, naaien of watje ook maar leuk vind. Door de medicijnen zoals al eerder is gezegd, kan je lichaam je voor de gek houden. En je hebt het echt niet in de hand! Heb het er metiemand in je omgeving over, dat kan opluchten. Sterkte

Geplaatst

Daar ben ik weer!!Nu mag ik officieel aansluiten bij dit wachtbankje, het is me heel erg meegevallen. Uiteindelijk zijn er 2 rietjes ontdooid met samen 2 miljoen zaadcellen.@ Saantje, ik wou dat ik je gerust kon stellen, maar ik ben een groentje wat dit alles betreft, sorry. Alle symptomen lijken ook zo op elkaar....@ Icsi, dank je wel! Het was wel moeilijk om zoveel af te vallen, maar het is voor een goed doel!Wie van jullie heeft IUI gehad en op welke dag testte jullie?

Geplaatst
ben ik deenige die de pcals me beste vriend zie op dit moment?

de stress is niet te houden dit keer.. me borsten die wat zijn opgezet maken me echt onzeker...

hadiemand van jullie dit ook? en bleek toen zwanger te zijn?

ik ga er al van uit dat dit mislukt is..... dit is een cryo poging dieik nu heb gehad mag dus eerder testen na 10 dagen al.

maar bij devorige poging was t een verse en daar had ik op wachtdag 7 stevige hardeborsten en toen werd ik ongesteld

zere borsten kan juist een goed teken zijn

weet niet of je ook medicatie erbij gebruikt, maar van utrogestan kan je ook symptomen krijgen.

maar ik had ook een keer zere boobs en was toen ook zwanger van een icsi

succes in ieder geval!

Geplaatst

@Sanaatje en icsi,

mag ik vragen hoeveel jullie wogen en wat jullie nu wegen? (er af moest voordat jullie gingen beginnen?)

ik ben ook wat te 'zwaar', maar er is nooit tegen me gezegd dat ik moest afvallen voor een behandeling

Geplaatst

Hee Do,

Bij het 1e gesprek werd me 'geadviseerd' af te vallen maar ik was natuurlijk goed pissed op die dokter die een probleem maakte van mijn gewicht terwijl ik dat nooit zo ervaren had. Het feit dat we geen kinderen konden krijgen lag toch immers bij de zaadkwaliteit van mijn man en niet bij mij.... Hij heeft met met een lullig foldertje van een sportschool naar huis gestuurd en gezegd dat ik een nieuwe afspraak kon maken over 3 maanden. Na een tijdje heb ik mezelf erbij neergelegd en besloten dat ik hem wel eens wat zou laten zien.... Ik woog voorafgaand aan de icsi 120 kg en ben er in 3 maanden 12 kg van kwijtgeraakt en daarna nog een kilo of 3. De betreffende dokter was trots op me en ik mocht meteen starten. Achteraf ben ik hem wel dankbaar maar ik heb bij de verpleegkundigen aangegeven dat ik hem niet meer wilde als arts omdat hij niet echt tactisch omging met mijn gevoel. Dat respecteren ze en daar houden ze dan ook rekening mee. Ik was dus ook als de dood dat ik bij deze behandeling weer naar huis werd gestuurd om af te vallen maar niets was minder waar. Ik weeg overigens nu nog hetzelfde als voor de icsi, met enige hulp van de sportschool en letten op mijn eten.

Geplaatst

Ik heb 6x Iui gehad en werd altijd precies 2weken na de inseminatie ongesteld. Die dag gaven ze ook aan om te testen. Net zoals op de gewone manier. De dag dat je ongesteld zou worden.

Daar ben ik weer!!Nu mag ik officieel aansluiten bij dit wachtbankje, het is me heel erg meegevallen. Uiteindelijk zijn er 2 rietjes ontdooid met samen 2 miljoen zaadcellen.@ Saantje, ik wou dat ik je gerust kon stellen, maar ik ben een groentje wat dit alles betreft, sorry. Alle symptomen lijken ook zo op elkaar....@ Icsi, dank je wel! Het was wel moeilijk om zoveel af te vallen, maar het is voor een goed doel!Wie van jullie heeft IUI gehad en op welke dag testte jullie?
Geplaatst

Hey Do,

Toen wij begonnen met het traject in het Radboud woog ik geloof ik 109, en terwijl ik af moest vallen kwam ik bij van de stress. Vorig jaar augustus woog ik 114 en van de arts in het Radboud moest ik onder de 100 zitten. In 2 maanden tijd zat ik o p 99,5 en ben nu nog verder doorgegaan want ik zit nu op een gewicht van 89.... Uieindelijk wilde het Radboud niet meer meewerken door de ziekte van mijn man en zijn we overgestapt naar het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem, en daar is helemaal niet over mijn gewicht gepraat!!

Maar achteraf gezien ben ik blij dat ik die 25 kilo kwijt ben!!

Geplaatst
Ik heb 6x Iui gehad en werd altijd precies 2weken na de inseminatie ongesteld. Die dag gaven ze ook aan om te testen. Net zoals op de gewone manier. De dag dat je ongesteld zou worden.
Bij mij begint er nu pas iets van regelmaat in te komen nadat ik ben afgevallen, dus daar ben ik heel erg blij om! Dan zou ik op 29 maart kunnen testen.... Dank je appelsientje!
Geplaatst
zere borsten kan juist een goed teken zijn

weet niet of je ook medicatie erbij gebruikt, maar van utrogestan kan je ook symptomen krijgen.

maar ik had ook een keer zere boobs en was toen ook zwanger van een icsi

succes in ieder geval!

nee gebruik geen medicatie.. of hormonen.

maak me echt druk want me borsten zetten ook altijd op als ik oongesteld wordt.

Geplaatst

hallo allemaal,

mijn poging 3e ivf is ook mislukt. vandaag is de bloeding doorgezet, 9 dagen na tp.

ik ga zometeen testen om zeker te weten en morgen bellen met het ziekenhuis, want we hebben 4 cryo's.

maar ben gewoon bang dat mijn lichaam het niet op pakt.

ik moest ook afvallen omdat erbij mij suiker was ontdekt. ben 7 kilo afgevallen en kreeg toen akkoord om met de laatste poging te beginnen.

Icsi geniet van je positieve test, dat geeft ons allen hoop.

alle anderen heel veel succes op het wachtbankje.

gr Rita

Geplaatst

Hey Rita kl... Zeg! Nu dus inderdaad afwachten wat het zh zegt! Hopen dat je snel door kan met de cryos. Sterkte!

hallo allemaal,mijn poging 3e ivf is ook mislukt. vandaag is de bloeding doorgezet, 9 dagen na tp.ik ga zometeen testen om zeker te weten en morgen bellen met het ziekenhuis, want we hebben 4 cryo's.maar ben gewoon bang dat mijn lichaam het niet op pakt.ik moest ook afvallen omdat erbij mij suiker was ontdekt. ben 7 kilo afgevallen en kreeg toen akkoord om met de laatste poging te beginnen.Icsi geniet van je positieve test, dat geeft ons allen hoop.alle anderen heel veel succes op het wachtbankje.gr Rita
Geplaatst

@Rita. Sterkte gewenst met het verwerken van deze teleurstelling. Verdorie zeg ... rot bankje met al dat rood ...

Hebben jullie nog 4 losse cryo's of 2 per rietje of ??? Hopelijk mag je snel weer door.

Liefs van Nikkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden