Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 501
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ester hoe was je eerste fm?

Ik heb vanmiddag de 3e, en mag de pregnyl meenemen!

Dus naar alle waarschijnlijkheid.. donderdag tp :laugh:

Hoe staan de andere dames ervoor? Het is hier nog zo rustig......

Good Luck xx

Geplaatst

Zeker nog rustig hier meiden!

Ik hoop zondag een tp te hebben en dan op het wachtbankje plaats te nemen, gisteren punctie gehad! (10 eicellen gevonden)

Iedereen veel succes!!

Dee

Geplaatst

Even voorstellen

Onedream - 24 jaar - 1ste kindje- 2e cryo tp van 1e ivf

ester33-33 jaar-1ste kindje-1ste ivf mislukt-begin aan 2de ivf.

1ste Cyclus dag:

Onedream 05-02-2012

ester33 17-01-2012

Start Prikken

ester33 26-02-2012

Uitgangsecho en 1e FM

Onedream - 13/15/17-02-2012

ester33-16-03-2012

Punctie datum

Terugplaatsing

Onedream 23-02-2012

Testdatum

Onedream +- 06-03-2012

Super Dee.. wanneer hoor je hoeveel bevruchtingen er zijn!? Op na zondag..

Voor mij is het op naar donderdag, voor de 2e cryo tp!

Vanmiddag pregnyl gespoten.. wordt weer spannend.

Ik hoop dat dit bankje net zo groen wordt als deze tekst :toppie:

Geplaatst

Hallo

Het gaat wel heel erg snel, allemaal. Maar wel spannend. Ik ga de lijst zo snel mogelijk aanpassen. Ik moet à.s. Dinsdag beginnen met prikken en de 29e fm. Dus dat duurd nog eventjes.

Succes deze dagen

Geplaatst

hallo Dee,

wat goed 10 eicellen:toppie:

ik hoop ook voor jou dat je zondag mag komen voor een terug plaatsing.

onedream,

ik hoop ook voor jou dat alles goed gaat donderdag en dat inderdaad over 2 weken jou naam groen mag zijn.

dat hoop ik trouwens voor ons allemaal,dat we onze namen groen mogen gaan schrijven het blijft spannend.

appelsientje,

jij succes dinsdag met het prikken,dus voor jou begint de spannende tijd ook,ik begin zondag de 26ste te prikken met decapeptyl.

wel mooi dat we zo elkaar op de hoogte houden en dat we er met elkaar over kunnen praten.

succes allemaal.

Geplaatst

Hallo dames, ik wil me graag aansluiten op jullie wachtbankje, aangezien ik vanochtend van het wachtbankje van februari ben gekukeld.... Heb in 2009 een succesvolle icsi-behandeling gehad, deze maand een mislukte cryo-tp van de icsi uit 2009 en vanaf vandaag weer meteen beginnen met medicatie voor de volgende cryo-tp.

Veel succes met prikken, medicatie, tp's, puncties, bevruchtingen, ontdooiingen maar vooral met het wachten, wachten en nog eens wachten......

Even voorstellen

Icsi - 33 jaar - 2e kindje - 2e cryo tp van 1e (succesvolle) icsi in 2009 (nog 2 cryo`s in 1 rietje)

1ste Cyclus dag:

Onedream 05-02-2012

ester33 17-01-2012

icsi 17-02-2012

Start Prikken

ester33 26-02-2012

Uitgangsecho en 1e FM

ester33-16-03-2012

icsi - 29-2-2012

Punctie datum

Terugplaatsing

Onedream 23-02-2012

icsi 4-3-2012

Testdatum

Onedream +- 06-03-2012

icsi ±18-3-2012

Geplaatst

Even voorstellen

Icsi - 33 jaar - 2e kindje - 2e cryo tp van 1e (succesvolle) icsi in 2009 (nog 2 cryo`s in 1 rietje)

Appelsientje - 30 jaar - 1ste kindje - 1ste ivf

1ste Cyclus dag:

Onedream 05-02-2012

ester33 17-01-2012

icsi 17-02-2012

Appelsientje n.v.t

Start Prikken

ester33 26-02-2012

Appelsientje 21 -02 - 2012

Uitgangsecho en 1e FM

ester33-16-03-2012

icsi - 29-2-2012

Appelsientje 28 - 02 - 2012

Punctie datum

Terugplaatsing

Onedream 23-02-2012

icsi 4-3-2012

Testdatum

Onedream +- 06-03-2012

icsi ±18-3-2012

Geplaatst

Hey allemaal.... Onedr en Dee en welkom to Icsi!!

Ik zie inderdaad dat we bijna samen mogen prikken @ ester! Ha.... Nou we houden hierzo even lekker contact. Ik dacht dat we er nuchter in zouden gaan, maar ik (wij) vinden het toch wel heel spannend aan het worden. Hebben jullie dat ook?

Hoe is de terugplaatsing geweest? Spannend allemaal hoor!

Geplaatst

Tp vandaag is gelukt, een 8-cellige en een 9-cellige!

Twee andere emmies waren goed genoeg om in te vriezen (dit hebben we nog maar één keer eerder gehad in de afgelopen 4 pogingen, wellicht heeft de Omega3 z'n werk goed gedaan) dus we zijn super blij.

Ik zal mezelf toevoegen op het lijstje. Ik haal 'eerste cyclusdag' er even tussenuit aangezien die data allemaal geweest zijn en de lijst wel erg lang wordt.

Hopelijk wordt het bankje nog wat voller! En vooral GROEN!!!

Even voorstellen

Appelsientje - 30 jaar - 1ste kindje - 1ste ivf

Dee - 33 jaar - 1e kindje - 5e ivf

Start Prikken

ester33 26-02-2012

Appelsientje 21 -02 - 2012

Uitgangsecho en 1e FM

ester33-16-03-2012

icsi - 29-2-2012

Appelsientje 28 - 02 - 2012

Punctie datum

Dee 16-02-2012

Terugplaatsing

Dee 19-02-2012 (2 embryo's)

Onedream 23-02-2012

icsi 4-3-2012

Testdatum

Dee 02-03-2012

Onedream +- 06-03-2012

icsi ±18-3-2012

Geplaatst

Hee Dee, good for you! Hopelijk goed resultaat, maar nu beginnen die verschrikkelijke wachtweken, wat heb ik daar een hekel aan, hopelijk kom je ze goed door en ben je de eerste die het bankje groen mag kleuren!

Mag ik vragen waarom je 2 embryo's terug laat plaatsen of heeft het ziekenhuis dit bepaald n.a.v. de eerdere resultaten? Wij zitten namelijk nog héél erg met de vraag of we 1 of 2 cryo's terug laten plaatsen en ik ben er nog steeds niet uit.

Alle andere dames: veel succes met de behandeling!

Geplaatst

Hai icsi,

In m'n handtekening staat onze geschiedenis:

- 1e keer 1 terug geplaatst, dit werd geadviseerd door het ziekenhuis, ondanks dat die ene maar 4-cellig was (eerste poging vinden ze tp van 1 safer)

- 2e keer op ons eigen verzoek tp van 2 omdat alle embryo's wederom achterliepen qua celdeling

- 3e keer wilden we er weer 2 terug maar mocht dit niet van het ziekenhuis omdat de kwaliteit van de embryo's toen goed was én ik in de poging ervoor zwanger was geweest (ons ziekenhuis heeft het beleid: onder de 36 jaar bij de eerste 2 pogingen alleen 2 tp bij slechte kwaliteit, pas bij derde poging of vanaf 36 zelf evt. kiezen voor 2, het lab telde dus weer opnieuw na mijn -korte- zwangerschap....)

- 4e keer mochten we na overleg toch weer een tp van 2: één embryo was goed, andere liep weer achter qua celdeling.

We wilden er nu dus ook weer graag 2 terug omdat de kans op een zwangerschap dan toch iets groter is (of in ieder geval voelt het zo). Daarnaast zouden anders de overige embryo's bij mindere kwaliteit weggegooid worden. En bij cryo's zit er natuurlijk een risicootje aan dat ze niet goed uit de vriezer komen...

We weten dat er aan een evt. tweelingzwangerschap meer risico's kunnen zitten én dat een tweeling pittig is (van dichtbij een extreem voorbeeld gezien bij vrienden) maar we wachten inmiddels al zo lang dat een tweeling erg welkom is!

Waarover twijfelen jullie nog? Wat zijn jullie voors- en tegens?

Geplaatst

Hey hallo allemaal. Morgen mijn eerste prik weer sinds juli. Toen was de laatste Iui geweest. Ik vind het wel weer spannend hoor. En nu ook weer met een ander medicijn. Dat komt ook wel weer goed om dat goed in te regelen enzo. En Dee ik ben wel benieuwd hoe je het deze komende weken ervaart. Succes in ieder geval.

Groetjes!

Geplaatst

hallo Dee78,wat goed een 8cellige en een 9 cellige,ik hoop voor je dat je over 2 weken jou naam groen mag schrijven.

en appelsientje jij succes met prikken morgen ik hoop dat het goed gaat,en we wij kijken er ook een beetje tegen op hoor,maar het gaat goed komen en we houden contact

en we hopen ook dat wij het groene bankje komen versterken toch.

Geplaatst

Ik dacht laat ik langzaamaan eens gaan kijken of er al een maart wachtbankje is en dan me voorzichtig aanmelden hier ... Ik wacht nog even met mijn gegevens invullen op het lijstje, daar vind ik het nog wat te vroeg voor ... Eerst maar even aankijken hoe het loopt ... Aanstaand weekend of volgende week hopelijk een TP van twee goed ontdooide cryo's in mijn natuurlijke cyclus ... reuze spannend!!!

Succes allemaal meiden!

groetjes van Nikkie

Geplaatst
Hai icsi,

In m'n handtekening staat onze geschiedenis:

- 1e keer 1 terug geplaatst, dit werd geadviseerd door het ziekenhuis, ondanks dat die ene maar 4-cellig was (eerste poging vinden ze tp van 1 safer)

- 2e keer op ons eigen verzoek tp van 2 omdat alle embryo's wederom achterliepen qua celdeling

- 3e keer wilden we er weer 2 terug maar mocht dit niet van het ziekenhuis omdat de kwaliteit van de embryo's toen goed was én ik in de poging ervoor zwanger was geweest (ons ziekenhuis heeft het beleid: onder de 36 jaar bij de eerste 2 pogingen alleen 2 tp bij slechte kwaliteit, pas bij derde poging of vanaf 36 zelf evt. kiezen voor 2, het lab telde dus weer opnieuw na mijn -korte- zwangerschap....)

- 4e keer mochten we na overleg toch weer een tp van 2: één embryo was goed, andere liep weer achter qua celdeling.

We wilden er nu dus ook weer graag 2 terug omdat de kans op een zwangerschap dan toch iets groter is (of in ieder geval voelt het zo). Daarnaast zouden anders de overige embryo's bij mindere kwaliteit weggegooid worden. En bij cryo's zit er natuurlijk een risicootje aan dat ze niet goed uit de vriezer komen...

We weten dat er aan een evt. tweelingzwangerschap meer risico's kunnen zitten én dat een tweeling pittig is (van dichtbij een extreem voorbeeld gezien bij vrienden) maar we wachten inmiddels al zo lang dat een tweeling erg welkom is!

Waarover twijfelen jullie nog? Wat zijn jullie voors- en tegens?

Hallo Dee,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik probeer ook uit andermans redenen de voors- en tegens te halen van een tp van 1 of 2 maar voor ons is de situatie wel iets anders; wij hebben al een dochter en de icsi-behandeling is eigenlijk heel voorspoedig verlopen. Dat vindt ik nogal moeilijk te melden, tegen iemand die al heel wat voor zijn kiezen heeft gehad.... Sorry.....

Het zijn niet zozeer de risico's van een tweelingzwangerschap maar wel de opvoeding van de tweeling en de drukte die daarmee gepaard gaat waar ik niet echt op zit te wachten. Ik wil het eigenlijk van de kwaliteit van de cryo's af laten hangen maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Ik hoop in ieder geval dat het voor jullie een positieve test en een goede zwangerschap geeft, jullie hebben het verdiend na die lange weg!

Geplaatst

Ik snap het hoor icsi, geen sorry zeggen!

En dank je wel voor je lieve woorden...

Ik zie nu in de lijst dat jullie 2 cryo's in één rietje zitten. Kan me voorstellen dat het een lastige keuze is. Mochten ze allebei heel goed ontdooien en durf je dus het risico niet aan om er 2 terug te plaatsen dan kunnen ze er wellicht eentje weer opnieuw invriezen? Heb dat wel eens gelezen.... Natuurlijk wel een risico dat als je die cryo dan later nog nodig hebt, hij evt. niet goed ontdooit maar dat weet je...

Als je het risico op een tweeling niet wilt of kunt nemen dan moet je het ook niet doen denk ik! (één embryo kan trouwens ook nog delen in een tweeling... ken je het verhaal van Miepie op dit forum? 2 embryo's terug geplaatst en dat werd dus een drieling! ;-))

Geplaatst

Hey Hilly,

Ik zag nu dat jij dit forum hebt opgestart. Ben blij daarmee..... Ik vind dat je er prima bij kunt hoor! Voor iedereen hier is het een spannende tijd! Dus kom er gezellig bij!

Doei

Geplaatst

Nou..... Het heeft eventjes geduurd! Maar het is gelukt. Vanochtend ging het alweer veel gemakkelijker. Daarnaast merk ik dat het wel spannend wordt. Ik ben af en toe wat nukkig! :) haha het zal er wel bijhorend. Maar ben de opvliegers nog niet kwijt! Daar zal ik straks blij mee zijn, als die ophouden!

Tot later!!!

QUOTE=ester33;528760]hallo appelsientje,

hoe ging het prikken? succes ik hoop dat het goed gaat.

Geplaatst

hoi appelsientje,

het hoort er denk ik bij want ik had het ook toen wij voor het eerst gingen prikken,ben daarom ook wel een beetje bang dat het weer gaat gebeuren.( nukkig zijn)

maar ja dat weet je pas als we weer mogen prikken en dat is zondag al.

mijn man gaat bij mij prikken want ik kan niet zo goed over prikken en al helemaal niet als ik het bij mij zelf moet doen,hij kan het wel goed met het werk communiseren.

succes.

Geplaatst

Lieve Allemaal..

Morgen is het weer zover.. De terugplaatsing!

Als het ontdooien van de eerste (eerste 3) goed gaat krijgen we er eentje terug geplaatst..

Al ze bij de rietjes van 2 komen en ze ontdooien beide goed dan laten we er 2 terug plaatsen.

En mocht deze cryo tp ook niet goed gaan (waar ik dus niet op hoop, maar das logisch) dan laten we er denk ik ook 2 terug plaatsen.

Ik dacht stellig vast te houden aan 1.. Maar dat gevoel begint (voor ons beide) te veranderen!!

Stiekemhad ik wel gedacht/gehoopt dat wij na de eerste 2 tp's wel zwanger zouden zijn.. Gezien wij mooie Emmy's maken met zijn 2!

Achja misschien naïef... We moeten al blij zijn dat we zoveel cryo's hebben.. Maar je geduld wordt zo ontzettend op de proef gezet.. En het feit dat mijn collega's en naasten allemaal zwanger zijn of al bevallen zijn maakt het er niet makkelijker op!

Hoeveel laten jullie er bij een goede bevruchting/ontdooiing terug plaatsen?

Goed om te lezen dat het bij het prikken goed gaat dames.. Hopelijk stoppen de bijwerkingen..

Liefs Onedream

Geplaatst

hallo onedream,

wat spannend voor jullie,en ik begrijp heel goed dat jullie 2 willen terug plaatsen oplaatst wil je ook zo graag.

ik hoop voor jullie dat het goed gaat en dat jij het bankje ook groen mag maken,ik duim voor jullie.

ik had bij de eerste IVF poging maar 3 follikels en daar zat maar 1 eitje in,en helaas na 2 weken wachten bleek uit de test dat ik niet zwanger was.

zondag mogen we weer beginnen met prikken en dan hopen we dat we meer eitjes hebben,met 1 eitje zijn we natuurlijk ook erg blij.

succes morgen:toppie:

ester

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden