Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat onder in de rug...en gisteravond wat in de buik... Maarach misschien komt het ook door het werken...

Spannend hoor voor jullie 9maart! Nou het is hier in ieder geval mooi weer, dus daar maar lekker van genieten! Fijn weekend allemaal!

Groetje

Ik heb ook gonal f gehad.. Merkte er niks van! Wat voel je dan?
  • Reacties 501
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Loesje en Onedream,

Kunnen jullie wachten tot 9 maart of gaan jullie stiekem eerder testen? De eerste week gaat vaak wel snel voorbij maar de tweede vind ik gewoon echt killing. Ik hoop dat ik nu echt een keertje volhoud tot de test datum.....

Appelsientje zijn jullie er al uit, mijn man en ik vonden het ook een lastige keuze. De kans op een tweeling is natuurlijk aanwezig maar volgens mij is de kans op een eenling groter. Wij hebben gekozen voor de grootste kans op een zwangerschap en zijn voor een tp gegaan met 2 cryo's. Helaas ging dat deze ronde niet op omdat er eentje het niet heeft overleefd. Degene die wel goed ontdooid is, is volgens de arts echt een toppertje dus hopelijk blijft hij of zij lekker plakken.

Bettyboopke ik heb al meer dan een jaar een endometriose cyste van 2 a 3 cm zitten in mijn linker eierstok. De artsen vinden het in mijn geval beter om te laten zitten dan hem weg te halen, omdat ze dan vaak de eierstok beschadigen. In principe kan de cyste geen kwaad. Er was enkel met de punctie wel een extra risico op ontstekingen, maar daar heb antibiotica voor gehad als voorzorg. Tot nu toe heb ik alleen weleens last van ongemakkelijke gemene steken. Het hoort helaas bij het vrouw zijn bij mij.

Fijn weekend meiden en broedse allemaal

Geplaatst

Dederika.. Bij de vorige cryo tp werd ik na 6,5 dag al ongesteld, er is toen een hcg van 2 gemeten.. Dus?!

Misschien toch een innesteling geweest of een restje pregnyl!

Ik denk dus als ik nu op dag 9 nog niet ongesteld ben, ik op dag 10 toch zou gaan testen.

Ik gebruik trouwens geen bollen!

Geplaatst

bettyboopke,dat is niet zo mooi nieuws,ik hoop na een maandje rust dat het beter gaat.

dederika,welkom bij ons op het wachtbankje,en jij ook succes met wachten.

de anderen die een terugplaatsing hebben gehad succes met wachten ik hoop het voor jullie.

appelsientje, ik had bij de eerste keer ook buikpijn en last van rugpijn heb toen gevraagt wat dat kon zijn maar ze zeiden dat iedereen er verschillend op

reageerd maar hoefde er niet over in te zitten.

wij zijn vanmorgen begonnen met het prikken van decapeptyl,voor ons is de 2de ivf behandeling ook begonnen,spannend.

Geplaatst
Ik hoop zo erg dat deze twee of 1 blijft plakken. Want het is mijn laatste embryootjes.

Als deze x ook niet lukt. Dan moet ik IUI gaan doen.

Ja dames, ik heb eigenlijk geen IVF nodig. Ik heb IVF gekregen omdat ik tegelijkertijd de helft van eicellen bij punctie aan andere vrouw heb gedoneerd. Ik heb absoluut geen spijt van.

Marloes

Marloes wat een ontzettend mooi gebaar om de helft van je eicellen te doneren. Succes met broeden en wachten.

Geplaatst

Hey Esther dank.

Heb er gister niet veel last van gehad, maar vandaag wel weer. Dus begon er wel een beetje over in te zitten! Mooi voor jou da het prikken s begonnen. Dan begint het echt! Dinsda de eerste fm meting! Ben erg benieuwd.

Groetjes,

Geplaatst

Hoi Ester, waarschijnlijk heb je erover gelezen, maar ik moet uiteindelijk toch geen maandje wachten! Het fertiliteitscentrum heeft na het bekijken van mijn bloedwaardes besloten dat die cyste absoluut geen probleem is. Ben dus gisteren begonnen met de spuitjes! Nu hopen dat de artsen het bij het juiste eind hebben, maar daar moeten we op vertrouwen hè.

De cyste is eigenlijk gewoon de follikel van mijn laatste eisprong, die (nog) niet gekrompen was, maar zich gevuld had met vocht. Niks ernstigs dus.

Appelsientje, ik kan je helaas geen raad geven, ik gebruik menopur. Ben ik overigens wèl heel tervreden van, heb daar nog nooit last van gehad! Als je je te veel zorgen erom maakt, gewoon ff bellen naar je gynae of fertiliteitsarts! Zij kennen jouw lichaam en je behandeling en kunnen je direct geruststellen! Gewoon doen hoor!

Geplaatst

Hey hoi,

Ik wacht het inderdaad even af en anders bel ik morgen even. Heb zelf ook geen ervsring met gonal f, wel met menopur en daar had ik ook nooit last van.... Maar goed het kan wel zo Zijndat het de follikels zijn?? Maar goed. In ieder geval hopen voor jou dat je niet voor niks prikt.

Groetjes!

Geplaatst

hallo bettyboopke,sorry ik heb er inderdaad over heen gelezen,ik wil je heel veel succes wensen met het prikken en ik hoop dat de artsen het inderdaad bij het juiste eind hebben.

appelsientje,ik vint het altijd weer spannend zo,n fm,ik hoop het voor jou dat je dinsdag een goed fm hebt.

Geplaatst

Betty: fijn dat de poging gewoon door kan gaan! Als het idd een corpus luteum (gele lichaam) cyste is, dan gaat ie meestal snel weer weg geloof ik. Ik heb net zoals Dederika een endometriosecyste. Die gaan niet vanzelf weg maar kunnen, als ze niet te groot worden, blijven zitten.

Appelsientje: morgen je eerste fm, spannend hoor. Hoop dat er al lekker wat aan het groeien is. Ben je nog aan het overwegen hoeveel embryo's terug te plaatsen en of jullie zo mogelijk embryo's willen laten invriezen?

Ester: succes weer met spuiten! Deca toch? Betekent dat dat je het lange schema hebt? Of werkt jullie ziekenhuis met een kort schema ook met Deca?

Meiden die de afgelopen dagen hun cryo-embryootjes hebben opgehaald: lekker broeden!

Hier is het spannend, nog een paar dagen wachten en dan kunnen we testen.... ppfffffffff.

Geplaatst

Ha Onedream,

Helaas gebruik ik wel bolletjes en ik word daarom ook niet van mezelf ongesteld. Maar als het zoals bij jouw zou gaan zou ik idd ook gewoon eerder testen.

Wat ik wel vreemd van het ZH vind, is dat ze bij een verse tp 12 dgn na tp aanhouden en bij een cryo tp 14 dgn na tp. De eerste verse tp had ik op dag 11 een negatieve test en op dag 12 een positieve. Het liefst zou ik nu weer op dag 12 willen testen, maar manlief vind het beter om te wachten op dag 14.

Op zich vliegen de dagen normaal zo om, maar zodra je moet wachten lijkt de tijd wel bijna stil te staan.

Dee jij bent al bijna aan de beurt om te testen. Red je het nog een beetje? Of wil je stiekem ook eerder testen?

Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

hallo Dee78,ja klopt,ik ben zondag 26ste begonnen met prikken met decapeptyl + pil slikken( was al bezig met het slikken van de pil hoor),stoppen met pil op 1 maart, beginnen met gonal F300 op 9 maart dan een 1ste echo fm meting op 16 maart en dan afwachten wat ze zeggen als ik door moet gaan met prikken of dat ik precnyl mag gaan spuiten.

dus het duurt als ik niet door hoef te prikken zo,n 3 weken.

jou testdag is bijna aangebroken ik hoop voor je dat jullie vrijdag een positieve test hebben,succes ik duim voor jullie.

Dederika en Onedream, hoe gaat het verder met jullie,het blijft spannend maar ik hoop het zo,succes.

appelsientje, heb je ook nog naar het zh gebeld om te vragen of je er ook last van kan hebben? (prikken dan gonal F)

en succes voor morgen ik hoop dat alles goed is en dat je precnyl mag gaan prikken of prik jij wat anders?

ICSI,jou uitgaansecho komt ook dichterbij ik hoop ook voor jou dat die goed is,succes.

Geplaatst

Dank je nikkie. Ik zou het weer gaan doen.

Dederika, Ik wil wel eerder gaan testen maar ik weet nog niet op welke dag hahaha. Ik denk op WD 10 als ik het kan volhouden hahaha. Ik gebruik geen bolletjes. Ik heb alleen op 20 februari pregnyl gespoten. En de rest gewoon natuurlijk cyclus.

Heel veel succes voor alle dames die op wachtbank zitten. Hoe moeilijk het ook is.

Ik ben wel bang dat ik weer op WD 7 ongesteld word.

Liefs Marloes

Geplaatst

Hallo

@dederika ik moet wachten te testen op dag 14 en dit is voor mij de eerste IVF, dus vers....

@esther... Heb niet meer gebeld, morgen er naar toe... Ben erg benieuwd denk en hoop dat ik pregnyl mag spuiten en dan gaat het echt beginnen.

Ik heb geen ervaring met wachten dus duim wel voor iedereen.

Nou jullie lezen het wel wat er morgen uitkomt!

Doei!

Geplaatst

Oja en loesje! Kop op meid. Hou het vol en hopen dat het goed gaat komen! Kletst het in ieder geval van je af! Hoe moeilijk ook! Want het is niet gemakkelijk!!!

Lieve groetjes a'sientje

Geplaatst

Het wordt inderdaad spannend!

Betty: fijn dat de poging gewoon door kan gaan! Als het idd een corpus luteum (gele lichaam) cyste is, dan gaat ie meestal snel weer weg geloof ik. Ik heb net zoals Dederika een endometriosecyste. Die gaan niet vanzelf weg maar kunnen, als ze niet te groot worden, blijven zitten.

Appelsientje: morgen je eerste fm, spannend hoor. Hoop dat er al lekker wat aan het groeien is. Ben je nog aan het overwegen hoeveel embryo's terug te plaatsen en of jullie zo mogelijk embryo's willen laten invriezen?

Ester: succes weer met spuiten! Deca toch? Betekent dat dat je het lange schema hebt? Of werkt jullie ziekenhuis met een kort schema ook met Deca?

Meiden die de afgelopen dagen hun cryo-embryootjes hebben opgehaald: lekker broeden!

Hier is het spannend, nog een paar dagen wachten en dan kunnen we testen.... ppfffffffff.

Geplaatst

Hey meiden,

Ook ik mag op dit wachtbankje plaatsnemen.

Woensdag 7-3 de 1e echo voor onze, voor 98% zeker, allerlaatste kans.

We hebben 9 maal IUI en 3 IVF pogingen gehad en nu dan de 8e Cryo poging.

Na 8 jaar, 2 vroege miskramen, een overstimulaite met ziekenhuis opname tot gevolg en een miskraam met 8 weken van een tweeling is het genoeg geweest. We hebben nu nog 2 cryo's in 1 rietje.

Met veel angst en helaas weinig hoop neem ik plaats op dit bankje.

Wil iemand mij op het lijstje zetten?

Iedereen veel succes en hopelijk veel mama's in spe hier! :-)

Liefs, Donna

Geplaatst

Even voorstellen

Onedream - 24 jaar - 1ste kindje- 2e cryo tp van 1e ivf

ester33-33 jaar-1ste kindje-1ste ivf mislukt-begin aan 2de ivf.

Icsi - 33 jaar - 2e kindje - 2e cryo tp van 1e (succesvolle) icsi in 2009 (nog 2 cryo`s in 1 rietje)

Appelsientje - 30 jaar - 1ste kindje - 1ste ivf

Dee - 33 jaar - 1e kindje - 5e ivf

Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e cryo tp van 1e ivf

Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - 2e cryo tp van 1e ivf

Dederika - 29 jaar - 1e kindje - 2e cryo tp van 1e ISCI

Belladonna-1ste kindje-9 maal IUI-3 IVF pogingen-8ste Cryo poging

Start Prikken

ester33 26 - 02 - 2012

Appelsientje 21 - 02 - 2012

Bettyboopke 24 - 02 - 2012

Uitgangsecho en 1e FM

Onedream - 13/15/17-02-2012

ester33 - 16 - 03 - 2012

icsi - 29 - 02 - 2012

Appelsientje - 28 - 02 - 2012

Bettyboopke - 24 - 02 - 2012 (uitgangsecho)

Belladonna-07-03-2012 (1ste echo)

Punctie datum

Dee 16 - 02 - 2012

Terugplaatsing

Dee 19 - 02 - 2012 (2 embryo's)

Onedream 23 - 02 - 2012

icsi 04 - 03 - 2012

Bettyboopke ± 06 - 03 - 2012 (hopelijk!)

Loesje21 24-02-2012

Dederika 24-02-2012

Testdatum

Dee 02 - 03 - 2012

Onedream 09 - 03 - 2012

icsi ± 18 - 03 - 2012

Bettyboopke ± 19 - 03 - 2012

Loesje21 09-03-2012

Dederika 09-03-2012

Hallo Belladonna,welkom op ons wachtbankje,ik heb je er al even tussen gezet.

Wat heb jij veel mee gemaakt in 8 jaar tijd,ik hoop echt voor je dat deze poging wel gaat lukken.

kan me voorstellen dat je die met veel angst en weinig hoop tegenmoet gaat.

hou vol meid,succes.

Appelsientje, hoe is de fm meting gegaan?

en voor de mensen die in hun wacht week zitten heel veel succes.

Geplaatst

Hallo, ik heb even het lijstje wat aangepast, nl gerangschikt op datum. Want ik had helemaal niet door dat er zoveel al een tp hebben gehad!

Hoe gaat het met jullie meiden? OneDream, Loesje en Dederika, is alles een beetje goed verlopen? Hoeveel cryo's hebben jullie teruggeplaatst?

Dee, jouw pu is alweer even geleden. Maar ging het goed? Niet te veel last?

In elk geval heel veel sterkte met het wachten de komende dagen!!! Ik duim op volle toeren!!

Even voorstellen

Onedream - 24 jaar - 1ste kindje- 2e cryo tp van 1e ivf

ester33-33 jaar-1ste kindje-1ste ivf mislukt-begin aan 2de ivf.

Icsi - 33 jaar - 2e kindje - 2e cryo tp van 1e (succesvolle) icsi in 2009 (nog 2 cryo`s in 1 rietje)

Appelsientje - 30 jaar - 1ste kindje - 1ste ivf

Dee - 33 jaar - 1e kindje - 5e ivf

Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e cryo tp van 1e ivf

Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - 2e cryo tp van 1e ivf

Dederika - 29 jaar - 1e kindje - 2e cryo tp van 1e ISCI

Belladonna-1ste kindje-9 maal IUI-3 IVF pogingen-8ste Cryo poging

Start Prikken

Appelsientje 21 - 02 - 2012

Bettyboopke 24 - 02 - 2012

ester33 26 - 02 - 2012

Uitgangsecho en 1e FM

Onedream - 13/15/17-02-2012

Bettyboopke - 24 - 02 - 2012 (uitgangsecho)

Appelsientje - 28 - 02 - 2012

icsi - 29 - 02 - 2012

Belladonna-07-03-2012 (1ste echo)

ester33 - 16 - 03 - 2012

Punctie datum

Dee 16 - 02 - 2012

Terugplaatsing

Dee 19 - 02 - 2012 (2 embryo's)

Onedream 23 - 02 - 2012

Loesje21 24-02-2012

Dederika 24-02-2012

icsi 04 - 03 - 2012

Bettyboopke ± 06 - 03 - 2012 (hopelijk!)

Testdatum

Dee 02 - 03 - 2012

Onedream 09 - 03 - 2012

Loesje21 09-03-2012

Dederika 09-03-2012

icsi ± 18 - 03 - 2012

Bettyboopke ± 19 - 03 - 2012

Geplaatst

Hey hallo allemaal,

Welkom belladonna. Nou vanochtend fm gehad. Het ziet er goed uit, maar moet nog even wachten. Vrijdag terug komen en waarschijnlijk maandag punctie. Dus moet nog even prikken. Maar ze was tevreden en de spanning is bij mij gelukkig weer gezakt.

Voor de wachrdames! Veel sterkte!

Groetjes!

Geplaatst

Hallo dames

Welkom Belldadonna!

Betty, ik heb 2 embryo's laten terug geplaatst. Ik voel me wel goed. Alleen gisteren en vanmiddag ff misselijk geweest. Het zal niet door zwangerschap komen want ik zit pas op WD4. Dus te vroeg hahaha.

Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken zodat tijd wat sneller gaat haha.

Heel veel succes voor alle dames!!!!

Liefs Marloes

Geplaatst

Ik heb vandaag de hele dag moeten denken aan onze cryo's ... die zijn vandaag ontdooid ... hoop zo dat ze dat goed doorstaan ... wordt morgen vervolgd ... dan worden we tussen half 10 en half 11 gebeld ... brrrhhhh ontzettend spannend ... !!!

@alle "prikmeiden". Succes met prikken.

@alle "wachtmeiden". Lekker broeden. Sterkte met wachten.

Laten we met z'n allen gaan voor een mooi groen maartbankje!

Geplaatst

Nikkie, ik hoop zo voor je dat ze beide goed ontdooien en uit zullen groeien tot 2 gezonde baby's!

Loesje, je weet t nooit.. Ik heb vandaag veel steekjes gevoeld ter hoogte van mn baarmoeder! Wat ik vaker heb gevoeld de afgelopen dagen maar nu duidelijk.. Hopen dat t iets goeds is!

Belladonna.. Wat een tijd hebben jullie achter de rug, alsnog hoop ik op een goede afloop!

Appelsientje.. Mooi hoor, over een dikke week kun je ook lekker gaan broeden!!

Bettyboopke, alles goed hoor.. Wij hebben er een terug laten plaatsen! Hoe gaat het met jou?

Succes allemaal!!

Geplaatst

appelsientje,ben blij voor je dat je goed nieuws te horen hebt gekregen,ik hoop voor je dat je je maandag mag melden voor een punctie.

Nikkie,spannend hoor ik hoop voor je dat ze goed ondooid zijn en dat ze jullie bellen voor een terug plaatsing.

Geplaatst

Hoi meiden,

Nog even antwoordend op jullie vragen: het wachten gaat moeizaam, haha, zal vast herkenbaar zijn. Morgen gaan we testen, zit dan op wd10 en heb toen ik zwanger was (en de keer erna toen het ook weer even gelukt leek maar al snel weer mis ging) ook op wd10 al positief getest. Retespannend weer......

Nikkie: voor jou ook spannend morgen, ik duim voor je!

Appelsientje: wat was er nu zo ongeveer te zien? Qua aantal en grootte? Nog ff doorprikken dus!

Donna: was jij niet degene die eerst nog op reis ging (Namibie?) voor de laatste cryo poging? Of verwar ik je met iemand anders......

HEEL veel succes met de laatste poging!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden