Ga naar inhoud

Stel me weer voor na rustpauze van meer dan 2 jaar

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

We hebben besloten om toch weer door te gaan met de malle molen voor een kindje. Wij hadden onze 3e IVF in september gehad- waar ook nog een cryo uit onstaan is die nu ligt te wachten in Voorburg- maar toen die mislukte hadden wij en vooral ik het even helemaal gehad met het hele IVF gebeuren en alle teleurstellingen, pijn en verdriet.

Nu zijn we bijna 2,5 jaar verder en zijn we er nog meer klaar voor dan ooit. We zijn op 11-11-11 getrouwd en gaan op 4 februari op huwelijksreis naar Mexico en Hawaii, beide 2 grote dromen van me. Maar wat zou het toch mooi zijn om de kers op de slagroom ook nog te mogen beleven, zwanger worden en een kindje krijgen.

Donderdag heb ik een eerste gesprek weer met Dr. Jansen van de Reinier de Graaf in Voorburg om alles door te nemen voor de terugplaatsing van de cryo. Ik wil het laten terug laten plaatsen als ik terug ben van huwelijksreis in maart. Hopelijk kan dat ook!

Ik ga ook aankaarten dat ik de cryopoging wil met hormonen omdat ik geen vertrouwen heb in mijn eigen cyclus. Ik bloed namelijk al vanaf eisprong tot aan de menstruatie, schijnt bij meerder vrouwen voor te komen maar ik heb er geen goed gevoel bij en heb liever hormonen erbij. Is er nog iemand hier op het forum die dit ook heeft?

Alle andere meiden hier ook van harte welkom, hopelijk wordt 2012 een super vruchtbaar jaar voor ons allen. :)

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Hallo Yvonne1, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Geplaatst

Hoi Yvonne,

Welkom terug... Ik heb hetzelfde als jij omschrijft: na de eisprong begint het bloedverlies en na een week of twee gaat dat over in een menstruatie. De afgelopen maanden heb ik hiervoor Duphaston (=progestron) geslikt na mijn eisprong en het bloedverlies is hiermee nagenoeg gestopt. Maar ik heb aardig last van de bijwerkingen (vooral humeurtechnisch). Ook wij hebben nog een cryo liggen en gaan die waarschijnlijk in een cyclus met hormonen terug laten plaatsen. Want hoewel het bloedverlies nu vrijwel (maar ook niet helemaa) weg is, vertrouw ik het toch ook niet.

Helaas kan ik je dus helpen aan een definitieve oplossing! Overigens heb ik dit pas gekregen nadat onze 6e IVF vorig jaar maart mislukt bleek.

Groetjes,

Geplaatst

Hoi Ceeke, jeetje jij hebt er ook al wat opzitten meid lees ik. Wel een volhouder ben je ook, knap hoor. Ik weet wat voor een hel het is dat hele circus van IVF. Maar jij bent dan ook al zwanger geweest dus dat geeft je misschien ook de kracht om door te gaan.

Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben van dat bloeverlies vanaf je eisprong, ik heb het gekregen toen ik stopte met de pil toen ik een jaar of 30 was. Toen ben ik heel lang onregelmatig geweest en toen bleek dat dit dus mijn normale cyclus was geworden. Ja, ik weet inderdaad dat je er hormonen voor kunt nemen iedere maand, maar daar had ik dus geen zin in. Er is bij mij natuurlijk ook geen enkele mogelijkheid om natuurlijk zwanger te worden en bij jou wel dus dan zou ik het ook doen.

Maar jij gaat dus ook je cryo laten terugplaatsen met hormonen. Weet je al wanneer ongeveer? Groetjes Yvonne

Geplaatst

Wel een handtekening maar ik schrijf via de iPhone dus zie je het niet. Even op mijn profiel klikken.

Wij gaan in april weer opstarten, ook veel pauze tussendoor hier ;-)

Geplaatst

Hoi Sylvino, ook al veel meegemaakt zie ik. Ja, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje van pijn en verdriet! In april opstarten voor IVF of ICSI 3, hopelijk mag het voor jou nu ook lukken maar dan blijvend. :)

Rust nemen doet wel goed merk ik, ik was na mijn derde IVF helemaal op. Ik dacht ook niet meer te beginnen eraan, maar ik kan er niet meer om heen, de gevoelens blijven nog steeds sterk.Ik voel me nu ook weer helemaa fit en zit vol nieuwe positieve energie. Nu kan het nog straks niet meer dus voor mij is het wel er bovenop of er onderop dit jaar. Ook moeten wij na onze cryo de pogingen zelf gaan betalen dus we kunnen in ieder geval nog 1 poging betalen maar daarna weten we het ook nog niet. Groetjes Yvonne

Geplaatst

O ja, en ook nog gefeliciteerd met jouw huwelijk, zag ook een foto van je trouwdag. Wat een bijzondere ervaring is trouwen vind je niet Sylvino?

Geplaatst

Ik vond het echt superleuk en vooral relaxed. Heerlijke dag gehad. In april zijn we 3 jaar getrouwd maar al 17 jaar samen. Geen spijt van!

Wij zijn ook een jaar later op huwelijksreis geweest naar Bali.

Geplaatst

Sorry, ik dacht dat je ook pas getrouwd was. Gefeliciteerd met jullie 3-jarig huwelijk dan, hihihi. Huwelijksreis naar Bali, dat klinkt ook goed hoor. :) Fijne avond nog en slaap lekker.

Ga mijn hondje uitlaten en dan mijn bedje in, ben best moe merk ik. Spreek je gauw weer.

Geplaatst

Hoi Yvonne ,

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwen, wat een mooie reis gaan jullie maken!!!!

Ik hoop ook dat het kan na je huwelijksreis. En ik geloof sterk dat je moet doen wat jullie het beste lijkt. Je kent je eigen lichaam het beste en als jij denk dat het met hormonen beter kan gaan, zou ik dat dus gewoon doen!!!

Heel veel succes en veel plezier op jullie mooie reis!!

Geplaatst

Hoi yvonne welkom om het forum

En wat een geschiedenis ik las ergens door fout ziekenhuis dat je 2 pogingen kwijt bent dat kan toch niet zomaar zei hebben je niet goed onderzocht vind dat heel erg voor jullie

En van harte nog met jullie huwelijk ik hoop dat dit jullie jaar word succes

Liefs Jessica

Geplaatst

hoi Yvonne, welkom terug!

nog gefeliciteerd met jullie huwelijk en alvast een hele fijne huwelijksreis!!!

heel veel succes met je aankomende cryo poging, maar eerst natuurlijk met het intake gesprek.

Ik heb helaas zelf nog nooit eerder een cryo gehad, dus ik kan je niet hiermee van dienst zijn!!!

succes meid!!! en ik hoop ook dat jullie een kers op de taart krijgen!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi Marar, Minoes en Tool,

Dank je wel voor jullie berichtjes!!

Minoes, omdat het nog niet officieel bewezen is dat het vocht uit de eileiders slecht is voor het embryo hanteert ieder ziekenhuis hierin zijn eigen regels. Er is wel onderzoek naar gedaan en volgens die statistieken waren er veel en veel minder zwanger geworden als ze hydrosalpinx hadden. Het kan nog wel alleen de kans is super klein en vooral als je via IVF zwanger moet worden waarbij je al minimale kansen hebt is het dus noodzakelijk om de eileiders te verwijderen. Maar ja, had ik het van te voren geweten was ik natuurlijk nooit naar het Westeinde ziekenhuis gegaan. Ben de pogingen dus gewoon kwijt helaas.

Tool, ook jij hebt een geschiedenis zie ik, door met IVF/ICSI 5. Heel veel succes meid en ook met het verzamelen van de meds. Die zal ik misschien ook nog nodig gaan hebben als de cryo niet aanslaat en wij de poging zelf moeten gaan betalen.

Geplaatst

Yvonne balen zeg vind gewoon raar

Maar we gaan gewoon heel hart voor je duimen dat dir cryo gewoon blijft plakken

Liefs en heel veel succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden