Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
[TABLE=class: cms_table_grid, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef74 (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]04-09-2012

[/TD]

[TD]21-02 12wk echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]20-09-2012

[/TD]

[TD]02-02 echo gyn / 15-02 intake vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]22-09-2012

[/TD]

[TD]08-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mo (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]08-10-2012

[/TD]

[TD]21-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HBB (27)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Janajade (33)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]22-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]abc (33)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]12-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 eerste echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Alsjeblieft!!!!!

En ik hoooooop dat babii er straks ook op mag en erop mag blijven!!!!!!!!!!!!!!

Ja dat hoop ik ook, maar heb nu weer erge krampen en mijn onderrug.... Dus.... Ga nergens vanuit momenteel. Verwacht ook telefoon van het ziekenhuis.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat zijn er alweer veel mensen bijgekomen :-)

Van harte gefeliciteerd allemaal.

Zijn er mensen die ook nog helemaal geen zwangerschapskwaaltjes hebben. Ben alleen wat sneller moe maar verder merk ik helemaal niets nog.

Erg fijn natuurlijk maar maakt me ook wel wat onzeker.

Wie wil me toevoegen aan het lijstje?

Puck, 33 jaar en eerste kindje en uitgerekend op 4 oktober, intake verloskundige op 21 februari.

Ondanks de onzekerheid er vooral van proberen te genieten!!

Geplaatst

ego:

Nou ik verkeer in een soort shockachtige toestand. Weet niet goed wat te denken.

Je moet je voorstellen, sta je daar in een hokje uitgekleed te wachten tot je binnen wordt geroepen, (4 deurtjes naast elkaar het is net die caviabaan van andre van duin vroeger. gaat t deurtje open komt de cavia naar buiten) en dan denk je toch aan die laatste keer dat het vruchtje te klein was en 2 weken later dat ie het niet meer deed. Dus ik stond daar niet echt senang, bang voor slecht nieuws. De stoel in, echostok erin, kijk mevrouw hier is de vruchtzak.....en toen bleef t stil.

Het spijt mij mevrouw maar hij is leeg. Stok eruit en even gepraat hoe nu verder.

Toen zei de man op de achtergrond(er zaten er 2, een man en de vrouw met de stok) " kijk toch nog eens want de hcg waardes zijn zo goed ik begrijp t gewoon niet".

Stok er weer in en na enig peuren kwam er toch iets in het uiterste puntje in beeld. Met hartslag. De afmeting was 6 mm en de dooierzak was goed. 6 mm staat voor 6 w1dag en ik ben 6 weken4 dag.

Dus volgende week dinsdag terugkomen voor nieuwe echo.

Ik weet niet goed wat te denken nu. Eerst was ie leeg, game over en toen toch weer redelijk oke... ik blijf nog maar even in niemandsland, ben te zeer geschrokken en heen en weer geslingerd om er een mening over te hebben nu.

Mannetje heeft 39,6 dus ga me maar 100procent op hem focussen want je kunt hier over nadenken wat je wilt maar het is gewoon even afwachten.

Toch die het spijt ons mevrouw gehoord vandaag. Die hakt er altijd erg in. Wat een rotzin!

Geplaatst

Jeetje Noor, wat een toestand! Logisch dat je nu helemaal in de war bent. Zouden er misschien 2 embryos ingenesteld zijn, waarvan 1 niet goed gegaan is (dus de lege dooierzak) en 1 wel? Op zich lijkt me 3 dagen verschil ook binnen de marges van meten moeten liggen. 1 mm verkeerd meten maakt al een hoop verschil. In ieder geval is het hartje goed nieuws, probeer daar toch aan vast te houden. Al kan ik me zo voorstellen dat je nu vreselijk ongerust en bang bent. Veel sterkte tot volgende week en beterschap voor je zoontje (of je man ;-)).

Geplaatst

@ Puck, van harte gefeliciteerd!!

@ Noor, verdorie wat verschrikkelijk om te lezen, maar anderzijds ook weer positief toch? Soms is een embryo wat later ingenesteld en soms loopt hij dan wat achter. 3 dagen is niet heel erg toch? Met 12 weken stellen ze het ook vaak weer bij.

Maar snap je teleurstelling wel, maar voor nu is er wel een mooi hartje te zien. Ga keihard voor je duimen!!!

@ all, net gebeld door ziekenhuis, en officieel mogen wij pas 14 dagen na TP testen. Dus ik mag zaterdag pas testen (blehhhhh). Ze zegt; doe het dan wel met de zwanger of niet zwanger ZONDER indicator, want een streepje is een streepje, maar is hij te licht dan maken we ons al snel zorgen.

Ben reuze benieuwd, hopelijk zit ie ditmaal goed!

Liefs

Geplaatst

Noor, je moet echt enorm geschrokken zijn! Probeer toch vast te houden aan het positieve, want je hebt een hartje gezien en je hcg waardes zijn heel mooi! 3 dagen achterlopen lijkt mij ook niet zoveel, want dat is nu maar een mm-tje. Op naar een super echo volgende week!

Geplaatst

**breekt even in voor Noor**

Wat vervelend dat je je zo onzeker maakt. Heel begrijpelijk, vooral gezien de manier waarop het ging! Toch hoeft het niets te betekenen. Mijn eerste echo was bij 7 weken precies, en het embryo werd toen gemeten op 6 weken en 4 dagen. ook 3 dagen achterstand dus. De gyn was echter helemaal niet verontrust. Haar woorden: "we maken ons pas zorgen als het een volle week achterstand heeft". En inderdaad, vorige week heb ik met 13 weken een echo gehad en de uk ligt nu precies op schema.

Veel sterkte!

**breekt weer uit**

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef74 (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]04-09-2012

[/TD]

[TD]21-02 12wk echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]20-09-2012

[/TD]

[TD]02-02 echo gyn / 15-02 intake vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]22-09-2012

[/TD]

[TD]08-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Puck (33)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]04-10-2012

[/TD]

[TD]21-02 intake vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mo (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]08-10-2012

[/TD]

[TD]21-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HBB (27)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Janajade (33)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]22-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]abc (33)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]12-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 eerste echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

He bah noortje wat schrikken!!!!! Maar zoals de andere meiden al zeiden..... Hou je vast aan dat kloppende hartje!!!!!!! [TABLE=class: cms_table_grid, align: left]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Oh babii.... wat moet je nu nog lang wachten!!!! Ik ga keihard duimen dat die streep donkerder en donkerder wordt!!!!!!

Alsjeblieft puck!!!!!!

Geplaatst

Dat hoeft niet volgens de gynaecoloog, dus ga daar ook niet vanuit.....

Ik ga zo even plat want wordt krankjovel van mijn onderrug.... En ook mijn buik, heb er serieus nog steeds geen goed gevoel over, maar goed.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Thx for the support allemaal. heb in,iddels nog even met mijn eigen prof gemaild dit was zijn antwoord

Dag mevrouw,

Ik begrijp uw bezorgdheid.

Na overleg met de echografist kan ik u geruststellen. Er is wel degelijk een foetale pool gezien en beginnende hartactiviteit.

Omwille van uw voorgeschiedenis vond men het raadzaam om de echografie nog eens te herhalen binnen enkele dagen.

Maar voor zover we de evolutie momenteel kunnen beoordelen, gaat alles zoals het hoort.

Met vriendelijke groet,

Prof. M.

Van:

Verzonden: di 14/02/2012 15:19

Aan: M

Onderwerp: Graag uw objectieve mening over de echo van heden.

Dag prof,

Toen ik vnaochtend in de stoel lag, kreeg ik te horen dat de vruchtzak leeg was.

Heel spijtig vond ze het voor me.

Toen zei de meneer op de achtergrond, kijk nu nog eens en in tweede instantie zag ze toen wel iets in het uiterste puntje. 5,9mm en de dooierzak was akkoord. Ik was in mijn hoofd al met de curettage bezig en toch ook ontdaan door het slechte nieuws dat de vruchtzak leeg was. Hierdoor heb ik niet meegekregen of het nu nog een hoopvol gebeuren is.

u bent altijd prettig nuchter. Wat vind u er van?

ik moet sowieso volgende week terugkomen maar t wacht wat makkelijker als je weet wat je moet verwachten.

mvg

Geplaatst

Hi Noor en andere ladies, ik heb even wat berichtjes van jullie gemist maar even bijgelezen.. Jeetje Noor ik word toch wel heel erg stil hier achter mijn pc als ik jouw berichtjes lees. Ik hoop echt dat alles goed gaat komen. En positief blijven...je hebt een een hartactiviteitje.. dus je niet teveel zorgen maken hoor.. Ik hoop dat je andere ventje snel beter wordt.

Geplaatst

Meiden, bedankt voor alle complimentjes over ons frummeltje :D

Kim, zal er verder niet op in gaan, maar ik gun iedereen een zwangerschap en zeker als iemand er zo hard voor heeft moeten knokken! Dus jou ook!

Puck, ik kan er (helaas) niet over mee praten om geen kwaaltjes te hebben.. Kan me voorstellen dat dat je ergens ook wel onzeker maakt..

Noor, jeetje meid, wat zal jij geschrokken zijn!!! Maar wat slecht overigens van die echoscopiste! Als ze enigszins je dossier had doorgenomen had ze geweten dat je er 2 teruggeplaatst hebt gekregen en dat ze ff beter door had moeten kijken alvorens ze jou een dergelijk bericht gaf. Of zie ik dat verkeerd?

Gelukkig lijkt alles voor nu positief, dat moet toch ook wel een heel fijn gevoel zijn!

Hoe is het verder met iedereen? Begint het vertrouwen al een beetje te komen?

Hier een beetje een rot dagje.. 2 goeie vriendinnen uit ons groepje hebben al enige tijd ruzie met elkaar. Maar sinds vandaag zijn de andere meiden, waaronder ik dus, ongewild er tussenin gezet. Op zich kan ik dat goed naast me neer leggen, want heb totaal geen zin om me er in te mengen, maar nou had ik de ene vriendin ergens voor uitgenodigd waar die andere het niet mee eens is, waarna ik doodleuk kreeg te horen dat ze teleurgesteld in me is.. Pardon? Ik doe niks verkeerd. Anyway, die opmerking heeft me best wel gekwetst en merk dat ik t heel erg moeilijk van me af kan zetten..

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Met mij gaat het wel.

Voel me steeds zekerder worden en kiujk zelfs steeds een beetje verder.

Ben alleen hondsmoe en de hele dag misselijk.

We gaan vrijdag voor 4 nachtjes naar Rome, was allemaal al geboekt.

Heb er alleen niet veel zin in.....erg he.

Maar goed misschien komt de zin nog.

Jeetje Noor, wat een verhaal, maar uiteindelijk klinkt het wel positief!!!!!

Fijne dag allemaal, Gr Esther

Geplaatst

Hee Esther, wat fijn dat je je steeds zekerder voelt!

Ohh en op vakantie, ben stiekem wel een beetje jaloers hoor!! Hahaha. Ga er in elk geval maar even lekker van genieten ;)

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb nog niet alles teruggelezen maar wilde even reageren op noor. Het klinkt allemaal wel positief hoor. De echoscopist heeft gewoon een stomme fout gemaakt en niet goed verder gekeken.

Probeer je niet te veel zorgen te maken. Alhoewel ik het heel goed snap hoor na de vorige keer.

Wat betreft de grootte... Bij mij was het pas 4 mm bij de echo van 6 weken. De gyn heeft helemaal niet gezegd dat dat te klein was... Maar maak me nu dus ook een beetje zorgen als ik jouw verhaal zo lees.

Babi, ik hoop voor je dat alles goed gaat. Wanneer mag je nu officieel testen?

De rest wens ik heel veel plezier en geluk met alle aankomende echo's.

Geplaatst

@ Noor, wat een fijne reactie van je professor, hij heeft gelijk hoor!

@ Twinklestar, als het te klein was, dan hadden ze dat echt wel gezegd, ben ik van overtuigd :D.

@ HBB, hoe was het met MvM? Wil zelf ook wel meedoen, maar goed.... Woon in een flat en ben nog steeds doodsbang dat ik niet goed zwanger ben.... *twijfel*....

Gisteren had ik nergens last van, wat heerlijk!

Vandaag heb ik het ziekenhuis gebeld dat ik nog steeds goed positief test. En prompt krijg ik weer krampen en last van mijn onderrug.

Heb ik net alle moed verzameld om een echo te plannen, krijg ik dat weer.... De assistente zei datals ik een MK kreeg ik dit echt wel voel, maar die krampen zeer normaal zijn. Zeker omdat ik zo gevoelig ben (voel mijn ei groeien en lig krom van de buikpijn bij een eisprong).

Desalniettemin maakt het je enorm onzeker hoor.... Maar geen bloed geeft moed, kan het toch niet tegenhouden als het misgaat, maar dit is al een prestatie en mijlpaal op zich.

Ze gaf ook aan dat ik gerust paracetamol mocht nemen, dit is niet schadelijk voor het kindje. Dus zit eraan te denken dat te nemen, puur om mijn onzekerheid weg te nemen, maar vindt het ook weer egoistisch van mezelf....

Geplaatst

@ babii: ik heb mezelf aangemeld toen ik bijna 5 weken was, ze kwam gister omdat je vanaf je 6de week mee mag doen..... Ik kan me je onzekerheid helemaal voorstellen. Misschien een idee om na je eerste echo te starten???? Voor je eigen rust.....

Ik ga trouwens de kannen zelf wegbrengen/halen, ze halen het hier niet en ik kan t nog meer privé doen.

Em doe waar je jezelf goed bij voelt!!!!!!!!!!! Dat is het allerbelangrijkste!!!!!

Geplaatst

Haha, ja wegbrengen wordt wel moeilijk, heb zelf geen auto :P. Maar zal inderdaad eens gaan kijken... Eerst de echo afwachten....

Dit is overigens mijn testen van net:

35d0zgo.jpg

Geplaatst

Nu wel, hahahha....

Ik zei al tegen mijn man, zal ik elke dag een test doen om te zien of het HCG afneemt? Maar goed, dan word ik echt te gek en geobsedeerd, dus laat het maar.... Kan het allemaal toch niet beeinvloeden.

Geplaatst

Chips.... Vergeet ik je op m'n laptop hier in t lijstje te zetten....Zit op m'n iPad (en bij m'n schoonmoeder) en dan gaat t niet......

En meis, ik denk dat je dan inderdaad knetter wordt als je blijft testen. Het enige wat je nu voor jezelf kan doen is niet te zwaar tillen en je niet overstrekken om bijv. Iets op een kast te zetten en goed voor jezelf zorgen!!!!!!!

En duimen duimen duimen duimen duimen en dat doen we met z'n allen!!!!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden