Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Mari & Clementine, welkom op dit topic! Hoop dat jullie van het goede nieuws aan het genieten zijn en dat de komende spannende weken voorbij vliegen!

@ Deze week volgens mij aardig wat meiden met een echo op de planning! Spannend!

Hier is het weekend gelukkig voorbij gevlogen. Nog maar 1 nachtje slapen (nouja slapen, waarschijnlijk stuiteren!) en dan eindelijk de eerste echo. Ik begin nu toch wel echt zenuwachtig te worden en waarschijnlijk loop ik morgen met knikkende knietjes de VU in...

Geplaatst

Dank je wel Mo74 jij heel veel succes morgen hopelijk met goed nieuws.

Het is inderdaad nog erg onwerkelijk haha

Maar ik heb net gebeld en we hebben 16 maart de eerste echo

Maar nu heb ik even een vraag hoe berekenen ze bij jullie de uitgerekende datum?

Ik dacht namelijk dat dat vanaf de punctie en dan 38 weken erbij was en dan kom ik op 25 oktober, maar nu belde ik net het zh en zij zeiden dat je vanaf de tp moet rekenen dus dan zou ik nu vandaag precies 4 weken zijn en niet 4w en 4 dagen want dan zou het 29 oktober worden, maar goed die paar dagen maakt ook niet zo heel veel uit maar ik snap hem even niet meer.

Verder ben ik vandaag wel weer goed misselijk opgestaan heb gister maar even crackers naast het bed gelegd want heb er in bed toch wel erg veel last van.

Maar dat geeft niet gaat vanzelf weer over ben er alleen maar blij mee

Wil iemand mij trouwens in het lijstje zetten met 25okt doe maar en 16maart de eerste echo

Geplaatst

Hallo allemaal, ook ik kan mij voorzichtig melden op dit bankje. Zojuist een hele dikke vette positieve test in handen gehad. HCG genoeg dus..... Ook ik ben erg voorzichtig optimistisch na een miskraam vorig jaar na 7 weken.

Iedereen ontzettend veel geluk en dat al die minimensjes mogen blijven plakken!

Op 14 maart krijg ik mijn eerste echo.

Ik voel mij momenteel vaak moe, als ik te veel doe dan wordt ik ook weeïg in mijn maag, weinig eetlust en lichte hoofdpijn de hele dag.

Geplaatst

Gefeliciteerd meiden! Wooow, zijn er echt een boel bijgekomen! Helemaal toppie :)

Ben een paar dagen niet aanwezig geweest, maar hier gaat alles goed. Nog steeds erg moe en energieloos.. Maar ach, ik mag eigenlijk niet klagen :) Voel me verder best wel goed op een paar ongemakken na.

Vrijdag ook mn eerste positiebroek en legging gekocht! Leuk leuk.. In de ochtend heb ik het nog niet echt nodig, maar in de loop van de dag wordt mn buik boller en boller.

Donderdag de 4e en laatste echo in de VU als alles goed is. Hierna krijg ik mn ontslag en mag ik verder bij de verloskundige :D

Dames, geniet lekker van jullie zwangerschap!

Geplaatst

Hi Ladies, zo te lezen zijn er weer veel nieuwe dames bij.. Gefeliciteerd.. wat spannend allemaal.

Ik moet nog even wachten tot woensdag voor mijn eerste echo. Alleen voel me toch wel een beetje verdrietig en bang vandaag. Net te horen gekregen dat een goede vriendin van mij van het weekend een miskraan gekregen heeft. Ze was al 4 maanden. Dus voel me er toch wel naar onder. Hoe is het verder met de rest van de dames?

@HBB kan je het ook nog uithouden?

Geplaatst

Hoi allemaal,

het is nóg maar heel pril en ik wil de echo nog afwachten over een paar weken, maar toch ben ik ook wel blij dat na zoveel jaren en een heel medisch circuit ik nu een positieve test in handen heb!

Zoveel blijdschap maar ook zoveel angstgevoel ineens.

Ik zal de hele topic eens doorlezen om te zien wie wie is. Voor mij iets nieuws zo'n forum, maar misschien fijn om hier iets te delen, herkennen? Ben benieuwd!

groet,

Clementine

Geplaatst

Dank je wle dames

Janajade jeetje kan me indenken dat je schrikt met dat nieuws sterkte

Hopelijk heb jij goed nieuws van de week

Clementine gefeliciteerd bijzonder he na al die jaren ik vind het ook nog heel onwerkelijk

Geplaatst

@Janajade, wat een naar bericht. Lijkt me heel moeilijk om het van zo dichtbij mee te maken en dan is het ook heel moeilijk om je eigen angst onder controle te houden. Nog een paar dagen en dan heb je gelukkig je echo met hopelijk een mooi kloppend hartje!

Geplaatst

Janajade wat vreselijk voor je vriendin. Dat verwacht je niet meer rond die periode.. Veel sterkte, is zeker ook voor jou niet makkelijk. Ben je zelf zo blij en dan dit immense verdriet. Zo gaat het vaak, verdriet en geluk gaan hand in hand. Rot is dat.

Clementine en Nes van harte proficiat. Wat een heerlijk nieuws! En meer dan welkom hier! Gezellig!

Ik ben zojuist terug van de 2e echo... na de schrik van vorige week dat de vruchtzak eerst leeg was en daarna toch weer niet ging ik met ongelooflijke tegenzin de stoel in. Zat nog net niet te hyperventileren zo zat de schrik er in. Maar.... IK DOE HET NOG! EN HEB EEN HARTSLAG VAN 139 BPM EN BEN 1 HELE CENTIMETER! Afgelopen dinsdag was frummel nog 5,9mm dus hij is gegroeid!

De keren dat ik een missed abortion had, was het kindje 1 x bij 8 en 1x bij 9 weken gestopt dus het blijft nog wel spannend maar het is toch weer een stapje in de goede richting.

Aanstaande woensdag weer een echo en vanaf dan elke week woensdag. Heb me namelijk opgegeven voor de Predictstudie in Rotterdam, dan krijg je elke week een 3D echo tot en met week 12. Gezien mijn voorgeschiedenis vind ik het wel fijn om de eerste 12 weken goed gecontroleerd te worden.

Zo ga nog even bijkomen hoor. De adrenaline voel ik nog goed in mijn lijf zitten.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Wat fijn Noor dat het allemaal goed gaat en zeker na vorige week

En natuurlijk geweldig elke week een echo zou ik ook wel willen

geniet er lekker van

Geplaatst

Oh Noor, wat een goed nieuws! Heerlijk die bevestiging dat die kleine het goed doet daarbinnen, zeker na de schrik van vorige week! Geniet lekker van je wekelijkse echo's, dat willen we allemaal wel....

Geplaatst

@ Mo74, kan me voorstellen dat je aardig aan het stuiteren bent. Wat spannend hé die dagen tot aan de echo. Ben reuze benieuwd, maar jij natuurlijk nog erger, haha.

@ Mari, volgens mij is de punctie datum jouw fysieke eisprong datum in natuurlijke cyclus. Ik moest ook altijd punctiedatum aanhouden als de eisprong datum. Dus punctiedatum was voor mij de eisprong.

Joh, sta jij nu al misselijk op? Ik heb echt nergens last van, moet zeggen; heerlijk, maar enorm onzeker!

@ Nes73, wauw van harte gefeliciteerd hoor! En een mooie dikke test nog wel J. Al volop symptomen dus?

@ Limi, wat fijn dat alles goed gaat. Hebben ze wel “leuke” positiekleding voor zwangere dames? Vroeger hadden ze namelijk alleen van die lelijke spijkerbroeken, dus ben benieuwd, haha.

Super spannend hoor je laatste echo, maar zit echt wel goed! Je hebt een geweldig kindje in je buik zitten.

@ Janajade, jeetje meid, verschrikkelijk. Dat soort nieuws kan je juist niet aan op dit moment. Kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt, maar ook voor je vriendin is het erg, dus voor beide even dubbel.

Sterkte meis, en komt echt goed!

@ Noor, ik moest even heel hard lachen hoe je verwoorde in de stoel te gaan zitten, ging vandaag precies zo zitten, maar dat volgt.

Wat een geweldige kanjer hebben jullie! Wauw, komt helemaal goed hoor!

@ All,

Vannacht heb ik vreselijke menstruatiekrampen in mijn rug gehad. Slapen ging niet, zelfs in foetus houding liggen werkte niet, en dat werkt zelfs met een menstruatie voor mij. Paracetamol ingenomen, maar geen effect, kopje thee, geen effect.

Vanochtend dus in paniek het ziekenhuis gebeld, want zag het alweer helemaal voor me, weer een VMK. Mocht direct komen en dus gegaan.

Eenmaal aangekomen een echo. De echo was prachtig! Ik kwam daar bijna jankend aan van de spanning, en in de wachtkamer zei ik steeds; ukkie, kom op, laat zien dat je gegroeid bent! Werd binnen geroepen bij mijn eigen dokter en ze moest wel lachen. Och meisje, gaat het wel? Nou ga maar snel liggen hoor.... Nou ja, ik was al uitgekleed, want ben niet anders gewend dan 3 jaar lang met mijn benen wijd te gaan liggen daar, haha.

Eenmaal gaan liggen de echo erin....... Shit ik zie het, ik zie het! Ja zegt de arts met een big smile icon_mrgreen.gifwijs maar aan! Jaaaa, daar zit hij, in mijn baarmoeder! Jazeker mevrouw, daar zit hij!

Tranen biggelden over mijn wangen oops.gif. En mevrouw, ik zie 2 stipjes erin zitten, klopt dat? Ja, ik zie het ook, dat is een goed teken. Dat betekend dat hij verder deelt tot een mini-mensje. Wauw *traan traan*.

Maar mevrouw, wil mijn handen er niet aan branden, maar het ziet er echt positief uit. En maakt het dan uit dat ik nu echt 0,00 aan klachten heb? Nee hoor, die komen en gaan! En moet ik HCG prikken? Nee lieve schat, het embryo zit er, het lege follikel (van de eisprong) zie ik zitten, vol met progesteron en u heeft wat vocht in uw baarmoeder wat zeer normaal is bij een zwangerschap. Verder is uw slijmvlies 12 mm! Potjandozie, heb nog nooit zo gejankt, en we zijn er nog niet eens oops.gif.

Nu hopen dat ukkie goed doordeelt en groeit tot een mini-mensje, maar wat ben ik een trotse Mama voor het moment! Wat een kanjer is onze kleine! Als het goed is zie je in het zwarte vlekje, links en rechtsboven een soort stipje (tweemaal, dus links en rechts). Ben alleen al zo ontroerd door het feit dat ik voor het eerst de kleine zie zitten. Nu hopen en bidden dat hij goed doorgroeit en we volgende week een kloppend hartje zien :).

190e2t.jpg

Geplaatst

Jeetje Babii wat een goed nieuws het begin is er en nu hoef je je niet meer zoveel zorgen te maken als je deed je weet nu dat er iets groeit en dat het op de juiste plek zit.

Meid geniet lekker va dit nieuws en de echo en dan op naar de volgende echo met wel een kloppend hartje.

Ja inderdaad ik was vrijdag al iets weeïg in de buik en vanaf zaterdag ben ik echt misselijk vandaag valt het wel mee alleen vanmorgen even en ik merk dat ik gewoon elke keer iets kleins moet eten dan gaat het wel goed vandaag.

Wel heb ik ook hele erge lage rugpijn en dat is voor mij ook een teken dat het nog wel goed zit ach wel zien het wel

Ik wil nog wel proberen om de echo een week eerder bij 7 weken te zetten en niet de 16de bij 8 weken haha wat duurt wachten lang he maar daar bel ik morgen wel over hopelijk heb ik dan een ander aan de lijn

Geplaatst

Ja, vindt sowieso dat je laat een echo krijgt. Mijn ziekenhuis doet het echt al met 6 weken en nog wat dagen. Enerzijds erg fijn, anderzijds doodeng haha.

Lage rugpijn heb ik tot eergisteren gehad, en ineens was het weg. De arts verklaarde het als; de innesteling is voorbij, uk zit goed, en nu de rest nog. Kan wel zomaar nog opkomen overigens.

We wachten het allemaal af, hopelijk groeit hij goed door!

Geplaatst

Hi ladies, dank je wel voor jullie lieve berichtjes. Ik voel me erg verdrietig voor haar. Ik ben zo blij en kan niet wachten tot woensdag voor de echo. En zij moet kennelijk woensdag naar het ziekenhuis gecuretteerd worden. Het voelt heel erg dubbel aan!. Ik probeer positief te blijven..maar ben wel bang dat er misschien iets mis is klopt het hartje wel of niet?

Geplaatst

Wat een heerlijk nieuws Babii!!! Ben heel blij voor je. Je doet me erg aan mezelf denken tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik lag bijna te vibreren van angst tijdens elke echo, echt zo bang steeds!! Pas bij 20 weken vond ik de rust en kon ik gaan genieten. Jammer achteraf! Maar ik kon niet anders, men wat wilde ik graag dat t goed ging...

Elke echo gehuild toen.

Vandaag trouwens ook weer. De tranen stromen er gewoon uit, can't help it!

Zit daar zo'n heel dapper frummeltje helemaal sterk te wezen en te kloppen. Zo lief!

Zo welkom ook....

Geplaatst

Ff kort reageren op een aantal, want kan me niet echt concentreren s avonds...........

@ nes: welkom!!!!!!!!!!!! En van harte!!!!!!!!!!

@ janajade: pffffff nog 3 nachtjes....... Jij nog maar 2!!!!!! Kan me voorstellen dat je schrikt van zo'n verhaal, das toch de nachtmerrie van ons allemaal..... En dan ook nog zo'n "dubbele" dag woensdag, bah wat verschrikkelijk!!!!!!!!!!!

@ Noor: jaaaaaaahhhhhhhhh super meis!!!!!!! En nu echt gaan genieten hè!!!!!!!!

@ babii/ Miss onzeker;) blijft mooi hoor je stipje!!!!!!!!!! En ook jij nu een beetje gaan genieten hè!!!!!!!!

@ limi: oh nog 1 ZH echo en dan echt officieel over naar de vk!!!!!!!!!!

Geplaatst

Wat leuk om te lezen hoe iedereen met z'n zwangerschap en echo's bezig is! Leuk ook dat sommigen hun echo's toevoegen... al even een voorproefje op wat je te zien kunt krijgen.

Zelf heb ik 12 maart de eerste echo. Pffff, nog 3 weken wachten! Ik zei gisteren al tegen mijn man: eerst die oneindige lang durende 2 wachtweken en nu mag je weer 3..... Maar ja, het is tot nu toe goed nieuws, dus we mogen niet klagen!

Op dit moment voel ik eigenlijk helemaal niets. Het is natuurlijk nog super pril, de verpleegkundige zei ook al dat je nog helemaal niets hoeft te voelen. Maar ik denk dat ik bevestiging zou willen, zit het er nog, groeit het wel? Herkennen jullie die onzekerheid?

groetjes,

Clementine

Geplaatst

Heel herkenbaar Clementine! Maar kan je ook vertellen; zodra je iets voelt, dan spring je gelijk in de stress hoor.

Ik heb vanaf 4 weken tot 4 weken en 5 dagen fikse lage rugpijn gehad, soms was het niet meer te houden en moest ik echt plat op bed liggen. Verder ook onwijs veel menstruatiekrampen waardoor je dacht, game over. Daarom noemt HBB mij Miss Onzeker lalala.

Het kan best dat je nog niks voelt, ik wil nu ook graag iets voelen! Stond zelf op met buikpijn aan de rechterkant, dacht hupla het is weer klaar. Vervolgens verloor ik een lading natte doorzichtige afscheiding, althans waterige afscheiding. Mijn borsten voel ik i.t.t. gisteren helemaal niet en mijn tepels zijn ietwat tot niet gevoelig. Ben wel moe, maar dat komt ook met vlagen.

Kortom, ik wil ook voelen en voelen, hoe onzeker het me ook maakt. Maar dat is echt de enige manier waarop ik weet dat de kleine bezig is.

Jij hebt i.t.t. mij een late echo, ik heb er gisteren 1 gehad, omdat ik dus dacht dat hij verkeerd zat, en heb er over 8 dagen 1 (mits alles goed gaat).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden