Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb gisteren ook weer een goede echo gehad, de officiele termijnecho via de vk. Termijn klopt precies, kindje was vrolijk aan het rondduikelen. Dochter heeft het maken van echo's nu helemaal in de gaten, "baby bij mama, dat is lief" was haar commentaar toen ze een blik op het beeldscherm wierp. Mijn buik groeit flink, het gaat harder dan vorige keer.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super al die mooie echoos!!

Ik mag donderdag en hopelijk ook alles weer goed!!

Hoever ben jij suus?

abc:lief van je dochter zeg! Leuk dat ze zo meeleeft al op haar manier natuurlijk;-)

twinkelstar: goed dat je even bijgeslapen hebt, pas goed op je zelf en je beeb meid!

Wij doen ook geen nekplooimeting!

Geplaatst

Morgenochtend om 09.30u hebben wij de intake zwangerschap en krijgen weer een echo... Ook aan ons of we de nekplooimeting doen. Wij doen dit wel.

Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest en kreeg het advies om minimaal 2 weken 3 x 3 uur te gaan werken vanaf volgende week. Ik ben niet alleen met zwanger zijn bezig en dus al met genoeg persoonlijke zaken. Echter medewerking van mijn werk krijg ik, al een jaar, ook niet echt dus vind het allemaal wel prima nu. Hopelijk kan ik nu es gaan genieten...Maar ik mis mijn poezebeesie echt heel erg :crybaby2:. Gelukkig troost ik me nu bij mijn andere 2 lieve poezewoezen.

Geplaatst

Mari, was de uitslag bij je schoonzus niet goed? En hebben ze toen een vruchtwaterpunctie laten doen? Lijkt me inderdaad heel stessvol. Maar wel fijn dat alles uiteindelijk toch goed bleek.

Esther, abc en suus, wat een goed nieuws allemaal. Gefeliciteerd.

Marlijnne, veel succes morgen.

Nes, fijn dat de bedrijfsarts zo mee denkt. Rustig aan opbouwen. Hoeveel uur werk je normaal?

Hier nog steeds ziek. Ik denk misschien toch ook iets van een virusje. Heb ook weinig zin in eten want weet dat ik daarna direct weer buikpijn/ maagpijn krijg.

Geplaatst

Ja de uitslag was niet goed en ze hebben toen een punctie gedaan en daaruit bleek dat er niks was

Hier ook weer niet lekker vandaag mijn ontbijt is er al weer uit gekomen. Bah hoop dat het snel een keer voorbij is die misselijkheid en overgeven heb nu wel genoeg gehad haha

Geplaatst

maris las nog wat in andere topic over tablet innemen? Ik heb zetpillen gekregen die vele malen beter hielpen de vorige zwangerschap.

Ik moest ook steeds overgeven. Dat is die emasafene.

Dit werkt snel en bleef werken, want toch door het overgeven was soms lang nog niet alles opgenomen. Tenminste dat idee kreeg ik.

Of heb je ook zetpillen(dan had ik het verkeerd gelezen;-)

Geplaatst

Ik kom me even afmelden hier. Gisteren echo gehad en gezien dat met 9 weken hartje is gestopt. Zat ook vocht in de foetus, dus het was niet goed. Maar wel heel moeilijk. Nu miskraam afwachten. Heb ook tabletten mee gekregen om op te wekken als ik dat wil. Mocht niet alles weg zijn na de miskraam, dan volgt nog curettage. Volgende week weer naar het ziekenhuis.

Geplaatst

Jeetje Anita....sterkte de komende tijd. Ik krijg echt de kriebels als ik dit soort berichten lees.

We zijn alweer even terug van de 3e echo alweer. Een beetje tegenstrijdig om er nu over te beginnen maar het eerste waar mijn oog op viel op de echo was het kloppende hartje. Het kon niet missen. Pfff, dat luchtte weer op!

De verloskundige v.h. ziekenhuis was alleen niet zo handig. Een beetje knullige acties met intaken en met het maken van de echo. Of ik het via de buik of vaginaal wilde......Ik zei dat ik de laatste tijd gewend was vaginaal en je in dit stadium volgens mij beter een vaginaal echo kan laten maken. Uiteindelijk heeft ze beide gedaan. Door het apparaat zijn ze minder duidelijk, helaas. Die echo via de buik was wonderbaarlijk nog het best. Mijn frummel ligt van mij uit gezien links voorin de buik nu, vandaar. Volgende week wil ze weer een echo maken om de zwangerschapsduur nog beter vast te stellen en bloedafname voor de nekplooimeting. Het frummeltje is nu 3 cm.

Deze afspraak is dan wel in het ziekenhuis bij mij om de hoek.

Verder staan er allemaal afspraken in de agenda voor de 12 wk echo, zwangerschapscontrole bij de gyn en de 20 weken echo, allemaal bij het ziekenhuis bij mij om de hoek. En we gaan verder bij de verloskundige in de wijk. De afspraak met hen moet ook nog gemaakt worden.

Als ik er over nadenk komen er nog vele echo's :laugh:.

Geplaatst

Nes dat vind ik ook ik ben altijd zo blij als ik dat hartje weer zie knipperen.

Maar wat leuk dat je alle afspraken al hebt staan ik denk dat wij die volgende week krijgen bij de afspraak met de gyn.

Marlijn heel erg veel succes vandaag

Morgen hebben we de intake bij de vlos dus ben benieuwd krijgen we ook weer een echo heerlijk vind ik dat lekker weer even kijken kleine maar oh zo grote wonder.

Verder heb ik gister zetpillen gekregen tege het overgeven en de misselijkheid zodat het in elk geval binnen blijft en de kans krijgt zijn werking te doen want elke keer als ik 's morgen de tablet innam dan kwam het er even later weer uit en dan heeft het geen zin he.

Maar goed tot nu toe alles nog binnen gehouden vanmorgen maar wat niet is kan nog komen dus ik juich nog niet te vroeg haha

Maa goed aangezien ik nu 12 kg kwijt ben valt het mensen echt op en krijg ik varagen wat voor een dieet ik volg haha ik zeg dan maar het zwangerschapsdieet hihi

Maar vandaga alweer 10 weken we komen steeds dichter bij de 12 weken gelukkig wat ben ik blij als we 2 weken verder zijn.

Hoe gaat het verdre met iedereen het is zo rustig hier?

Twinklestar al iets beter te pas?

Geplaatst

Nee dat was het ook niet en moet het morgen ook met de vlos bespreken en volgende week met de gyn, maar het scheelt dat ik niet meer als 2 keer op een dag overgeef anders moest ik aan het infuus maar ik droog nog niet uit dus dan doen ze niet veel.

Maar goed is wat anders en ik hoorde nu ook iets aan te komen ipv afvallen dus we gaan het zien het scheelt dat ik tussen het ontbijt en het avondeten alles wel binnen houd dus krijgt de beeb wel voldoende binnen zei de ha en dat is wel een geruststelling want daar doe ik het allemaal voor

Geplaatst

Hey maris, goed dat je zetpillen hebt. Ik lag toen ook al bijna aan het infuus,maar was de hele dag aan het overgeven.

Ik stap nu zo met mn lief de auto in. Ben onwijs zenuwachtig. 9 weken....op naar een mooie echo!!

Fijne dag, hier grijs en grauw.

Geplaatst
Hey maris, goed dat je zetpillen hebt. Ik lag toen ook al bijna aan het infuus,maar was de hele dag aan het overgeven.Ik stap nu zo met mn lief de auto in. Ben onwijs zenuwachtig. 9 weken....op naar een mooie echo!!Fijne dag, hier grijs en grauw.
Suc6 Marlijnne....spannend weer he!
Geplaatst

Hi Ladies hoe is het met iedereen? Kom niet meer zo vaak op deze site omdat ik me teveel druk maak over alle slechte berichtjes..Dus kijk heel af en toe even snel.

Negatieve dingen om me heen zijn niet goed. Krijg ik stress van en dan voel ik me behoorlijk naar..

Met mij gaat het goed, morgen krijg ik mijn 4de echo, de nekplooimeting van mijn ukkies..ben benieuwd hoe hard ze gegroeid zijn.

Heel spannend allemaal. Deze week voelde ik me erg beroerd, heb nu al last van verschrikkelijke oprispingen en zuur.. ;-( kan er gewoon niet van slapen.

Heb gisteren vanile vla en cola op en dit heeft aardig geholpen ;-)

Misselijkheid is gelukkig over...

@Suus krijg je een 1 eige of 2 eige tweeling...ben benieuwd?

Geplaatst

Anita, wat een verdrietig bericht. Ik wens je heel veel sterkte met verwerken van dit verlies.

Succes bij de echo straks, Marlijnne!

Voor jou ook een mooie echo morgen Janajade!

Geplaatst

Mari, 12 kilo!!! Dat is wel heel veel! Goed dat je nu die zetpillen hebt. Want dit lijkt me inderdaad niet goed voor je beebje.

Het valt me op dat sommige heel vaak een echo hebben. Is dat omdat je nog bij de gyn loopt? Ik ben in het buitenland onder behandeling geweest en toen ik hier belde naar het ziekenhuis zeiden ze dat ik verder niet meer bij de gyn onder behandeling hoefde omdat het nu behandelt wordt als een gewone zwangerschap.

Aan de ene kant fijn...want geen medisch gedoe meer. Aan de andere kant jammer omdat ik nu niet zo vaak een echo heb :-).

Marlijnne, spannend! Veel plezier/ succes!

Ik voel me nog niet de oude. Slaap de halve dag. Zal het wel nodig hebben denk ik. Gisteravond voor controle bij de verloskundige geweest. Ze zei dat ik goed naar mijn lichaam moet luisteren. Dat doe ik nu dus ook maar.

Wel het hartje weer even gehoord. Het blijft heel bijzonder om dat te horen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden