Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Breek even in.

Twinkel dat is heel normaal. Je wilt niet weten waar ik al 23 weken over droom!! Hihi

en heel reeel allemaal. Sommige best eng anderen heel vreemd.

Wen er maar aan ;)

Zo ging mijn man ervandoor met die vent uit de andrelon reclame , met die drilboor en dat lange haar.. Hihi...

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, wat voel ik me al ziek een paar dagen. Misselijk de hele dag, draaierig en moe...ik ben mn bed maar weer in gegaan. Jammer want het is zulk mooi weer :(

Geplaatst

Nes, wat vervelend zeg. Ik ben de laatste dagen ook een beetje draaierig. Misselijkheid is nu redelijk te handelen nu ik meer eet. Ik was ook een paar dagen kotsmisselijk, maar eet nu vaker en met ontbijt en lunch ook meer. Scheelt voor mij een heleboel.Ik zag bij mij net in de spiegel al klein beetje buik komen. Normaal heb ik een hele platte buik, maar nu al een beetje een welving. Wordt nu steeds echter.Dromen van mij zijn ook heel raar, slaan echt nergens op.

Geplaatst

Haha nee dromen heb ik niet zo zal nog wel komen.

Wel ga ik heel vroeg naar bed 's avonds met het gevolg dat ik de volgende dag om 7 uur wakker ben bah dacht vanmorgen lekker eindelijk uit te kunnen slapen maar dat viel tegen.

Sandra klopt dat is maar een rare vent haha

Hier is alles nog binnen gebleven sinds donderdag en de misselijkheid lijkt iets meer onder controle te zijn mara ik juich nog niet te vroeg want het kan alle kanten nog op. Helemaal lekker voelen doe ik mij nog niet maar ach dat hoort er allemaal bij

Vanavond even op kraamvisite bij vrienden wat een 2de zoontje via icsi hebben gekregen.

Geplaatst

Wat een leuke sites voor kleding, heerlijk neuzen EN BESTELLEN:happydance:

Hey van dat dromen herken ik wel. De gekste dromen. Ik in een doolhof en ben dan mega dik, kom niet vooruit,maar ik word wel achterna gezeten:new_shocked:

Hoe eng is dat;-)

En ik ben ook al 3 x bevallen... twinkelstar heeel normaal dus al voelt het niet zo prettig

Nes vervelend dat je niet oke voelt, lekker je bedje in. Denken aan jezelf en ukkie!

Hier weer iets beter, zware dagen lichamelijk achter de rug. Ik moet niet overgeven,maar mijn lichaam pffff echt niet normaal.Nu iets beter,maar ga zo ook ff tukkie doen.

Hier is de zon weer weg, hopelijk wordt het gauw LENTE. Zin in!!

Maris fijn hoor van de misselijkheid, lucht vast iets op.

Anita leuk he zo n mini buikje, Nu wordt het echt!!

Fijne dag!

Geplaatst

Nes, wat vervelend dat je je zo naar voelt. Hopelijk wordt het snel minder. Wat inderdaad soms wel helpt is wat lichts eten. Bijvoorbeeld crackers, soep met een broodje, salade etc. Ook al heb je er geen zin in.

Bij mij begon het ook rond die tijd en ik merk dat het nu wel iets minder word. Maar van de week had ik ook weer twee van zulke dagen. Helaas hoort het erbij.

Anita, wat leuk dat je al een beetje een buikje krijgt. Over een tijdje kan je het niet meer verbergen.

Mari, fijn dat de misselijkheid minder wordt. Hopelijk blijft het zo.

Marlijnne, volgens mij was dat ook het eerste teken dat ik zwanger was....die rare dromen. Erg hè die lamlendigheid?

Ik heb vanmiddag twee positiejeans gekocht. Eentje is wat stoerder (beetje baggy) en een skinny. Wat zit dat heerlijk zeg! Verder nog een jurkje voor de zomer. En wat shirtjes maar die heb ik gewoon bijn een normale zaak gekocht. Wel even opgelet dat het nog mee kan rekken/ groeien ;-)!

Geplaatst
Nes, wat vervelend dat je je zo naar voelt. Hopelijk wordt het snel minder. Wat inderdaad soms wel helpt is wat lichts eten. Bijvoorbeeld crackers, soep met een broodje, salade etc. Ook al heb je er geen zin in.

Bij mij begon het ook rond die tijd en ik merk dat het nu wel iets minder word. Maar van de week had ik ook weer twee van zulke dagen. Helaas hoort het erbij.

Anita, wat leuk dat je al een beetje een buikje krijgt. Over een tijdje kan je het niet meer verbergen.

Mari, fijn dat de misselijkheid minder wordt. Hopelijk blijft het zo.

Marlijnne, volgens mij was dat ook het eerste teken dat ik zwanger was....die rare dromen. Erg hè die lamlendigheid?

#Twinklestar, ik eet wel geregeld en natuurlijk de dingen waar ik op dat moment zin in heb. Het is een misselijkheid als bij wagenziekte. Ik heb zo'n zwaar gevoel onderin mn buik, alsof ik nog mn eten voel zitten van dagen eerder.

Mijn hoofd en borst prikkelen als ik mij inspan. Hier wordt ik ook duizelig van. Ik slik een goed multi elke dag (Prena Fem van Orthica, heb voor Orthica gewerkt en weet wat ik neem) + 2 gram vitamine C in tabletvorm ook van Orthica om zo vaatwanden en tandvlees te verzorgen.

Een ijzer tekort lijkt mij dan ook niet aanwezig.

Vanmiddag tot een uurtje of 1 geslapen en mijn vriend 2 boterhammetjes en Milk&Fruit laten maken. Toen een beetje energie om te douchen en mijzelf een beetje te verzorgen. Hup, de joggingbroek aan en weer op de bank. Hij is nu boodschappen doen en haalt voor mij van die heerlijke handsinaasappelen...mmmmm. Die gaan er ook wel in.

Ik ben nu vrij tot volgende week vrijdag maar heb mij wel ziek gemeld afgelopen vrijdag. Woensdag hebben we de 2e echo en weten we weer meer over de 2e vruchtzak. Je zou bijna denken dat ie ook lekker meedoet gezien mijn misselijkheid.

Kortom: ik zorg goed voor mijzelf en laat goed voor mij zorgen...

Geplaatst

Nes, Lekker laten verwennen door je vriend! Als je last houdt kun je altijd even aan de huisarts of verloskundige vragen of dit normaal is.

Ik had me van de week ook bijna ziek gemeld maar uiteindelijk toch maar gegaan. Volgens mij was ik niet erg productief en ik was heeeeel erg blij toen ik om half zes naar huis kon...

Ik merk wel dat ik me in het weekend vaak wat beter voel dus ik denk dat rust inderdaad wel belangrijk is!

Geplaatst

Ik heb dat ook dat wanneer het weekend is dat ik me toch wel iets beter voel maar goed ik hoop het zo te houden als nu dan ben ik helemaal tevreden.

Ik vanmiddag heerlijk een paar uurtjes geslapen op de bank mijn vriend was weg en ik wou even een filmpje kijken maar heb het einde niet gehaald hihi

Nes laat je inderdaad maar lekker verwennen ik had dat ook dat ik de hele dag door misselijk was en niet met vlagen maar nu is het met vlagen dus als ik maar iets eet gaat het weer over. Alleen is het zo dat ik als direct ontbijt alles er weer uitkomt maar wanneer ik later ontbijt blijft het er allemaal in en heb ik er niet zo'n last van maar daar moet je allemaal een weg in zien te vinden.

Hopelijk voel je je snel wat beter

Nou fijne avond allemaal wij gaan even op kraamvisite bij vrienden

Geplaatst

Hoi dames

Wat is het rustig hier iedereen te moe om te reageren haha of lekker van het zonnetje aan het genieten.

Nou hier gaat het goed heb net wel mijn ontbijt er weer uitgegooid maar echt misselijk de hele dag door ben ik niet meer, maar goed dat kan ik ook zo weer terug komen dus we wachten af zoals het nu is is het goed te doen.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Geplaatst

Hola,

Hier gaat een brak, vanmiddag telefonisch consult en zo al even bloedprikken etc.

Overgeven doe ik niet,soms kokhalzen, maar mijn lichaam lijkt wel op, doodmoe, knallende koppijn en dizzy! Het zal er allemaal bij horen, maar toch even weer gebeld voor de zekerheid.

Helaas voor de 4e dag ziek moeten melden.dat vind ik toch zo moeilijk...

Verder gaat het goed;-) hopelijk kan ik even lekker buiten zitten straks.

Hoe was de kraamvisite maris...voelt wel anders nu zeker.

Ik kijk er zo naar uit dat het huis hier straks versierd is en dat ik in de watten wordt gelegd.hi

Fijne dag!

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier gaat het weer wat beter met de jicht.

Homeopatische druppels lijken wat aan te slaan.

kan weer lopen, niet zonder pijn maar ik kan me weer voortbewegen.

Verder geen kwaaltjes meer.

Als nu de jicht helemaal verdwijnt kan ik echt gaan genieten.

Fijne dag allemaal.

gr Esther

Geplaatst

Marlijnne wat een narigheid is die misselijkheid toch.. heb echt met je te doen hoor. Uiteraard ben je stikblij dat je zwanger bent maar het zou nóg leuker zijn als je niet de hele tijd ziek was.

En ziek melden... ja niets aan te doen meid. Je kunt niet werken als je zo slap en misselijk bent daar schieten ze op je werk ook niets mee op.

Esther wat een opluchting dat je weer kunt lopen. Ik ben helemaal niet bekend met jicht maar wist in elk geval niet dat het zó pijnlijk was. Ik wens dat het snel helemaal weg is.

Twinkel heb jij niet deze week een echo? Wanneer precies?

ABC wat zei je familie? Je ging het dit weekend vertellen toch? Waren ze blij?!

Anita ben je nog misselijk?

Nes goed dat je zo goed voor je zelf zorgt. Ben ook erg benieuwd naar woensdag bij jou hoor! Spannend. Maar eh, 2 gram Vitamine C is dat is een forse hoeveelheid. Doe je dat op basis van je eigen kennis of moet je dat nemen van de dokter?

Hier alles goed maar zo weinig kwaaltjes dat ik soms een hele middag vergeet dat ik zwanger ben. En vervolgens komt dan.. oh jee ik heb er de hele middag niet aan gedacht, zou dan alles nog wel goed zijn??! Ga ik me daar druk om maken. Was het maar vast zo ver dat we de beebjes konden voelen dan wist je tenminste zeker dat alles nog goed is!

Groetjes en fijne dag

Geplaatst

Noor: herkenbaar dat vergeten dat had ik de vorige keer ook een aantal keer! Wel fijn dat jeje zo lekker voelt. Ik kijk er ook weer naar uit dat ik de baby kan voelen. Zo bijzonder.

Jullie kereltje wordt dan ook al 2 in september als er een brusje komt.

esther wat fijn dat je weer kan lopen, lijkt me verschrikkelijk jicht.

Geplaatst

Esther wat fijn dat je weer kan lopen ik weet niet wat het is jicht maar het lijkt me totaal niet leuk meer

marlijnne heel goed dat je gebeld hebt want ze kunnen het beter even nakijken.

Hopelijk niks aan de hand en hort het er gewoon bij maar leuk is wat anders ik weet het maar al te goed.

Noor ik heb dat eigenlijk nog niet echt gehad maar dat komt denk ik ook doordat ik dus we heel veel kwalen heb maar ik kan ook niet wachten tot ik het ga voelen lijkt me zo mooi.

De kraam visite viel tegen ze waren eigelijk een beetje negatief net of wij niet al blij mochten zijn met de zwangerschap tot aan de 16 weken dan was je uit de gevarenzone zoals ze dat zeiden en dan kon je pas genieten, ik zeg nou ik geniet nu al hoever ik ook ben en we weten heel goed dat het nog wel mis kan gaan maar ik ga op mijn gevoel af en wil niet de hele tijd negatief denken.

Ze hadden haar bij de echo's wel eens gevraagd of dat ze wel blij was met de zwangerschap dus kun je nagaan ik zeg nou aan mij is bij de echo echt wel te zien dat ik bij ben haha

Maar goed ik ga me niet druk maken om andere mensen ik heb genoeg aan mijzelf op het moment dus ze moeten zelf weten als zij zo negatief willen leven ik vind het prima.

Geplaatst

Grrrr kan ik slecht tegen dat soort mensen maris, jammer dat het juist nu ter sprake moet komen. Net zelf een baby en een vriendin die jaren bezig is.

En je bent helaas nooit verzekerd van een gezond/levend kind.

Gewoon lekker genieten en goed dat je er niet druk over maakt!!

Geplaatst
Marlijnne wat een narigheid is die misselijkheid toch.. heb echt met je te doen hoor. Uiteraard ben je stikblij dat je zwanger bent maar het zou nóg leuker zijn als je niet de hele tijd ziek was.

En ziek melden... ja niets aan te doen meid. Je kunt niet werken als je zo slap en misselijk bent daar schieten ze op je werk ook niets mee op.

Esther wat een opluchting dat je weer kunt lopen. Ik ben helemaal niet bekend met jicht maar wist in elk geval niet dat het zó pijnlijk was. Ik wens dat het snel helemaal weg is.

Twinkel heb jij niet deze week een echo? Wanneer precies?

ABC wat zei je familie? Je ging het dit weekend vertellen toch? Waren ze blij?!

Anita ben je nog misselijk?

Nes goed dat je zo goed voor je zelf zorgt. Ben ook erg benieuwd naar woensdag bij jou hoor! Spannend. Maar eh, 2 gram Vitamine C is dat is een forse hoeveelheid. Doe je dat op basis van je eigen kennis of moet je dat nemen van de dokter?

Hier alles goed maar zo weinig kwaaltjes dat ik soms een hele middag vergeet dat ik zwanger ben. En vervolgens komt dan.. oh jee ik heb er de hele middag niet aan gedacht, zou dan alles nog wel goed zijn??! Ga ik me daar druk om maken. Was het maar vast zo ver dat we de beebjes konden voelen dan wist je tenminste zeker dat alles nog goed is!

Groetjes en fijne dag

#Noor, 2 gram vitamine C per dag is een orthomoleculaire dosering. Ik ben orthomoleculair voedingsdeskundig en weet dat dit goed is. Ook als je gezond bent, geen klachten of in een speciale situatie bent, is het goed extra te gebruiken. Het wordt in zoveel processen in je lichaam gebruikt dat je er echt nooit te veel aan kan hebben. Het nierstenen verhaal is een fabeltje! Dat je een evt. overschot uitplast klopt wel. Wist je dat vitamine C de opname van ijzer in het bloed ondersteunt en verbeterd en dat het een goede versteviging is van het bindweefsel (m.n. in je bloedvaten)? Als zwangere kan je het dus zeker goed gebruiken naast een goede multivitamine waarin alle B vitamines zitten. Deze helpen elkaar in hun werking in het lichaam (zitten in eenzelfde proces). Dus foliumzuur alleen is goed maar in een complex is beter!

Dit was weer een lesje orthomoleculaire geneeskunde, hahaha!

Geplaatst

Noor, wel lekker dat je je zo goed voelt maar ik snap je piekeren ook wel hoor. Ik denk dat we dat allemaal wel hebben. Het ene moment ben je superblij en het volgende moment denk je... Wat als...pieker pieker etc.Ik heb morgen de 12 weken echo. Pfff spannend weer.Mari, wat jammer dat de kraamvisite zo tegenviel. Tuurlijk ben je je bewust van wat er eventueel nog mis kan gaan maar een beetje positieviteit en blijdschap om het wondertje in je buik lijkt me alleen maar goed ipv al dat negatieve gedoe! Lekker laten kletsen en je niks van aantrekken. Gewoon lekker genieten van je zwangerschap.

Geplaatst

Esther, gelukkig voel je je weer wat beter. Wat is jicht precies? Een soort spit? Lijkt me in ieder geval heel vervelend.

Marlijnne, goed dat je gebeld hebt. Wanneer hoor je meer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden