Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je Abc ja je krijgt er wel kriebels van met zo'n kleintje morgen gaan we heb voor het eerst zien (kon niet eerder)

Ja hier gaat het echt stukken beter gelukkig daar ben ik wel zo blij mee ik kan eindelijk een beetje gaan genieten van ons meisje ik voel haar ook echt regelmatig zo bijzonder.

Nu alleen nog aan de buitenkant kan niet wachten tot dat zover is en mijn vriend haar ook kan voelen.

Ja het is wel fijn dat er bevestiging is met de 20 weken echo dat alles goed is voor zover ze kunnen zien ik kan ook niet wachten wij moeten nog iets meer als 3 weken wachten

Maar vanavond wel nog even naar de vlos lekker weer naar het hartje luisteren heerlijk dat geluid kan ik wel uren naar luisteren.

Ik slaap wle nog steeds heel slecht vooral wanneer ik naar het toilet ben geweest dan kom ik niet meer in slaap maar goed heb er niet zoveel last van overdag gelukkig want ik krijg zelfs steeds meer energie haha.

Hoe gaat het met de andere dames?

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier is alles rustig! Eindelijk afspraken kunnen maken op mijn werk gisteren. Ik kan eindelijk aan de slag in het administratieve circuit bij ons. Zo komt er ook weer wat regelmaat. Onder de noemer werkervaring-stage ga ik aan de slag zodat ik na mijn zwangerschapsverlof een referentie heb om ook ergens anders te kunnen solliciteren. Terug naar de groep wil ik niet meer.

Mijn buikje is al wat gegroeid. Als ik vertel ongeveer 17 weken te zijn, zegt iedereen meteen dat ze het inderdaad nu wel kunnen zien.

Het minimensje voelen doe ik (nog) niet, hoewel ik soms twijfel hoor.

De afgelopen 2 dagen wel met vlagen weer krampjes onderin mijn buik en kan weer niet goed naar de wc :pinch:.... Soms maak ik mij heel even zorgen over die krampjes, of dat wel goed is. De krampjes lijken soms op of ik ineens heel erg naar de wc moet. Het zal wel zijn dat mijn baarmoeder weer wat opgerekt wordt. Zo nu en dan komt ook even een flinke koppijn opzetten. Vooral als ik lekker aan het poetsen ben geweest. Eigenlijk merk ik te laat dat ik eerder mijn rust had moeten pakken.

A.s. vrijdag wil ik bij mijn vriend op de praktijk weer even kijken met de echo. Dit doen we niet te vaak omdat niet bekend is in hoeverre het schadelijk is. (onderzoeken zeggen voorzichtigheid te bieden n.l.).

Hopelijk vliegen de komende 3 weken voorbij en kunnen we de 20 weken echo doen en meteen op vakantie! Zin in!

Geplaatst

Nes fijn dat alles goed gaat en die onzekere momenten hebben we allemaal wel denk ik is ook logisch het is zo kostbaar en bijzonder.

Ook wel zo lekker dat het eindelijk geregeld is op je werk.

Wij zijn vanmiddag weer bij de vlos geweest en ben weer helemaal goed gekeurd hebben het hartje weer gehoord en ze lag heel druk te schoppen haha was heel erg duidelijk te horen zo mooi hihi

Nu over 3 weken de 20w echo dus ben wel blij dat ik haar al voel hoor toch elke keer die bevestiging heerlijk kan er gewoon van genieten nu hopelijk ook snel an de buitenkant zodat mijn vriend haar kan voelen

Geplaatst

Nes: fijn dat het geregeld is op je werk! Geeft ook een stukje rust.

Heerlijk he dat je een buikje krijgt, ik vind dat ook zo leuk!

Hoofdpijn dat komt hier ook af&toe nog om de hoek kijken. Het is wel stuk minder,maar erg hinderlijk.

Maris:alles weer goedgekeurd,joepie!! Lijkt me bijzonder als jeje buik ziet bewegen straks.

Hier ook weer zh geweest, injectie gehad en meting. Deze was voor nu goed! Kan ik er weer even tegen aan. Merk dat de spanning stijgt. Uk was druk aan het bewegen!

Werken lukt totaal niet,maar vind het soms heel moeilijk om af te zeggen! toch maar gedaan.

Gisteravond heerlijk wezen zwemmen met vriendin,noujaaaa 4 baantjes fanatiek en toen was het heerlijk dobberen in warm water en kletsennn...

fijne dag meiden!

Geplaatst

Marlijnne, wel fijn dat je ukkie druk beweegt en dat alles weer goed was. Wat voor een injectie krijg je precies? Zwemmen lijkt me ook lekker. Ik wil op zwangersschapszwemmen maar heb nog geen nieuw badpak/ bikini. Van mijn oude bikini's pas ik denk ik de topjes niet meer...

Maris, wat heerlijk dat je haar al zo vroeg kan voelen. geeft toch weer extra zekerheid. En fijn dat alles weer goed was bij de vlos.

Nes, wat lekker dat je nu eindelijk aan het werk kunt. Moet je nou na je verlof gaan solliciteren dan? Of kan je daar blijven in deze functie? Wel vervelend dat je soms nog hoofdpijn hebt. Toch een teken van je lichaam dat je iets rustiger aan moet doen. Nog drie weekjes en dan de echo en op vakantie. Waar gaan jullie heen?

Abc, nog een weekje en dan heb je ook al de echo. Spannend. Fijn dat je je kindje zo goed voelt. Wat voel je precies? Ik voel af en toe wel eens wat maar nog niet heel duidelijk. Lijkt een beetje op een spiertje wat trilt in je buik.

Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad. We weten het nu zeker...het is een meisje. Mijn vriend zei het vanaf het begin en ik heb 1 keer levensecht gedroomd dat het een meisje was. Alles was goed. Daar was ik toch nog een beetje zenuwachtig voor.

Nu ook echt op zoek naar leuke spullen voor de babykamer. Gisteren al voor een kast en commode wezen kijken bij iemand die antieke kasten opknapt en schilderd. Verder heb ik een leuke schommelstoel gezien waarvoor ik morgen ga kijken. En ik ben druk aan het kijken voor behangetjes. Ik wil het liefste het knopen of vogelhuisjes behang van studio ditte maar jemig wat is dat achterlijk duur. http://www.studioditte.nl/webshop/1/categorie/behang. Aangezien de wand waarop ik het wil best groot is gaat dat nogal oplopen. Nu op zoek naar een mooi alternatief.

Geplaatst

@Twinklestar

Na mijn zwangerschapsverlof weet ik niet zeker of ik er kan blijven werken. Daar is nog niets over afgesproken. De bedrijfsarts heeft wel benoemd in zijn rapport dat er bij re-integratie gekeken moet worden naar ander soort werk. Bij het werken op de groep vind ik de veiligheid tegenwoordig ver te zoeken en ik wil daarom niet meer terug. Hiernaast heb ik zelf een dysthyme stoornis. Dit beïnvloed mijn energielevel en emotionele wereld soms dusdanig dat ik mij heel kranig moet houden in dit werk (lukt ook wel) en mijzelf dan voorbijloop (ik overvraag mijzelf).

Nog 3 weekjes en dan zitten wij in de bergen van Nice met uitzicht over Nice en de zee! Heerlijk, heb er echt ff zin in. Ik ben benieuwd hoe ik de warmte ga trotseren; gelukkig hebben we een zwembad....

Hey over dat 'voelen' van het kind, jij omschrijft het als een trillend spiertje in je buik. Daar heb ik ook wel wat mee! Ik noemde het eerst 'plopjes' of bubbeltjes en denk daarom dat het mijn darmen gewoon zijn. Ik voel het eigenlijk altijd aan de linkerkant.

Geplaatst

Lady's

Twinkelstar: Dat behang had ik ook gespot;-) ziet er super leuk uit allemaal,maar ik had zelf zoiets dit is wel heel duur. Geef ik liever uit aan een goeie kinderwagen of iets dergelijks.

Wij gaan het denk ik neutraal houden en 1 muur een leuke kleur. Verder alles met spulletjes.

De injectie is proluton, dat is om de baarmoederwand soort van stevig te houden(puur preventief,kan geen kwaad)

Wat betreft die bikini, daar moet ik ook even wat aan doen. Van de week zat het me ook wel erg strak;-)

Zwemmen is idd heerlijk!

Volgende wk vakantie en dan gaan we hele kamer leeghalen. En is even kijken hoe&wat. Ook wij gaan dan nog lekker weg,eind vd week en het weer lijkt steeds beter te worden.

Normaal ook altijd even naar het buitenland,maar ik moet nu in de buurt blijven. We gaan heerlijk naar Friesland.

Gewoon even weg zijn!

Nes: Wat heerlijk naar nice en een zwembad is helemaal fijn als het zo warm is. Ik ben ook wel benieuwd hoe goed ik daar nu tegen kan. Gewoon lekker rustig aan en goed naar je lichaam luisteren.

Bubbeltje,flupjes,spiertjes. Als ik dit lees dan weet ik wel zeker dat ik kleine uk heel af&toe voel. Zo apart.

Meiden fijne dag, ik ga nar verjaardag!

Geplaatst

Hoi dames

Twinklestar wat fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was en wat super dat jullie ook een meisje krijgen leuk he kunnen we gaan shoppen hihi

Nes het si wat met dat werk hopelijk heb je nu wel wat meer rust daardoor.

En heerlijk even bijkomen in Nice binnenkort wij gaan niet op vakantie dit jaar aangezien we in de vakantie besloten hebben te trouwen wel niet heel groots maar goed wij zijn ook niet van die vakantie mensen

Marlijnne geniet van je vakantie volgende week en heerlijk met het kamertje bezig gaan wij ook doen

Wij hadden dat mooie behang ook gezien maar wij hebben fleecebehang erop zitten en hoeven dus alleen te schilderen dus we doen 1 muur grijs en de rest gewoon wit. Ik vind dat roze met grijs zo leuk alleen laten we de meeste roze spulletjes nog even achterwege aangezien alleen mijn ouders het nog maar weten dat we een meisje krijgen. Maar we gaan het zien we willen straks even naar de woonboulevard kijken in de babyzaak daar.

Ik heb wel van de week ons eerste roze shirtje gekocht met de tekst 'papa's prinsesje' vond het zo leuk

Fijne dag allemaal het is mooi weer mocht alleen wel wat warmer

Geplaatst

He twinkel, super dat de echo goed was en je krijgt ook een meisje, het is zo leuk ! Voel je je goed? Pip heeft ook wel leuk behang. Hier alles goed, onze dochter is al 6 mnd en we genieten elke dag. Geniet van je zwangerschap!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Wij zijn weer terug uit Turkije.

Hebben het heerlijk gehad.Heb op vakantie heerlijk genoten van het getrappel in mijn buik.

Kon alleen slecht tegen de zon, dus lekker onder het parasolletje.

Spuit nu wel 4 keer per dag insuline, maar mijn suikers zijn nu goed.

Ben nu druk met wassen enzo.

Ik las dat het met iedereen lekker gaat, heel mooi....houden zo.

Fijne zondag allemaal.

Kus Esther

Geplaatst

Welkom terug Esther fijn dat het zo leuk was waar zaten jullie dan?

Mijn ouders zijn gister weer gekomen uit Turkije die hebben alleen maar 3 dagen echt heel mooi weer gehad.

En als het met 4x per dag onder controle blijft is het goed ja hopelijk blijft het zo.

Hier gaat inderdaad alles redelijk goed genieten nu volop en zijn ook begonnen met het kamertje leeg halen nu nog schilderen en dan kunnen de meubeltjes er al in gaat wel heel snel zo hihi

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hier heeft de buik een groeispurt doorgemaakt hoor! In anderhalve week tijd is het nu toch duidelijk zichtbaar. Omdat ik niet de slankste ben (83 kg, 1.65cm) was het advies niet aan te komen tot 20 weken. Nu met bijna 18 weken zit er sinds 2 dagen een klein kilootje aan, wat dan ook zo blijft (een kilootje is natuurlijk niet veel). Ik denk dat ik zo langzamerhand wel wat aan ga komen nu. Voor mij betekend dat nu extra letten op de calorietjes (niet lijnen bedoel ik he :nono:).

Vandaag voel ik mij een beetje down, ben ook wat verkouden en moe. Er komt niks uit mijn handen en moet mijzelf echt ergens toe zetten. Maar morgen weer werken en naar therapie en dat zal de nodige afleiding geven.

Ik geloof niet dat ik het minimensje al gevoeld heb, twijfel een beetje. Nog 2,5 week (8 juni) en dan kunnen we weer een kijkje nemen. Afgelopen donderdag bij mijn vriend op de praktijk weer even gekeken maar het lag er niet zo duidelijk voor, helaas. Wel konden we beweging en hartslag zien en hadden zelfs de kloppende navelstreng in beeld! De contouren van het kind zelf waren niet zo duidelijk.

O ja, mijn borsten zijn ook weer wat pijnlijker. 's Avonds is het bh uitrekken weer een ding....Ook lijk ik soms in de ochtend, na ontbijt hoor, weer wat misselijk te zijn. Tja er gebeurd immers weer heel wat in mn buik denk ik zo.

Geplaatst

Nes toch wel handig dat je elke keer op de praktijk van je man even kan kijken ik wou dat ik dat kon hihi

Moet ook zeggen dat ik aan het afkicken ben van alle controles in het begin en nu moet ik gewoon tot 8 juni wachten maar ach gelukkig voel ik ons meisje regelmatig dus maak me niet meer zo druk

Maar even een vraagje hebben jullie ook dat je buik zo begint te jeuken ik word er gek van nu heb ik al een extreem gevoelige huid maar ik smeer hem 2x per dag goed in maar het blijft jeuken. Ik dacht dat het misschien van de groei komt maar weet het ook niet.

Nou en wat vinden jullie van de warmte normaal kan ik er heel goed tegen en kan het mij niet warm genoeg zijn maar nu vind ik het maar niks ben weer wat misselijk en ben echt niet vooruit te branden gelukkig ben ik vandaag en morgen vrij maar goed laten we niet klagen het is eindelijk mooi weer haha

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hoi Maris,

Ook hier een zwangere die niet tegen de warmte kan.

In Turkije zat ik de hele dag onder de parasol en hier ben ik veel binnen.

Morgen weer controle en een echo.......blijft spannend.

Mijn moeder gaat voor het eerst mee.

Gr Esther

Geplaatst

Haha gelukkig ben dus niet de enige en we moeten de hele zomer nog haha wat klagen he

Succes morgen leuk dat je moeder mee gaat die van mij is al een paar keer mee geweest doordat mijn vriend niet elke keer vrij kon krijgen tenminste hij kon het waarschijnlijk wel maar zijn baan is al niet helemaal zeker na oktober ivm de crisis en ik heb tot 13 weken elke week een echo gehad en ook nog in het zh gelegen dus hij moest al zoveel vrij hebben dat we hebben gezegd dat mijn moeder een paar keer mee is geweest.

Bij de vlos spreken we altijd zo af dat we na het werk gaan dus kan hij altijd mee en met de 20w echo is hij er gewoon bij en dan zien we daarna wel verder.

Geplaatst

Hier sinds vanmiddag ook moeite met de warmte. Ik loop te hijgen, licht in mn hoofd (daardoor denk ik), hoofdpijn en trager in zijn geheel. Dat beloofd nog wat voor zuid Frankrijk over 2 weken...

Geplaatst

Twinkle, gefeliciteerd met de goede echo. En wat leuk, ook een meisje!

Esther, fijn dat je nu goed ingesteld bent op de insuline. Succes morgen met de co en echo!

Mari, die jeuk komt echt van het groeien, vervelend hoor. Ik geloof niet dat er iets anders aan te doen is dan smeren.

Ik klaag niet over het goede weer, ik vind het echt héérlijk! Toen ik van mijn dochter zwanger was, werd het toen ik met verlof ging ook prachtig weer. Ik heb 7 weken in het zonnetje gezet, met een stapel boeken en mijn voeten omhoog. Nu is mijn dochter hele dagen buiten en we vermaken ons geweldig. Van mij mag het tot oktober zo blijven! Ik heb nauwelijks klachten en voel me wel fit. Met tillen of te druk zijn krijg ik wel last van mijn buik, maar verder voel ik me echt goed en geniet ik ontzettend van het zwanger zijn. Dit is zeer waarschijnlijk de laatste keer en daar ben ik me erg bewust van. Valt niet altijd mee met een drukke baan en een gezin, maar als ik 's avonds met mijn dochter in bed lig en de baby goed voel is het echt genieten.

Geplaatst

Abc gelukkig dat jij er geen last van hebt ik ken dit ook niet van mijzelf hoor want ik ben een echte zonaanbidder normaal gesproken maar goed het is niet anders ik word er alleen weer heel erg misselijk van en ga er weer van overgeven en ik had gehoopt het ergste gehad te hebben

Geplaatst

Hier gaat het redelijk met de warmte....

Wat abc zegt beentjes omhoog en lekker laten vertroetelen;-) hihi we hebben samen weekje vakantie.

Hele kinderkamer is leeg en nu gaan denken hoe in te richten.

Esther wat leuk dat je moeder meegaat! Die van mij vind het ook helemaal geweldig.

Eind van de week lekker nachtje weg, eerst donderdag nog even controle. Ik kreeg net een flinke linkse in mijn buik. Na 2 dagen niks te voelen was dit heeel duidelijk.

Xx

Geplaatst

Marlijnne hoe was de controle?

Heb je lekker genoten van je weekje vrij heerlijk

Hoe is het met de andere dames?

Of zijn jullie allemaal alleen maar aan het genieten haha het is zo rustig hier

Ik draag inmiddels een bekkenband en dat geeft iets verlichting maar niet heel veel maar ach we gaan het zien misschien als ik een paar weken verder ben dat het echt wel geholpen heeft.

de misselijkheid is alles nog het zelfde nu iets meer met de warmte maar het is goed te doen zo.

Ook voel ik ons meisje echt wel heel erg duidelijk nu eerder waren het echt plopjes/kriebeltjes maar nu zijn het echt schopjes haha zo leuk schiet elke keer weer in de lach en dan kijkt mijn vriend mij al aan zo van is ze weer wakker hihi jammer dat hij het nog niet kan voelen

Bij ons is de babykamer ook leeg dus we gaan binnenkort beginnen met schilderen en daarna kunnen de meubeltjes erin als het goed gelucht heeft.

Nou fijn pinksterweekend allemaal wij gaan morgen even bbqen bij de schoonfamilie en maandag wilden we een beetje babyshoppen haha

Geplaatst

Hallo iedereen die aan het genieten is van het mooie weer!

Dinsdag heb ik voor het eerst gemerkt dat ik moeite heb om mijn warmte goed kwijt te raken. Dus ik zit al een paar dagen gewoon lekker binnen op de heetste dagen. Vandaag heb ik wel wat meer buiten gezeten.

Dit weekend is mijn vriend met de Roparun mee als fysio en laat ik nu net op zondagochtend, ik zat heerlijk effies in de tuin, een overduidelijke doffe plop in mijn onderbuik voelen. Ik kromp er zelfs even van inelkaar! Jaaaa, ik heb al vaker plopjes gevoeld maar dit was toch echt ons minimensje hoor! Ik heb natuurlijk gelijk mijn vriend ge-smst. Vanmorgen na het douchen, lag ik even af te koelen onder de airco op bed en voelde met mijn handen es over mijn onderbuik. En ja hoor! Daar waren weer 2 duidelijke plopjes kort achterelkaar! Zo grappig! Nu voel ik al een tijdje deze plopjes en weet nu dat dit toch echt het minimensje is.

Zodadelijk ga ik mijn lieverd ophalen in Rotterdam. Ik zal blij zijn als hij weer thuis is hoor...

Geplaatst

Nes wat een bijzonder gevoel he ik voelde haar zaterdag echt heel erg veel alleen gister en vandaag weer wat minder vind ik wel jammer haha maar ach komt wel weer

Wij hebben vandaag de maxicosi gekocht dus de meeste grotere aankopen hebben we nu kamertje kunnen we ophalen wanneer we willen bij mijn schoonzus dus dat kan nog wel. En dan gaan we kijken voor alle andere spulletjes zoals dekentjes enz wel heel erg leuk hoor om eindelijk met een zwangere buik die winkels in te lopen.

Verder gata het hier wel goed ben blij dat het iets minder warm word en verder doe ik lekker rustig aan.

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hola Dames,

Pffff heel warm. Pootjes in een bak water,washand op mijn voorhoofd en soms plopjes in buik kwam ik mijn dag weer door.

Als ik die plopjes een dag niet voel ben ik gelijk weer onzeker grrrrr!!

Ness wat heerlijk zeg, echt genieten en rustig aan met de warmte! Eind van de week 12 graden;-) hmmzzzz..

Maris leuk al die spulletjes kopen!!

Ik heb in friesland een schattig truitje gekocht, staat op my first sneakers:-) in het rood met wit. Ik dacht kan voor jongen en meisje!! hihihi

NU bedje in,morgen weer werken!

Tot gauw meiden!!

Lfssss

Geplaatst

Nes, wat leuk dat je de baby ook voelt! Bijzonder gevoel he, dat is echt genieten.

Leuk Mari, een beetje babyshoppen. Jammer dat je nog misselijk bent en nu ook een bekkenband nodig hebt. Je krijgt het wel voor je kiezen zeg. Maar dat kleine meisje waat een hoop goed he. Met een buik die groeit en de schopjes die ze geeft.

Marlijnne, ook een babyaankoop gedaan. Willen jullie het geslacht weten?

Met de warmte vind ik het nog goed te doen. We hebben drukke dagen gehad en nog een paar voor de boeg, waarop we de hele dag op pad zijn. Toevallig hebben we achter elkaar een aantal dagjes weg afgesproken met verschillende vrienden. Heerlijk, maar veel buiten en veel lopen. Met een peuter die eigenlijk 's middags nog slaapt, maar het veel het leuk vindt allemaal en dus niet wil slapen maar wel moe wordt en gedragen wil worden, kost het wel wat energie. 's Avonds ben ik dan best moe en zijn m'n voeten aardig dik. Maar wat is het heerlijk om duidelijk zwanger te zijn, iedereen die het ziet en er wat over zegt. Ik heb namelijk nog wel het idee dat ik nog niet zo ver ben en voel me snel een aansteller als ik even minder hard door kan. Maar dan besef ik me door de reacties van anderen dat ik gewoon echt zwanger ben en al over de helft ben! Stom he, in m'n hoofd ben ik nog helemaal niet echt zwanger. Net als iemand die overgewicht had en veel afgevallen is, in zijn hoofd nog steeds te zwaar is.

Donderdag de 20-weken echo, spannend!

Hoe is het met de anderen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden