Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marlijnne, gelukkig ik ben niet de enige die al 10 kilo is aangekomen! Dat van die knieën heb ik ook.

Bukken wordt inderdaad wel iets minder fijn. Zaterdag de kasten opgeruimd en opnieuw ingedeeld. Daarna toch wel wat steken en harde buiken.

En vandaag echt lood in mijn benen. Aangezien ik een beroep heb waarbij ik veel moet staan en lopen wel eens vermoeiend. Vooral traplopen! Ik voel me dan ook net een omaatje.

Net bij de verloskundige geweest. De kleine ligt nog met haar hoofdje omhoog (bij mijn middenrif) en de beentjes opgetrokken. Vandaar dat ik haar ook minder goed voel bewegen. Hopelijk is ze de volgende keer gedraaid.

Wat betreft lakentjes... Lastig. Ik heb nu twee hoeslakentjes, gewone lakentjes en een molton gekocht voor de wieg. Maar misschien is dat wel wat weinig. Verder wel veel hydrofiele luiers ingeslagen (die van de Hema met print erop schijnen heel fijn te zijn) en dekentjes moet ik nog kopen. Aangezien ik nog niet weet hoe lang ze in het wiegje zal liggen wil ik ook weer niet te veel aanschaffen.

Hoe doen jullie het? Eerst bij jullie op de slaapkamer in een wiegje e.d? Of gelijk op de eigen kamer?

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Die van ons gaat direct op de eigen slaapkamer dat is echt zo dichtbij en wij slapen toch altijd al met de deur open en er is ook geen ruimte voor een extra wiegje op onze kamer tenminste tja als we de tv met kastje weg zouden halen wel maar ik wil er eigenlijk niet zo'n verbouwing voor doen op onze kamer, we zien het wel als ik na de bevalling toch liever wel op de kamer heb ik het nog gauw genoeg geregeld.

Verder vandaag weer goedgekeurd door de vlos bloeddruk was perfect en de groei was ook goed dus ik ben helemaal blij als het zo blijft teken ik er direct voor.

Over 3 weken weer controle dan hebben we op woensdag de groeiecho en controle bij de gyn en op donderdag afspraak bij de vlos haha ach ja dat krijg je als je dubbel op doet he

Ik moet nu trouwens wel om de 3 weken komen

Ben er net weer van de yoga nu nog 1 keer alleen volgende week nog en dan is het alweer klaar dan hebben we nog 1x als alle baby's zijn geboren lijkt me ook wel heel erg leuk

Zaterdag heb ik mijn vrijgezellenfeest haha ben benieuwd wat ze bedacht hebben ik weet namelijk alleen dat ik om 13 uur klaar moet staan dan word ik opgehaald.

Welterusten alvast

Geplaatst

Goedemorgen,

Ons kindje gaat meteen op haar eigen kamer, heb ik bij mijn dochter ook gedaan en dit beviel prima.

Zijn jullie al uit de namen en geboortekaartjes.

ik vind het erg lastig, maar vind dat ik nu toch wel een knoop moet doorhakken.

Ik heb van beddengoed 2 keer hoeslaken 2 keer laken en 1 dekentje.

Als je geen spugertje krijgt lijkt dat me voldoende.

Dit is voor de wieg!

Fijne dag allemaal, Gr Esther

Geplaatst

Wij zijn al wel uit de roepnaam naar de doopnamen zijn we nog niet uit we willen graag de opa's in de doopnamen aangezien we de oma's in de roepnaam hebben maar dat is ng wel moeilijk aangezien ze beide heel erg anders heten. Maar dat zien we nog wel

Het kaartje weten we ongeveer hoe en wat maar moet nog even de boeken van de drukker ophalen om te beslissen de tekst weten we wel die word hetzelfde als op de muur boven het bedje.

Geplaatst

Hoi dames! Hier ook net een oud omaatje hahaha. Inmiddels heb ik trouwens ook wel iets weg van een pinguin, ik waggel. Laarzen en sokken aantrekken is haast niet meer te doen!

Zie dat het met jullie allemaal goed gaat, top!

Hier gaat t ook allemaal goed. De kleine man doet t ook helemaal goed en ligt mooi op schema met alles. Afgelopen Zondag is hij tijdens de groei echo geschat op zo´n 1,7 KG. Ze verwachten rond de 40 weken dat het een 7 ponder zal zijn. Ook kregen we nog een korte herhaling van de 3D/4D echo omdat hij zijn koppie de vorige keer niet liet zien, en deze keer zagen we hem heel goed! Wat een knappert, zijn echt helemaal verliefd!

Babykamer is zo goed als klaar, alle meubels staan en de basis is geregelt. Toch staat het me nog niet aan, het is voor mijn gevoel nog geen kinderkamer. Mn beste vriendin komt straks even langs om te helpen.

Net weer op de weegschaal gestaan en met precies 31 weken ben ik 4,3 KG aangekomen. Best weinig volgens mij

Fijne dag ladies!

Geplaatst

Hallo allemaal! Nog even terugkomend op mijn verhaal dat er tussen mijn controles 8 weken zit......Net even het ziekenhuis gebeld. Ik kreeg een poli-assistent aan de lijn die dit ook vreemd vond. Blijkbaar hangt het er van af wie je voor je hebt want zij zei ook dat dit niet gewoonlijk was. Zeker nu ik in mijn 27 week begin. Dus heb ik nu een afspraak a.s. maandag voor een controle (meten en wegen). De echo is echter wel later, dat klopt. Maar jou als zwangere in de gaten houden duurt dus GEEN 8 weken!

Ik kan in het ziekenhuis van die kaartjes invullen (rode en groene). Dat wordt dus een rood kaartje met de mededeling dat er personeel zit wat beter moet opletten als ze een patiënt voor zich hebben aan de balie. Dat als ze een afspraak maken ook weten wat ik net heb gedaan en moet komen doen de eerstvolgende afspraak. M.a.w. ik herken hier geen betrokkenheid in v.h. poli personeel. Drukte is ook geen excuus.

Geplaatst

En nu wat leuks, hihi..

Ook ik ben de laatste spullen aan het verzamelen voor de babykamer. Ik las eerder dat iedereen een beetje aan het uitvogelen is wat er aan lakens, dekens etc. nodig is. Het liefst koop ik een dekbedje maar weet ook dat de kraamzorg dit niet accepteert.

Ik heb nu 1 deken en laken van Koeka, 2 hoeslakens en een lading hydrofiel luiers (ook gekleurde van Jollein, leuk!) voor het ledikantje. Mijn wiegje is een mozesmandje waar ik al een tijdje geleden een verschoningsset bij heb besteld. Deze komt de eerste tijd bij ons op de slaapkamer te staan.

Verder vind ik het echt een sport om originele kleertjes te vinden op internet. Merken als Peaple, Wearesmall en internetwinkel Kleine Sam heb ik als favoriet.

Wat ik wel lastig vind is hoeveel ik van maatje 56 nodig heb en of ik, naast de rompertjes (HEMA), losse tricot broekjes met shirtjes of boxpakjes handig moet vinden.

Naar mijn idee heb ik nog te weinig boxpakjes maatje 56. Maatje 50 komt helemaal niet voor in mijn kast eigenlijk.....is dit ok? Ja , ik heb 1 rompertje.

Wel heb ik een joggingpakje (PEAPLE) voor als het geboren is en setjes met een dik jasje voor daarna.

Goh, wat vind ik dit lastig. Natuurlijk krijg je als het geboren is nog een hoop cadeau maar ik probeer in mijn geboortekaartje aan te geven liever bonnen te vragen. Ik heb een eigen smaak en wil geen dingen in de kast die ik echt niet leuk vind. Er zijn nu al zaken die goedbedoeld gemaakt of gegeven zijn die ik echt de schuur in doe denk ik, haha! Is dit heel erg ondankbaar??

[ATTACH=CONFIG]4365[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4366[/ATTACH]Foto van Mozesmandje en babykamer

Geplaatst

Tja al die afspraken, hoe kundig de artsen ook zijn het kan nooit eens in 1x goed gaan. (vast ook bij vele mensen wel)

Wij ook wekelijks in zh, maar er is altijd wel wat.

Wel handig die rode en groene kaartjes.

Nes: wat je zegt heel herkenbaar hoor! Een eigen smaak.

peaple is zooooo leuk, maar ik denk een setje maat50 dat het niet overbodig is.

Tenzij ze straks bij de groei echo zeggen dat het een flinke jongen is.

Je kan het natuurlijk wel omslaan. Het is soepele stof vaak van die pakjes.

Leuk hoor de foto's.

Mooie kleur dat aquablauw. Dat komt hier ook voor:-)

Hier heel veel kleding van vriendinnen gekregen wat ik mocht uitzoeken. Ik zit in mijn nek toe in de rompertjes. En ook al wel maatje 68 etc.

Ook nog een heel leuk ander merk erbij dat is IKKS(echt(te) prijzig,maar gekregen. zo schattig)

Geboortekaartjes tja dat is lastig. Zoveeel keus. Gaan we voor modern,klassiek of toch simpel.

Roepnamen zijn we al uit.. de rest is nog lastig.

Ik heb geen wiegje, misschien gelijk op eigen kamer. Kijk even hoe de kleine is.

Wij hebben wel een grote reiswieg dus dat kan ook een optie zijn.

Het wordt allemaal steeds echter dat ik dan helemaal de kriebels krijg. Verliefdheid kriebels.

Vandaag weer in zh geweest en morgen naar de fysio. Het lijkt erop dat ik bekkenklachten heb...auuww

Geplaatst

Kijk ik ook ff naar, IKKS...

Wij gaan ipv kaartjes t-shirtjes sturen. Ken je dat? Er hangen dan labeltjes aan met info over het kindje..

http://www.originelegeboortekaartjes.nu/geboortekaartjes/geboortekaartjes-mini-t-shirt/wit-mini-t-shirts-kaart.php

Vandaag heb ik ook meer last van mijn bilbotje aan de linkerkant..Auw! Elke keer een pijnscheut. Mijn vriend is fysio en zegt dat het er toch echt bijhoort. Ff pas op de plaats maken en naar yoga gaan. Afgelopen dinsdag weer niet geweest ivm maagzuur en ook gewoon futloos. Als ik gewerkt heb en thuis kom, wil ik ook niet meer weg eigenlijk.

Fijn dat je al lekker veel in de kast hebt hangen.

Kriebels heb ik nog niet maar wordt wel steeds nieuwsgieriger wat er zo in mijn buik zit te rommelen :-).

Geplaatst

leuk die shirtjes! Heel orgineel. Zo zagen wij ook nog een soort paspoort/Id kaart als geboortekaartje. Mijn vriend vond het leuk. Ik iets minder.

http://www.mooistekleertjes.nl, daar heb ik een setje van peaple besteld,maar hebben nog veel meer merken.

Leuk he dat neuzen.

Ja vele klachten horen bij een zwangerschap! Merkte alleen hier de laatste dagen dat het zo n zeer ging doen. traplopen,draaien in bed etc.

Even laten checken. Beter te vroeg dan te laat.:-)

Handig een fysio in huis!!

Heerlijk lijkt me dat yoga,maar idd je moet er wel puf voor hebben. Gaat het goed op je werk nu?

Hier even eten, vandaag pannenkoeken! Daarna even oppassen op dochter van vriendin. 3jaar en erg schattig.

Totsnel!

Geplaatst

Nes wat goed dat je gebeld hebt 8 weken is toch ook echt niet normaal. Maar gelukkig begreep deze het wel.

Leuk die geboorteshirtjes wij hebben hier nu 3 voorbeelden liggen en zoiets moet het worden maar welke weten we nog niet.

Leuke kleurtjes ook op het kamertje

Marlijnne gelukkig was alles weer goed en zo komen we steeds verder haha gelukkig wel ik zei al over 11 weekjes mag ze gewoon al komen het gaat echt zo snel allemaal

Maar goed dat je de fysio hebt gebeld misschien kun je oefeningen doen wat helpen tenminste het helpt mij tot nu toe wel aardig ik heb ook een boek hier liggen met oefeningen waar je echt wat aan hebt ik zal wel eens kijken hoe dat dat boek heet haha heb even geen zin om naar boven te lopen ben gesloopt.

Leuk al die kleertjes he ik ben vandaag nog weer even naar de prenatal geweest en weer wat ingeslagen het si ook zo verleidelijk allemaal haha

Ook nog 2 hoezen voor het verschoningskussen gekocht ze waren toch in de aanbieding scheelt toch weer.

Vandaag wel een slechte dag ben echt de hele dag weer zo misselijk en dan was mijn oppaskindje ook nog eens jengelig en vervelend vandaag dan word het er ook niet beter op

Maar goed vanavond moeten we op visite en morgen de hele dag naar Utrecht naar mijn oma en dan zaterdag mijn vrijgezellenfeest ik ben benieuwd ik weet in elk geval al dat iedereen een klein cadeautje voor de kleine mee moest nemen dus ik ben benieuwd wat we gaan doen

Geplaatst

Nes, goed je nog gebeld hebt. Je moet in ziekenhuizen ook overal zelf bovenop zitten hè? ik zou toch voor de zekerheid een pakje maat 50 kopen. Straks komt de baby eerder en dan is 56 te groot...of je krijgt een klein kindje. Wel kun je 56 altijd omslaan.

Marlijnne, vervelend dat je bekkenklachten hebt. Hopelijk helpt fysiotherapie. Die kriebels herken ik wel. Nog 10 weekjes en dan is er een baby. Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet , op wie ze lijkt en hoe haar karakter zal zijn.

Mari, echt vervelend dat die misselijkheid maar blijft. Hoe was je vrijgezellenfeest? Nu aan het bijkomen?

Ik heb me nog helemaal niet in de kaartjes verdiept (te druk geweest met werk en verbouwing) maar heb aankomende week nog een weekje vrij dus dan ook maar eens kijken voor een leuk kaartje! verder hebben we gisteren eindelijk het kamertje leeggehaald en kunnen we volgend weekend beginnen met schilderen. Het wordt een druk weekje want ik wil de spullen op zolder opruimen, kastje en commode schilderen, nog wat spulletjes shoppen voor de babykamer etc etc.

Ik voel de baby ook steeds duidelijker. Soms zie ik mijn hele buik op en neer gaan. Zo bijzonder!

Geplaatst

Nes ik zou ook nog een pakje maat 50 halen je weet maar nooit.

Ik heb het bij mijn schoonzus nagevraagd die is in mei bevallen en zij vertelde dat het het beste was 2 pakjes maat 50 en 4 van 56 daar had zij genoeg aan gehad voro eerst.

Dus dat heb ik ook gedaan meer haal ik ook niet van 50 want dan krul ik het inderdaad wel om.

Twinklestar wat fijn dat het kamertje leeg is en dat je kunt beginnen volgende week is zo leuk haha

Tja die misselijkheid het is niet anders we krijgen het niet cadeau zal ik maar zeggen.

Ik heb gisteren een super leuk feest gehad we zijn cupecakes gaan versieren hebben een terrasje gepakt en zijn heerlijk uit eten geweest ze hebben het bewust een beetje rustig gehouden ivm alle zwangeren haha we zijn namelijk met 3 vriendinnen tegelijk zwanger en ze wisten dat ze voor mij ivm de missleijkheid niet iets heel erg actiefs hoefden te doen want dat kan ik nu niet.

Mara het was erg geslaagd nu op naar volgende week dan is de dag.

Verder gaat het hier goed heb nu wel meer last van de rug kan 's nachts ook niet zo goed liggen en slaap dus erg slecht maar ach het hoort er allemaal bij.

Fijne zondag nog allemaal

Geplaatst

Klinkt als een topdag maris! Je voelde je goed?

Hier doodmoe, verjaardag gehad. Douchen bed in en morgen fysio en gesprek werk. Ga de knoop voor de laatste 6 weken(vakantie ervoor) doorhakken.

Ik stop met werken.

Ik ben totaal geen piepert,maar trek een paar uur werken al niet meer. Word er gestrest van en ziek gevoel. Deze zwangerschap is mij heilig en kun je maar 1x doen. En wil er hopelijk vanaf de aankomende weken toch wat van gaan genieten.

Ik ga dan wel eens per week ff koffieleuten.

twinkelstar succes deze week;-) druk programma maar voor een goed doel en heerlijk om mee bezig te zijn. Tja die kaartjes wij moeten ook nog. Wel gekeken dan leggen we het weer weg. Toch keer aan geloven!!

Mijn buik gaat soms ook flink op&neer. Hihihih

Dag meiden!!

Geplaatst

Hoi Marlijnne,

Als je niet meer kan werken door je zwangerschapsklachten hoef je geen vakantie op te nemen maar kan je je ziekmelden.

je werkgever hoeft jouw dan niet uit te betalen maar dat doet dan het UWV.

Het is echt niet de bedoeling dat je vakantie opneemt omdat je niet in staat bent om te werken, die weken kan je dan beter na je verlof opnemen.

Sorry dat ik me er mee bemoei, maar het is zo zonde van je vakantieuren.

gr Esther

Klinkt als een topdag maris! Je voelde je goed?

Hier doodmoe, verjaardag gehad. Douchen bed in en morgen fysio en gesprek werk. Ga de knoop voor de laatste 6 weken(vakantie ervoor) doorhakken.

Ik stop met werken.

Ik ben totaal geen piepert,maar trek een paar uur werken al niet meer. Word er gestrest van en ziek gevoel. Deze zwangerschap is mij heilig en kun je maar 1x doen. En wil er hopelijk vanaf de aankomende weken toch wat van gaan genieten.

Ik ga dan wel eens per week ff koffieleuten.

twinkelstar succes deze week;-) druk programma maar voor een goed doel en heerlijk om mee bezig te zijn. Tja die kaartjes wij moeten ook nog. Wel gekeken dan leggen we het weer weg. Toch keer aan geloven!!

Mijn buik gaat soms ook flink op&neer. Hihihih

Dag meiden!!

Geplaatst

Marlijne, een verstandige keus inderdaad. Grenzen stellen.

Ik heb vannacht de ogen weer uit mijn kop gejankt. Enerzijds vanwege de pijn in mijn linker bil/heup en anderzijds omdat ik niet naar de wc kan en gefrustreerd raak. Heel mijn 'onderstel' is van slag.

Mijn vriend, die zoals jullie weten fysio is, heeft zijn collega bekkenfysio vanmorgen geraadpleegd.

Conclusie is dat ik sowieso in het verleden al darmklachten, menstruatiepijnen, psychische stress en vaak moe als klachten had. Ik heb een dysthyme stoornis en kan heel makkelijk in een diep dalletje raken, ook als deze fysieke klachten gaan opspelen. Bij deze klachten gaat mijn lichaam in de stress modus, ook zwangerschap is (fysieke) stress voor het lichaam en gaan mijn bekkenbodemspieren aanspannen als een gek. Net als in het verleden mijn nek- en schouderspieren en rest van mijn rug, slaat hier dus de stress op. Gevolg is dus obstipatie (met mega aandrang) en een spier van onderrug naar heup/bil die gaan aanspannen. Het frustrerende is dat ik er geen invloed op heb.

Het eerste wat ik nu heb is een afspraak woensdag bij de collega van mijn vriend en moet ik elke dag een stukje gaan wandelen. Hoe pijn het ook doet, ik moet hier doorheen. Niet slenteren maar doorlopen. Verder was ik al 1 keer naar yoga geweest en heb vorige week afgezegd i.v.m. vermoeidheid in de avond. Nu moet ik echt gaan omdat we daar ontspanningsoefeningen doen en bekkenoefeningen.

Ik ben best gemotiveerd omdat ik, als ik dalijk moet gaan bevallen, geen problemen hiermee wil ondervinden. Die kans is nu aanwezig. De boel staat dan helemaal op strak en houdt het kindje lekker tegen.

Ik wil graag iedereen die darmklachten heeft op het moment ook eens aan het denken zetten over een gespannen bekkenbodem. Hier kan n.l. geen laxeermiddel tegenop. Onbewuste spanning (als je bv. gewoon doorgaat met de dagelijkse dingen zoals huishouden, werken, socializen) kan nu verkeerd uitpakken. Ontspannen is dus je onderstel kunnen ontspannen door te bewegen en geestelijke ontspanning (even niets moeten, mindfulness).

Het is niet zweverig bedoeld maar ik weet zeker dat ik niet de enige ben die hier hinder van heeft.

Geplaatst

Esther je mag je er mee bemoeien hoor;-) anders zou ik het hier niet schrijven!

Klopt wat je zegt, ik ga het nog uitzoeken.

Ze hadden het over een nieuwe regel mbt vakantie dat je of je ziek bent of niet gewoon op moet nemen. per 1 jan. 2012

(de vakantie moest ik natuurlijk al in januari doorgeven,wist toen nog niet dat ik zwanger zou zijn)

Nes wat onwijs vervelend voor je, ik heb er nu minder last van mbt obstipatie maar ik weet hoe het voelt.

En dat onderste stuk wat je schrijft totaal niet zweverig.

Mensen denken er soms zo makkelijk over, maar er komt voor sommige helaas soms meer bij kijken.

Succes met de stukjes lopen. (daarna lekker uitrusten) In ieder geval lekker weer erbij. Probeer er even een positieve draai voor je aan te geven!

Hopelijk wordt het gauw weer wat beter!

Pfff sorry ben boos en verdrietig.

Ik pas een beetje op wat ik schrijf.

Ik ben sinds even volledig ziek gemeld(ben verpleegkundige) en deed daarnaast regelmatig administratief werk.

Dit ging soms ook niet, veel stress en vaak zoveel klachten na het werk dat ik 2 dagen moet bijkomen. Ik nam dat allemaal voor lief.

Nu de pijn in been/bekken/SI gewricht erbij. Het is gewoon genoeg.

Net gesprek gehad.

COnclusie: medisch gezien niks aan de hand waarom ik geen vervangend werk kan doen.

Nu weer naar de bedrijfsarts(die dit tegen mijn leidinggevende had gezegd)

Mijn conclusie: IK WEET HET NIET MEER! ik wil me niet aanstellen,maar deze zwangerschap kan ik maar 1 x doen.

Daarnaast zit ik echt niet zo in elkaar om mijn handje op te houden.

Ik werk 10 jaar lang keihard en helaas sinds 2010 ondervind ik wat problemen, tja ik had ook liever 2 meisjes bij mij gehad.

Voel me er erg vervelend onder. Een goed gesprek had juist moeten opluchten.

Dit was mijn ego bericht;-)

Straks weer naar de therapeut overleggen wat hij met mij wil.

Owww wat doet dat draaien in bed pijn, en gas geven in de auto gaat me ook af&toe door merg en been.

Verder niet zoveel vandaag! Ga denk ik maar eens wat kleertjes wassen(lekker op tijd)

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Nes het klopt ik heb ook erg veel baat bij de yoga oefeningen en inderdaad wandelen voor ozver ik het kan volhouden doe ik dat elke avond.

Ik kom altijd zo ontspannen van de yoga terug heerlijk vind ik dat en ik denk er ook wel veel baat bij te hebben straks met de bevalling.

Wel fijn dat je direct bij die collega terecht kan hopelijk heb je er wat

Marlijnne net wat Esther zegt als jij in de ziektewet zit mogen ze het niet eens van jou vakantie uren afhalen dat schort gewoon op tot na de ziektewet en verlof.

Hier een redelijk goede dag wel ik ga straks even met de oppaskindjes naar de stad even trouwschoenen kijken en kijken of de ringen al klaar zijn.

Vanmorgen hebben we rolgordijntjes gekocht voor de babykamer ze zijn verduisterend dus dat scheelt ook weer nu moeten we alleen nog over gordijnen kopen en hebben we dat ook weer gehad maar die makat mijn moeder zelf dus moeten maar een keer kijken voor stof.

Fijne dag geniet lekker van het mooie weer nu is het nog lekker van de week word het heel erg heet en dat vind ik iets minder

Geplaatst

Als je vakantie gepland staat en je gaat ook op vakantie dan vervallen de ureun dat je daadwerkelijk op vakantie bent.

Maar als je thuis zit, omdat je niet kan werken en ook niet op vakantie zit dan zijn dit ziekte uren.

De regel is op 1 januari 2012 veranderd.......je vakantiedagen moet je opnemen als je ook op vakantie gaat terwijl je ziekgemeld bent.

hoop dat ik duidelijk ben.

gr Esther

Nes het klopt ik heb ook erg veel baat bij de yoga oefeningen en inderdaad wandelen voor ozver ik het kan volhouden doe ik dat elke avond.

Ik kom altijd zo ontspannen van de yoga terug heerlijk vind ik dat en ik denk er ook wel veel baat bij te hebben straks met de bevalling.

Wel fijn dat je direct bij die collega terecht kan hopelijk heb je er wat

Marlijnne net wat Esther zegt als jij in de ziektewet zit mogen ze het niet eens van jou vakantie uren afhalen dat schort gewoon op tot na de ziektewet en verlof.

Hier een redelijk goede dag wel ik ga straks even met de oppaskindjes naar de stad even trouwschoenen kijken en kijken of de ringen al klaar zijn.

Vanmorgen hebben we rolgordijntjes gekocht voor de babykamer ze zijn verduisterend dus dat scheelt ook weer nu moeten we alleen nog over gordijnen kopen en hebben we dat ook weer gehad maar die makat mijn moeder zelf dus moeten maar een keer kijken voor stof.

Fijne dag geniet lekker van het mooie weer nu is het nog lekker van de week word het heel erg heet en dat vind ik iets minder

Geplaatst

Marlijnne ik breek ook even in, als jij je ziekmeld vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten dan neemt het UWV de betalingsverplichting over de uren dat je arbeidsongeschikt bent voor 70 of 75% over. In de regel komt het er op neer dat je werkgever jouw gewoon 100% doorbetaald en uwv komt de werkgever tegemoet.

het kan zijn dat je door het UWV opgeroepen Wordt bij de verzekeringsarts maar ook grote kans dat als je werkgever je (volledig) heeft ziekgemeld zij jou opbellen en dat jouw dossier meer dan genoeg zegt, was bij mij wel het geval.

indien je niet met vakantie gaat (nieuwe regeling 2012) hoef je ook geen vakantie op te nemen, het enige is als je voortijdig (gedeeltelijk) uitvalt je ook 6 weken van te voren met verlof moet gaan.

Verstandige keuze om volledig te stoppen! Succes!

Geplaatst

Ik breek ook nog even in...

Marlijne, werkgever us verplicht vervangend werk te bieden. Maar als je dit niet aan kan, gewoon thuis blijven. Ik zat ook in de ziektewet en moest vervangend werk doen. Werd te veel van me gevraagd. Heb contact opgenomen met UWV. Advies was om helemaal te stoppen of duidelijk maken dat ik dit niet meer wilde. Ze wilden zelfs bemiddelen.

Misschien kun je contact opnemen met UWV voor advies?

Groetjes Wendy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden