Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meid hopelijk krijg je morgen wat meer duidelijkheid succes ik )en benieuwd

Haha ja is maar een klein stukje naar het dorp hier gelukkig. Maar je bent net een attractie met de kinderwagen haha iedereen wil even kijken krijg je in een klein dorp waar het ons kent ons is

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha ja maris dat heb j in een dorp,maar met trots zal j daar lopen:-)... Zh geweest alles op tafel gegooid. Per stapje bekijken. Nu slaaptbl meegekregen. Eerst beetje huiverig maar ga toch proberen. Vrijdag telef consult,maandag weer terug en nieuw beleid.. We wachten ruatig af.... Nu f tukkie,strx ff theeleuten met mn moeder

Geplaatst

Marlijn hopelijk werkt de slaappil en kun je een beetje bijtanken je hebt namelijk echt nog even de energie nodig om straks de bevalling aan te kunnen.

En als het niet goed was zouden ze het nooit voor schrijven maar ik snap je wel hoor ik was ook een beetje huiverig met alles

Maar het si toch ook wat nu loop je nog het langste door van ons allemaal haha hoe raar kan het lopen.

Hier een meisje wat het niet kan vinden vanmiddag ze kan niet in slaap komen en is een beetje jengelig ach soms heb je van die dagen moet alleen even omschakelen omdat we dit echt niet kennen van haar.

Maar verder doet ze het prima.

Net de eerste lichting buurvrouwen even op bezoek gehad morgen komt de andere kant haha is alleen een beetje raar nu omdat maandag een buurman van ons is overleden dus een beetje dubbel allemaal maar goed zo is het leven het zat er aan te komen hij was al een hele tijd ziek maar zijn nooit leuke dingen.

Geplaatst

Gezellig al die buurvrouwen....

E..lin even een regeldagje? is ze nog jengelig.

Hier wachten we weer rustig af! Heb best ok geslapen gelukkig.

Vandaag schoonouders trouwdag vanavond gezellig samen eten:-)

Fijne dag!

Geplaatst

Ja ze is nog. Wat jengelig maar alleen overdag want gisteravond op de verjaardag heeft ze alleen maar geslapen en vannacht was het ook normaal

En nu ben ik zelf. Ook nog slecht te pas heb gisteravond nog op de huisartsenpost gezeten want ik heb sinds zaterdag elke keer pijn aanvallen in de buik ik weet dan niet waar ik het zoeken moet en nu heb ik waarschijnlijk galstenen ik moet zo naar mijn eigen ha. Kijken wat die zegt

Geplaatst

Marlijnne hoe gaat het?

Hopelijk houd je het nog een beetje vol of heb je je kanjer al in de armen

Hier een heel erg beroerde nacht gehad heb niet meer als 2,5 uur geslapen en ben kapot.

En dan lag het niet aan ons meisje die kwam gewoon netjes om de 3-4 uur maar ik heb weer een pijn aanval gehad met overgeven en alles erbij nu heb ik hele zware pijnstillers gekregen van de ha maar dat haalt alleen de scherpe randjes eraf ik ben blij als het maandag is en ik de echo heb dan weten we wat het is en kunnen ze er hopelijk wat mee.

Met ons meisje gaat het verder super goed ze ligt nu heerlijk weer te slapen en ik ga haar zo even wassen als ze wakker wordt. Hopelik duurt dat niet te lang meer want krijg zo nog visite haha en vanmiddag nog visite

Hoe is het met de rest?

Ik heb het idee dat iedereen veel drukker is dan ik haha Elin slaapt meestal dus zo druk vind ik het nog niet maar goed nu hebben wij ook een heel makkelijk kindje gelukkig.

Geplaatst

Maris hopelijk lukt het tot maandag wachten! Anders aan de bel trekken! Lijkt me vreselijk die aanvallen.

Ik ben gewoon OVERTIJD hahahhaa!! Ach dat had ik met mijn menstruatie ook altijd(onregelmatig) Dus je went eraan. NIET DUS;-)

We wachten rustig af,maar je bent er gewoon klaar voor dus dan is elke dag 1 te lang.Maandag weer zh voor nieuw beleid.

Heb wel gezegd dat 42 weken echt geen optie is.

Goh maris E..lin al 3 weken wat gaat dat hard. Fijn dat ze het zo goed doet. Die drukte komt nog wel.....;-) nu dan nog lekker van genieten dat ze zo tevreden is.

Fijn weekend dames!!

Geplaatst

Marlijnne echt wie had dit toch gedacht..jullie hummeltje houdt de spanning er wel in, groot gelijk dat je niet tot de 42 weken gaat! Beleid in ons zkh is max 41 weken. Volg je gevoel meis!

Geplaatst

Maris, wat vervelend zeg. Ben je eindelijk van de misselijkheid af krijg je dit. Hopelijk is het uit te houden tot maandag!

Marlijnne, de spanning blijft er wel in hè? Hopelijk gaat het nu snel gebeuren.

Meiske, ik zie dat we je mogen feliciteren! Een positieve test. Wat goed zeg.

Geplaatst

Dat kan ik me indenken dat je er helemaal klaar mee bent. Misschien kunnen ze wat voor je betekenen straks.

Heel veel succes ik ben benieuwd.

Met mij gaat het redelijk zolang er geen aanval is ik heb wel de hele tijd pijn maar dat is wel vol te houden.

Heb vanmorgen wel de echo gehad en heb inderdaad galsteentjes die elke keer in de galwegen vast gaan zitten wat dus die pijn veroorzaakt. Zo maar eens de ha bellen of hij niet eerder de uitslag kan krijgen als woensdag zodat hij eerder door kan pakken. Als ik dan toch geopereerd moet worden dan maar liever heel erg snel dan heb ik het maar gehad en nu is mijn moeder nog thuis voor mijn meisje al moet ik zeggen dat ik dat echt het moeilijkste nog vind om haar zolang al achter te laten bij iemand ookal vertrouw ik haar echt wel toe aan mijn moeder hoor juist aan haar, maar vind het gewoon wel heel vroeg.

Verder is Elin in 2 weken 300 gram gegroeid dus ze gaat lekker nog 120 gr en ze zit weer op haar geboortegewicht dus ik ben helemaal trots op haar haha

Geplaatst

Super dat e.lin het zo goed doet. Schattieee. Wat klote zeg van jou,waarom nu... Kan me indenken dat t vreselijk is om haar al uit handen te geven. Hoe zeer j ook iemand vertrouwt. Nog zo klein. Hopelijk gaat t allemaal spoedig........ Hier terug uit zh. Inwendig onderz bleek dat ik al 2cm ontsl heb. Ze heeft gestript dus kan alle kanten op. Donderdag terug. Inleiden is voordeliger bij al wat ontsluiting. Hebben we ook afspr over gemaakt. Voel nu behoorlijk druk van onder en harde buiken. Hopelijk zet t deze dagen door. Vind het enorm spannend(graag niet op fb over hebben. Breng niet iedereen op hoogte) nu ff in bed,geslooopt. X

Geplaatst

Marlijne, hopelijk gaat het wat doen! Heel veel succes alvast!!

Maris, wat rot zeg! Kan me heel goed voorstellen dat het nog zo vroeg is om haar nu al uit handen te moeten geven.

Hoe is het verder met iedereen?

Hier gaat het inmiddels weer goed. Kleine man heeft bijna een week in het ziekenhuis gelegen, maar sinds vorige week maandag zijn we weer thuis. Viel gelukkig uiteindelijk allemaal mee :)

Geplaatst

Hmmm, zou Marlijne nu aan het bevallen zijn eindelijk??

Enneh, Maris, heb je dat weer....galstenen. Sterkte en hopelijk gaat dat ook weer over.

Limi, waarom moest jouw humpie naar het ziekenhuis??

Bij ons staat alles in het teken van het vinden van slaapritme van die kleine.

Hij doet het 's nachts niet al te best. Hij wil 's avonds al niet in zijn wiegje slapen vanaf een uur of 8 (zijn we wel consequent in). Na de voeding ligt hij op apegapen maar zodra wij hem in zijn wieg willen leggen, is het bleren!

's Nachts idem. Na zijn flesje lijkt hij te wakker om serieus te gaan slapen. Hij heeft zijn ogen wel dicht maar schijn bedriegt.

Dus, wij komen hier ook slaap tekort. Ik probeer overdag te slapen maar dat schiet er vaak bij in omdat er honderdduizend andere zaken zijn waar ik mee bezig ben. Zo ook het afkolven. Dit kost mij al een half uur en de kleine man een fles geven duurt gemiddeld ook een uur per keer (voordat hij slaapt). Tja en dan nog een beetje huishouden, was draaien en koken (en soms even visite) en dan is de dag voorbij.

Ik begin dan ook steeds meer te balen van het afkolven. Op dit moment heb ik het dan ook even uitgesteld omdat ik o.a. gewoonweg even op het forum wilde koekeloeren.

Nee, het valt niet mee allemaal. Wel had ik vanavond dan wel weer de slappe lach om een blik van Beau. Zo stom eigenwijs dat hij me opeens aankeek.............ik bleef er werkelijk in, tranen over mijn wangen.

Mijn fysieke gesteldheid is prima. Eigenlijk geen last meer van de keizersnede. Vloeien is zo goed als over en ben 10 kg kwijt (heb die oude spijkerbroeken moet oprakelen onderuit de kast, hihi). Nu nog wat extra slaap.

Mijn schoonmoeder stelde al voor om hem een nachtje bij haar te laten. Zeker dat we dat gaan doen!

Geplaatst

Nee nog niet hier, maar het einde nadert gelukkig!

Gister en in de nacht veel gerommel en vandaag niks!

Donderdag zh en dan verdere afspraken over het halen van onze beeb!

Pfffff. Het is wat zoveel klachtjes niet normaal.

Nes fijn wat van je te horen! Klinkt pittig mbt slapen. Lijkt me lastig. En uiteraard ben jezelf ook een keertje op.

En dan bijslapen wat je zegt zoveel andere dingen te doen. De rest draait ook door, jammer dat de kraamvz dan maar gemiddeld 8 dagen er is. Best handig die even wat diensten verricht.

Wellicht een idee om een keer bij je schoonmoeder te laten slapen. Al maak je 1 goede nacht dan kun je er vaak weer even tegenaan.

Schattig he al die blikken op het gezicht van zo n kleintje! Kun je een heel stripverhaal bij maken;-)

Geniet er maar van!!

MAris hoe is het

Limi fijn dat jullie mannetje weer thuis is, wat was er....

Meiden ik ga maar weer hangen, steunen en kreunen hahaahha!

Geplaatst

Haha idd Marlijne, ik hoop voor je dat je je kleintje inmiddels al in je armen hebt en dat je hier gauw een BUB melding komt doen ;)

Maris, hoe is het met je buik?

Nes, Klinkt erg vermoeiend, jullie dagen en nachten. Is je man fulltime aan het werk?

Fijn dat je je lichamelijk weer helemaal goed voelt. Nu nog een beetje slaap en dan voel je je helemaal kiplekker :) En knap dat je je kleintje nu al uit logeren durft te doen. Maar ik zou er dan zeker gebruik van maken. Kunnen jullie weer even helemaal bijtanken.

Tsja, waarom hij in het ziekenhuis lag. Het begon dat hij een week of 3 oud was. Heel veel huilen, ontroostbaar zijn, heel erge darmkrampjes (dachten wij), kapotte billen, niet willen slapen. Hij is toen door meerdere dokters gezien (eigen ha, vervangend ha, verpleegkundige cb en arts van het cb). Iedereen zei wat anders over wat hij had. We hebben van alles gehoord. Spruw, darmkrampjes, reflux, luieruitslag, baby acne, gewoon een huilbaby. Persoon A stelde een diagnose en startte een behandeling en een paar dagen later zei persoon B dat hij dat helemaal niet heeft en dat we meteen moesten stoppen met behandelen. Zo hebben we denk ik een week of 2 aangeklungeld.

Toen kwam dus de diagnose spruw en moesten we beide daar medicijnen voor gebruiken. Hij een oraal goedje en beide een zalfje, hij voor op zn billen en ik voor op mijn tepels. Op een gegeven moment werd zijn gedrag steeds extremer en was het niet eens meer huilen wat hij deed, maar echt krijsen. Dag en nacht. Er was echt geen land meer mee te bezeilen. Inmiddels lagen zijn hele billen open en het spreidde zich steeds meer uit. Op een gegeven moment had hij ook allemaal open wondjes op zn benen, onderbuik, piemeltje en balletjes. Weer terug gegaan naar de ha en deze vermoedde dat hij allergisch was voor het zalfje dat we op zn billen moesten smeren. Per direct hiermee stoppen dus. Ik had inmiddels al een afspraak staan bij de kinderarts maar hij kon hier pas 2 weken later terecht. Ze vonden het geen spoed.

2 weken geleden stopte hij opeens met ademhalen. Dit was 2x gebeurd inmiddels, in de avond. Ik had er genoeg van dat alles steeds maar afgewimpeld werd en dat iedereen wat anders zei, dus ik heb meteen de huisartsenpost gebeld. Na overleg met de assistente kon hij uiteindelijk gezien worden. Daar onderzocht en die huisarts wilde toch even overleggen met de kinderarts voor we naar huis gingen. De kinderarts wilde geen risico nemen en we moesten onmiddels naar de eerste hulp komen van de andere locatie. Daar aangekomen werd hij weer onderzocht (woensdag avond) en toen werd verteld dat hij ten minste tot na het weekend opgenomen zou worden. Ze zijn daar ook weer met hetzelfde zalfje voor zn billen begonnen, ondanks dat ik zei dat hij wss allergisch was. Na 2 x smeren zijn ze er maar gauw weer mee gestopt, want de wondjes werden weer steeds groter en het spreidde zich ook weer meer uit.

Hij heeft in totaal 4 dagen aan de monitor gelegen en ze hebben verschillende observaties en onderzoeken gedaan. Uiteindelijk bleek het om een wisselwerking van alles te gaan.

Hij had open wondjes op zn billen, dus iedere keer als hij plaste of poepte, ging het zuur in zijn wondjes zitten. Dit brand natuurlijk als een gek, dus hij had echt ontzettend veel pijn. Hierdoor sliep hij dus haast niet meer en was hij hele dagen aan het krijsen. Doordat ik zoveel met hem bezig was, at en dronk ik zelf heel slecht en dat in combinatie met de stress die het mij opleverde, liep mijn productie gigantisch terug. Hij kreeg dus ook veel te weinig te eten en had continue honger. Alles bij elkaar is het hem vermoedelijk veel te veel geworden waardoor hij dus stopte met ademhalen.

In het ziekenhuis zijn ze gestart met inbakeren en een vast dagprogramma. Dit doen we nu thuis nog steeds en het werkt voor hem heel goed. Vaste voedingstijden, 7x per dag. Na het voeden even knuffelen, verschonen, inbakeren en weer slapen. Het is een heel ander kind nu!

De problemen met de billen zijn er nog steeds. Ze hebben een kweek gemaakt maar hier is niets uitgekomen. We zijn inmiddels alweer 8 dagen thuis, dus vandaag maar weer contact gehad met de kinderarts omdat het nog niet dicht is. Het stelt echter niks meer voor bij hoe het was, maar het zou toch inmiddels wel een keer helemaal over moeten zijn. Ik zou vandaag teruggebeld worden maar ik heb niets gehoord van ze. Zal morgen wel komen dan.

Ik ben zeer benieuwd waar het vandaan komt.

Nouja, lang verhaal geworden :) Gelukkig viel het uiteindelijk allemaal mee en was het niet iets ernstigs of levensbedreigend. Maar schrikken is het wel als je kleintje stopt met ademhalen en helemaal paars wordt.

Geplaatst

Marlijnne ik hoop dat het nu eindelijk door gezet heeft en dat je of bezig bent en anders je wonder al in de armen hebt

Nes wat vervelend dat hij niet in slaap wil komen ik moet zeggen dat ons meisje daar op dit moment ook last van heeft haha maar ach dat is overdag en s'nachts heb ik eigenlijk geen last gelukkig. Ze huilt nu ook niet maar ligt lekker om haar heen te kijken.

En met dat kolven ik vind het al knap dat je het zo lang volhoud ik was er na 1 dag al klaar mee, ik moet ook zeggen dat het extra pijnlijk was doordat ik 4x een borstoperatie heb gehad waarbij de tepel los is geweest en dan is het geen pretje.

Maar ga niet tegen wil en dank door dat was ook het advies van de kraamhulp en de vlos hier met de fles worden ze ook wel groot je moet je er wel prettig bij voelen.

Limi jeetje wat een verhaal wat zal jullie knulletje een pijn gehad hebben wat zielig gelukkig gaat het nu weer wat beter maar pff wat schrikken zeker als hij stopt met ademen.

Beterschap nog met hem

Hier gaat het verder z'n gangetje ik moet tot maandag wachten voor de ha mij door kan sturen wat galstenen betreft maar heb nu wel weer andere pijnstillers gekregen kijken of die zijn werk gaan doen hopelijk wel dan is het nog een beetje uit houden tot maandag.

E.lin doet het verder heel erg goed over het algemeen is ze heel erg tevreden en doet het verder goed

Ik moet zeggen dat ik echt versteld sta van alle kaarten en cadeaus wat we tot nu toe hebben gekregen echt onvoorstelbaar en dan krijgen we elke dag nog kaarten bij en hebben we minstens 3 tot 4 keer in de week visite ook de komende weken nog we mogen wel een huis bij bouwen straks voor alle cadeautjes haha

Fijne dag nog ik ga de koffie aan zetten aangezien er zo weer visite komt haha

Geplaatst

Limi wat onwijs heftig!! Hoe zeer het gelukkig achteraf meevalt ga er maar eens aan staan als kersverse ouders die willen/moeten genieten van een klein wondertje. Nu al zoveel zorgen.

Gelukkig gaat het nu goed(beter)!! Beterschap voor hm..

Hier nog niks....morgen weer zh!! Hopelijk deze dag of nacht!!

Geplaatst

Marlijnne, spreek je buikbewoner eens streng toe en zeg dat het tijd is om naar buiten te verhuizen! :) Zit hier elke dag te spieken of je al bevallen bent!! Meid, zet 'm op, hoop voor je dat je snel je wondertje live mag bewonderen! Xx

Geplaatst

Morgenochtend melden zh. Heb dik 2cm ontsluiting alles verweekt. Aan infuus en vliezen breken. Heeel spannend. Valt eenlast van mn schouders. Eindelijkkkk. Het scheelde dat alles al verweekt was. . Hihi

Geplaatst

Yoehoe wat spannend morgen gaat het dus gebeuren

Meid heel veel succes morgen nog even doorzetten en. Ook jullie hebben jullie kanjer in de armen

Ik krijg er al kriebels van laat staan jullie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden