Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Zag gek genoeg dat dit topic er nog niet is.

Ik heb afgelopen Vrijdag te horen gekregen dat ik zwanger ben. Vrijdag zat ik op 11 dagen na de terugplaatsing en mijn HCG was al 647!

Erg hoog, maar volgens het ziekenhuis is de kans op een tweeling zo goed als nihil, aangezien ik een geexpandeerde blastocyste teruggeplaatst heb gekregen.

Aankomende Vrijdag heb ik de eerste echo. Erg vroeg, maar gezien mijn geschiedenis willen ze er snel bij zijn om te controleren of het op de juiste plek zit.

Ik hoop dat anderen me hier snel zullen volgen!

Liefs Can

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Can,

Ook ik wil je van harte feliciteren en hoop dat je een geweldige echo te zien gaat krijgen met een prachtig kloppend hartje van jullie wonder!

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd meid!

Wat een heerlijk nieuws. En wat een hoog hcg gehalte!

Geniet er met volle teugen van!!!

Geplaatst

Hi Can,

Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik kom van het november-topic en het december wachtbankje en heb vrijdag 30 december positief getest, met een hcg waarde van 680!

Volgens de berekeningen zou ik 4 september uitgerekend zijn.

Afgelopen dinsdag hebben we de 1e echo gehad, inderdaad ook om te kijken of het op de goede plaats zit...en dat zit het. Ook wilden we graag weten of het er 1tje of 2 zouden zijn want na terugplaatsing van 2 toppers was de kans groot dat het er 2 zouden zijn. De gynaecologe heeft echter 1 vruchtzakje met 1 vruchtje gezien...

Helaas heb ik afgelopen donderdagavond wat bloed verloren, de dagen erna wat oud bloed...we zijn ontzettend geschrokken maar het ziekenhuis heeft gezegd dat pas als het bloeden of de buikpijn heel heftig wordt we weer moeten bellen.

De volgende afspraak is as donderdag, dan zijn we 7,2 weken zwanger. Weer voor een echo en hopelijk horen we dan dat alles goed is en als dat zo is hoop ik dat we ook een hartje kunnen zien.

Ik vind het nog wat eng om hier mee te schrijven en dat is ook de reden dat ik nog geen September 2012 topic ben gestart.

Maar ik merk wel dat het fijn is om van me af te schrijven en ervaringen uit te wisselen, dus vandaar toch deze post.

Groetjes Seef

Geplaatst

Dank jullie wel voor alle felicitaties! Maakt het wel wat echter haha.. Zeker omdat de meesten in mijn omgeving van niets weten..

Seef, woow jij hebt het vorige jaar dus onwijs mooi afgesloten ;)

En wat eng dat bloedverlies.. Gelukkig was je eerste echo goed, en we gaan er ook gewoon vanuit dat je echo van Donderdag helemaal goed zit. Maar ik denk wel dat ik ook doodsbang zou zijn..

Is er bij jou een reden dat ze zo vroeg een echo hebben gemaakt?

Liefs Can

Geplaatst

hai can,

nee geen speciale reden voor een vroege echo...dit is de allereerste poging van het begin van de mmm (vriendlief was nl. al bekend met ivf uit een vorige relatie, wat toen overigens niet gelukt is).

het ziekenhuis in den helder doet zo'n vroege echo ook om vast te kunnen stellen dat het vruchtje in de baarmoeder zit en dat het uitgesloten is dat het bbz is.

voor mij is alles nieuw en dat wist ik ook niet. was ook best een teleurstelling om te horen dat het nog te klein was vorige week (6 weken) om een hartje te kunnen zien.

hopelijk is, ondanks het bloedverlies, alles goed en kunnen we donderdag wel wel een hartje zien.

voor jullie ook spannende tijden, als ik zo je handtekening lees. eerst vrijdag maar een goed bericht krijgen dat het vruchtje op de goede plaats zit, toch!

liefs

Geplaatst

Wel fijn dat ze dat daar standaard zo doen! Kan een heleboel ellende besparen.. niet dat de klap dan minder hard is als het toch fout blijkt te zijn, maar ze kunnen wel gelijk ingrijpen zodat het lichamelijke letsel zo beperkt mogelijk blijft. Bij mij is de eileider geknapt en moest dus verwijdert worden. Had 1300cc bloed in mn buikholte. Ze zeiden ook dat ik niet veel later had moeten komen. Maar goed, eind goed, al goed! Nu weer zwanger :)

Het is idd wel erg spannend. Gek genoeg maak ik me op dit moment nog niet druk om een hartje of iets.. Eerst maar eens zien of het op de juiste plek zit, dat is onze eerste mijlpaal. Daarna ga ik me wel druk maken of er wel of geen hartje te zien is ;)

Ze vermoeden ook dat ik al wat langer zwanger ben doordat de innesteling gelijk heeft plaatsgevonden, maar ik denk dat ze daar vrijdag nog niets over kunnen zeggen.

Wel super gaaf dat het bij jullie gelijk de eerste keer gelukt is! En we gaan gewoon uit van het goede, dus we zullen deze week allebei een mooie echo hebben :)

Geplaatst

het is wel fijn dat ze dat standaard doen, maar had het nog fijner gevonden als ze me dat verteld hadden...voor mij is alles in de mmm nieuw en dit is ook mn eerste zwangerschap, dus ik weet nog zo weinig van alles. staat af en toe klungelig maar kan dr ook niets aan doen :-))

gelukkig houden ze jou nu goed in de gaten, na die hele vervelende ervaring! jeetje zeg, gelukkig is alles goed gegaan, je wil er toch niet aan denken wat er anders gebeurd zou zijn.

kan me dus goed voorstellen dat je je nog niet druk maakt om een hartje, eerst inderdaad zien en geloven dat het goed zit, dan de volgende stap.

wij leven ook van stap naar stap. we zijn ons er heel erg van bewust dat het ook nog mis kan gaan. zoiezo hadden we nooit verwacht dat de 1e poging meteen raak zou zijn, dus zijn daar al heel erg blij mee, maar dus ook nog heel onzeker omdat alles nieuw is en je eigenlijk met alles maar moet afwachten...en dat is nou net niet mijn sterkste punt haha

Geplaatst

nou hier een goed bericht van mij.

vanmorgen echo gehad en volgens de gynaecoloog was er duidelijk "iemand" te zien met een knipperlichtje :-)

erg opgelucht nu dus...

ik duim voor jou can, voor de echo morgen dat het vruchtje op de goede plaats zit!

Geplaatst

Seef, gefelciteerd met je goeie echo! Wat zal dat een opluchting zijn :)

Hier gieren de zenuwen door mn lijf. Nog een paar uurtjes tot de eerste echo.. Hoop zoooo dat het nu wel op de goeie plek zit en dat ze al wat kunnen zien!

Geplaatst

Daar was ik weer :D

Vanmiddag dus de echo gehad.. Gyn was ook een beetje nerveus, dus we gingen gelijk kijken..

In eerste instantie kon ze niets vinden, zag haar gezicht al een beetje betrekken, maar ineens was het overduidelijk in beeld!!

Nog geen kindje of iets te zien, maar wel een hele duidelijke zwangerschapsring in mijn BAARMOEDER! Precies wat ze wilden zien bij 5 weken :D

Allemaal onwijs opgelucht en nog wel even een traantje gelaten van blijdschap!

Donderdag 2 Februari heb ik de 2e echo, zou dan precies 7 weken zijn en dan zouden we dus ook een kloppend hartje moeten kunnen zien.. Maar voor nu zijn wij denk ik de gelukkigste mensen die er bestaan!

Nu net pas thuis, dus ga ff eten :D

Geplaatst

Super meid! Geweldig nieuws! Ga er heerlijk van genieten! Is er dan waarschijnlijk wel gewoon 1 ondanks je hoge Hcg?

Geplaatst

Liminous, in reactie op je vraag op het wachtbankje: Mijn echo was met 7w2d in het VU. Dit is wat we zagen!!! >>

[ATTACH=CONFIG]3420[/ATTACH]

Van harte hier meiden, spannend!

Geplaatst

Dank je wel Testr! Wat een duidelijk beeld al!

Ik zit zelf ook in t VU :) Weet je nog hoe groot hij toen op die echo was? Sorry voor al die vragen ;)

Geplaatst

Ow gaaf, dan krijg je ook dit goede echo apparaat (die erna kan wat tegen vallen bij locale gyn's ;-)). Dit is wel een uitsnede van een filmpje, dat we zelf hebben gemaakt (meenemen!).

Ik probeer even het filmpje te bekijken en als ik het vind dan laat het je weten. Ik heb ook op youtube voor elke echo gekeken en nog steeds. Zo kijk ik vooruit en weet ik wat ik kan verwachten:

http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=youtube+ultrasound+7+weeks&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=-AsfT_zLK5C-8gPbj7nKDg

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben erg bekend met dit forum(zie handtekening)maar zijn afgelopen donderdag onwijs verrast met een positive test.

Ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger.

En dit spontaan, het is echt een wonder.

hebben 8 februari eerste echo en ben 22 september uitgerekend.

Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven en mee mag leven.

Dikke kus Esther

Geplaatst

Haha echt heel gaaf om te zien!

Esther, wauuwww wat een fantastisch nieuws! De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit ;) Gefeliciteerd!

Geplaatst

esther, van harte gefeliciteerd met deze onverwachte wending!

heel veel succes en gezellig dat je hier komt meeschrijven. het is nog erg rustig hier dus hopelijk volgen er nog meer meiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden