Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een avond/nacht...pfff...Giada hoest der longen uit haar lijf en doet daar heel boos over (bergijpelijk natuurlijk) en Sofia reageert daar weer op door te huile en die is trouwens zelf ook behoorlijk verkouden dus heeft het ook benauwd, Ik zit eigenlijk nooit met ze beneden na 19:00 uur maar nu dus met allebei en papa was aan het werk..leuk!!

Ben wel 5 keer bij Sofia geweest vannacht om de speen in te drukken of haar weer recht te leggen, gelukkig heeft Giada goed geslapen alleen wou ze net niet meer dan 40cc melk..heb nog wel haar antibiotica naar binnen kunnen werken. Moet het maar even in de gaten houden want ze moet wel genoeg vocht binnenkrijgen natuurlijk.

Lianne hoe is het bij jullie gegaan gisteravond/vannacht? en bij jullie Caro?

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oja, en het grappige van het verhaal is (NOT) dat iedereen nu weer slaapt behalve ik...Sofia heb ik bij papa even neergelegd omdat ze niet meer wilde slapen (op mijn plek dus) en Giada is weer terug in haar eigen bedje, ging ik net kijken slaapt ze..hmm plek kwijt.. nou dan eerst maar KOFFIE!!

Geplaatst

Pittig avondje en nachtje dus!! Wel begrijpelijk dat ze zoveel last heeft van het hoesten. Ik heb hier de bedjes op klossen, blokken onder het hoofdeinde zodat ze toch wat schuiner staan. Ik merkte toen ze zo vol zaten daar echt beter op sliepen dan wanneer de bedjes gewoon staan. Misschien nog een tip? Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en knapt ze op. Je zult dan ook zien dat ze weer wat beter gaat drinken, hopelijk krijgt ze wel voldoende binnen nu om wel een beetje op kracht te blijven! Succes vandaag en de koffiepot is waarschijnlijk je grote vriend vandaag!!

Ik was vergeten hoe het was om een avond op de bank te hangen en een nacht slapen is. Nou ik kan het weer vertellen: HEERLIJK!!!! Gisteravond niets gehoord en heb tegen mijn principe in ook niet meer bij ze gekeken toen we naar bed gingen, was veel te bang dat ze wakker werden. Om 3.45 uur heeft L.ara even gehuild maar werd zelf alweer stil. Om iets voor 7 uur hoorden we haar kletsen. Wat heb ik anders gedaan: tandjes gepoetst en direct van de spul in de mond voor de tandjes. Vanavond dus maar weer!!

Gisteravond hebben wij een activiteitenkubus gekocht online, bij Toys XL voor €30. Misschien wel iets minder leuk dan mijn eerste plaatje maar de prijs wel beter. En nu doen we er nog 2 kleine cadeautjes bij voor elk 1.

Pas hebben we een fotoshoot gedaan bij V&D. Nu willen we een foto hangen in de kamer en dan op geborsteld Aluminium. Dus gister ook maar even de foto gescand aangezien wij deze niet digitaal hebben gekregen en naar de drukker gestuurd. Ben benieuwd wat het zal worden! Kortom, een boel dingen gedaan waar we normaal niet aan toe komen de laatste tijd!!

Hoe is het met de andere lieve kindjes?

Geplaatst

Goeiemorgen!

Heb je nou dezelfde activiteitenkubus gekocht als ik, die was ook 29,99 bij Toys XL, met die boerderijdiertjes? Hij wordt vandaag al geleverd trouwens terwijl er stond 3-5 werkdagen. Diezelfde kubus is in veel winkels te koop, heb je dat gezien? Prijs erg variabel, duurste 53,95!

Hier een hele goeie nacht gehad, stil, om kwart over 7 pas de kat (man er uit gestuurd) en om kwart voor 9 pas de kids! Helaas voelde ik al meteen dat Kaat warm was dus ja hoor, toch 38.2. Zal dus vanavond ook wel hoger zijn... Ze heeft gelukkig bijna een hele fles gedronken, heb er geen pap in gedaan want dan drinkt ze minder, moest dus meteen aan Giada denken vanmorgen... We zullen zien. Denk maandag toch maar even met ze naar de huisarts...

Geplaatst

Caro hoest ze ook nog steeds zo erg dan? De ha zij dat als er koorts kwam bij het hoesten dat je dan op moet passen omdat het op een ontsteking kan duiden. Gelukkig drinkt ze wel, Giada ligt de hele tijd te jammeren en dan weer hard te schreeuwen..pfff.. heb er 3 hapjes dunne pap in gekregen en toen wou ze niet meer. Maar weer een zet pil gegeven en op bed gedaan maar daar krijst ze de boel ook bij elkaar, alhoewel krijsen wel echt een ding is van haar en ze vaak dan daarna lanzaam in slaap valt dus we zullen zien. Zal het vandaag aanzien met het drinken en anders maar naar de hap..lekker weer net in het weekend.

Hoeveel zou ze minimaal binnen moeten krijgen eigenlijk???

Geplaatst

Dat weet ik niet eigenlijk. Ik zei ook al tegen P, onhandig dat het net weekend is... Ja ze hoest al weken. Zal het vandaag/vannacht aanzien en anders morgen maar naar de huisartsenpost?

Kaat heeft gelukkig een speen dus in bed huilt ze meestal niet lang, maar net was ze hem kwijt en meteen huilen, terwijl ze hem normaal wel zelf zoekt weer. Het is wat he, met die kindjes. Ik kon het me ook niet voorstellen dat Bram ziek was en Kaat de dans zou ontspringen, dat is toch bijna onmogelijk met twee denk ik. Sofia helemaal ok?

Geplaatst

neeee sofia ook snotterig en hoesterig en..jankerig..pfff...blijf aan het lopen!

Net weer terug van de hap..madam wou niet drinken en liep blauw aan toen ze een hoestbui had..komen we daar..1 groot feest..lachen tegen iedereen en de flirten met de dokter..gelukkig was ze niet uitgedroogd en moeten we het aanzien en als we het niet vertrouwen morgen weer komen.

Caro echt als je het niet vertrouwt gewoon gaan hoor! Kunnen ze even naar de longetjes luisteren is toch wel belangerijk hoor.

Giada wil geen speen en da's jammer maar nu zuigt ze gewoon op haar shirt of op meneer eland die bij haar in bed ligt..

Geplaatst

Je kunt er bijna op wachten dat ook Sofia ziek wordt! Helaas kun je daar niets tegen doen. Gelukkig is ze niet uitgedroogd en blijft het bij een verkoudheid.... Hoe gaat het met Giada? Heeft zij nog wat kunnen eten en drinken?

Hebben denk ik dezelfde gekocht dan Caro! Vond dat ook een leuke en qua prijs ook prima! Hoe is het met Kaat? Bij twijfel altijd even hap bellen hoor!

Wij zijn net terug van een kinderverjaardag. S en L hebben het super gedaan! Was er een beetje bang voor.... vanmiddag hebben ze misschien maar 1 uur geslapen en de rest van de tijd hebben ze liggen feesten in bed! Wat een lawaai kwam er vandaan, kletsen, slappelach. Ze hebben elkaar echt ontdekt! Nu liggen ze er net in, en L. is ook nog aan het kletsen en af en toe hoor ik een bonk. Zal ze wel tegen de rand van het bedje slaan. Ik (wij) hopen weer op een goede avond en nacht.....

Geplaatst

Nou hier zijn ze snel gaan slapen om 8 uur... zelfs Bram maar 10 minuten gehuild. We hebben de hele dag/avond bezoek gehad dus een drukke dag, heel gezellig maar kennelijk vermoeiend. Kaat heeft wel veel geslapen maar gewoon gegeten en gedronken en gelukkig had ze net bij het naar bed gaan 38.3. Vanmiddag was het hoogste 38.6 dus ik had echt verwacht boven de 39 te komen in de avond. We zullen zien hoe het vannacht gaat, so far so good!

En de kubus is niet geleverd vandaag, stond wel bij Track and trace, vreemd... Nou ja, we hebben nog een paar weken...

Geplaatst

en daar zit ik dan weer met mijn goede gedrag.... Sofia hoest ook der longen uit der lijf en daar ben ik ondertussen al 3x geweest. Heb uiteindelijk maar een flesje gemaakt en hoop dat ze nu weer gaat slapen maar ik hoor haar nog steeds hoesten. En man snurkt dus die zal ik zo de bank opjagen zodat ik ook nog een ogg dicht kan doen. Wat een rotvirus zeg met dat hoesten pffff

Fijn dat Kaat haar temp niet meer omhoog is gegaan, gaat hopelijk de goeie kant op!

Geplaatst

Ojee, toch zij ook niet richting een longontsteking? Hoe gaat het nu? En heb je nog een beetje kunnen slapen?

Fijn dat de koorts bij Kaat iets gezakt is. Hoe is het nu?

Hier is het redelijk gegaan. L. wilde niet echt gaan slapen dus maar even rustig op de arm gehouden. Om 21.15 uur sliep ze gelukkig, en de hele nacht lekker door. Gister wel een onrustige dag gehad, eigenlijk alleen maar weg geweest. Dus toch nog redelijk gedaan. Nu liggen ze er weer lekker even in.

Beterschap voor alle kleintjes!

Geplaatst

Goeiemorgen!

Oh Stiertje wat balen! Hoop echt dat Sofia niet ook longontsteking krijgt maar het is volgens mij onmogelijk om tweelingen dusdanig uit elkaar te houden dat ze elkaar niet besmetten... Sterkte, hoe is het nu met allebei?

Hier een goeie nacht gehad, Kaat werd gisteravond een paar keer wakker maar ging met speen weer snel slapen. En vanmorgen was het kwart over 9! En, nog mooier: Kaat had 37.0! Kan me bijna niet voorstellen dat het zo blijft maar 1 dag koorts komt natuurlijk vaak voor, al ging ik helemaal uit van hetzelfde als Bram... Ben benieuwd!

Gelukkig iets beter weer dan gister dus straks lekker even wandelen!

Geplaatst

Hee niemand geweest na mij?

Lekker gewandeld, alles was een beetje later dus heb ze er om kwart over 4 nog even in gelegd, dacht anders is het te lang, maar groot protest... zat net te denken haal ze er maar uit, is het stil.

Stiertje hoe is het bij jullie?

Geplaatst

Zoooo stil hier??

Hoe is het met alle zieke kindjes??

Fren hoe waren je dagen weg??

Chris, zag op Facebook dat Jasper het goed deed. Nu hopen dat het mannetje goed opknapt. Is de operatie verder wel helemaal goed gegaan?? Hebben ze alles weg kunnen halen.

Hier een moe grietje. Van 12 tot 14 geslapen en om 18 was ze bij opa en oma niet te harden. Dus weer naar bed tot kwart over zeven. Daarna fles erin en thuis weer naar bed. Ik ben benieuwd hoe laat ze wakker word.

vanavond hutspot gegeten. Ze heeft zitten smullen.

Geplaatst

Oh heb bericht van Chris niet gezien? Zo even kijken!

Hutspot hadden wij een paar weken geleden geprobeerd maar was niet zo'n succes. Maak je dat kleiner of in de blender? Want er zitten van die grote stukken ui in?

Hier heeft Bram vanmiddag uiteindelijk niet geslapen, lag de hele tijd te kletsen en Kaat misschien een half uurtje dus vanavond vroeg er in, half 8 al en wonder boven wonder vrijwel meteen stil. En Kaat weer 37.0 dus dat is mooi. Hoop nu dat het hoesten ook snel minder wordt.

Ga d'r zo in, welterusten!

Geplaatst

Oh ja, bericht is al wel van gisteren maar goed, dat was een goed bericht... Hoop dat het nog steeds voorspoedig gaat.

Hoe is het met de Italiaanse tweeling??

Nu echt naar bed!

Geplaatst

Caïro, onze snelle Jelle eet alleen boterham in stukjes. De rest moet nog even door de staafmixer. Fruit, groente alles moet met zo min mogelijk stukjes zijn. Ach ja dat eet ze vast wel een keer.

Plakje worst en soepstengels eet ze wel gewoon zo.

maar ja de fles wil ze ook nog steeds zelf niet vast houden. Toch nog een beetje baby

Geplaatst

een goedemorgen..nou ja goed..

G wil nog steeds weinig drinken..net 30 cc melk erin gekregen en toen maar de antbiotica erin en nu ligt ze weer terug op bed. S wordt snacht vaak waaker van het snot en de benauwdheid en zo ook vannacht om 01:00 .gelijk maar flesje gemaakt en nog evene knuffelen in het halfdonker en weer slapen, tot 06:00 gelukkig en nu zit ze alweer te jammeren beneden, zo maar weer terug en hopelijk zelf ook nog ff slapen dan.

Tot overmaat van ramp gisteren de wasmachine stuk gegeaan, tja en zonder kun je niet met twee kids dus gelijk een nieuwe besteld, ..weer 500 euro armer..hoop dat ik snel een baan vind..

Caro fijn dat ze bij jou zijn opgeknapt!!

Geplaatst

Ga je nog met S naar de ha dan? Of heeft zij een enorme verkoudheid waar ze zoveel last van heeft? En vervelend dat G nog niet zoveel drinken wil. Hoeveel drinkt ze nu ongeveer op een dag? En even opletten hoeveel ze plast, ook erg belangrijk!! Wat voor werk zoek jij dan? Ik zoek richting de administratieve kant maar daar is er bij ons weinig in 20 uur.

Fijn dat bij kaat de temp goed is! Jij hebt dus een lekkere rustige avond gehad, heerlijk hoor!!

Hutspot: hier had ik gister wortels met tartaar voor ze. S die eet werkelijk alles wat we voorzetten, en L heeft iets tegen rood/oranje. Ze had nog geen hap in haar mond of ze trok haar hoofd alweer weg! En toen ze iets in haar mond had was het drama. Maar een potje sperziebonen warm gemaakt en die eet madame met smaak op. Misschien de volgende keer maar in de mixer voor haar! Hoeveel ui doen jullie er dan in?

Geplaatst

Goeiemorgen!

Ik zeg net tegen P volgende keer hutspot met de staafmixer proberen maar dan van tevoren de meeste stukken ui er uit halen, dat lijkt me nog niet zo namelijk...

Balen Stiertje, schiet dus nog niet erg op, zal wel een paar dagen duren ben ik bang... en wasmachine, pfff... wel een dure heb je genomen trouwens.

Ok dus Maudje is niet met alles zo snel! Hier zijn stukjes geen probleem, ze lusten tot nu toe alles maar ik geef 's avonds vaak een potje en dat is natuurlijk niet zo sterk van smaak. Vers fruit doe ik uit gemak vaak in de blender maar appel kan ik ook raspen en banaan prakken en kleine stukjes peer gaat ook maar dan duurt het allemaal veel langer. Net als pap nog niet uit een bordje, dat deed ik met de oudste altijd maar is nu gewoon meer werk, je probeert het jezelf toch wat makkelijker te maken als je al de hele dag bezig bent met ze... En uiteindelijk leren ze het toch allemaal wel, ik heb geen haast.

Geplaatst

Heel veel ui lijkt mij inderdaad ook nog niet wat. Misschien gewoon een keer proberen, maar dan op vrijdag ofzo, wanneer je niet veel van plan bent op zaterdag.

Verder krijgen ze heel veel vers, zeker nu ik niet meer werk heb ik daar tijd genoeg voor. En dan doe ik het prakken of met de stampotstamper. Af en toe uit gemak een potje. Fruit doe ik ook vaak uit gemak nog in de blender, maar ook hier lusten ze ook wel stukjes. Doen jullie ook mandarijn of druif in stukjes?

En wat voor bekers gebruiken jullie al? Hier willen ze sap alleen nog maar uit een flesje drinken, tuitbeker doen ze wel in de mond maar ze zuigen er niet aan. En de rietjesbeker snappen ze ook nog niet zo... woensdag naar cb toe, ben benieuwd wat ze daarvan zeggen...

Geplaatst

Ik heb zowel tuitbekers als rietjesbekers in de kast staan... Heb ze uitgeprobeerd en Bram snapte het wel maar Kaat niet. Vond het zo'n gedoe met ventielen slow/fast dat ik zoiets had: hup de kast weer in en nog even flesjes!

Ze zeggen vanaf 9 maanden tuitbekers dus we zijn al te laat, maar ach... zou het zo erg zijn? De meeste baby's die ik ken hebben in ieder geval hun melk tot ver na hun eertse verjaardag uit een flesje gedronken. Misschien binnenkort de sap in een beker doen om weer eens te beginnen...

Geplaatst

Wat een zieke kindjes toch! Sterkte allemaal!

Cris, hoe gaat het met J.asper? Ik begrijp dat het op zich wel goed gaat?

Hier vanochtend weer naar cb geweest voor de 11 maanden controle en weer 2 prikken gehad.

Alles gaat prima, maar Yente is de afgelopen periode nou niet heel veel aangekomen. Komt waarschijnlijk doordat ze ziek is geweest en nu beweegt ze natuurlijk een stuk meer dan een tijdje geleden. Dus verbrandt ze ook veel meer.

Ik heb het lijstje er maar weer eens bij gepakt (heb me suf gezocht haha)

j.arno : 71 cm - 7625 gr (9 mnd)

m.aud : 69 cm - 8500 gr (10 mnd)

r.olf : 70 cm - 8600 gr (7,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 73 cm - 8500 gr (8 mnd)

Giada: 70cm- 8580 (9 mnd)

Sofia: 76cm- 9195 (9mnd

B.ram : 73,7 cm - 9300 gr (9,5 mnd)

K.aat : 71 cm - 8300 gr (9,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9210 gr (9,5 mnd)

S.ven: 72 cm - 8878 ( 9 mnd )

L.ara: 71 cm - 8726 ( 9 mnd )

Geplaatst

Ik heb geen idee hoeveel ui het was. Zat in zo een zakje dus zal wel 50-50 zijn.

nergens last van gehad. Moet de poepbruin nog wel even afwachten.

Stukjes fruit zijn niet echt een succes, al heeft ze net wel bijna een kwart appel weg zitten werken??

Eef ik verwacht dat maud ook niet veel is aangekomen, ze is wel ineens in de lengte gegroeit, maar is nu heel slank.

hoeveel is yente gegroeit en aangekomen??

Maud was gister om 18 uur gaan slapen en om kwart over zeven even wakker voor een flesje en daarna weer naar bed. Vanmorgen schrok ik om kwart voor 10 wakker!! Gelijk naar maud haar kamer gesnelt, wordt ze wakker van mij. Slaapkop!!

stiertje. Klinkt heftig twee zieke kindjes en dan zeker met dat soort nachten. Ga je nog naar de ha klinkt wel eng zo met die longontsteking en dan zo weinig drinken. Strekte

Geplaatst

hier nog alleen de fles, geen andere bekers. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt geprobeerd heb...

Gisteren een potje 8+ met stukjes, nou mevrouw begon me toch te kokhalzen! Na 3 happen was ze er helemaal klaar mee, en dat terwijl de laatste week ze juist een potje per keer eet. Ook soepstengels gaan er hier in per strekkende meter ongeveer, dus ze 'snapt' stukjes wel...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden