Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat is inderdaad byzonder zo nog net op de valreep van 2012 bevallen.

Caro, soms laat ik hem liggen, maar als ik dat doe komt hij pas rond 11 uur zijn bed uit. Dat vind ik dan af en toe niet erg, maar verder vind ik het gezelliger als we samen de boel opstarten.

Ik neem aan dat P. normaal optijd zijn bed uit moet om naar zijn werk te gaan en dan snap ik dat je hem nu lekker laat liggen. wij beginnen vaak pas rond 14 uur dus bij ons ligt het anders.

Fren heerlijk even bijtanken, is fiene voldoende opgeknapt op weer naar de crech te gaan?

stiertje balen van je nieuwjaarsfeest, hopenlijk is het het eendags buikvrius en knap je snel op

Geplaatst

Vin is helaas een echte langslaper, die moet ik altijd wakker maken, anders slaapt ie rustig een gat in de (mid)dag... Gelukkig heb ik nu een geheim wapen; ik neem fiene mee en die laat ik bovenop hem klimmen, haha!

fiene is er weer helemaal bovenop. Vandaag goed gegeten en net voor het eerst weer een papfles die helemaal leeg ging. Verder heeft ze vandaag de hele dag gespeeld, gestaan, gesjanst en gezongen, dus ik denk dat de crèche geen probleem is!

Geplaatst

Hier gerbuik ik zo'n soort geheime wapen ook wel eens, alleen heet die van ons Maud.

Zekerweten dat hij dan wakker wordt.

Fijn dat ze weer helemaal opgeknapt is, dan breng je haar ook wat relaxter weg, lekker genieten van je twee dagen dan.

Hier ook nog twee dagen vrij, morgen een dagje naar delft met mijn zussen. manlief heeft een papa dag. Zijn tweede in bijna 11 maanden, hihi ben benieuwd hoe hij het doet.

Geplaatst

Z'n tweede pas? Wordt wel weer eens tijd dan! :-)

Kan ik ook doen, 2 kids op hem gooien maar resultaat is dan een hele chagrijnige papa dus nee dat doe ik maar niet.

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ze beginnen hier de laatste fles steeds slechter te drinken, gaat meestal voor de helft of nog niet eens op. We gaven altijd pyjamapapjes maar dat was wel erg zonde met weggooien de laatste tijd. Net een gewone fles gemaakt maar was ook niet echt een succes.

Zou fruithap plus avondeten (eind middag begin avond) genoeg zijn nu ze ouder worden? De meesten van jullie geven toch nog een fles voor het slapengaan?

Hebben ze er net in gelegd, Kaat stil, Bram huilt nog wat... benieuwd of ze nu nog wakker worden en toch honger hebben...

Geplaatst

De laatste fles gaat er hier nog gulzig in! Voorlopig haal ik hem er nog niet af, zeker niet omdat ze beide zo afgevallen zijn doordat ze zo ziek geweest zijn. Tja, of ze genoeg hebben zul je een beetje moeten bekijken... Je komt er vanzelf wel achter, maar het is inderdaad wel zonde om de pyjamapapjes weg te moeten gooien. Anders een halve papfles?

Geplaatst

Haha, ja zeker wel... Nee hoor vind het niet erg om te doen en hij is altijd thuis maar laat de echte zorg graag aan mij over. Ik moest zelfs op een briefje schrijven wanneer ze alles moet hebben, huh... haha hij doet wel veel met haar hoor, maar dat zijn dingen die niet zo blijven hangen.

Bij ons drinkt ze voor het naar bed gaan nog een fles van 210, maar wij eten om half 5 dus dan zit er nog heel veel tijd tussen en fruit eet ze 's morgens. Maar er waren hier wel een aantal die de avond fles niet meer geven. Ik weet het van vlinder en er was er nog 1.

Wij geven nog maar twee flessen, 's morgens de papfles en die voor het slapengaan. tussendemiddag geven we hem alleen als ze slecht brood eet en bijna geen fruit op heeft.

Geplaatst

Ja dat dacht ik al. Hier krijgen ze een ochtend en een middagfles, dat laatste ongeveer anderhalf uur na de boterham en voor de middagdut. En eigenlijk is dat de fles die altijd leeg gaat. Ik denk dat het fruit moet verhuizen omdat het anders te veel in een te korte tijd is maar ja dat komt er vaak niet van omdat ze nog 2x per dag slapen.

Pyjamapapje van 250 cc delen had ik ook al bedacht, ga dat morgen maar eens doen denk ik... Ik vind het nu ze brood eten ook iets minder belangrijk dat ze pap krijgen, omdat ze tegenwoordig soms 3 boterhammen met z'n tweetjes eten krijgen ze met fruit wel voldoende vezels binnen volgens mij.

Ik geef ze Nutrilon 3 en zat eens te kijken: Nutrilon 4 is al vanaf een jaar dus alweer bijna overstappen! Volgens mij is het de bedoeling als ze een jaar zijn dat ze nog maar 1 of 2 flessen per dag krijgen toch? Weet dat niet meer. Nou ja, uitproberen maar.

Ze zijn nu trouwens stil, valt me niks tegen... niet te vroeg juichen natuurlijk want de oudste moet zo douchen en soms wordt Bram daar weer wakker van...

Geplaatst

Hmm, wij lopen echt achter met fiene qua eten hoor.

Ik merkte het al vaker, maar vanmorgen kreeg ik gelijk: fiene vindt warm eten lekkerder dan koud. Fruit gaat zozo, brood slecht, ze hapt nu wel van soepstengels af. Maar vanmorgen om half 11 wilde ze dus weer eens geen fruit, dus de proef op de som en een groentepotje warm gemaakt... Dat vloog er in! Vanmiddag weer. Daarna een fles van 180/2 schepjes pap/ 7 schepjes voeding. Die laatste fles gooi ik er zeker voorlopig niet af, te meer omdat fiene nog steeds niks anders drinkt dan melk.

Ik zit overigens nog steeds op nr 2 en hypoallergeen. In het zh zeiden ze dat er diverse onderzoeken zijn geweest die het nut van HA in twijfel trekken,dus wellicht als de voorraad op is gewoon naar normale voeding.

Geplaatst

Caro, wij geven al wel lang geen avondfles meer. L eet alles met ons mee en ook op onze tijden. Wij eten 's-avonds pas rond 18.30 uur.

L krijgt 's/ochtends een bord pap en bij de lunch ook nog flesvoeding van 120 ml.

Geplaatst

Ja jullie zijn snel met L dat weet ik. Nou ja prima toch, als het werkt?

Ik heb nu trouwens laatst Danoontjes gekocht, nou ja van een eigen merk en dat vinden ze heerlijk! Geef ze samen 1 klein potje dus lijkt me geen probleem. Heb ook een beetje het idee dat het achterhaald is dat ze tot 1 jaar geen Danoontjes enzo mogen want je leest regelmatig dat ze wel yoghurt enzo mogen...

Is er geen nummer 3 van die voeding van Fiene? Nutrilon 3 is vanaf 10 maanden.

Geplaatst

hihi die fiene weet heel goed wat ze wel en niet wil.

Hier heeft het niet met warm of koud te maken maar zoet of hartig, fruit is oke maar niet teveel en nijntjeskoekjes en liga zijn vies, maar een soepstengel vind ze heerlijk en ook het warm eten vind ze heerlijk, vooral pasta en gister heeft ze zitten smullen van de pizza.

Ook heeft ze liever yoghurt (ongezoet) dan vla.

Wij geven ook nog HA, ik hou het er even bij omdat ikzelf ook niet teveel koemelk kan verdragen en ze tijdens de borstvoeding heel heftig reageerde als ik melkproducte gebruikte.

Geplaatst

Ja, die is er wel, maar heb er gewoon niet eerder bij stil gestaan. Moet ove 3 weken naar het cb, dan zal ik wel even overleggen. Ze eet immers nog niet dusdanig veel dat ik over durf te gaan...

Geplaatst

Ik bedoel dat je nummer 3 ha kan geven? Dan hoef je nog niet van ha af te stappen. Ik ben met 10 maanden naar nummer 3 gegaan omdat dat dan weer een iets andere samenstelling is denk ik?

Geplaatst

Wij aten vanavond spaghetti met rode saus en eigenlijk wilde ik het ze geven maar P dacht dat het te vet zou zijn... Vandaar dat ik vraag: pizza??? :-)

Fren heb je het mengen van potje 6+ en 8+ nog niet geprobeerd?

Geplaatst

Nee nog niet, maar ze eet wel soepstengels, dus eigenlijk moet ze niet zeuren ;-)

zijn jullie kindjes ook zo verzot op muziek? Fiene begint direct te stuiteren en met haar armen te zwaaien als ze muziek hoort, zoooo schattig om te zien!

Geplaatst

Ja dat vind ik zo leuk en nee, nog niet ... tenminste ze uiten dat niet lichamelijk. Hoewel Kaat met haar hoofd heen en weer ging toen N voor haar stond te zingen maar swingende kontjes komen pas als ze kunnen staan denk ik...

Geplaatst

Hihi caro vast niet te voorzichtig, we dachten we proberen het want ze eet normaal gewoon met ons mee, hadden een potje in de aanslag staan voor als ze het niet lekker zou vinden, maar het was smullen geblazen.

Ze is gek op alle pasta en rijstgerschten en wij kijken eigenlijk nooit of iets te vet is, verder eet ze altijd heel licht en ze is bewegelijk genoeg.

Het is niet iets wat we wekelijks herhalen, zelf eten we het bijna nooit, maar ja gister was het wel weer een keer lekker.

We laten Maud ook alles proeven. Vorige week hadden we shoarma, Maud had al gegeten en was lekker aan het spelen toen wij aan tafel gingen. Ze kwam er even bij zitten en mocht een stukje vlees proeven (kip shoarma) Nou dat was smullen en haar kleine handjes hadden blijven graaien als we haar niet weer even terug op de grond hadden gezet.

Haha verder eten we heel gezond hoor en ook wel bloemkool, spinzie etc en ook dat eet ze , maar het is minder enthousiast als de pasta's (we noemen haar ook wel eens klein italiaantje)

Muziek ook helemaal goed hier. 's morgen gaat ze al naar de afstandsbediening zodat we de radio aan gaan zetten. Je merkt wel dat ze haar voorkeur heeft en liedjes gaat herkennen. Soms zie je haar echt oplichten dan begint ze te wiebelen met haar bovenlichaam en haar hoofd heen en weer te schudden (haha een spiegeltje is het, drie keer raden mama kan niet dansen)

Geplaatst

Gelukkig nieuwjaar allemaal.

Met hopelijk weinig zieke kindjes.

Wat schrijven jullie veel, bijna niet bij te houden.

Vandaag zat ik te denken, wat dit jaar allemaal gaat brengen.

Vanaf morgen ga ik weer werken, onze kindjes worden allemaal een jaar en gaan leren lopen en echt praten.

Sommige doen dit al, maar dat zijn echt de snelle kindjes onderons.

Inge gaat morgen ook voor het eerst naar het KDV, alles ligt/staat klaar.

Ik vind het wel vreemd hoe snel 2012 voorbij gevlogen is, soms denk ik heb ik iets gemist.

Nee hoor, vreselijk genoten van mijn vrije tijd en mijn dochtertje.

Ik lees dat jullie praten over voeding, Inge eet bij ons ook heel veel mee.

Pizza, hebben wij nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ze het wel eet.

Ze kijkt ons eten letterlijk van ons bord, soms is het wel lastig, want sla is not done.

Gebakken aardappelen geef ik haar dan wel in stukjes.

Spagetti, Macaroni en andere pasta gerechten vind ze heerlijk.

Ook eten ze bloemkool, stoofpeertjes, brocoli, peentjes, andijvie, witlof en nog veel meer groente.

Ik merk wel dat ze soms een voorkeur heeft voor vers.

Geplaatst

hi vlinder, spannend morgen je eerste echte werkdag!!! Heerlijk weer even wat voor jezelf, ben benieuwd hoe inge het gaat doen op het kdv.

Voor jullie ook een gelukkig nieuwjaar!!!

stoofpeertjes vind ze niet lekker bij ons maar witlof hebben wij dan weer nog niet geprobeerd. We eten het zelf vaak genoeg dus dat moet ook goed komen.

Ga je donderdag nog zwemmen of laat je het afhangen van hoe inge het morgen doet. Het is al lang terug dat ik je daar gezien heb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden