Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gek he, die babies... maar ik denk als ze moe zijn dat ze nieuwe dingen helemaal niet willen... Als ze weer is bijgeslapen toch dat mengen van bruine bonen 6 en 8 mnd maar eens proberen...

De kubus is binnen! En hij is erg leuk! De appeltjes en het huisje en boompje voor bovenop zitten er los bij, die laat ik voorlopig even ingepakt denk ik. Jammer dat ie naar zolder moet, nog 5 weekjes wachten!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sow meezie dat is effe uitslapen!!! Jaloers haha...

Hier ook geen klagen, vannacht was het 20.00-5.00-8.45 en afgelopen dagen zelfs 21.00-6.30 dus we hopen op vooruitgang!

Jarno eet volledig met de pot mee sinds we terug zijn van vakantie, het ging zo goed in Turkije, ik let alleen op zout en pittige kruiden en voor de rest eet hij alles op, ook hutspot met ui!

Hij drinkt uit een gewone beker, rietjesbeker en fles.....ik doe er niet zo moeilijk over, vind het het veel te belangrijk dat hij goed drinkt! Verder drinkt hij nog steeds borstvoeding, 4 keer per dag!

Brood eet hij in stukjes en het liefst met smeerkaas, als tussendoor een mariekoekje of soepstengel! Fruit eet hij uit het vuistje!

Ik sta er versteld van hoe hij alles wegkrijgt met zijn 2 tandjes en tandvlees haha

Sinds gisteren heeft hij de babywalker ontdekt en loopt vol trots erachter....natuurlijk ook gefrustreerd want hij wilt het alleen doen dus mag je hem niet vasthouden haha....

Woensdag moeten wij weer naar CB, ben benieuwd, Jarno blijft een fijn mannetje maar eet als een burgermeester dus ben erg benieuwd wat hij is bijgekomen, verder ook die rotprikken weer....

Geplaatst

Jeetje, fruit uit het vuistje? Dat vind ik indrukwekkend! En volgens mij heeft hij de minste tanden haha! Banaan kan ik me nog voorstellen maar toch geen appel zeker?

Geplaatst

Ik ben ook al verbaasd; uit het vuistje? Ik denk dat een banaan nog niet eens wil, die pletten ze denk ik helemaal fijn...

Zo meezie wat een slaapkop heb je zeg!! Hier halen ze meestal niet eens 12 uur per nacht.... lekker hoor......

Ik kan ook bijna niet wachten tot de kubus binnenkomt..... en nu al helemaal niet meer!!

Stiertje hoe is het bij jullie?

Geplaatst

Banaan, peer en kiwi aan 1 stuk en appel in schijfjes.

Druiven, sinaasappelstukjes zonder de schil

Haha inderdaad hij heeft maar 2 tandjes maar weet ze al goed te gebruiken, hij kan heel goed overweg met stukjes in zijn mond, ik zit altijd vol bewondering te kijken hoe hij eet en alles verwerkt in zijn mond!

Geplaatst

Hey dames, hier nog volop ziekenboeg..pfff dat vind ik dan wel heftig hoor twee zieke kindjes tegelijk!! En een jankparades..sjongjonge...zit ook wel een beetje drama bij hoor want zodra je ze dan uit de box pakt is het over. Ze slapen nu veel en ik hoop dat ze snel opknappen.

Sofia eet ook al een tijdje, een week of 4 ofzo, uit het vuistje..het begon met een partje appel en nu eet ze ook mandarijnen en banaan. Vandaag zo gelachen, was bezig haar appeltje aan het schillen en ze had geen geduld dus heb ik haar het appeltje gegeven zonder te snijden nou dat vond ze wel wat. Beet gewoon stukken af, bijdehandje. Giada niet hoor die kan nog geen stukjes aan en heeft ook nog maar 4 tanden en Sofia al 8! Denk dat elke kind heel erg verschillend is op deze leeftijd, denken jullie niet?

Bikkel wat goed van Jarno zeg!! ik zag de fotos op fb , zo schattig!! Wij hebben hier dezelfde babywalker.

Meezie we zaten zaterdag bij de hap vanwege het slechte drinken maar mevrouw was "opeens" opgeknapt..en hij vond dat ze er goed uit zag en geen tekenen van uitdroging vertoont, geven nu echt drinken onder een beetje dwang en soms met een spuitje maar eten wil ze prima dus het is weer zoiets...

Caro de wasmasjien is idd duur maar dan hopelijk gaat ie heel wat jaartjes mee, we hebben de S.amsung e.co b.ubble gekocht..ben benieuwd

Geplaatst

Aha, vandaar die prijs, ik dacht al tegenwoordig zijn ze toch niet zo duur meer... Benieuwd of ie bevalt, daar kun je toch koud mee wassen?

Lekker vanmiddag, ik dacht ze krijgen een tussendoortje, krijgen ze bijna nooit omdat er simpelweg geen tijd voor is met alle eet- en slaapmomenten. Gaf voor het eerst Mijn eerste soepstengeltje van Olvarit, dacht leuk ga ik eens proberen, is vanaf 10 maanden. Bram ging prima maar Kaat beet een stukje af en begint zich meteen te verslikken! Ik haar uit de wipstoel gehaald, zij hoesten en Flats! de melk van de laatste maaltijd over haar en een beetje over mij heen... Nog maar even niet geven dus, zucht...

Trouwens vanavond om half 8 er in, braaf gaan slapen en om half 9 Bram ineens huilen en niet willen stoppen. Twee keer er uit gehaald en derde keer maar weer eens een halve fles. En nu gaat Kaat voor de tweede keer in een half uur huilen omdat ze haar speen kwijt is, pfff... Hoop dat de avond geen voorbode is van de nacht, nu vind ik het nog niet zo erg...

Geplaatst

ach gossie arme Kaat, ja hier wordt er ook regelmatig verslikt door Giada en dan komt het vorige er met eengolf weer uit, geef nu stukjes brood als ze nog niks gegeten heeft.

De avond en nacht was hier ook weer "piep"!! Om 23:30 besloot Giada dat ze niet meer ging slapen en dat het tijd was voor een gilconcert pff...heeft tot 01:00 geduurd en ik maar bij haar zitten om haar hoofd te aaien want ik was bang dat Sofia wakker zou worden. Eenmaal terug in bed was het wel 5 minuten stil en toen begon Sofia..janken..pfff...en niet stil te krijgen dus ook maar weer een fles gemaakt en gegeven en om 02:30 was die ook weer stil en tja...toen kon ik niet meer inslaap komen. Tegen half vier in slaap gevallen en om 06:00 is madam Sofia alweer wakker en heeft nu haar fles dus alweer op...GAAP!!

Geplaatst

fiene had gister een goede dag, heel veel gegeten en om half 8 uitgeput in bed. Ik merk wel dat ze aan het bij eten is, om half 4 ging er nog een halve fles achteraan. Nu dus een beetje brak... Morgen gelukkig vrij.

ik blijf de verschillen in eten grappig vinden. Fiene is dol op soepstengels, ze hapt ze nu ook echt af, zo grappig om te zien. Ik blijf er wel bij, want je weet nooit. De reactie die Kaat had, heeft fiene op stukjes in haar voeding... Echt kokhalzen vanuit haar tenen met soms spugen tot gevolg.

phebben we al iets van Chris gehoord eigenlijk? Ben heel benieuwd hoe het met Jasper is.

Geplaatst

Alle tweelingkindjes maken er wel een potje van in de avond en nacht!! Hier ook weer in de weer geweest al vanaf het moment dat ze in bed gelegd werden.

Heb ze eerst maar laten huilen, maar S wordt nooit stil, die huilt hem helemaal overstuur als je hem niet pakt. Dus na 10 minuten toch maar gepakt. Uur later sliep hij eindelijk in de maxi cosi. Toen voorzichtig overgepakt in bed. L was inmiddels al zittend in slaap gevallen en haar maar even recht gelegd. Daarna nog een keer met L in de weer, en toen die weer sliep kwam S ook nog. Die kregen we niet weer in bed dus dan toch maar weer in de maxi cosi.En toen was het alweer half 12! Wanneer zou dat dan toch een keer gaan ophouden???

Fren, hier hebben ze de eerste week na het ziek zijn ook flink zitten bunkeren! Alsof ze alles wat ze gemist hadden weer in gingen halen. Nu gaat het weer beter met eten, gewoon weer normaal. Ook komen hier de dikkere buikjes en vet op de beentjes weer terug, gelukkig!

Ben ook wel benieuwd hoe het met Jasper is....

Geplaatst

Goeiemorgen! He gelukkig, ik heb weer internet... Gisteravond kon ik ineens niet meer op internet op de vaste computer en later ook niet meer beneden op de laptop en zojuist nog steeds niet op de laptop maar gelukkig wel hier...

Stiertje ik heb wel eens het idee dat Sofia lijkt op Bram qua ontwikkeling enzo en Giada op Kaat, jij niet? Hoop dat ze snel opknappen nu!

De oudste bij ons had ook een lage spuuggrens: zodra die hard ging huilen en zich druk maakte of hard moest hoesten ging ze spugen, ben bang dat Kaat dat ook heeft. En het is bijna nooit een beetje maar altijd zo'n golf met de laatste melk... Bah!

Ik hoop dat het geen nieuwe ontwikkeling is maar voor de verandering was Kaat het spookje gisteravond en vannacht: ze weigerde haar avondfles maar dat doet ze tegenwoordig wel vaker, ze drinkt beter alleen op de wipstoel dan op de arm. En daarna werd ze iedere keer huilend wakker zonder speen, nadeel van een speenkind, tot nu toe hadden we er alleen maar voordeel aan... Gisteravond een paar keer, toen om 1 uur vannacht en om half 4 zelfs! Bram had de hele avond lopen spoken dus die was 's nachts gelukkig goed moe en werd er niet wakker van. En nu worden ze pas langzaam wakker, dus dat is dan wel weer mooi.

Chris heeft wel een paar keer kort op FB geschreven dat het goed gaat en dat J.asper veel slaapt. Maar hier is ze nog niet geweest.

Geplaatst

j.arno : 71 cm - 7625 gr (9 mnd)

m.aud : 69 cm - 8500 gr (10 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 73 cm - 8500 gr (8 mnd)

Giada: 70cm- 8580 (9 mnd)

Sofia: 76cm- 9195 (9mnd

B.ram : 73,7 cm - 9300 gr (9,5 mnd)

K.aat : 71 cm - 8300 gr (9,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9210 gr (9,5 mnd)

S.ven: 72 cm - 8878 ( 9 mnd )

L.ara: 71 cm - 8726 ( 9 mnd )

Geplaatst

Rustig dagje op dit topic.

Hoe ist bij iedereen?

Hier een rare dag waarbij ze steeds om en om wakker waren en sliepen, zoals toen ze net geboren waren en de eerste paar maanden. Bram sliep vanmorgen heel laat, Kaat normaal dus die werd gewoon tegen 12 uur wakker en Bram wakker moeten maken om half 2 voor de boterham.

Terug van boodschappen was Kaatje weer moe maar Bram natuurlijk geen middagdut meer willen...

Gevolg: ik had bijna de hele dag wel minstens 1 kind om te entertainen... Voordeel wel: ze liggen er al sinds half 8 in en bijna meteen stil! Kaat met 30 cc en Bram een hele fles... Kaat drinkt 's avonds eigenlijk bijna niks meer, maakte al een fles van 150 had ik niet eens hoeven doen, morgen maar 120 maken...

Maar ja, gisteren waren ze ook vroeg stil maar na drie kwartier besloot Bram dat ie wel weer er uit wilde om vervolgens een lange avond ervan te maken dus ik juich nog niet te vroeg...

Sommigen zagen het al op FB maar Bram ging vandaag voor het eerst zelf staan in zijn bedje, jeeh! Hij wil zich ook steeds optrekken aan dingen maar dan komt ie meestal niet verder dan op zijn knieën, maar in bed lukte het vanmiddag dus. Echt geen baby meer nu...

Geplaatst

Ja Caro ik zag het op Facebook echt cool, je ziet ook helemaal zijn tandjes alsof hij heel veel moeite moet doen en kracht moet zetten. Die foto van kaat is ook super, wat heeft ze een schattig bekkie en mooie haren!! En eh... Bekend shirt, die hangt bij ons ook in de kast, heb je ook die groene met goude zwaan?

Lijkt me lastig met een tweeling en slapen, ze zijn toch heel verschillend en inderdaad nooit een momentje voor jezelf.

Hier een duiveltje die in de middag ruim drie uur had geslapen, vanavond duurde het daardoor heel lang voor ze ging slapen, ik geloof dat het net een half uurtje stil is en ze lag er om half 8 al in. Ze lag heerlijk te kletsen en kroelen met haar olifantje en af en toe met haar speen tegen het bedje te rammen. Ik ben een keer wezen kijken en heb even met haar gekroeld.

de middag en avond heeft ze lekker bij ons in de keuken gerommeld, we hadden een heel stille avond dus hebben even heerlijk alles kunnen soppen. Maud kruipt de hele keuken door en zit alles te bekijken, soms zwaait ze even met haar vingertje als ze weet dat iets niet mag en kijkt heel serieus, vervolgens moet ze er toch even aan zitten, boefje.

Stiertje hoe is het met je kleine meisjes en lianne slapen jou kindjes al??

Geplaatst

Hier nog steeds geen doornroosje... Ben al vanaf 8 uur bezig fiene in slaap te krijgen. Had een dikkere papfles gemaakt en de papspeen gebruikt, ik vermoed dat de fles te snel gedronken is en ze een beetje buikpijn heeft. Hoop dat ze nu wel wegvalt, het is nu 5 min stil... Sttttttttt!

Geplaatst

Jeeh! Goed van Fiene! Hoe kwam dat zo dat je dat ging proberen? Ach, uiteindelijk gaan ze allemaal uit een gewone beker drinken en met mes en vork eten (hoewel de oudste eet nog steeds meestal niet met een mes maar snij ik voor) en in welk tempo, ach...

Balen toch dat die apen allemaal zo eigenwijs zijn met slapen! Bram ging om 8 uur inderdaad huilen toen de oudste ging douchen maar dat was maar kort. We zullen zien. Kaat had weer 37.5, lichte verhoging dus, hopelijk niet ronde twee!

Geplaatst

Ik moet zeggen: credits aan schoonmams. Die is gister met de tuitbeker gaan oefenen. Limo hadden we ook al geprobeerd toen ze niet wilde drinken en dat leek toen ook goed te gaan. Nu volhouden dus!! Potjes gaan in ieder geval iedere avond schoon op nu! Sommige 8+ ook, maar dat zijn wel de gladde versies. Ik heb nu besloten geen 6+ meer te kopen, ze eet immers ook soepstengels en hapt een plakje worst uit t vuistje weg. Dus ze moet niet zeuren over stukjes. ;-)

Geplaatst

Heel goed! En inderdaad scheelt het ene of het andere potje... Hier zijn ham met bloemkool, bruine bonen, sperziebonen en spinazie favoriet. Die pasta's vind ik niks, de groentelasagne zelfs echt vies. (Ja ja ik heb ze zelf allemaal geproefd...)

En bij de Specials oma's hutspot en iets met pompoen van oma :-) Zeker die laatste daar zitten geen grote stukjes in.

Ben je ook al over op nummer 3 van het melkpoeder? Fiene komt er wel! :-)

Geplaatst

Nee, dat nog niet. Wil dat even overleggen met het Cb over twee weken. Misschieb kan t nu wel, maaf ze eet nog te ontegelmatig naar mijn idee om over te gaan. Wel nu over op gewone voeding ipv ha.

Hier ook ham, bruine bonen, doperwtjes (is die er 8+?) zalm, pompoen en ovenschotel met kaas (?) favoriet. Sperziebonen staat garant voor kokhalzen ;-)

Geplaatst

Dat snap ik niet: ze eet te onregelmatig om over te gaan? Het is toch gewoon dezelfde melk maar in een iets andere samenstelling, afgestemd op de leeftijd? Ik ben met 6 maanden op Nutrilon 2 en met 10 maanden op Nutrilon 3 over gegaan omdat dat op de verpakking staat...

Doperwtjes is denk ik geen 8 maanden want dat ken ik niet en ook kokhalzen bij sperziebonen 8? Want dat is heel anders dan 6 he, met rundvlees en aardappel erdoor...

Geplaatst

Wat goed van fiene! Nu doorzetten, ze komt er vanzelf wel. Volgens mij kun je rustig overstappen met de flesvoeding op nr.3. Over 1.5maand zal ze zelf al over gaan op 4.

Wat goed dat Bram kan staan in bedje! Nu is het wel gedaan met de rust hoor :-) Hier gaan ze al bijna gelijk weer overeind wanneer ik ze in bed leg. Stop je ze weer in, gaan ze gelijk weer... maar wel schattig...

Hier een super avond gehad! Het is echt onvoorstelbaar. Ze lagen er om 19.15 uur in en het was gelijk stil....... L.ara kwam om 20.45 even, ze was zittend in slaap gevallen en ze lag helemaal met haar hoofd op de voeten. Haar goed gelegd en sliep zo verder. Vanmorgen om 5.30 huilde S. Hem even op de arm en weer ingelegd. Helaas begon hij een kwartier later weer. Toen maar naast me gelegd en heeft tot over half 8 geslapen, werd toen wakker doordat L. hard aan het kletsen was :-)

Hopelijk is dit de nieuwe trend, maar ik juich niet te hard...

Hier is ook de kubus binnnen! Hij is erg leuk maar had hem iets groter verwacht. Nou jammer dan, hier moeten ze het maar mee doen.

Gister ook stukjes mandarijn gegeven, ze vonden het heerlijk!! Vandaag dus maar weer proberen en ook wat druifjes, kijken of ze die ook zo willen hebben.

Zo naar cb toe, ik ben benieuwd!!

Geplaatst

Huh nr 3 melk..bestaat dat??.. vanaf een jaar mogen ze toch over op gewone melk??

Ik blijf gewoon met Giada bij 6+ potjes en wanneer ze eraan toe is dan gaan we gewoon over naar grover voedsel..ik ben het hele gedoe eenbeetje zat..en maar forceren om het er vervolgens uit te zien komen met een vloedgolf, ik doe het niet meer!! Heb nog nooit een kind gezien van twee die geen boterham eet dus zal bij haar ook wel goedkomen toch?!

Gisteren een pakje capri sonne en Sofia steekt het rietjes in der mond en begint er zo uit te drinken, no problem..wat een verschil toch in die twee van mij.

Met de verkoudheid gaat het de goede kant op en met de longonsteking ook.

Meezie het is idd heel lastig met een tweeling, aangezien (die van mij tenminste) ze een heel ander ritme hebben. Hier slapen, eten en poepen ze verschillend haha..ben dus de hele dag bezig!

Caro zo schattig die fotootjes op FB!! Volgens mij zijn jouw kids een beetje rossig of niet?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden