Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh echt Dublin? Ik hoop het toch niet! Maar het valt echt op dat ze allemaal aan het klieren zijn met slapen!

Ja de 18e Lianne, dan is mijn zus ook jarig, is een hele eigenwijze Steenbok, wil je niet bang maken hoor... :-)

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jaaa Lianne jullie zijn als eerste aan de beurt en precies een weekje later zijn die van mij jarig. Wij vieren het echter op zondag zodat de meesten ook kunnen komen. De feestoutfits zijn al aangekocht en die krijgen ze van opa en oma.

Geplaatst

8 weken of langer???!!!! oh.... wij horen volgens mij bij het groepje langer!! Bij ons gaat nooit iets vanzelf dus dit ook niet.... Hopelijk voor ons zijn wij er dan bijna klaar mee! Ik hoop het wel, over 2 weken gaan wij op wintersport en hoop toch echt dat daar de nachten wel goed gaan!!

Ik ben de eerste ja, alleen Benbri is nog voor mij. Haar dochter is al 1. Vindt het wel spannend hoor de eerste verjaardag! Kijk je al jaren naar uit en nu is het dan echt zover!!

Geplaatst

Gaan jullie groot feest doen? Hier niet hoor, de oma's en opa's, misschien P's broer, een vriendin en verder wat er aan komt waaien. Zo groot wonen we niet en helaas is het winter dus dan is het al heel snel heel vol... Wat dat betreft zou een zomerverjaardag leuker zijn, lekker in de tuin!

Geplaatst

ja alleen de 1e verjaardag wil ik (wat) groter doen en dan pas weer als ze 18 zijn..haha nee maar mijn man zijn ouders komen uit brabant en we nodigen echt mensen uit terwijl ik normaal gesproken echt noooooit een verjaardag vier maar de 1e vind ik heel bijzonder.

Geplaatst

Is ook zo maar dat is het ook zonder al te veel drukte hoor. En de kids weten het zelf niet...

Hier is het weer brullen geblazen! Vanaf half 8, Bram er al een paar keer uit geweest, Kaat begon ineens weer mee te doen, ook even er uit en die is nu gelukkig stil maar Bram brult vrolijk verder. Nou ja vrolijk. En altijd zonder tranen he! Ik weet niet hoe dat bij jullie is maar hij doet net of de wereld vergaat en dan pak je hem en dan is het: Hoooi, gezellig! Met zijn liefste glimlach. Gaan we iets leuks doen? Nee, je moet slapen, puntje puntje!!

Geplaatst

Wij houden 2 dagen verjaardag. Vrijdag voor familie zatrdag voor vrienden.

Hier is het ook weer brullen. Alweer 45 minuten zowat.... Het is echt krijsen. Heb haar alleen nog maar even weer goed gelegd, verder niet. Nu even stil, maar ze moet even op adem komen. We gaan weer een gezellige avond tegemoet...

Geplaatst

Net toch maar een half flesje voor hem gemaakt, zit er nu in, terug gelegd en hij is stil, Kaat sliep. Hopen dat het zo blijft!!

Lianne sterkte, ook met je man... Hier was ie weer uiterst vriendelijk toen hij Kaat er uit haalde (not), hij is het babygehuil spuugzat. Tja, vervelend voor je, voorlopig zijn het nog wel even babies...

Geplaatst

Zoals sommigen van jullie op FB wellicht hebben gelezen is J.asper gisteren thuis gekomen en is de operatie technisch goed verlopen. Echter, vanavond had hij 38,8 graden koorts en mijn man moest met Jasper terug naar het UMC komen. Ik verwacht dat hij daar nu zo´n beetje is aangekomen. We hadden de hele dag niet het idee dat hij pijn had. Wel heeft J.asper wat verlatingsangst gekregen. Hij wilde de hele dag op schoot hangen en o wee als mijn of ik even naar de wc of naar de keuken moest en hij kon ons niet zien... Hij was het ziekenhuis de laatste twee dagen echt helemaal zat. Maar wellicht toch te vroeg naar huis.

De chirurg heeft vorige week het afwijkend weefsel kunnen verwijderen. Het was taai weefsel en hij zag meteen dat het weefsel afwijkend was toen hij met J.asper bezig was. Een klein schilletje is achtergebleven van het weefsel. Dat zat vast aan essentiele hersencellen. Maar dat schilletje zou geen kwaad meer kunnen doen, want het had geen verbinding meer. J.asper had na de operatie een opgezwollen oog. Dat is weggetrokken. Maar hij heeft nog wel een zwelling op de plek waar is gesneden. Als er hersenvocht zou gaan lekken, dan moeten we direct terug naar het UMC. Maar bij koorts hoger dan 38,5 dus ook. Ik verwacht dat J.asper een nachtje moet blijven.

Geplaatst

He Chris, goed dat je er weer bent! En fijn dat het goed verlopen is zeg! Mooi dat ze hem zo goed in de gaten houden, jammer als ie niet thuis mag slapen maar beter daar dan als het nodig is.

Hoe merk je of er hersenvocht lekt?

Geplaatst

Chris fijn dat de operatie goed is gegaan, maar balen dat hij nu weer koorts heeft, hopenlijk valt het mee.Hoe doet lisanne het??Meiden balen dat de kids er weer een potje van maken. Hopenlijk is het nu stil.

Geplaatst

Chris wat fijn en een hele opluchting dat de operatie goed verlopen is en dat het weefsel is weggehaald. Jammer dat hij nu weer terug moest vanweg de koorts maar daar kunnen ze hem goed in de gaten houden. Verlatingsangst zal ongetwijfeld met het zkh te maken hebben en ook een beetje met de leeftijd, hebben ze hier ook last van. Sterkte met het herstel!!

Geplaatst

Lianne en Caro, niet leuk dat jullie mannen last hebben van het "babygehuil"...die van mij is juist superrelaxed..ik ben meer degene met een kort lontje en weinig tolerantie en daar baaaaal ik dus van..ik probeer daar echt verbetering in te brengen.

Geplaatst

Chris wat fijn dat J weer thuis is! Niet fijn dat hij gisteren weer terug moest. Hoe is het nu met hem? Wordt de komende tijd toch wel spannend denk ik want je weet natuurlijk niet of hij nog een aanval krijgt. Moet hij wel doorgaan met de medicatie of moeten jullie stoppen?

Geplaatst

Het bleek allemaal in orde in Utrecht gisteravond. Koorts gezakt en normale bloedwaarden. Dus gelukkig geen infectie. Om 00.30 was mijn man met J.asper weer terug.

Binnenkort, als hij hersteld is van de operatie, wordt begonnen met de afbouw van de medicatie. Als er helder vocht uit de wond lekt, dan is dat hersenvocht wat lekt. Tot nu toe is alles mooi droog op zijn schedel. Ik kreeg vandaag het idee dat de zwelling iets geslonken is, maar het is voor mij moeilijk te zeggen. Als het hersenvlies weer dicht is, kan er geen hersenvocht meer onder de huid komen en het vocht wat nu onder de huid zit, wordt dan opgenomen door het lichaam. Gisteren op de eerste hulp van het UMC waren ze nog steeds tevreden over hoe de wond eruit zag. Maar omstreeks a.s. woensdag moet de zwelling wel weg zijn....

Ik ben blij dat we weer thuis zijn. Alleen naar bed gaan is een drama met J.asper. Het is dan zeker een half uur mopperen en huilen.

Met L.isanne is alles goed. Ze kan in haar handjes klappen en beweegt ook wat meer.

Geplaatst

Chris wat fijn dat het goed gaat met J.asper! Gelukkig geen infectie, want dat is toch waar je als eerste bang voor bent! Hopelijk blijft alles goed gaan en gaat het herstel voorspoedig. Het is voor jezelf moeilijk om te zien of de zwelling afzakt, je ziet hem natuurlijk elke dag! Misschien dat je elke dag een foto maken op de zelfde plek zodat je kan vergelijken?

Fijn dal L.isanne het ook goed blijft doen en nu meer gaat doen. Het lijkt me erg lastig om je aandacht op de juiste manier te verdelen op dit moment! Sterkte!!

Geplaatst

Hier een redelijke nacht gehad. Gelukkig werd L. gister om kwart over 9 ongeveer stil. Wel na 1 uur brullen en krijsen. Heb een stukje opgenomen met de filmcamera zodat ik het kan laten horen. S. was helaas ook in de weer later op de avond. We hebben hem maar weer in de maxi cosi gezet en meneer was direct stil. Ik snap er soms helemaal niets meer van.

Het is erg vervelend dan manlief soms (vaak) echt boos kan doen en dan ook boos met een kind aan kan komen zetten. Hij snapt maar niet dat dat ook niet goed is voor ze en ze dan helemaal niet rustig worden. En dan als excuus aangeven dat hij zich de hele week al inhoud en dan 1x uit de slof schiet en ik daar boos om ben. Nou, die ene keer is al teveel! Het komt vast wel weer een keer goed.

Vanavond hebben we eigenlijk een nieuwjaarsborrel bij vrienden, maar ik blijf maar thuis. Kan een oppas niet opzadelen met 2 kinderen die onrustig zijn... helaas.

Stiertje, hoe krijg jij je man zo super relaxed? Heb je nog tips voor ons... ;-)

Geplaatst

Herkenbaar alleen is het hier bijna elke dag raak, P houdt zich echt niet in hoor! En hij snapt ook best dat het niet handig is en alleen averechts werkt (denk dat die van jou dat eigenlijk ook wel snapt) maar hij kan er op zo'n moment niks aan doen zegt ie. Het is zo balen want soms slaat de sfeer van het ene op het andere moment om door hem, pfff... Arme wij Lianne.

Dat huilen en mopperen doet Bram elke avond hoor Chris, soms wel langer dan een half uur, sommige kinderen doen dat nou eenmaal, die huilen zichzelf in slaap. We zijn het bij Bram nu gewend en zijn dan ook heel verbaasd als ie een keer wel snel stil is. Maar als J.asper dat eerst niet deed is dat natuurlijk een vervelende ontwikkeling. Gaat L.isanne wel altijd meteen slapen?

Hier klappen ze ook in de handjes, schattig he! En Kaat doet sinds 2 dagen ook haar handjes op haar hoofd, meestal te vroeg als we daar nog niet zijn met het liedje. Ook als je 'goed zo' zegt, of het nou tegen haar is of tegen Bram, gaat ze automatisch klappen haha!

Geplaatst

Chris wat heerlijk dat jullie weer thuis zijn en dat het goed gaat met Jasper!

ik ben wel blij dat vin het geduld zelve is! Gisteravond was ik pas om 1 uur thuis van een etentje met vriendinnen, fiene was heerlijk gaan slapen om 8 uur. We lagen er om 2 uur in en om half 3 werd ze wakker. Vin is er toen uitgegaan en heeft haar getroost en uiteindelijk een fles gegeven. Helaas was ik ook klaarwakker en sliep dus pas om 3 uur. Fiene kwam weer om 8 uur en wilde daarna niet echt meer slapen. Ze heeft haar billetjes dusdanig kapot dat ze niet wil zitten, dus ze heeft de hele ochtend bij me gehangen. Uiteindelijk lag ze er om 11 uur weer in, dus ik schoof ook weer even in bed. Staan er een half uur later 2 Jehova's voor de deur. Fiene haar kamer is naast de voordeur, dus was ze weer wakker en ging mijn uurtje bijslapen in rook op...

Ze heeft daarna overigens wel een hele (!!!) boterham met gekookte worst op en daarna bij de slager ook nog een plakje worst. Ik krijg steeds sterker het idee dat ze meer van het hartig dan van het zoet is. Fruit wil ze niet echt meer, maar eten gaat super. Zelfs een potje met stukjes was geen probleem gisteren! Het wordt nog wel eens wat!

vraagje: wat hebben jullie voor campingbedjes? Ik wil er toch zelf een aanschaffen, maar als je er een matras bij koopt zit je weer met 2 pakketten. Nu zijn er ook dunne inlegmatrasjes die je meerolt in het bedje, maar slapen ze daar wel op?

en ben me ook aan het oriënteren op een fiets waar fiene ook op kan aan het stuur. Die echte moederfietsen kosten een kapitaal, is dat echt nodig? Of kun je een voorstoeltje ook aan het stuur van een normale fiets hangen?

Geplaatst

Fijn Chris dat jullie manneke weer thuis is....hopelijk verloopt het herstel voorspoedig en is de zwelling gauw gezakt!

Hier ook een rommelige nacht, gisteravond om 20.30 naar bed en wij kwamen thuis om 22.00 (opa en oma waren hier) en werd hij wakker, ik dacht nog oh fijn kan ik nog effe voeden want hij wilde niet drinken toen wij weggingen....nou daarna was het ieder uur prijs, huilen,onrustig maar wilde niks, alleen bij mij op de borst liggen en dan viel hij weer in slaap....3 keer teruggelegd en toen maar besloten om hem bij ons in bed te nemen....toen heeft hij van 4 tot 7.30 geslapen en wilde niet meer! Ik was kapot moe dus papa is naar beneden gegaan.

Om half 10 weer naar bed en om 10.00 weer wakker terwijl hij doodmoe was, in het grote bed genomen en meneer viel zo in slaap tot half 12!

Hij voelde warm aan dus na het slapen getempt en 39,4 dus toch maar een zetpil opgestoken.....

Dus ook hier een onrustige baby, tand nummer 3 of misschien toch een heftige sprong omdat bijna alle kids moeilijk doen op dit moment!

Geplaatst

He wat goed van Fiene!!! Kan best dat ze alleen van hartig houdt, ik geef ook niks om zoet! Lekker genieten van deze momentjes en alles wat erin gaat is mooi meegenomen!

Oja hier ook een rustige papa, ik kan soms ook kriebelig worden als hij huilt en overstuur is en ik krijg hem niet stil....

Geplaatst

Oh wat heerlijk die rustige papa's! Wees er maar blij mee hoor!

Fren ik heb campingbedjes van Topmark, die waren een paar maanden geleden in de aanbieding bij de B.abydump voor 29 euro maar misschien nog wel. Donkergrijs met oranje en donkergrijs met knalgroen, hartstikke mooi en extra klikbeveiliging dat ie niet kan instorten.

Er zit een matrasje bij en dat is echt voldoende. De oudste heeft ook nooit op een extra matras gelegen, niet nodig vind ik. Al weet ik dat sommigen daar anders over denken zoals prinsje Ruben die heeft een extra dik matrasje in zijn campingbedje, toch San?:-)

Maar ik snap niet dat jullie dat nu pas nodig hebben? Ze heeft toch wel al eens ergens anders geslapen?

Geplaatst

Fren heb ooit een campingbedje gekocht en daar zat al een matrasjes aks los pakket bij. In het buitenland zit dat matras er vaak niet in... Ze slapen echt wel zonder maar ik vind get. Zelf wel heel hard. Ik heb ook zo'n tentje van deryan en daar zit zo'n inflatable matje in. Zo'n tentje is een stuk kleiner en lichter om mee te nemen maar kindjes moeten daar wel aan wennen.

De fietsenmaker heeft mij juist geen mamafiets aangeraden omdat ik 180 cm ben. Ik heb een gazelle chamonix en daar zit gewoon een fietsstoeltje voorop. Fiets heerlijk. Je kunt heel veel losse accessoires kopen zoals een breder stuur, dubbel standaard, stuurslot zodat je je fiets kunt aanpassen. Ik heb nog niets aangepast maar vind de instap tussen stuur en stoeltje wel wat smal en nu vooral nu mijn buik weer groeit!

Geplaatst

Kennelijk heeft fiene een iets te vette worst van de slager gehad... Net kwam alles wat ze vandaag gegeten heeft er in golven uit, inclusief de worst. En aangezien dat de allesoverheersende geur was, lijkt de conclusie dat dat de boosdoener was.

caro, bij mijn moeder staat een ledikant en bij vin z'n moeder een campingbedje. Dat bedje hebben we wel een paar keer geleend, maar dat is zo'n gedoe dat ik net dus ook de topmerk bij babydump heb gekocht, ook voor 29 euro. Heb er wel een matrasje bij gekocht.

moontje goed om te weten, ik ben ook 180 cm, en twijfelde al aan een mamafiets...

Geplaatst

mijn mannetje is van nature gewoon heel rustig en kalm en ik zit vol met italiaans temperament en ongeduld..hahaha..Sofia ook trouwens..en Giada lijkt weer op papa.

Ik heb gewoon een bobike stoeltje met een klem met rondjes erin aan het stuur van mijn gewone fiets, gaat prima.

Bikkel zielig van je kleine mannetje, hoop dat ie snel opknapt en beter slaapt.

Mijn dames liggen er all een uurtje en zijn heerlijk rustig...ben benieuwd wat de nacht gaat brengen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden