Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier weer een mannetje met 39,2!

De hele dag niks aan de hand, goed gegeten 3 boterhammen, banaan, peer, warme hap en toet, beker melk, roosvicee en borstvoeding!

En na zijn powernap om 17.00 haal ik hem warm uit bed en koorts!

Verder goed geslapen en 3 flinke poepluiers!

Ligt er nu sinds 18.45 weer in met zetpilletje, voor zijn doen vroeg naar bed...ben benieuwd wat de nacht brengt want vannacht weer 5 keer eruit!

Ook vandaag geen snotneus meer...

Morgen maar eens de huisarts bellen en langs gaan want misschien toch een beginnende oorontsteking ofzo

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lianne wat zei de huisarts?

Oh balen Bikkel, je blijft aan de gang he! Hier ook hoor, nu kids niet maar P en ik...

Man ziek thuis gekomen, hij hield zich groot maar zat op een gegeven moment rechtop te slapen op de bank. Heb hem naar boven gestuurd en hij ligt nu alweer anderhalf uur te slapen.

Net de babies er in gelegd en wonder boven wonder 5 minuutjes huilen en het is stil! Maar niet te vroeg juichen want gisteren begon het ook goed en eindigde het als vreselijke nacht...

Geplaatst

Het was zeker schrikken! En heb ook even mee gehuild met hem... Gelukkig lijkt er niets aan de hand te zijn. Hij heeft zijn bovenlip wat dik en het is daar wat rood en ook onder zijn neusje. Mag er niet echt aanzitten, net in badje even goed schoongemaakt. Verder was hij net weer lekker vrolijk en vliegt hij de hele kamer door!

Hoe is het met Fiene? Is ze alweer opgeknapt? EN hoe is het met jezelf Fren? Nog vol kunnen houden op het werk vandaag?

Hoe is het met alle andere kindjes?

Geplaatst

We typten tegelijk Lianne...

Bram had dus precies een dag en een nacht koorts, vandaag 3x gemeten en 3x onder 37... Ikzelf was zo warm, onder mijn arm 37.3, ik geloof dat je daar een halve of hele graad bij op moet tellen? In ieder geval verhoging, dat is lang geleden!

Geplaatst

Haha, we zijn tegelijk aan het typen.

Balen dat P nu ook ziek is, dan sta je er echt even helemaal alleen voor. Misschien slaapt hij nu door tot morgen vroeg en is hij dan weer fit??

Ook lekker dat de kids er al in liggen! Wie weet zijn ze moe na een korte nacht en gaat het goed!

Hier ook zonder protest in bed, maar ik juich ook niet meer te vroeg want dan gaat het altijd mis... HA dacht dat het meeviel, maar ik hou hem morgen nog wel in de gaten en wanneer hij wakker wordt pak ik hem er wel even uit en geef ik wat te drinken ofzo..

Bikkel ben benieuwd of hij een ontsteking heeft. Grijpt hij ook wel naar zijn oortje dan? Vind boven 39 altijd wel griezelig, hopelijk knapt hij snel op!

Geplaatst

Maar nu ga ik even naar beneden naar de oudste, die zit daar nog tv te kijken...

P wilde dat ik hem wakker maakte maar dat ga ik natuurlijk niet doen...

Geplaatst

Nee, zou ik ook niet doen. Slapen is het allerbeste.... Hopelijk blijven B en K ook lekker slapen zodat hij daar niet wakker van wordt :-)

Geplaatst

nee hij grijpt niet naar zijn oortjes...mijn vriendin meent misschien toch tandjes vanwege de 3 flinke poepluiers...zou het ook nog met de spuitjes te maken kunnen hebben,

want toen is het begonnen...

Geplaatst

Hè meiden, hier lijkt de ziekenboeg aan de beterende hand. Mijn darmen rommelen nog vervaarlijk en vin is nog aan de diarree, maar fiene is weer helemaal beter. Vin is haar nu aan het halen bij m'n schoonmoeder. Gelukkig maar, kan ze morgen naar de crèche. Ik heb de hele dag op droge crackers en thee geleefd en net een kop bouillon en een cracker met kaas op. Ben benieuwd!

schrikken Lianne. Hou s maar goed in de gaten. De tip van mijn huisarts mbt hersenschudding is het volgen van een vinger met de ogen. Als de ogen schokken dan is er een lichte hersenschudding. Ik weet alleen niet of dat werkt bij die kleintjes.

Caro, ik duim netje mee dat het een rustiger nacht wordt. Dat hoop ik voor ons allemaal, haha!

net overigens een lading olvarit aangenomen. Had gister besteld bij wehkamp met 20% korting. We kunnen dus wee even voor uit.

Ik heb m'n vrije da morgen geruild met vrijdag. Baal ik nu wel van, had met fiene kunnen gaan sleeën! Nou ja, vrijdag voor een lang weekend naar vaals. Dan komen we genoeg buiten.

Geplaatst

Het zou ook tandjes kunnen zijn. Misschien even voelen in het mondje. En hier hebben ze vaak wel rode plekken op het tandvlees als er tandjes aankomen. En ja poepluiers, hier heb ik er ook meerdere van op 1 dag en er zijn ook tanden in aankomst :-) Als hij morgen nog zo is zou ik voor de zekerheid toch even de ha bellen.

Geplaatst

Lianne, je zult wel geschrokken zijn.

Hou hem maar even goed in de gaten.

Iedereen die een ziek kindje heeft beterschap.

De verkoudheid van dochterlief is weer aan de beterende hand.

Gelukkig maar want ze had er gisteren blauwe kringen onder haar ogen bij, ze zag er werkelijk niet uit.

Ik heb een vraag over sokken.

Alle sokken die ik nu heb glijden uit (bambino en nijntje), waar halen jullie je kindersokken.

Gelukkig heb ik voor de huidige weersomstandigheden ook mailloits, maar dat vind ik niets onder een broek.

Geplaatst

Nou inderdaad te vroeg gejuicht want hij is alweer ruim een half uur wakker, net als P... Net er uit gehaald en nog even mee met lezen van de oudste en weer terug en nu jammert hij weer. Ik snap niet dat dat ventje niet moe is! Vannacht was het half 3 en vandaag heeft ie wel 2 x geslapen maar niet vreselijk lang... Onbegrijpelijk.

Sokken maakt hier niet uit, alles gaat uit, ze trekken ze bewust uit en gaan ermee spelen. Inderdaad een maillot is de enige manier maar binnen is het warm genoeg en ik heb vloerverwarming dus heel erg is het niet.

Oh, P haalt nu Bram er uit en gaat hem naast hem leggen en proberen stil te krijgen... Lukte laatst ook maar zodra ik hem in bed legde werd hij weer wakker, mmm.

Geplaatst

Hier toch weer drama en flesje, nu stil, hopen dat het zo blijft. Zo vervelend, eerst kon ik er na een lange drama avond wel op rekenen dat ze door zouden slapen maar nu niet meer...

Ik ga slapen, als het me lukt met een hoofd vol snot... welterusten!

Geplaatst

ow caro wat weer een drama..vermoeiend he?! Ik heb die drama ook maar kan tenminste 1 a 2 keer in de week bijtanken als ze bij opa en oma slapen..sterkte. Hoe ist nu met je hoofd vol snot?

Lianne wat een schrik zeg, arm mannetje. Gelukkig dat het mee lijkt te vallen.

Bikkel wat sneu dat je kleine ventje nog niet is opgeknapt, misschien heeft het toch met de prikjes te maken dat ie daar ziek van is geworden. Hoop dat ie snel opknapt

Vlinder ik heb Hello Kitty sokken bij de action gekocht die zijn lekker lang en zit geen elastiek bovenin dus knijpt niet af..oja ..en goedkoop haha. Ze krijgen ze natuurlijki wel uit maar dat is logisch..is de leeftijd dat vinden ze nu heel leuk om te doen.

Hier niet veel gedaan laatste tijd want nog steeds aan het herstellen van de griep, het was een flinke..pff. Donderdag en maandag heb ik sollicitatiegesprekken dus hopelijk dat daar eindelijk iets uit voort komt!

Geplaatst

Wat ga je voor werk doen?

Ja daar ben ik wel jaloers op hoor, dat bijtanken van jou... ze slapen echt elke week bij oma? Hier hebben ze nog nooit ergens anders geslapen zonder ons, maar opa's en oma's wonen ook niet in de buurt.

Vannacht ging gelukkig goed, al werd Bram om 3 uur huilend wakker maar hij hield uit zichzelf na een paar minuten op, ben niet binnen geweest. En kennelijk zijn ze nu aan het inhalen want ze slapen nog steeds!!

In P's ergernis gisteravond kreeg ik trouwens ineens het verwijt dat ik te lief voor Bram ben ofzo, want hij lag bij P in bed en was stil en toen ik langsliep om naar beneden te gaan begon hij weer te huilen, volgens P omdat hij te veel aan mij gehecht is! Nou ja zeg! Het moet niet gekker worden!

Geplaatst

Oh bijslapen!! Dat klinkt lekker!! Hier slapen ze eigenlijk ook nooit ergens anders, moeten we een keer weg willen en laat thuis komen. En dan kun je eigenlijk nog niet bijslapen :-) Geniet er lekker van zolang het kan!! De griep is inderdaad heel heftig he! Duurde hier ook wel een week voordat iedereen weer op en top was!

Bikkel hoe is he nu met Jarno?

FIjn dat ze bij jou ook redelijk hebben geslapen Caro! Kun je toch een beetje van opknappen. EN wat een langslapers heb jij zeg!! Die van mij was om half 7 al weer wakker......... Die verwijten ken ik hier helaas ook. Krijg wel eens te horen dat L altijd overal haar zin in krijgt. Dat is helemaal niet zo, en volgens mij meent hij dit ook niet.

HIier ook redelijk gegaan. S huilde om 20.15 en ik wilde hem niet laten huilen dus heb hem gepakt. Toen begon L ook vrolijk mee te krijsen. Gelukkig konden we ze vrij snel weer terug leggen. Ze zijn nog 3x geweest ofzo, maar alle keren makkelijk terug te leggen, en vannacht volgens mij stil geweest. Lijkt of er iets verandering in komt, omdat ik ze eerder niet terug kon leggen na 5 minuten.... we zullen zien.

S.ven valt gelukkig mee, heeft wel een dikke bovenlip en hij is een beetje rood/blauw, en onder zijn neusje is het iets rood. Hij doet het veder prima, speelt, lacht, kletst en drinkt/eet goed. Gelukkig maar!! Heb de film nog wel een paar keer afgespeeld gisteravond!

Geplaatst

En ze slapen nog... ga zo maar eens kijken. Dit is wel uitzonderlijk hoor, denk dat ze toch moesten bijslapen van de nacht ervoor want dat heeft Bram gisteren niet gedaan...

Geplaatst

Haha inderdaad! Heb besloten de ochtendslaap maar over te slaan, Bram was doorgelekt (vind je het gek) dus meteen de boel maar gewassen en omgekleed. Ik ga ze zo extra dik aankleden en het er op wagen door de sneeuw boodschappen te doen met de wagen, ben benieuwd!

Geplaatst

Wat een ziekenboeg de hele tijd bij iedereen! Hier ook hoor, het lijkt of we elkaar continu afwisselen. Vorige week was Yente nog ziek en moest ik haar komen halen van de creche en nu is mijn man (J) weer ziek.... Pff, vroeger waren we nooit ziek maar nu met Yente aan de lopende band. Ben er wel een beetje klaar mee inmiddels!

Gelukkig slaapt Yente nog altijd goed. Die avond/nachtdrama's die ik bij jullie hier geregeld lees ken ik gelukkig niet. Natuurlijk moeten we er 's nachts uit, maar meer omdat ze aan het pruttelen is dan dat ze echt hard huilt. Even speentje erin, rechtleggen, dekentje erover en hup weer zelf naar bed.

's Avonds gaat ze eigenlijk altijd direct slapen. Ja, ik weet het, we hebben geluk.

Gisteren Yente met de slee van de creche gehaald. Hihi, helemaal ingepakt in een skipak. Het leek wel een Michelinvrouwtje. Zat ze een beetje beduusd op die slee, echt niet lachen ofzo.... Nou ja, vandaag gaat ze met opa denk ik ook wel sleeën. Misschien vindt ze het dan al leuker.

Vrijdag komt bij het zwemmen een onderwaterfotograaf. Ben benieuwd hoe dat gaat en of er een leuke foto gemaakt kan worden. Zie het nog niet zo voor me hoe ik Yente onder water hou zonder zelf ook op die foto te staan. Maar ja, daar zullen ze daar wel ervaring mee hebben neem ik aan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden