Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden,

Even een hele gekke vraag. Ik ben momenteel 12 weken zwanger na 3 keer ICSI. Nu heb ik begrepen dat je weer 3 ICSI's vergoed zou krijgen na een zwangerschap van minstens 12 weken, ik lees echter ook wel eens 20 weken. Ik wil liever niet bellen naar DSW, bang dat ik het lot ga tarten dan of zo: ik heb namelijk nog heel veel medicijnen in de koelkast en dan zou ik liever iemand anders ermee helpen dan dat het verpietert bij mij in de koelkast!

Zijn hier nou standaardrichtlijnen voor of is dit per verzekering verschillend?

Bedankt alvast:-)!

Groetjes, Amy

Geplaatst

Amy, gefeliciteerd met je zwangerschap en je 12 weken grens.

Zover ik weet is dat bij 12 weken, na 12 weken staat de teller weer op 0.

Heb je een rede om nu zo onzeker te zijn, bloed verlies of zo iets???

Heel veel succes en dat je over 6 maanden maar een mooie beeb in je armen heb.

Liefs Medusa

Geplaatst

Hai Medusa, Thanxs:-) Nee joh, ik ben gewoon een onzekere muts van mijzelf (grrr....hele slechte eigenschap) en het voelt zo fijn te weten dat er hierna weer mogelijkheden zouden zijn, haalt een beetje de druk van de kethel...maar uiteraard hoop ik KEIhard dat beebje in buikje gewoon netjes blijft groeien en zijn/ haar best blijft doen want ik ben er nu veel te verliefd op haha!

Geplaatst

Ik dacht zelf na 15 weken, maar het verschilt volgens mij per verzekering. Het moet in je polisvoorwaarden staan en die staan vast op internet.

Maar je moet daar natuurlijk helemaal niet mee bezig zijn!!

Geplaatst

Het staat in je polis idd, dus bellen is niet nodig. En zolang die koelkast niet over de datum gaat, moet je vooral doen wat voor jou goed voelt. Ik weet uit ervaring hoe fijn het is als lieve forumgenootjes hun koelkast opruimen, maar iedereen zal begrijpen dat jij je eerst safe moet voelen. Over twee maanden is er net zo goed iemand mee geholpen als nu!

Geplaatst

Hey Amy,

Vergoedingen IVF-ICSI is bij iedere maatschappij hetzelfde, dit omdat het een vergoeding is uit de basis verzekering (overheid)

Aller eerst bepaald je arts of je bij een evt volgende poging de teller weer op 0 staat. Dit bepaald je verzekering niet. Dit kunnen en mogen ze niet. Verder is het zo dat bij een verse TP een je moet rekenen vanaf de punctie, en dan 10 weken.

Ook is het natuurlijk zo dat als je in 2013 een nieuwe poging gaat doen voor een brusje, de voorwaarde anders kunnen zijn. Voor dit jaar is het nog 3 pogingen, maar de kans is groot dat het per volgend jaar minder is. Maar dat is allemaal nog niet zeker.

Ga nu maar eerst genieten van deze zwangerschap ;-)

Geplaatst

Amy van harte met je zwangerschap

Ik heb mijn koelkast naar 14 week weg gedaan

Vanaf 12 week heb ik gehoord bij ons in het Umcg

Hier ook onzeker kipje haha

Geniet er van hoe moeilijk ook

Liefs Jessica

Geplaatst
Hey Amy,

Vergoedingen IVF-ICSI is bij iedere maatschappij hetzelfde, dit omdat het een vergoeding is uit de basis verzekering (overheid)

Aller eerst bepaald je arts of je bij een evt volgende poging de teller weer op 0 staat. Dit bepaald je verzekering niet. Dit kunnen en mogen ze niet. Verder is het zo dat bij een verse TP een je moet rekenen vanaf de punctie, en dan 10 weken.

Hoi Guusje,

Ik heb begrepen dat jij werkzaam bent in het verzekeringswezen dus ik neem aan dat jij het wel correct zal weten, maar het verbaast me wel! Ik zie ook in verschillende polissen verschillende termijnen staan zoals ook sommige dames hierboven schrijven. Hoe verklaar je dat dan? Ook zeg je dat de arts bepaalt of je teller op '0' staat: hoe is dat mogelijk? Je arts kan toch niet weten of jij toevallig zonder zijn medeweten al twee pogingen in een ander ziekenhuis hebt gedaan? (meestal zou je zoiets niet verzwijgen voor je arts, maar ik bedoel het als voorbeeld). En ik heb ook gehoord dat er verzekeraars zijn (of waren) die een vierde poging vergoeden: dat suggereert dat er wel degelijk speelruimte is voor de verzekeraars?

Elders op het forum stelde Bianca de vraag of je teller weer op 0 gaat bij een nieuwe partner. De een zegt 'nee dat is een fabeltje', de ander zegt 'ja' en plaatst ook een link naar de polisvoorwaarden waarin dit inderdaad staat... een verwarrend geheel. Geldt ook daarvoor dat niet je verzekeraar, maar je arts bepaalt of je teller op 0 gaat??

Groetjes,

Barbara

Geplaatst

Goeie vraag! Vind het wel een beetje vreemd worden zo... want dan zou je "gewoon" van kliniek naar kliniek kunnen huppen.....

Geplaatst

Dat kan in theorie ook! Een arts mag nl geen informatie aan verzekeraar verstrekken zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven! Verzekeraar kan dus alleen van Jouzelf weten hoeveelste poging het is. En als je er al drie gedaan hebt via dezelfde verzekeraar, dan is het natuurlijk een makkelijke optelsom voor hen. Dbc codes voor een behandeling blijven gelijk, ongeacht of de poging vergoed wordt of niet.

Geplaatst

Goedenavond!

Misschien een domme vraag maar snap ik het nu goed dat als je een zwangerschap hebt gehad tot X weken, je weer nieuwe ICSI pogingen vergoed krijgt? Ik dacht dat het er 3 waren, ongeacht de uitkomsten.

Groeten!

Geplaatst

Nu we het toch hier over hebben , heb ik ook een vraag, gewoon uit nieuwsgierigheid.

Als je de 3 pogingen op heb en je betaald zelf poging 4 en 5 en bij 5 wordt je zwanger, je wilt voor een brusje gaan, heb je dan weer nieuwe pogingen???

Of heb je pech omdat je niet in de vergoede pogingen zwanger geworden bent??

Geplaatst

Zo wat een opluchting! Ik was er helemaal van overtuigd dat je gewoon 3 pogingen vergoed kreeg. Maar dit geeft weer wat minder stress. Super dit forum :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden