Jump to content

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

marielle1985

Recommended Posts

Hallo meiden,

Wie gaat er nog meer in juni voor de 1e keer voor IVF.

Lijkt me leuk en gezellig om hier ervaringen te delen.

Ik ben nu aan het wachten op mijn Menstruatie en dan mag ik beginnen met de pil.

Verwacht het rond het weekend.

Heb mijn groente la in de koelkast al vol liggen met medicijnen, voor hormoon spuiten.

Heb er ontzettend zin in.

Wie gaat er binnen kort ook starten of is al bezig?

Groetjes Marielle

• Replies 813
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi Marielle,

Ik begin in Juni met ICSI (nagenoeg hetzelfde traject) en wil wel meekletsen als het mag! Krijg 19 April prikinstructies, maar weet niet precies wanneer ik mag beginnen met stimuleren. Heb de medicijnen nog niet gehaald, maar ga binnenkort toch maar vast langs de apotheek. Vrouwtje op een ander forum gaf aan dat niet alle medicijnen goed verkrijgbaar zijn, dus dat je het maar beter al in de koelkast kunt hebben liggen.

Ik kan niet wachten om te beginnen, maar vind het ook behoorlijk spannend.

Hoi RooDje

Leuk dat je mee wil kletsen,

Ik vind het ook allemaal behoorlijk spannend, verwacht maandag mijn menstruatie en dan mag ik aan de pil beginnen en dan moet ik ook gelijk even bellen voor een afspraak voor prikinstrucie.

En klopt medicijnen zoals pregnyl zijn moeilijk aan te komen, maar ik heb ze na 3 apotheek bezoeken, de laatste apotheek had ze gelukkig, dus ik heb ze vast liggen.

In welk zieknhuis ga jij je behandeling doen?

Ik in den bosch dat is voor mij het dichtstbij.

Groetjes

Hoi RooDjeLeuk dat je mee wil kletsen,Ik vind het ook allemaal behoorlijk spannend, verwacht maandag mijn menstruatie en dan mag ik aan de pil beginnen en dan moet ik ook gelijk even bellen voor een afspraak voor prikinstrucie.En klopt medicijnen zoals pregnyl zijn moeilijk aan te komen, maar ik heb ze na 3 apotheek bezoeken, de laatste apotheek had ze gelukkig, dus ik heb ze vast liggen.In welk zieknhuis ga jij je behandeling doen?Ik in den bosch dat is voor mij het dichtstbij.Groetjes
Ja ik ga ook vd week wel halen. Misschien stomme vraag, maar heb je alle medicijnen bij dezelfde apotheek gehaald of een deel bij de ene en een deel bij de ander? Is toch wat dat je op zoek moet naar de hormonen?! Oh je moet eerst aan de pil? Ik heb daar niks over gehoord!De follikelmetingen en punctie zijn in ons plaatselijk ziekenhuis , maar de bevruchting en terugplaatsing zijn in het VUMC omdat ons plaatselijk ziekenhuis geen IVF lab heeft.

Hoi Hoi

Ik heb bijna alle medicijnen in het ziekenhuis apotheek gehaald alleen de pregnyl hadden ze niet dus alleen die heb ik bij een ander apotheek gehaald.

En ja ik moet eerst 3 weken aan de pil, maar dat is bij iedereen anders de 1 moet het wel de ander niet, lig eraan wat voor schema je heb, je heb een kort of een lang behandelschema heb ik begrepen.

En ik moet voor de terugplaatsing ook naar een ander ziekenhuis in tilburg want in den bosch hebben ze ook geen lap.

Heb jij al kinderen uit een natuurlijke zwangerschap of niet?

Ik heb net je blog gelezen op blogger, mischien dat ik mijn verhaal daar ook eens moet doen.

Vind het fijn dat ik erover kan praten met iemand, bij mij in de familie weet niemand het dat ik wil ik niet.

Deel jij het wel met iemand in de familie of niet?

Hey Booboo

Gezellig dat je mee komt kletsen en ervaring komt delen.

Maar dat was even schrikken dus, kwam dit als heel overwachts bij jullie dat je ivf moet gaan doen?

Ik wens je heel veel succes, en heb je al een afspraak voor een intake gesprek of nog niet?

xxx

Hallo allemaal,

ik ben ook nieuw met IVF, ik denk dat ik mijn punctie en terugplaatsing in mei krijg. Ik ben nu vanaf 7 april begonnen met de pil en moet vanaf volgende week zaterdag Decapeptyl erbij gaan spuiten, 20 dagen later (11 mei) hebben we een uitgangsecho en dan moet ik de Gonal-F meenemen, als het goed is dan word dat de eerste dag om de eigroei te stimuleren. Heel spannend allemaal, en nu pas besef ik dat het eigenlijk onze laatste kansen zijn om nog een wondertje te krijgen.. Ben nog niet eens begonnen met de hormonen en zit er al een beetje doorheen door de spanning, komt toch allemaal erg veel bij kijken en heb echt respect gekregen voor iedereen die dit moet doorstaan en heeft doorstaan.. Ik word trouwens behandeld in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Wel hele lieve mensen daar, dat scheelt veel als het team betrokken is.

Groetjes Monica

Hey marielle,

Ja het kwam onverwachts.ik had er wel over gelezen maar toch.... we hebben maandag gelukkig al gesprek dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Zal wel zware tijd worden maar we weten waar we het voor doen.

X

@Booboo: Wat erg dat het zo onverwachts komt, maar fijn dat je maandag al een afspraak hebt. het worden zeker zware tijden maar net wat je zegt we weten waar we het voor doen

@Monica: welkom hier leuk dat je hier met ons wilt kletsen, ik ben gister 11 april voor het eerst gestart met de pil, ik moet hem 17 dagen slikken en daarna menstuatie afwachten wat ongeveer 2 a 3 dagen gaat duren en dan mag ik beginnen met hormoon spuiten spannend allemaal.

Maar je woont niet ver van mij denk ik heb mijn behandling in den bosch ziekenhuis en jij in eindhoven dat is niet ver van mekaar.

Ik denk dat het voor mij ook mei word ik had deze topic geopend want dacht dat het bij juni zou worden maar zoals het er nu uit ziet is het mei.

Ik heb ook veel respect voor iedereen, en wens je veel succes, iedereen trouwens

Hoi Marielle,

ja leuk, het is voor iedereen spannend natuurlijk! Ik weet alleen niet hoe ik mijn afspraken erbij kan zetten? En wat raar dat je de pil 17 dagen moet slikken. Ik moet de strip van 21 gewoon afmaken en begin op dag 17 met Decapeptyl, deze spuit ik door tot de punctie. 11 mei krijg ik een echo (dat is dus mijn eerste ziekenhuisbezoek weer) om te kijken of alles rustig is en dan begin ik ook met de Gonal-F als alles er goed uitziet, daarvoor als de strip afgelopen is kan ik een menstruatie krijgen, maar hij kan ook uitblijven, dat maakte niets uit zeiden ze tegen mij, het gaat erom dat je bij de start van de eigroei-stimulatie een dun slijmvlies hebt (zo is het mij uitgelegd) Dan vanaf dag 8 met de Gonal-F krijg ik echo's om de groei van de eitjes bij te houden, zodra ze groot genoeg zijn word de punctie geplanned en moet ik 36 uur daarvoor de pregnyl spuiten (of de vervanger, pregnyl is moeilijk te krijgen nu geloof ik). Raar dat het zo verschillend is overal.

Voor Booboo: veel succes, het is denk ik voor iedereen iets wat ze niet gewilt of verwacht hadden... ook wij hadden verwacht dat het niet zo ver zou komen, ik ben toch meerdere keren gewoon zwanger geraakt, maar om een of andere reden ging dat steeds mis en lukt het nu helemaal niet meer. Blijf gewoon denken aan dat waar je het allemaal voor doet, verstand op nul en ervoor gaan!

Hey Monica

Volgens mij als je je afspraken erbij wilt zetten moet je volgens mij op het vakje "met citaat reageren" rechts onder. Of anders dat stukje even kopieeren en plakken op een nieuw blad.

Maar ik moet 17 dagen de pil waarom weet ik niet waarom niet heel de strip, ik belde van de week toen mijn menstruatie begon naar het ziekenhuis en toen hoorde ik dat ik 17 dagen moest slikken, maar dat komt omdat iedereen een ander behandelschema heeft denk ik.

En klopt pregnyl is moeilijk aan te komen ben ook naar 3 verschillende apotheken geweest maar de laatste had het gelukkig, dus mijn koelkast ligt lekker vol.

Ik heb 24 april de prikinstruktie en dan krijg ik mijn behandel schema over het spuiten ben benieuwd, maar weet jij al precies wanneer je wat mag spuiten heb jij je schema al gehad, en heb jij de prik instruktie al gehad, ik vind dat wel spannend hoor.

Fijne avond nog

xxx

Hey Marielle :icon_smile:

ja ik lees inderdaad heel veel verschillende soorten behandelingen en allemaal verschillende soorten medicijnen. Ik heb 7 IUI's achter de rug waarbij ik ook het hormoon Fostimon moest spuiten en dan om de eisprong op te wekken ook Pregnyl voor de seminatie. Dus ik weet al hoe ik moet prikken, heb gewoon recepten meegekregen en de data waarop ik ermee moet beginnen. Alleen de Gonal-F prikpen moet ik meenemen op mijn eerstvolgende bezoek 11 mei, die moet ik dan naast de decapeptyl gaan gebruiken en dat laten ze in het ziekenhuis even zien hoe dat werkt op die dag. De Fostimon moest ik altijd helemaal zelf klaarmaken en mixen, de Decapeptyl komt in kant en klare spuitjes, dus dat scheelt weer werk. Ik heb mijn recept vorige week vrijdag bij de apotheek ingeleverd en ze zouden alles bestellen maar heb nog helemaal niks gehoord, ga vandaag even bellen. De pil had ik wel al, dus het gaat puur om alle andere medicijnen. Heb jij ook Utrogestan voor na de punctie? En ja ik heb mijn schema tot en met de uitgangsecho 11 mei om te kijken of het rustig is, dan beginnen met de Gonal-F om de eitjes te laten groeien, en dan ligt het aan de groei wanneer ze de punctie gaan plannen natuurlijk, dat word dan bijgehouden via echo vanaf dag 8 geloof ik, dus dat zou dan 18 mei zijn dat ze weer een echo doen waarschijnlijk, en dan om de dag of dagelijks tot de punctie geplanned word. Dus ik denk dat het door jouw andere schema ongeveer hetzelfde zal zijn, ben benieuwd, we houden elkaar op de hoogte! Ik ga straks eens even kijken hoe alles precies werkt met die afspraken erbij zetten, ben niet zo bekent met forums en dat soort dingen dus ik moet dat even uitvogelen :laugh: Fijne dag vandaag!

Groetjes xx Monica

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

Afspraken ziekenhuis:

Marielle26: 24 april prikinstruktie

Monica32: 11 mei start Gonal-F en uitgangsecho

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 22 en 25 mei

Testdatum:

hey dames,

ook ik wil graag met jullie meeschrijven :) wij hebben afgelopen week de intake gehad en heb de medicijnen gelijk meegekregen vanuit het ziekenhuis die hadden ze alvast besteld helemaal super! :D nu ook wachten op m'n menstruatie nog 2 weken! en dan beginnen :D vind het zoo spannend:D

ik zal mezelf gelijk bij het lijstje zetten :)

succes iedereen!

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Afspraken ziekenhuis:

Marielle26: 24 april prikinstruktie

Monica32: 11 mei start Gonal-F en uitgangsecho

s0entje: rond week 17 beginnen met prikken

Punctie:

Monica32: waarschijnlijk tussen 22 en 25 mei

s0entje: waarschijnlijk rond week 19

Testdatum:

Monica: Ja ik heb ook utrogestan voorgeschreven en ik denk dat we ongeveer gelijk zitten met schema kwa tijd enzo dat we veel rond dezelfde tijd zullen hebben.

En dat wat je eerst had dat zelf spuitjes klaar maken lijkt me niks nee is toch fijner als het al klaar ligt,

jij heb al een kind las ik, ik ook ik heb een dochter van 5 en half jaar en toen was ik op een natuurlijke weg zwanger nu door verstopte eileders waar ik aan ben geholpen afgelopen februari bleef zwangerschap uit nu hebben ze 1 eileider verwijderd en nu blijkt mijn partner ook een beetje slecht zaad te hebben dus daarom gaan we voor ivf.

Ik mocht ook kiezen of eerst 6 keer iui en als dat niet lukte daarna alsnog ivf maar ik heb gelijk voor ivf gekozen.

sOentje:Leuk dat je mee komt schrijven. wat mag jij gaan doen als je je menstruatie verwacht mag je dan aan de pil of mag je al gaan spuiten?

Wat is het toch spannend allemaal, ik heb er ontzettend zin in.

En leuk dat er steeds meer komen om ervaringen te delen en te kletsen.

@ Soentje: welkom! Gezellig dat je met ons mee wilt praten :toppie: wat is jouw verhaal?

@ Marielle: vervelend he al die problemen, bij ons weten ze niet waar het aan ligt :mad: dat is erg frustrerend... We zijn 3 jaar geleden gestopt met de pil, we wisten al dat mijn man verminderd zaad had en lieten de cyclus dus wel bijhouden in het ziekenhuis, maar ik ben het eerste jaar van proberen zwanger te raken 3 x spontaan zwanger geraakt, wat ook alle 3 x eindigde in vroege miskramen. Toen kregen we allerlei onderzoeken waar niets uitkwam. Ze hebben het ons nog een jaar zelf laten proberen omdat ze zeiden dat het wel kon, het zwanger worden, dat we gewoon pech hadden.. Maar toen raakte ik dat hele jaar niet zwanger, en zijn we begonnen met IUI en Fostimon om de eigroei te verbeteren, ik had elke IUI 2 goede eitjes, maar steeds geen zwangerschap. Na 7x zijn we doorgestroomd naar IVF, voor ons is de vraag; wat gaat er mis?? Als er de eerste IVF bijvoorbeeld allemaal slechte embryo's uitkomen dan stromen we meteen door naar ICSI. Het zaad van mijn man is intussen goed, dus het is nu afwachten hoe de eerste IVF gaat verlopen..

En heb jij ook dat mensen soms zeggen: maar joh je hebt toch al een kind :confused: :mad:

pfff net of de wens dan minder is, juist als je al eens hebt gevoelt hoe het is om zo'n wondertje te dragen en op de wereld te zetten maakt het verlangen voor mij alleen maar nog groter, en mijn man zijn grootste wens is het gevoel meemaken van een kindje krijgen en iets moois achterlaten. Ik vind dat zo erg als mensen zo praten.

@monica: Aan mij word nooit gevraagt waarom ivf voor nog een kind want je heb er al 1, omdat ik het aan niemand verteld heb, alleen ik en mijn vriend en verder weet niemand het, heb ik bewust niet gedaan, dan krijg ik ook geen vragen en teleurstellende antwoorde van waarom..

Maar jij heb al wat meegemaakt zo 3x zwanger en 7 x iui dat is niet niks hoop dat ivf voor nu gaat lukken.

Mijjn partner heeft ook de ene keer goed zaad en de andere keer slecht daarom moeten we met de punktie even kijken hoe het zaad dan is dan krijgen we eventueel als het slecht is ook icsi, maar dat weten we pas op de dag van punktie.

Mijn vriend heeft al jaren een ontsteking in zijn bal, de ene keer heeft ie er veel last van de ander keer minder, ze wilde zijn zenuw door snijden maar dat doen we niet omdat ie dan onvruchbaar zou kunnen worden.Maar door die ontsteking moeten we nog maar afwachten of het goed of slecht is. hij heeft 2 zaadtesten gehad de ene keer was het heel slecht en de andere keer kei goed komt door de ontsteking werd verteld, maar we wachten het nog maar af.\

Ga even me dochter in bed leggen,Fijne avond nog....

Hey Marielle,

jeetje dat is ook wat zeg...dus ook allemaal vrij onzeker bij jullie.. En ik kan dat niet goed voor me houden, bij ons weet iedereen het omdat ik er regelmatig behoorlijk doorheen zit.. Dan snappen mensen tenminste ook hoe dat komt, heb een behoorlijke klap gehad van de 3 miskramen en de frustratie dat het nu helemaal niet meer lukt.. Dus ik vind het wel fijn als mensen snappen waarom ik af en toe humeurig ben of een huilbui heb.. Verteld ook nog gisteren de broer van mijn man, die met zijn vriendin bij mijn schoonmoeder woont, dat ze een kindje krijgen pfff.. Dat is een jongen die 2 weken geleden nog riep dat hij nooit geen kinderen wilde.. Zijn vriendin is pas een half jaar bij hem, en meteen van een langere relatie die uitging bij hem en mijn schoonmoeder ingetrokken, met een hele grote kinderwens want ze had de hele uitzet al omdat ze met haar ex een kindje probeerde te krijgen. Ze zegt dat het niet geplant was, een "ongelukje" Nou zeker weten wel geplant van haar kant, die had het alleen maar over kinderen en ze wist dat mijn zwager er geen wilde, ze heeft mijn zwager er dus gewoon ingeluist en die goede jongen accepteerd het maar en is goedgelovig dat het een ongelukje is.. dat willen wij echt niet horen in deze situatie.. En dan ook nog zeggen;" ja wij die er niet om gevraagd of het geplant hebben krijgen het zomaar plotseling kado en mensen die al zo lang bezig zijn, moeten er zoveel moeite voor doen, dat vind ik echt vervelend...." BLEHHH.. Ben voor iedereen blij als er een kindje komt in een situatie waar het van 2 kanten gewenst is en mensen het een goed thuis kunnen geven.. Maar hun hebben geen eens een eigen huis, en mijn schoonmoeder draait ervoor op. Door dat soort dingen kan ik dan wel even flippen, en dan is het fijn als mijn omgeving weet waarom..

Mijn dochtertje is het weekend bij opa en oma, ik mis haar wel, maar kan wel even rustig me dingetjes doen, heb lekker in bad gelegen vandaag en als rustig aan gedaan :icon_smile:

Je komt trouwens uit Den Bosch? Je vroeg al eerder of ik vlakbij woonde, mijn man en ik komen beiden uit Brabant maar wonen nu in Limburg. Ik heb zelf ook in Den Bosch gewoont en in Heeswijk Dinther. Mijn man komt uit Klundert vlakbij Moerdijk. Voor ons was het precies op het midden van het ziekenhuis in Maastricht of in Eindhoven, we hebben voor Eindhoven gekozen omdat we regelmatig nog in Brabant zijn, mijn man ook voor werk, dus dat is dan makkelijker.

Jij ook een fijne avond!

@ marielle als het goed is moet ik bellen naar het secretariaat en dan mag ik beginnen met spuiten :D

jij hebt ook al een lange teleurstellende weg gehad zie ik :( hoop voor jullie dat het bij de IVF wel gaat lukken! bij ons weten wel mensen om ons heen dat we in de mmm zitten maar gelukkig is iedereen best meelevendig en op werk ook (nog) geen problemen gehad. wij hebben nog geen beebje dus die ervaring hebben wij niet maar kan best geloven dat als je eenmaal weet hoe het is om een kleine te hebben dat dat het verlangen alleen maar groter maakt.

@Monica uhmm... ons verhaal een beetje in het kort, 2010 spiraaltje eruit laten halen en begonnen voor een beebje... na een jaar geen resultaat :( toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan en werden we weer teruggestuurd dat we het nog maar 3 maanden moesten proberen, uiteindelijk na die 3 maanden onderzoeken gedaan en bij mij was gelukkig alles goed maar bij vriendlief helaas niet :( uitslag was 0 :S 2e zaadonderzoek ook uitslag 0 :( we baalde enorm en kregen te horen dat hij onvruchtbaar was maar ze wisten nog niet waardoor... onderzoeken gehad en wat bleek: hij miste z'n zaadleiders, en dat duidt vaak weer of CF (taaislijmziekte) toen chromosomenonderzoek gedaan 3 maanden daarna uitslag en bleek hij drager te zijn van het CF-gen :( ik gelukkig niet! anders is de kans op een kindje met taaislijmziekte 50%.

uiteindelijk PESA gedaan en er waren 5 rietjes met goed beweegbare zwemmertjes :D en nu wachten op de ICSI dat is voor ons de enige mogelijkheid :)

@ Soentje: nou dat is toch ook best wel een verhaal, al is het maar kort, wel heftig zeg... Maar je vriend draagt dus het gen, maar heeft de ziekte zelf niet toch? Taaislijmziekte is niet niks... Ik hoop voor jullie dat ICSI de oplossing is en jullie snel een klein wondertje mogen verwachten..

@sOentje: Wat fijn dat je al mag beginnen met spuiten , hoef jij niet aan de pil?.

En fijn dat het op je werk goed gaat, ik werk momentaal niet dus ga er geen last van krijgen, mijn contract werd niet verlend omdat het werk ophield ben nu dus nog werkzoekende. en fijn dat iedereen meelevend is mischien ga ik het ook nog eens aan iemand van de familie vertellen, maar weet het nog niet, dan moet ik me echt op me gemak voelen weet niet wat de reakties zullen zijn van mensen

@monica: Ik snap het als je er regelmatig doorheen zit dat je dan aan mensen verteld waarom, en zeker na die 3 miskramen.

En wat oneerlijk soms he nu dat die vriendin van de broer van je man zwanger is, ze hebben nog eens geen eigen huis en zijn pas een half jaar samen, en nee dat wil je niet horen is deze siuatie, zo ken ik ook een stelletje die een dochter hebben en de man doet heel weinig met zijn kind en nu kom ik haar van de week tegen en verteld ze dat ze van een tweede zwanger is, onbegrijpelijk ik snap zoiets niet zij moet altijd alles alleen doen, en er komt gewoon een tweede, en mensen waarvan de man en vrouw het allebei graag willen lukt het niet.

Maar hopen dat het bij ons lukt, en we hebben allebei al een kind maar dat wil niet zeggen dat het verlangen voor een tweede dan minder is maar dat is alleen maar meer omdat we al weten wat het is.

Fijne zondag voor iedereen