Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Marielle, ik hoop met je mee meid, dat die ene goed ontdooit...zou toch wel een domper zijn als je dan zo naar die maand hebt uitgekeken en de medicatie neemt en het dan niet door zou gaan.. Ik duim voor je!! Hier slecht nieuws gekregen vanmiddag, dokter belde, het weefsel wat ze onderzocht hadden van de curettage bevat geen zwangerschapsweefsel :mad: dat betekend dus dat het daar niet zit/zat.. Het dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is of was, ze weten niet of het nog in mijn lichaam zit ja of nee, dus ik moet morgen terug voor onderzoeken, als we nog meer pech hebben dan moet ik weer onder het mes... echt zo balen dit!

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey lieve monica,

Ik hoop dat het vruchtje vanzelf weg is gegaan of gaat, en dat je niet nog onder het mes moet,

je heb al zoveel doorgemaakt.. denk aan je meid! sterkte!

Geplaatst

Lieve Mijnbaby,ik heb gisteravond een spoedoperatie gehad vanwege een inwendige bloeding in de buik door een gescheurde rechter eileider, die ze dus ook verwijderd hebben. Het zat ons dus weer niet mee, heb nu best veel pijn ondanks veel pijnstilling, hoop dat we er nu wel eindelijk een punt onder kunnen zetten.Hoe is het met jouw zwangerschap? Hopelijk voel je je goed!

Geplaatst

Mijnbaby: hoe is het met je,voel je je goed? ben zo blij voor je dat je zwanger bent. Maar ik las dat je 7 deca spuiten heb, als je er niks mee doet of niemand blij mee kan maken, wil ik ze wel hebben, of heb je dr al iemand mee blij gemaakt?

Geplaatst

Hey marielle,

Bedankt.. Morgen me 7 weken echo SPANNEND!! Voel me erg misselijk en moe,

maar dat heb ik er allemaal voor over :) ik heb nog een pak met 7 spuitjes deca..

hoe gaan we dit regelen?

Geplaatst

MIJNBABY: Succes morgen met je echo, en de spuiten zijn niet meer nodig ze waren anders voor een vriendin van me maar ze krijgt nog een keer vergoed dus is niet meer nodig hoop dat je er iemand anders blij mee kunt maken, toch bedankt.

Laat je morgen weten hoe je echo gegaan is? spannend hoor...

Geplaatst

Hoi dames,

Mijn 7.1 echo is prima verlopen :))))) ik schrok wel van wat de arts zei ze

zei gelukkig sluit ik de dag goed af met jou, de rest van de ochtend was allemaal mis gegaan :( bah

Geplaatst

@mijnbaby: wat fijn dat de echo goed is verlopen, en wat erg voor al die dames die je voor gingen.

Maar jij kunt nu gaan genieten van je zwangerschap, heerlijk lijkt me dat.

Geplaatst

hoi dames,

Eindelijk weer reactie van mij.

@Monica: ik lees dat je gescheurde eileider had en deze is verwijdert? Hoe kan dit? Had het vruchtje zicht genesteld in de eileider? Wat een verdriet en wat een ellende moet jij doorstaan meid. Het is niet eerlijk. Ik word er gewoon raar van. Hoop dat je wel fijne vakantie hebt gehad of had je toen ook veel pijn. Ik wou dat ik wat voor je kon doen....

@mijnbaby: Gefeliciteerd met je goede echo! Wat een heerlijk gevoel he! Wat betreft medicijnen. Ik heb nog te waarde van 750 euro aan puragon vullingen (allemaal nog dicht). Als ik ze terugbreng bij de apotheek of ziekenhuis worden ze ongebruikt vernietigd. Vind dit doodzonde dus als jullie iemand weten die ik hier blij mee kan maken graag. Dan hoor ik het wel.

@marielle1985: wanneer heb jij je cryo terugplaatsing? Ik duim voor je!!!

@ Vlinder: hoe is het met de zwangerschap

@ overige dames: heel veel succes: ik hoop dat binnenkort jullie ook zwanger op deze aardbol mogen rondlopen!

Ik ben vandaag op de magische 12 weken aangekomen. Het was een hele lange weg voor mijn gevoel maar we zijn het eerste trimester bijna door. Heb vorige week donderdag met 11 weken een prachtige echo gehad. Het kind bewoog heel veel en er werd al gezegd dat het net zo'n druktemaker als zijn/haar moeder wordt. Mijn man en ik hebben de echo ondertussen al 20 keer gezien. Puur genieten die beelden. Met 16 weken weer uitgebreide echo. Dus dat is de volgende datum waar we naar toe leven.

Ben wel erg ziek, maar wil absoluut niet klagen. Ik weet hoe dankbaar ik mag zijn dat ik zwanger ben en dat veel van jullie zonder aarzelen zouden willen ruilen.

Ik hoop echt dat jullie ook snel een wonder in je buik hebben en probeer ook weer wat meer mee te lezen

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry ik voel me nog steeds niet zo geweldig dus ben niet zoveel online.

Jannet, wat fijn gefeliciteerd meid, geniet ervan! En ja ik had een curettage gehad, daarna op vakantie geweest en toen belde de dokter na een week dat er geen zwangerschapsweefsel gevonden was en ik dus nog zwanger was, maar het ergens anders zat. Door de pijnstilling die ik die week had genomen had ik de.pijn niet goed gevoelt, de dag erna kreeg ik veel pijn, ze hebben me toen met spoed opgenomen en geopereerd. Ik bleek al een inwendige bloeding in de buik te hebben, de eileider rechts was gezwollen, gescheurd en zat een flinke bloeduitstorting in. Ze hebben die dus verwijderd, en ik hoorde gisteren dat t kindje zich inderdaad hierin bevond. Nu weer gaan afsluiten en herstellen.

Ik voel me leeg, op en verdoofd qua gevoel... Ben echt moe van alles, mijn lichaam is gewoon op door alles wat we meegemaakt hebben. Dus ik zal echt tijd nodig hebben om weer goed in me vel te komen.

Vlinder, mijnbaby en jij natuurlijk jannet, geniet van jullie wondertje!

Marielle, veerle, eve, taz en alle andere dames ik denk nog steeds aan jullie en gun jullie succes bij de komende poging!

Geplaatst

hee dames!

het is indd rustig hier...

hier net terug van vakantie... heb even lekker kunnen genieten en het van me af kunnen zetten :) me bloedingen zijn ook eindelijk gestopt (mag ook wel na 6 weken! ) morgen echo en bloedprikken voor hcg waarde en hopelijk is alles goed en mogen we snel een nieuwe poging beginnen! :)

@monica hoe is het met jou nu meid?

@de rest al nieuwe poging bezig?

en hoe is het met de zwangere dames? alles goed??

groetjess

Geplaatst

Hoi sOentje!

Met mij gaat het naar omstandigheden redelijk, dank je wel! Moet herstellen van alle ellende, maar hopelijk is daar nu een einde aan gekomen en kunnen we ook snel weer naar de toekomst kijken.. Jij lekker weggeweest dus, hopelijk weer helemaal opgeladen en klaar voor een nieuwe poging! laat ons weten hoe het verder gaat verlopen! Ik heb denk ik even weinig te melden, want kan vooorlopig niet verder... zal eerst een menstruatiecyclus af moeten wachten (die wel helemaal de kluts kwijt zal zijn met alle gerommel aan mijn lijf de laatste tijd) en dan de cyclus daarna kunnen we pas weer aan cryo's gaan denken.

Maar ben wel benieuwd hoe het ondertussen met de andere dames gaat, Veerle en Marielle schrijven mee in andere topics, maar de rest ben ik eigenlijk een beetje kwijt...jammer..

Jannet, Vlinder, Mijnbaby en Eve en Taz, hoe gaat het met jullie meiden? (alhoewel, jannet en mijnbaby hebben gelukkig pas laten weten dat met hun en hun spruit alles goed gaat!) Hopelijk is dat nog steeds zo!

Geplaatst

hee Moon

gelukkig maar... natuurlijk eerst even herstellen van alle ellende en gedoe aan je lijf! en even maandje rust tussendoor kan dan denk ook geen kwaad :)

hier gaat het gelukkig stuk beter nu... heeft even geduurd maar ben langzaam weer aan het opkrabbelen :)

gister echo gehad in ziekenhuis en m'n lichaam is alweer aan een nieuwe cyclus begonnen dus waarschijnlijk over een week of 3,4 m'n menstruatie en dan de cryo poging.

ik ga ook is kijken in andere topics, maar blijf hier natuurlijk wel meeschrijven :)

Geplaatst

Hey sOentje, fijn dat je volgende maand kan beginnen. Ik heb vandaag nacontrole gehad en alles ziet er prima uit. Mijn geanacologe hier zegt zelfs dat t geen probleem is als ik weer zwanger word de volgende cyclus. Dus ik ga met mijn mannetje overleggen straks of we weer een afspraak maken in eindhoven voor de cryo poging te bespreken. Of misschien wil hij toch liever even een rustmaand, we hebben een hoop meegemaakt natuurlijk. Misschien lees ik jou en de andere dames in een ander topic en anders hier. Ik wens je alvast superveel succes met de komende poging en de andere meiden natuurlijk ook, de zwangere gelukkigen wens ik een mooie gezonde zwangerschap!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden