Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier vandaag naar cb geweest. Ze zijn goedgekeurd en liggen op de curve met alles. We hebben thuis een weegschaal dus wat ze wogen wist ik al en gelukkig zijn ze eindelijk goed aan t groeien. Klaasje weegt 3750 en Truusje 3450. Meteen heel duidelijk wie de flesjes in stralen terugspuugde! Gelukkig is dat voorbij met de refluxmedicijnen. Alleen heeft Truusje hele harde ontlasting die er met pijn en moeite uit komt. De ka zei dat dat komt doordat de sluitspier niet altijd goed reageert op het persen. Moet nog volgroeien. Ze adviseerde om niet te helpen met een thermometer dus dat heb ik lekker wel gedaan toen ze het net weer uitkrijste. Twee volle luiers kwamen eruit, wat moet ons meisje daar last van hebben gehad! Ze is vannacht (nou ja gisternacht eigenlijk) ze hele nacht overstuur geweest en werd alleen rustig op mijn borst. Ik heb dus niet geslapen. Hopelijk was dit de oorzaak! En hopelijk gaat t snel beter met de sluitspier. Klaasje heeft een lichte afplatting aan een kant door voorkeurshouding dus ik ga morgen de fysio waarmee ik al heb gemaild bellen voor een afspraak. Laat ik ze meteen allebei nakijken, kan nooit kwaad!

@ Wanda, fijn dat ze zo relaxed zijn! Waarom moet hij onder toezicht slapen? Omdat hij op zijn zij ligt? Yuri draait zich op zijn buik als ik hem op zn zij te slapen leg dus dat doe ik maar niet. Ga ze wel vaker op de buik leggen om de nekjes te oefenen maar dan blijf ik erbij. Vooral Yuri sabbelt aan alles en blijft dan rustig met zn neus recht naar beneden liggen haha, mafkees! Ik ben ook alles aan het verwerken nu. Alle jaren MMM, de zwangerschap (die ik heel angstig heb beleefd) en de bevalling waarna ik vooral de eerste dagen enorme schuldgevoelens had naar mijn lieve kleine kereltje. Ik ben bezig met een fotoboek met tekst erbij om alles op een rij te zetten voor mezelf maar ook als herinnering aan de zwangerschap en bevalling. Ook de mooie en leuke dingen komen weer boven en dat is wel heel fijn.

@ Saba ik zag op facebook dat je nog zoekende bent met voedingen en reflux enzo. Hopelijk heb je snel weer een tevreden mannetje! Onze kleintjes hebben vandaag bij opa en oma (schoonouders) heel veel gedronken. Toch maar uitgelegd dat dat niet de bedoeling is, wil de niertjes graag heel houden :-S

@ Zipa, mijn man zou het misschien wel leuk vinden maar de cursusdagen zijn drie dinsdagochtenden. Niet erg praktisch nu hij weer aan het werk is! Maar misschien kan ik wel wat vinden op youtube en dan thuis eens proberen. Voor hetzelfde geld vinden mn kids het tien keer niks haha! Sta je daar tussen de vrouwen met babies met een hysterisch kind onder je handen ;-)

De kids liggen hiernaast samen te wouwelen dus ik ga proberen wat te slapen en hopen dat zij mijn voorbeeld volgen ;-)

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sorpresa, een heel klein beetje olie (olijf of zonnebloem) toevoegen aan de fles doet ook wonderen. Met de thermometer kom je idd bij de sluitspier en als die al niet zo goed functioneert...... Ik kan het me wel voorstellen hoor dat he besluit dat wel te doen als ze zo'n pijn heeft. Hier gisterochtend eindelijk weer een poepluier sinds 7 dagen. Zó zielig om te zien.

Oh dat is jammer dat dat alleen op uitgerekent díe dag is. Je kan niet ergens anders terecht. Hier in de buurt zit iemand die ook individueel les geeft en ook bij je thuis komt, misschien bij jou in de buurt ook wel, zou helemáál ideaal zijn, ben je zelf wat relaxter misschien.

Saba och vervelend hè dat herkauwen.

Dan kunnen ze het beter uitspugen, dan heeft de slokdarm iets minder te lijden doordat het zuur er maar 1 keer doorkomt ipv 2 keer.

Wanda, ja het is natuurlijk een heftige periode geweest en die is bij jou als afsluiter ook nog even pittig geweest.

Wel fijn dat je dus geen Hep. hebt.

Lekker hoor dat D.ex zo groeit.

Hoe is het bij de andere dames?

Gister naar het CB geweest voor de eerste prikjes en weer wegen en meten.

Madame groeit enorm, is haar ook wel aan te zien. 5750gram, 58cm. Ze zit helemaal bovenin de curve. De slagroomfabriek van mama doet nog steeds goed zijn werk. Het hele kleine baby-achtige is er echt af hoor. Ze komt nu gemiddeld 200gr per week aan en dat is natuurlijk super met bv.

De prikjes waren erg vervelend. Zó zielig huilen, bah. Daarna heeft ze heel veel geslapen en daarbij dus een voeding overgeslagen...... Dát advies volg ik dus ook niet meer op, want daardoor overdag te weinig gekregen met gevolg dat ze vannacht om 2.45 zich meldde en om 6u alweer. Aangezien ze nog jengelig bleef heb ik uiteindelijk maar 4,5 uur geslapen vannacht. Dacht dat ik die slechte nachten de eerste weken wel gehad had...... Maar dan leg ik haar midden in de nacht op het aankleedkussen en dan krijg ik en megalach ter begroeting en ze begint heel blij met haar beentjes te trappelen en ligt heel enthousiast tegen me te keuvelen. Op dat moment vergeet ik ook meteen dat ik eigenlijk heel erg moe ben en wil slapen.

Nou vandaag maar wat vaker aanleggen en zien of ik haar weer terug in het ritme krijg. Had er even uit gewild, maar denk dat het een bankdag gaat worden.

Geplaatst

Zipa, We hebben al olijfolie en extra water maar doordat het potdicht zit bouwt zich een enorme keutel op en we hebben nog niks gevonden wat daartegen helpt. De keutels worden wel iets zachter hoor maar echt dr kontje zit potdicht als ze perst, heb het nu zelf gezien. Daar kan niks doorheen! Ik wil haar niet te vaak helpen want ja tis niet zo goed voor de weefsels natuurlijk dus hopelijk groeit ze hier snel overheen.

Ik zag al op de foto's dat jouw kleintje hard gaat, inderdaad geen pasgeborene-charme meer maar wel Hollands welvaren! Sneu van die prikjes, maar ja volgens mij kun je ze beter slaperig dan krijsend hebben... ben benieuwd hoe dat bij ons gaat straks maar we hebben nog een maand ;-) Geniet van je bankdag, ook niks mis mee!

Geplaatst

Wanda, super toch!!! En onder toezicht slapen....??

Sorpresa, sneu voor truusje!!! Hopelijk is het gauw beter!!! En wat zal het een oplichting geweest zijn voor truusje!!!

Ja heb een topic geopend bij voeding, weet het even niet meer, net een fles op van 135cc vind hij weer niet genoeg,ma ja als hij meer krijgt komt er weer veel teveel uit pfffff

Zipa, mooi na 7 dagen.... Dat is best lang. Ja dat herkauwen heeft hij echt last van!! Hij kan er ook niet door slapen waardoorik hem moeilijk op bed kan leggen, terwijl dit in het begin zo goed ging snik.... Soms duurt het bijna 2u en ja dan s het alweer bijna tijd voor de volgende fles omdat hij over de vorige ook een uur doet met boertje laten erbij.

Vervelend die prikjes!! Kunnen ze helemaal van slag zijn,hopelijk gaat het beter nu!

Geplaatst

Saba, ja onder toezicht slapen tot 6 maanden. Geen idee.

Maar omdat ik een "goede" babyfoon had, was het geen probleem.

Ik vond het ook een beetje vreemd.

Over dat op zijn zij slapen, we hebben een zijlig kussen, daardoor kan hij niet op zijn buik / rug draaien.

Een hele geruststelling.

Ons mannetje vind het heerlijk om op zijn buik te liggen, direct helemaal zen en vertrokken.

Maarja........ daar is hij nog wat jong voor he. Dus nu alleen onder toezicht.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Dat onder toezicht slapen heb ik nog nooit gehoord! Maar fijn dat het niet hoeft :-)

Saba hoe is het met je voedingsperikelen?

Ik heb vanochtend de nacontrole gehad bij de gyn. Hij heeft wat wild vlees aangestipt (au!) en verder ben ik goedgekeurd! Wel raar om na zeven jaar geen patient meer te zijn. Niet meer met regelmaat de beentjes wijd voor een vreemde ;-)

nu in de wachtkamer van de fysio voor de ukkies. Ben benieuwd!

Geplaatst

De fysio was een goeie zet :-) Ik was bang dat ik te vroeg aan t dokteren was met mn kleintjes. Sja onervaren moeder, is het niet mijn eigen onzekerheid? Maar de fysio was juist blij want Klaasje heeft een duidelijke voorkeurshouding en dat kun je al een beetje zien aan t schedeltje. Truusje is wat minder sterk maar die begint nu ook dr koppie zelf te draaien dus die houden we in de gaten. Heb oefeningen gekregen om de romp wat 'losser' te maken zodat het overstrekken minder wordt. Die oefeningen helpen ook tegen darmproblemen en leren Truusje een betere houding om te poepen. Zij overstrekt namelijk en dat is nou net niet de manier om lekker te poepen, daarvoor moet je juist een bolle rug maken. Anyway, ik ben dus wel gerustgesteld dat ik 1. niet voor niets ben gegaan en 2. dat ik mn kleintjes kan helpen. Volgende week woensdag hebben we weer een afpraak en dan gaat ze o.a. bij Klaasje de afplatting opmeten.

Gek eigenlijk dat je instinct zegt dat je kleintjes baat hebben bij iets en dat je dan toch zo gaat twijfelen. Ik ben zelf doorgaans nogal nuchter maar sinds mijn zwangerschap bemoeit iedereen zich met mij en de ukjes. Zoveel mensen die het 'weten' uit 'ervaring' die allemaal wat anders roepen... word je soms gewoon onzeker van! Herkenbaar voor iemand? Vooral de moeders met oudere kinderen vinden alles eigenlijk bijvoorbaat al onzin, althans zo voel ik dat. Krampjes, reflux, voorkeurshouding etc, dat ken ik niet dus het bestaat niet, of ze moeten er gewoon overheen groeien. Tuurlijk, mn kids krijsen het uit met een verbrande slokdarm en die laten we gewoon gillend pijn lijden.

Zo das eruit :-) Fijn weekend allemaal! (voor degenen die nog weten welke dag het is...)

Geplaatst

Sorpresa,

Ja dat zijn vervelende mensen. Net als die opmerking "geniet er maar van, voor je het weet gaat hij naar de kleuterschool".

Ik snap dat het snel gaat. Maar ik geniet liever van iedere dag dan me druk maken over iets over 4 jaar.

Hier heeft D ons vannacht goed laten schrikken. Van 10 tot 12 uur alleen maar huilen, wilde alleen maar bij ons zijn.

Om 12 uur nog bv gegeven. Daarna lekker zijn eigen bedje in....

Wordt ik wakker om 5.15 uur. Ik weet dat ik geen voeding heb gemist (geef bv dus ja........... dat kan niet he, manlief had dat vorige week nl wel gehad).

Ik ben direct klaar wakker. Stiekem naar D zijn kamer geslopen, zooo bang dat er iets gebeurd was.

Maar nee hoor, meneer lag heeeerlijk te slapen.

Pffff, heel fijn maar wel direct klaar wakker van schrik.

hihihi, gekke mama

En die dagen die ken ik ook niet meer hoor. Vandaag zei iemand prettig weekend tegen me. Ik dacht echt dat het dinsdag / woensdag was of zo.

Dames, Fijn weekend

Wanda

Geplaatst

Sorpresa, heb vandaag gebeld om advies te vragen.

Was geminderd met jbpm omdat ik dan de 1 speen kon gebruiken in fles zodat hij langer met zijn fles kon doen.

Als advies kreeg ik dus dat we makkelijk zelfs beter 2 schepjes kon toevoegen.

D.lijkt nu ook minder te spugen ja dat nasmakken blijft ma ja reflux kan wel even duren.

Ja bizar is dat he,twijfel ook vaak aan mijzelf maar toch weet je het vaak zelf het beste!!

Fijn dat de kindjes er iets aan hebben(gehad) zo kom je verder....lastig soms.

Vind het soms echt lastig,wat moet ik nu doen...vooral als manlief aan het werk is en ik het 'alleen' moet doen.

Wanda, ja had ik ook in het begin,sliep hij bv een uur langer en was ik al wakker midden in de nacht,vreemd he.

Nu ik de slaap weer te pakken heb heb ik dat niet zo meer.

Ben ook weer gewend aan slaap waardoor ik juist moeier ben als hij een spooknacht heeft haha maar slaap ik weer veel ben ik ook net zo moe hoor het is ook nooit goed he.....

Vanmiddag in bed gedaan na zijn fles van half 5 mooi niet willen slapen dacht oke dan haal ik je wel beneden.

Zeuren om eten net een uur terug gehad...

Hmmm nou dan maar weer naar bed hoor, was harstikke moe, dacht probeer het nog een keer na ja moesten we hem nog wakker maken ook om half 9 omdat er al 4u tussen zat....snap ik dus helemaal niks van....

niet willen slapen om half 5 en dan toch daarna 3uur slapen.

Komen nu 'hopelijk' uit op een laatste fles van half 12.

Dus straks nog even in badje voor 't slapen gaan....hopelijk gaat het beter dan de vorige 2 nachten,ben toen 2uur bezig geweest om in in bed te krijgen snapte er helemaal niks van.

Weet niet tot wanneer iedereen verlof heeft (ik nog tot half Maart) maar wie vinden het leuk om een keer af te spreken.

Iemand heeft het er al een keer over gehad in onze topic...lijkt me leuk :)

Geplaatst

Ow ja hier ook de dagen kwijt hoor.. schrijf big steeds veel dingen op!

En over de 'goed' bedoelde adviesen,van sommige kan ik het hebben en vind ik het fijnom te horen.

Of ik vraag er zelf om maar dat is wat anders natuurlijk.

Wel ben ik soms in een lastige situatie,zo was ik met kerst bij mijn stiefzus en zij was grieperig.

Dan kan ze D. beter niet vast houden vind ik.

Mijn zus zegt achh maakt niet uit joh is goed voo

Geplaatst

(tel deed raar)

voor zijn weerstand.

Zij had D. vast en geeft ze hem toch aan mijn stiefzus.

Dacht ###** wat had ik nou gezegd en toch doen he ik bepaal toch de risico's het is mijn kind ma ja ga hem dan niet afpakken.

Ook ligt mijn nichtje van anderhalf jaar in het ziekenhuis,zij heeft het rs-virus en is zeer besmettelijk.

Ik ga dan ook niet heen uit voorzorg.

Zou met (diezelfde) zus naar mijn stiefmoeder gaan wandelen om daar wat te drinken.

Gaat ze langs in het ziekenhuis nog niet eens een uur voordat we hadden afgesproken....

Denk daaaag dat gaat niet door.

Zegt ze zeikerd blabla maakt niks uit.

Wat maakt niks uit,dan had ik zelf ook wel langs kunnen gaan.

Dus buiten gewandeld alleen en nergens binnen gezeten.

Tja of ben ik nou te voorzichtig.....??

Ziek kindje is nooit leuk zeker niet als ze zo klein zijn.

Geplaatst

dames wat is het stil hier.....

Laatste fles toch iets te vroeg hier, 21:15, dus nu een fles gegeven 02:00.

Hopelijk trekt hij de nacht nu dan door anders hebben we een fles teveel ma ja...

Geplaatst

Ja idd stil hier! Onze ukkies hebben hun ritme vandaag (gisteren) weer omgegooid dus zit qua flessentiming ook een beetje raar. Zit nu in de babykamer te wachten tot ik ze op hun rug kan leggen want hou ze eerst een tijd rechtop of op hun buik. Ik zie buiten een dik pak sneeuw... Niet zo blij mee. Ziet er fantastisch uit maar vind het zo onpraktisch als ik met de ukkies op pad moet :-S

Nou ik ga eens kijken of ze willen slapen. Ben zelf ook niet erg wakker moet ik zeggen!

Geplaatst

Hier ook een pak sneeuw. D.ex heeft lekker zijn skibroek aan en een vestje. Heerlijk genieten.

Vanochtend durfde ik alleen niet en met kinderwagen en met hond gaan wandelen.

Dus dat heeft mijn man dan nog even gedaan voordat hij naar zijn bed ging.

Het is idd rustig hier.

Zelf zijn we weer een beetje aan het zoeken. Vooral nu mijn man de nachtdienst had.

Gelukkig is dat weer even voorbij.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Stil hier :(( Net het boek anne tel opgehaald. Paaseitjes zoeken in het AMC.

Om een hoofdstuk af te sluiten van hoop en teleurstellingen.

Maar nu genieten van ons o zo grote wonder!!

Geplaatst

Dames, hopelijk hebben jullie nog even tijd.....

Wilde graag weten hoe jullie dat doen met 5 voedingen....

Ben er vandaag ook mee begonnen en het ging goed de hele dag, maar nu zit ik met mijn laatste fles.

Vanmorgen om half 5 fles 1 om 9 uur fles 2 om 13:00 fles 3 om 17:00 fles 4 en nu had hij om 21:00 natuurlijk trek voor de laatste fles.

Maar heb hem 1x eerder om 21:00 laatste fles gegeven en toen kwam hij om 02:00 in de nacht, dus dacht ik geef 21:00 een klein flesje en dan rond 23:00 de laatste,ma ja dat pikt hij natuurlijk niet want hij zit (nu) nog niet vol.

Dus dat is ook niet de oplossing,morgen dus anders doen.

Ma ja stel geef 21:00 de laatste fles en hij komt 02:00, dan kom ik uit op 6 flessen morgen dat is dan weer niet de bedoeling lijkt mij.... Helppppp we weten het niet meer snik

Geplaatst

Klaasje zit hier op 5 voedingen, Truusje op 6. Zo praktisch, maar dat terzijde.

Idealiter gaat het zo:

6u 170

12u 130

16u 130

20u 130

24u 170

Hij zit wel aan de bovengrens qua hoeveelheid voeding dus hij vaart er wel bij. Zoals je op fb zag zijn we zoekende met hun ritme want ze slapen niet altijd even goed door. Eerst een kleine fles en dan een grote werkt niet, andersom gaat beter! Misschien dat proberen?

Geplaatst

Hier verder niet zoveel te vertellen eigenlijk. Meesten van jullie zien mijn facebookberichtjes wel langsfietsen natuurlijk.

Klaasje is momenteel bijna een halve kg zwaarder dan Truusje en dat zorgt ervoor dat hij langer slaapt (yay) maar dus ook een ander ritme heeft dan Truusje. Zij slaapt max 5 uur op een 'grote' fles, hij soms wel 7. Zij krijgt ook een andere hoeveelheid in de fles, en komt uit op 6 kleine flesjes. Mja handig is anders maar goed we willen ze geen slachtoffer maken van het feit dat ze tweeling zijn natuurlijk. Overdag komen ze wel aardig op 1 lijn. Daar zorg ik meestal zelf wel voor door een klein miniflesje tussendoor te fietsen een uurtje of twee na de grote fles. Ach tis hier en daar smokkelen...

Verder nu al twee keer naar de babyfysio geweest ivm hardnekkige voorkeurshouding. Vooral Klaasje had er last van en Truusje begint nu ook. Daarbij ook allebei overstrekken dus we hebben wat te doen. We krijgen steeds oefeningetjes om thuis te doen. Is wel leuk alleen worden onze voedingsmomentjes wel steeds langer en dat is lastig in mn eentje. Verschonen, flesje, boeren, rechtop zetten en dan nog de oefeningen... Maar goed we willen natuurlijk niet dat ze ergens last van hebben/krijgen.

Mja verder echt beetje een saai leven zo haha! Fijn weekend dames! Het is vrijdag toch? ;-)

Geplaatst

Dank je sorpresa voor je snelle reactie.

Zit toch ook wel op max. aantal voedingen per dag.

Ze dat je 2x 6u ertussen heb zitten.

Dan slaapt Klaasje?? D. zeurt al na 3/4u dus 2x 6u gaat hem niet worden....

Kan het proberen eerst de grote fles daarna de kleine maar dan ben ik weer bang dat hij nog eerder wakker wordt dan 05:00... Pfff waar zijn de nachten gebleven dat hij 7u achterelkaar sliep,dan kom je veel beter uit qua tijden (voor mij maakt het niet uit,ben allang blij met de uren die ik kan slapen)

Geplaatst

Mja ze blijven elke keer veranderen van ritme zodra je er zelf een beetje aan gewend bent he... heel vervelend!

Misschien is het nog niet de tijd om naar vijf voedingen te gaan met hem? Wij hebben het gedaan omdat we Klaasje echt wakker moesten maken voor zijn voeding. Als hij net als Truusje gewoon om de vier uur zou komen zat hij nog gewoon op 6.

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Saba, lastig die voedingen. Ik kan je niet helpen want ik geef borstvoeding. Zo te lezen en wat sorpresa schrijft zou ik gewoon 6 voedingen geven. 2 uur is zo midden in de nacht.

Sorpresa, zo te lezen heb jij het erg druk! Maar goed georganiseerd!

Vind het leuk om van iedereen foto's te zien op fb.

Hier gaat alles super! Sofie is een makkelijke baby. Voel mezelf super. Zelfs al twee keer gevollybald. Ging super.

Sofie wil eten is om vier uur gekomen en nu om negen uur. Netjes hoor! Mijn man is nu twee weken vrij echt heerlijk!

Fijn weekend allemaal

Oog ja ik vind het wel leuk om af te spreken

Geplaatst

Ik kan je ook niet helpen.

We zijn blij als spruitje maar 2x komt s nachts.

Vannacht om half 12 de laatste keer bv. Dan om half 4 en daarna om 7 uur.

Overdag. Wanneer hij wilt. Meestal iedere 2 a 3 uur.

Afspreken lijkt me ook leuk

Geplaatst

Ik zou het ook niet weten. Geef ook bv. Hier ook om de twee á drie uur. Meer om de twee dan om de drie uur ook snachts.

Ben met haar doorverwezen naar de kinderarts. Ze heeft woensdag en gisteren bloed op gegeven en huilt (krijst) uren achter elkaar. Wordt steeds erger. Denk zelf verborgen reflux. Ben uren met haar in de weer. Zo sneu.

Gisteren bij de Osteopaat geweest. Bevestigde mijn vermoeden. Haar bovenste nekwervels staan scheef en overdtrekt ze waardoor een grote zenuw (nervus vagus) overprikkelt is en daarmee ook het middenrif wat dus de reflux klachten veroorzaakt. Blij dat er iets aan te doen is. En ze groeit weinig. Maandag naar cb. Ben benieuwd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden