Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thxx dames....

Het was/is echt zoeken ja met voedingen.

Ga mischien wel over op F.riso, mijn collega zei dat ze sinds ze dat gebruikt haar dochtertje minder last heeft van reflux.

Maandag ook osteopaat bellen, staat op internet dat ze ook kunnen helpen bij klachten van reflux en onrustig slapen, dat tweede is mede dankzij de reflux zo zielig voor D. ruikt ook gewoon echt zuur en hij krijgt dat steeds weer in zijn mond.

Vannacht wel weer verwend, hij lag er rond 11en in na zijn badje en de volgende voeding was om half 7,dus hij red het wel zonder nachtvoeding.

Rond half 4 was hij wel aan het huilen maar dat duurde maar 10 min. waarschijnlijk door het melk wat omhoog kan want zijn mond zat helemaal onder in de ochtend.

Ben er niet uitgegaan,wachten het even af,soms is het moeilijk te bepalen wat hij nou wil, als het te lang zou duren zou ik er wel uitgegaan zijn,maar het huilen was dus maar 10min ong.

Daarna weer naar bed en om half 11 pas weer wakker wauww, nu duizelig van het teveel geslapen hebben haha is ook nooit goed.

Sorpresa, gister dus weer 6 voedingen, maar vandaag gaan we 5 ook halen,dit omdat hij vannacht zo goed heeft geslapen :))

Per dag is het dus kijken en hopelijk houd hij dit ritme nog even aan.

Hij is wel een stuk rustiger dan de afgelopen dagen en denk ook slaap aan het inhalen, gister en eergister overdag zo weinig geslapen.

Denk de regeldagen zag op internet zo rond de 6 weken, dat kan wel kloppen dus, dus wat heeft hij er nu bijgeleerd.... Hoorde van een kennis dat ze na de regeldagen iets hebben bijgeleerd,zei al tegen manlief hopelijk het slapen haha

Jij vannacht 13u geslapen (zag ik op fb) wauww en je kindjes niet gemist....;)

Die hebben jullie zeker snel weer opgehaald na de goede nachtrust.

Terry, wat fijn dat alles ook goed gaat!! En super zo om de 4u.

Jaloers, lekker samen 2 weken vrij, ik vind het ook gezellig als mijn man vrij is :( is nu even over. Afgelopen week wel een korte werkweek gehad omdat ik do. naar de gyn moest voor nacontrole (alles goed niks bijzonders) dus was hij do en vr ook vrij maar aankomende week weer 5 dagen werken :(

Wanda, ja inderdaad dat is het makkelijke met bv, ze krijgen nooit teveel en krijgen op verzoek, met flesvoeding mag je natuurlijk niet steeds geven wanneer hij wilt.

Gelukkig dus vandaag weer een goede start van de dag/nacht dus komen we goed uit,hopelijk weer zo een nacht.

Esther, wat schrikken zeg bloed opgeven. Kan je ook snel bij de kinderarts terecht??

Hopelijk is ze maandag bij het wegen wel weer aangekomen.

Mannetje groeit hier wel als kool, hij past niet eens meer op het matje voor luiers te verschonen (die heb ik beneden liggen) en dat was is het begin echt wel zo, ma ja we zijn alweer bijna 7 weken verder,ongelooflijk lijkt allemaal nog als de dag van gister.

Hebben jullie trouwens ook van die gekke dromen, ik wordt er echt gek van,ook zulke rare dromen.

Sorpresa en ik hadden op fb al gesproken over onze 'date' maar dachten aan Utrecht..??

Ik dacht zelf Amsterdam maar dat is inderdaad iets minder centraler voor iedereen.

Is er iemand bekend daar???

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Weet trouwens al waar ik duizelig van ben, mijn eerste menstruatie is alweer begonnen na de bevalling, bahhhh vandaar de chocolade vreetbuien gister.

Dat heb ik absoluut niet gemist 9 maanden lang....

Geplaatst

Oooh menstruatie! Nou ja verklaart wel een hoop dan. Ik ben benieuwd of en wanneer ik ongesteld word. Ga maandag de nuvaring halen dus denk dat mijn eigen cyclus voorlopig weer een mysterie zal blijven... Regeldagen zijn trouwens voor borstvoeding dus daar zul je geen last van hebben.

Hier idd de kids even uit logeren gestuurd, heerlijk geslapen! Ze zijn nu weer thuis.

Laten we even inventariseren wie er een date willen plannen, kunnen we daarna kijken wat de beste plek is en de beste datum. Er zijn sites die baby- en kindvriendelijke horecagelegenheden verzamelen volgens mij. Scheelt ook met hoeveel we zijn natuurlijk!

Dus... Wie gaat er mee?

Geplaatst

Dag meiden, hier ben ik ook weer eens een keer.

Heb een paar keer geprobeerd om te reageren via de tel, maar dan was floep de hele tekst weer weg pfff.

Laptop is iedere keer zo traag en ik gun mezelf niet de rust om met dat ding op schoot te gaan zitten.

Als eerste, ja leuk!! Ik wil ook mee!!

Saba, nog steeds een beetje aan het zoeken dus met de voedingen? Tja baby's kunnen geen klok kijken he, maar zo te lezen maken jullie heerlijke nachten, ondanks de reflux.

Denk dat die kennis het sprongetje bedoeld, dat is wat anders dan regeldagen. Google maar eens op sprongetjes bij baby's. Daar kun je ook lezen wat baby's dan qua ontwikkeling hebben geleerd.

Regeldagen is iets wat bij borstvoeding hoort.

Sorpresa, lekker kunnen bijtanken, fijn hoor dat je ze ergens kunt laten logeren, niet iedereen zit natuurlijk te wachten op een tweeling die je hele huis midden in de nacht op stelten zet ;-)

Wat voor een oefeningen doen jullie dan zoal met klaasje en truusje?

Esther, oe bah dat is niet fijn zeg, bloed opgeven, komt het van de slokdarm? Arm meiske, hoop dat jullie snel terecht kunnen bij de KA

Terry, lekker dat het zo goed gaat. Ik wil eigenlijk ook wel weer gaan sporten, maar de zwangerschap heeft aardig zijn tol geeist. Door mijn bekkeninstabiliteit minder kunnen bewegen wat weer funest is voor mijn fibromyalgie. Al mijn gewrichten, maar vooral enkels en knieen doen verrekte zeer.

Heb jij met dat gespring geen last van je borsten als ze vol zijn? (rare vraag? haha)

Nou hier is het ritme compleet zoek, echt geen benul wanneer mevrouw zich meldt, ze maakt er een potje van haha. vanochtend om 6 uur eerste voeding, toen om 9uur, daarna half 2 en 4 uur........ Ze komt wel iedere dag uit op 5 voedingen....Dussssssss

Ze ligt nu heerlijk te slapen in de box en het is nu maar afwachten wanneer ze van zich laat horen (ze ligt op haar buik, dus in een diepe slaap). Ach ze groeit als kool, dus qua voeding zit het wel goed. We noemen haar hier de nieuwste attractie van de efteling: Holle Bolle S.aartje.... haha Ze is echt enorm. Merendeel van de kleren maat 62 past ze niet meer en zit ze dus op 68!!!

Dinsdag maar weer eens naar het inloopuurtje op het CB, zal mij benieuwen hoe lang en zwaar ze is. Denk dat ze de 60cm en de 6kilo wel gepasseerd is :-)

Ik kreeg zojuist het rooster van mijn werk gemaild. 26 februari moet ik weer beginnen, ze is dan 15 weken. Ik heb er echt zó geen zin in. Wanneer moeten jullie weer beginnen?

Ik las over ongesteld worden. Hier 2 weken geleden al licht ongie geworden, maar moet nog minimaal 2 weken wachten voor de mirena, die plaatsen ze pas met 12 weken.

Aardig wat refluxkindjes hier trouwens. Hier op sommige momenten een blije tevreden baby. Als ze net wakker is en ze ligt op het aankleedkussen, dan kan ze heerlijk lachen en kletsen. Al een paar keer gehad dat ik op haar kamer kwam toen ze heel hard lag te huilen na haar slaapje, ik tegen haar begon te praten en op het moment dat ze me dus zag kreeg ik een geweldig mooie lach. Zo heerlijk is dat. Maar verder is ze dus niet zo tevreden, ik kan haar nog steeds niet in haar box leggen, ja toevallig lag ze gister een minuut of 10 rustig in de box een beetje te kijken, maar normaal gesproken huilt ze dan toch veel. Gelukkig slaapt ze wel beter, lekker in haar bedje (behalve bij uitzondering op dit moment). Er komt nog vaak voeding omhoog en daar heeft ze echt last van.

Mrgen nog weer even overleggen met de huisarts.

Oh en ik las iets over opmerkingen van ervaren moeders over het hoort erbij, ze groeien erover heen. Dat zijn opmerkingen van moeders die bij hun kindjes alleen de heftige krampjes hebben gehad en waarbij de kindjes af en toe een mondje melk teruggeven. Als je kleine hummeltje krijst van de pijn, ligt te piepen en kreunen na een voeding en zich om de haverklap verslikt, dan wil je gewoon dat er iets mee gebeurt.

Wat adviezen betreft, dat zal je altijd wel houden denk ik. De kunst is om dát eruit te pikken waar je je lekker bij voelt. Ik ben, ondanks dat ik al een dochter heb, wel blij op sommige momenten met adviezen. Ik wist zelf bijvoorbeeld niet van het bestaan van osteopatie bij baby's met reflux, daar ben ik op gewezen door iemand. De voorkeurshouding is daardoor al verdwenen en we kunnen haar zonder gekrijs op het aankleedkussen leggen. Het aankleedkussen is juist de plek waar ze helemaal in haar element is en je de oren van het hoofd keuvelt :-)

Er komen ook nog genoeg andere onderwerpen waar advies over gegeven gaat worden, last van doorkomende tandjes, berg, koorts, 6e ziekte, waterpokken kapotte billetjes eenkennig etc etc etc. Zo heeft S.aartje heeft een ontstoken oogje, uit ervaring weet ik wat ik er aan moet/kan doen, maar ook weer door de kennis van andere moeders destijds toen mijn oudste een baby was.

Nou ik ga eens even lekker relaxed de bank op.

Fijne avond!!

Geplaatst

Ik ben altijd in voor een gezellige date, maar ik hoor niet bij jullie clubje :laughing4::laughing4::laughing4:

Ok even een lijstje starten; wie er mee willen op date

Saba

Wanda

Terry

Sorpresa

Wie volgt..?

Geplaatst

ik wil ook wel graag mee maar weet niet hoe ik mezelf op het lijstje moet zetten.

hier gaat het super sanne doet het lekker. is in 4 weken een kilo aangekomen. ze eet goed slaapt goed eigenlijk niets opp aan te merken. ze zit nu op 6 voedingen van 130 cc. ze slaapt van 23.30 tot 6 uur en op de dag krijgt ze om de 3 en een halve uur. ze slaapt eigenlijk van voeding tot voeding en is af en toe een half uurtje eerder wakker en is dan leuk wakker en kijkt om haar heen. papa heeft haar eerste lachje gehad en ook grote zus heeft er al een aantal te pakken. kortom het is hier een en al genieten.

Geplaatst

Hahaha ja ik ben nu ook mobiel dus t lijstje blijft maar even in codetaal. Leuk dat we al een aardig groepje hebben zo! En sja Melis van mij mag je mee hoor ;-)

Als ik dat zo lees bij jullie heb ik echt kaboutertjes zeg! Hier nog maat 50 en af en toe 56! Klaasje was afgelopen donderdag 54 cm en 4020gr en Truusje 52,5 cm en 3650gr. Ik vind het wel heerlijk hoor dat ze nog op zakformaat zijn al zou het doorslapen beter gaan als ze zwaarder waren natuurlijk. Maar ja ze worden toch al zo (te) snel groot ;-)

Ik mag 5 maart weer beginnen met werk. Aan de ene kant vind ik t heerlijk, even uit de luiers en mn hoofd gaan gebruiken maa aan de andere kant... Ik werk bij een financieel dienstverlener en daar wordt uiteraard flink bezuinigd ten koste van het personeel. Mijn baan is safe als het goed is maar de werkdruk is hoog en daar zie ik wel tegenop nu!

Verder wachten wij nog op de eerste echte lachjes hier. Kijk er wel erg naar uit!

Truusje en Klaasje zijn eigenlijk best tevreden babies de laatste tijd. We hebben natuurlijk de meds tegen reflux, de infacol en de fysio, dat scheelt een hoop. Daarbij slapen ze nu altijd in hun bedje ipv af en toe in de wagen of box. Het geeft ze meer rust om een vaste slaapplek te hebben en we hebben ook meer controle over de omgeving natuurlijk. Beneden heb je toch meer prikkels, al is het maar door de tocht uit de gang als je naar de wc gaat. Niet dat we op onze tenen door het huis lopen natuurlijk maar we willen de prikkels rustig opbouwen omdat ze zo huilerig worden anders. Kraamvisite krijgt ook alleen babies op schoot als ze toevallig wakker zijn ;-).

Zipa het is lastig uit te leggen die oefeningen. Het gaat erom dat de romp losser wordt zodat daarmee ook de spanning van nek en armen gaat. We draaien dan de heupen ten opzichte van de schouders zeg maar. Ook hebben we instructies over het optillen, dragen en neerleggen zodat het overstrekken minder wordt. We proberen dan zoveel mogelijk het rugje bol, en de beentjes opgetrokken te houden. Snap je er iets van? Haha :-)

Geplaatst

Esther, het kan ook zijn dat het bloed van jou is.

Ik weet niet of je borstvoeding geeft of fles maar als je borstvoeding geeft kan het uit jou borst komen.

D.ex "beet" soms en toen zat er ook wat bloed bij zijn ontlasting.

Het bleek dat dat uit mijn borst kwam, maar aan de buitenkant was niets te zien.

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt, want het is toch belangrijk om te weten waar het vandaan komt.

D heeft vannacht geslapen van 23.45 tot 6.00 uur

Heerlijk, nu hopen dat hij het ook kan vast houden.

Hij heeft vooral s avonds nog veel last van krampjes. Voor de rest gaat het goed.

Morgen even naar de huisarts, hij heeft nu al 2,5 week een luieruitslag waar je U tegen zegt.

We hebben alles geprobeerd. zinkzalf, maizena, vasaline maar niets helpt echt.

Meestal mindert het wel iets maar het is nooit helemaal weg.

Verder heeft hij een flinke uitslag op zijn gezichtje. Waarschijnlijk van de bv maar ik ben ook op school geweest en

dan kan hij ook een kinderziekte opgedaan hebben.

Ik wil het even laten uitsluiten.

Verder wil ik terug aan de anticonceptie en dat wil ik ook even met hem overleggen.

En natuurlijk mijn Hep. B vaccinatie.

Dus met een lijstje naar de huisarts. Gelukkig niets ernstigs ertussen.

Sorpresa, D heeft ook af en toe 56 aan. Het ligt een beetje aan het merk.

Ik wil vandaag zijn kast even uitzoeken. Hij had vannacht een boxpak aan dat echt niet meer kon.

Benen strekken en zijn pakje stond gewoon op springen.

Fijn dat ze goed geholpen zijn met med en fysio. Toch heel belangrijk. Lekker tevreden nu. Houden zo. ;)

Claudia, oooo het eerst lachje. Wat fijn. D lacht alleen oma uit, voor de rest zijn het nog echt stuipjes.

Zipa, wow 68 dat gaat goed. Enorm hoe hard dat kan gaan he. Ooo weer terug gaan werken.

Zelf moet ik pas op 1 april beginnen. Doordat ik zelfstandige ben, heb ik mezelf een maandje extra gegeven :)

Ik heb wel regelmatig (wekelijks) contact met beide dames die mij vervangen. Dus zo blijf ik toch wat actief en bij.

Toch belangrijk in je eigen bedrijf.

Van de week gaan we wel het contract bij de gastouder tekenen. Lijkt al zoooo snel

Ik heb eindelijk iets gevonden voor mijn geheugenverlies.

Itzbeen heet het apparaatje.

Eigenlijk gewoon een kastje met 4 stopwatchen ik druk op een knopje als er een luier verschoont is, bv gehad heeft of als hij gaat slapen.

En die houdt precies bij hoe lang het geweest is (it has been).

Je kunt zelfs een alarm iedere zoveel tijd af laten gaan. Heerlijk.

Een schuifje geeft aan welke borst hij gehad heeft.

Wat een rust, niet meer tellen denken of wat dan ook.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Wanda vervelend hè luieruitslag. Heb je ook al andere luiers geprobeerd? Mijn oudste kon bijvoorbeeld niet tegen huggies, die had de mooiste billetjes in de luiers van de Lidl :-)

Hoop dat het gewoon uitslag is van de bv, wel verstandig om de ha even te laten kijken.

Wat fijn dat je iets hebt voor je geheugen, was het echt zó erg joh?

Sorpresa, ja ik kan me een beetje een voorstelling ervan maken. Moet je die oefeningen bij ieder voedingsmoment doen?

Hier ook alle slaapjes in eigen bedje.

Gisteren was uitzondering aangezien ze in haar bedje de slaap niet kon vatten, maar wel tegen mij aan in slaap viel. Dus haar uiteindelijk op haar buik in de box gelegd, haar favoriete slaaphouding.

Net even met s.aartje naar de huisarts geweest, ze belt me vanmiddag even terug nadat ze overleg heeft gehad met de kinderarts ivm de reflux. Verder even een zalfje gehaald voor het ontstoken oogje, na 5 dagen is het nog niet over of minder, dus nu een zalfje gekregen.

Hoe gaat het met de andere meiden en de beebs?

Geplaatst

Ja in principe bij elke voeding/verschoning even oefenen alleen komt er echt niet altijd van. Als ze tegengas geven kan het niet, dan draaien ze vaak op hun hoofd (overstrekt) en sja das niet de bedoeling!

Is het een idee om de date eind februari te plannen? En iemand suggesties voor een locatie?

Geplaatst

Sorpresa hier ook een kaboutertje hoor! Ze is nu vijf weken en weegt 3075 gram en maat 50 zit haar het mooist. 56 is vaak te groot. Ze is nu 51 xm.

En sinds donderdag wordt er hier gelachen! Zo schattig!

Afgelopen vrijdag naar de osteopaat geweest en afgelopen weekend heb ik haar een paar keer in de wieg kunnen leggen dat ze sliep! Zo fijn! De nachten zijn nog wel drama. dametje weigert te gaan slapen in de wieg. Ik houd het max een uur vol om haar te laten huilen, vind het vreselijk! Ik neem haar dan bij me en dan vallen we samen in slaap. Vervolgens leg ik haar na de volgende voeding in de wieg en dan komt ze elk half uur. Ik ben kapot en weet gewoon niet meer zo goed hoe ik het aan moet pakken!

Verder vanmorgen naar het cb geweest. Ze blijft teveel achter in groei en morgenavond belt de arts me om te horen wat ze in het zh zeiden en om verder af te spreken wat nu te doen. Ik ben moe, verdrietig en down. Zit er echt even doorheen. Sorry voor deze ego!

En afspreken...leuk!!! Ik ga mee!

Geplaatst

Nee op zulke momenten heeft het geen zin, komt er alleen maar meer spanning op ja. Hier als tip van de osteopaat om dan juist de beweging mee te bewegen en dan in een soort hangmat-houding zien te krijgen.

Gingen jullie nou ook nog naar een osteopaat? En was je ook begonnen met imbakeren of heb ik dat verkeerd?

Ik zit er een beetje over te twijfelen of ik dat zal doen, hoor er wel veel goede verhalen over. Misschien via marktplaats een puckababy ofzo aanschaffen.

Locatie voor de date, tja ergens in de buurt van Utrecht denk ik, maar ik ben daar verder helemaal niet bekend. Ik zal anders ook eens gaan neuzen, op zoek naar iets van een lunchroom? In ieder geval een horecagelegenheid waar we toch met een aantal meiden + babytjes rustig kunnen zitten met voldoende ruimte ook voor de wandelwagens. Iets van een high tea doen of gewoon koffie/thee gebak en daarna iets drinken en een bittergarnituur. En doen we mét of zonder partners.

Geplaatst

Och Esther wat naar dat het zo moeizaam gaat. Sneu dat ze niet lekker in haar vel zit en voor jou ook moeilijk. Inbakeren een optie? Omdat ze bij jou zo lekker in slaap valt heeft ze misschien behoefte aan extra geborgenheid, inbakeren schijnt dat gevoel ook te geven.

Ik hoop echt dat er snel iets gevonden wordt waardoor ze een blijere baby wordt.

Heerlijk hè die lachjes, op zo'n moment vergeet je wel even alles hè?

Hier wordt overigens gelachen met geluid, zoooo schattig en ze reageert op "komt een muisje aangelopen" Dat doe ik al een paar weken steeds met het verschonen en sinds een paar dagen begint ze al te lachen als ik pas bij muisje ben, zó leuk

Huisarts belde net, vandaag toch beginnen met maagzuurremmers. Volgende week maandag weer contact om te zien hoe het dan gaat.

Geplaatst

Zipa ik heb haar al sinds drie weken in de puckababy. Dat vind ze idd heerlijk hoor, ze is lichamelijk dan ook een stuk minder onrustig. Als ik haar er niet in heb (zoals nu ligt ze in de box) dan zwiert ze alle kanten op met armen en benen! Heel schattig om te zien maar niet zo handig als je moet slapen :)!!!

Nu ligt ze ook heerlijk in de box hoor, dus dat zijn ook echt wel fijne momenten! Ik heb de mobile boven haar aan en ze kijkt naar de rood/wit geblokte ruitjes van het aankleedkussen. Reuze interessant!

Ik heb ook wel geniet momenten maar merk dat ik steeds minder relaxed ben en meer een minder blij gevoel heb en dat wil ik niet. Ik voel me daar schuldig over.

Heerlijk dat die van jou zo reageert! Leuk hé! Fijn dat je start met medicatie. Wat waren de klachten van jullie saartje? Groeit ze wel goed? Ik ben zo bang dat ze me morgen naar huis sturen met van allerlei tips zonder dat er echt iets gedaan gaat worden. Ik lees dat ze best vaak moeilijk doen over medicatie. Dat was bij jullie niet het geval?

Wij vorig jaar met de dik en dun meisjes ergens in de buurt van utrecht wezen lunchen. Was een hele gezellige locatie, ik weet alleen niet meer hoe hij heet. Zal het de meiden eens vragen!

Geplaatst

Saba

Wanda

Terry

Sorpresa

Claudia

Zipa

Esther

Wie volgt..?

Zo lijstje geupdate! High tea oid lijkt me leuk! Mijn partner staat er neutraal tegenover, hij 'kent' jullie natuurlijk niet en houdt het op 'als jij het belangrijk vindt...'. Lijkt me ook lastiger plannen met partners erbij of niet?

Geplaatst

Esther, zoals een vriendin al zei, babies zijn niet leuk. Tuurlijk hou je van je kleintje en zijn er genietmomenten maar het is vooral heel veel (kop)zorgen en frustratie. Althans zo ervaar ik het wel. Het is natuurlijk not done om te zeggen maar als ik met twee krijsende kids zit en ik krijg ze niet (tegelijk) stil wordt mijn lontje best kort hoor. Hoe tevreden ze ook zijn, de huiluurtjes blijven. Als ze stil zijn en even niks van me willen is het echt genieten. Ik geef dat ook aan mezelf en anderen gewoon toe, anders ga ik me gefrustreerd, schuldig en vooral een slechte moeder voelen. Als je er eerlijk over praat met andere moeders en vaders merk je dat vrijwel iedereen zo de eerste drie maanden door worstelt.

Zipa, die hangmathouding bedoel ik met bol ruggetje. Als ze overstrekken duw ik hun kontje mee, dan lukt het niet meer haha! En als we ze uit bed halen of in bed leggen draaien we ze op hun zij, knietjes omhoog, hoofdje wat naar voren en zo optillen. Alles om ze te leren dat gestrekt geen goeie houding is.

Wij lopen niet bij een ostheopaat, ik voel me daar niet prettig bij. De fysio helpt ons prima dus heb momenteel ook geen behoefte aan meer gerommel aan mijn kindjes ;-) Wij hadden een puckababy voor Klaasje maar hierin kunnen ze de armpjes gewoon bewegen en hij werd er helemaal gek van. Ik denk doordat hij zn hand niet in zijn mond kreeg. De puckababy dus verkocht en ik dacht dat inbakeren dus niet werkte. Toen hebben we een inbakerdoek van mum2mum geleend van een vriendin wiens zoon ook de puckababy niet fijn vond. Die werkt perfect! Hierin hebben de beentjes trappelruimte maar de armpjes zitten wel beperkt (kun je zelf strakker of minder strak doen). Als ik hem niet inbaker vind ik Klaasje door heel zijn bed, bij voorkeur met een arm door de spijlen en zn gezicht ertegenaan. Krijsend uiteraard. Truusje wordt niet ingebakerd, geen reden voor maar mocht het nodig worden dan ga ik nog zo'n mum2mum doek regelen :-)

Wanda, ook nog een kabouter dus ;-) Klaasje is wat zwaarder en langer dan Truusje dus die trek ik vaak 56 aan maar Truusje heeft nog maat 50. Ach zo maak ik optimaal gebruik van de kleertjes! Ben niet zo van roze voor een meisje en blauw voor een kongen dus ze krijgen gewoon elkaars kleertjes aan. Al trek ik Klaasje geen rokjes aan haha! Heb van een vriendin 3(!) kratten kleertjes maat 62 maat 72 gekregen dus ik kan even vooruit. Wel voornamelijk meisjeskleren (en dan ook echt meisjeskleren) maar het scheelt zoveel straks!

Hopelijk ben ik niemand vergeten... Zo'n zeef! Ik ga de website ff bekijken als ie het doet op mobiel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden