Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuke locatie! Als het voor iedereen te doen is stem ik voor. Is voor ons een klein uurtje reizen ervanuitgaande dat we een high tea boeken en er (gezien het tijdstip) geen files staan.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sorpresa ik lees regelmatig hoe het erbij jullie aan toe gaat...zoveel respect voor tweelingmoeders!

Ik voel me regelmatig schuldig als ik andere mensen (bezoek/familie) zo lief zie kletsen tegen mijn kind. Dat doe ik gewoon te weinig omdat ik me dan niet zo gezellig voel!

Wb partners wel/niet mee...ik vind het persoonlijk gezellig om jullie een x te zien. Mijn man heeft er geen behoefte aan om mee te gaan. al moet ik zeggen dat we afgelopen zomer een bbq met partner en kinderen gehad hebben met de d&d meiden(nadat we elkaar zo'n x of vijf gezien hadden) en dat was geslaagd. Maar mijn man kon toen niet.

Geplaatst

Esther,leuke foto zeg!! Echt nog een kleintje ja vergeleken bij D. We zullen het straks zien als we met zijn allen bijelkaar komen, ben echt benieuwd naar alle ukkies!!

Hopelijk gaat bij jou straks ook een stuk makkelijker!! Moeilijk soms he om te bepalen wat er nou aan de hand is!!

En inderdaad respect voor alle tweelingmama's.

Zeg het soms ook tegen mijn man pffff als je er 2 tegelijk heb is de een stil gaat de ander weer.

Kun je nagaan hoe het voor mijn moeder was (kan het helaas niet meer vragen) maar ik ben er 1 van een drieling.

Helaas mocht 1 van mijn zusjes niet ouder worden dan 7 maanden.

D. Zit ook al op maat 62 en soms 68, hij is ook de 6 kilo al gepasseerd.

Net bij osteopaat geweest (vandaag gebeld en kon gelijk vanm. komen,er was iemand tussenuit gevallen) gelukkig voeding mee dacht ik geef de fles daarna wel aangezien we net zo uitkwamen na de behandeling maar hij had natuurlijk al trek 'laatste half uur/uur altijd.

Dus fles gegeven,en was hij rustig.

Hij heeft dus wat spanning weggehaald in zijn nek dit moet de weg naar de slokdarm beter maken....ben benieuwd.

Hij ligt nu wel heerlijk in zijn box (rustig) te slapen (afkloppen :)

Leuke locatie, ik ben voor en wat betreft man meenemen,hij gaat wel mee als het 'moet' maar liever niet haha.

Kan op de site niet zien of je daar makkelijk kan parkeren,openbaar vervoer is veel te veel gedoe,moet een keer overstappen en nog een stuk met de bus.

Auto lijkt mij makkelijk en is 3 kwartier rijden voor mij.

Wie zijn er nog meer bij een osteopaat geweest,en wat vond jij ervan?? Zie je al verbetering???

Geloof jij toch zipa???

Geplaatst

Ik vind J. wat meer ontspannen sinds vrijdag en ze heeft minder vaak/lang die enorme krijsuren. Verder wil ik het nog even afwachten voordat ik er wat van vind :)!!!

Saba het lijkt me heerlijk als ze wat meer spek gaat krijgen en wat grotere maatjes gaat passen! Ik heb zulke leuke kleertjes die ze nog lang niet aanpast! Ik heb maar drie pakjes die haar echt mooi zitten.

Wat afschuwelijk dat 1 van jouw zusjes is komen te overlijden! Wat is dat vreselijk!

Je kunt prima de auto daar parkeren hoor!

Geplaatst

Voor mij is het 1,5 uur rijden. Geen probleem.

Ziet er gezellig uit.

Ik denk dat het makkelijkste / leukste is zonder mannen.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Maakt mij niet uit, heb nog niks in de planning voor eind Februari....

Trouwens nog 2 foto's, de meeste zullen ze wel gezien hebben op fb.

Me neef heeft ze gemaakt,hij heeft een nieuwe camera en gaat als hobby fotograferen inc. een cursus volgen.

Dus dit is een van zijn eerste fotoshoots, vind ze aardig gelukt :)) (heb er nog veel meer hoor maar vind dit de mooiste)

Esther, ja verschrikkelijk voor mijn moeder en vader toen natuurlijk, tegenwoordig krijgen alle kindjes ong. met 8 weken de belangrijkste entingen, ook voor nekkramp, vroeger was dat niet zo, wij hadden dus alle 3 nekkramp en voor mijn zusje was het te laat helaas.

En inderdaad even afwachten voordat we er wat van kunnen vinden ;) ben hier erg benieuwd, aan de kosten te zien mag het wel helpen lijkt mij :-p

[ATTACH=CONFIG]5010[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5011[/ATTACH] D.ilan 4 weken en 5 dagen

Geplaatst

Wat een prachtige foto's!!! En is dat de doek die we kregen van moeders voor moeders? Hij is fijn hé? Ik gebruik hem zo vaak met dit koude weer!

Geplaatst

Dank je Esther, ja klopt die heb ik gekregen van moeders voor moeders.

Gebruik hem ook heel vaak,hij blijft zo lekker zacht ook na het wassen.

De foto's worden nog bewerkt zodat je de klittenband rechtsonder ook niet meer ziet.

Daarna bestellen we hem op canvas voor in de huiskamer :)

Daar hangt nu een echo foto in het groot en die gaat naar zijn slaapkamer.

Geplaatst

Zo leuk die foto's! Hier ook heel blij met de MvM deken! Kreeg er eerst eentje via de post van MvM zelf en twee weken later nog eentje in de brievenbus, denk van de consulente want zij wist dat ik een tweeling verwachtte. Ideale dingen! Net als badcapejes trouwens, vind ik ook zo handig. Hydrofielluier erin en snel baby inpakken en warmknuffelen na badje :-)

Hier trouwens twee huilerige babies, al sinds vannacht heel onrustig. Ben benieuwd wat deze nacht zal brengen...

Geplaatst

Welke badcapes bedoel je? Dat is trouwens wel een goed idee...hydrofiel in de badcape en eerst even lekker op die manier afdrogen. Deze dame geeft geen kik tijdens het afdrogen maar heeft het zichtbaar koud dan!

Dus die twee van jou zijn dan de hele dag al huilerig? Pittig dagje dus voor jou?

Wat werk betreft...zie je er niet tegenop straks?

Hoeveel gaan jullie straks werken en wanneer moeten jullie weer beginnen?

Mijn verlof loopt halverwege maart af maar ik heb erna nog vijf weken betaald verlof genomen (kan ik later eerder van met pensioen maar mag ik nu ook opnemen) en daarna nog vier weken onbetaald verlof. Ik hoef pas per 1 juni weer aan het werk. Erg blij mee moet ik zeggen!

Daarna heb ik een contract van drie dagen waarvan ik 1 dag ouderschapsverlof opneem gedurende 1 jaar. Mijn man gaat vanaf 1 juni vier dagen werken dus wij hebben dan het eerste jaar geen oppas nodig aangezien ik twee weekenden in de maand moet werken en er dan nog maar 1 dag in de week overblijft die mijn man dus thuis is.

Geplaatst

Dank je sorpresa!!

Ik kreeg er ook 2, allebei via de post niet tegelijk hoor.

Heel vreemd mischien perongeluk...??

Heb hem aan mijn collega gegeven,had van haar positiekleding mogen lenen en zij had de omslagdoek niet gekregen omdat ze vroegtijdig moest stoppen met flessen vullen ivm een blaasontsteking dus heeft zij de 16 weken niet volgemaakt en krijg je hem niet.

Wat lastig :((

Hopelijk willen ze vannacht dan goed slapen!

Zo denk ik meestal hoe drukker en minder slaap overdag hoe beter de nacht.....hopelijk

Succes aankomende nacht!!

Ow ja bedoelde trouwens een sprongetje, ja dom regeldagen zijn inderdaad alleen als je bv geeft.

Moet zeggen dat hij meer begint te lachen zo leuk, en dan nog vaker naar zijn vader dan naar mij,ja mij ziet hij heel de dag natuurlijk zou ik ook niet leuk vinden :-p

Geplaatst

Ik moet half Maart weer beginnen :( zie er ook tegenop.

1 Maart loop mijn verlof af,plak er daarna nog verlof achteraan,had van vorig jaar uren meegenomen.

Ik neem ook een jaar lang 2 dagen ouderschapsverlof en werk ook onregelmatige diensten,zo ook weekend en avonden,makkelijk met oppas regelen.

3 dagen blijf ik dus werken.

En het jaar daarop als mijn ouderschapsverlof is afgelopen gaat mijn man zijn ouderschapsverlof opnemen.

Me schoonmoeder gaat oppassen,lekker bij ons thuis zodat ze zelf weinig tot niets hoeft aan te schaffen.

Geplaatst

heerlijk hé als je het zo kunt regelen!

Dus jij houdt een contract van vijf dagen? Wat voor werk doe je eigenlijk?

Mijn (schoon)ouders passen niet op. Mijn ouders hebben 20 kleinkinderen dus die doen dit alleen als de nood aan de man is. Mijn schoonouders hebben vanaf het begin gezegd niet structureel op te willen passen. Ik heb wel een vriendin die een schoolgaande tweeling heeft en het heerlijk zou vinden om op te mogen passen dus dat is fijn om dat achter de hand te hebben!

Geplaatst

Ja inderdaad hou gewoon mijn 5 dagen contract.

Ben ook wel blij dat D. naar 1 oppas gaat.

Ik werk op Schip.hol bij de D.ouane.

Erg leuk en leer elke dag weer nieuwe dingen.

Geplaatst

Dat is wel fijn om achter de hand te hebben!!

Met 20 kleinkinderen is dat lastig ja, zou er elke dag een kindje komen :)) wel gezellig natuurlijk ;)

Geplaatst

Esther, bedoelde gewoon badcapes in t algemeen :-) Kreeg er vier toen we de 12 weken bereikt hadden. Hier is het echt gillen bij het afdrogen. Klaasje althans, Truusje alleen als ze haar dag niet heeft.

Ik ga na mijn verlof weer gewoon vier dagen werken, waarvan twee thuis. Manlief werkt vijf dagen. We hebben 2 dagen opa en oma en 1 dag kdv. De dag die over blijft is even behelpen maar gelukkig veel vrijwilligers die willen helpen.

Nu snel slapen zolang het kan... Trusten allemaal!

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Wat zijn jullie gezellig aan het kletsen. Ik vind lopik prima.

Esther, wat een schattig meisje heb jij. Ik vind het echt super knap hoe jij het allemaal doet!! Hopelijk gaan alle bezoekers aan osteopaat en arts helpen ik duim voor je. Logisch dat je er af en toe doorheen zit.

Tijd gaat hard dat we alweer over werk moeten nadenken. Ik ga vier dagen van 5 uur werken dus goed te doen.

Ga effe terug lezen en dan op iedereen reageren.

Geplaatst

Sorpresa, handig hè van die gekregen kleertjes, ik krijg ook erg veel van zussen en vrienden en heel veel erg leuk. Zo te lezen gaat het bij jouw met pus en downs. Lijkt me pittig als ze allemaal tegelijk huilen. Vind het stoer van je dat je ze af en toe uitbesteed om bij te tanken!!!

Saba, heeft de osteopaat geholpen? Ik hoop het.

Zipa, wat vervelend dat je nog zo n last hebt van je lijf. Met sporten en mijn borsten gaat het goed maar de incontinentie wa. We moesten een springoefening doen met wee benen. Was maar goed dat ik een inlegkruisje in had.

Wat fijn dat het met de kleine meid goed gaat.

Wanda, ik weet niet meer wat jij geschreven had. Had jij niet zo' n handig apparaatje of was dat iemand anders ook wel handig voor mij. Vind het onhandig dat je niet een bladzijde kunt teruglezen zonder je tekst kwijt te raken. Nu weet ik niet meer wat iedereen geschreven heeft.

Hier gaat het super de nachten ook. S ofie heeft gisteren om kwart over tien de laatste voeding gehad en kwam toen om 5 uur en slaapt nu nog. Zo lekker naar de markt met zijn drieën.

Geplaatst

Hey dames!

hier ook weer n keertje!

fijn jullie verhalen te lezen. Ieder met haar eigen pieken en dalen.

hier gaat het ok. Ons mannetje heet nu officieel een huilbaby met wat verborgen reflux klachten. Groei gaat wel voldoende, dus door middel van het wat rekken van voeden moeten we nu eerst kijken of dit werkt. Over 1,5 week weer bekijken bij de ka. Dus best pittig. Ik geef nog bv, maar wil afbouwen. Alleen pakt hij de fles niet, dus dat wordt nog veel geduld hebben. Ons mannetje kan zo'n verdriet hebben en daar kan ik zo slecht tegen. Maar onze kerel kan ook geweldig lachen, echt vaak en dat is zo leuk. En zoals beschreven hier, die eerste drie maanden zijn gewoon pittig. Maar ondanks de vermoeidheid geniet ik enorm.

Wel regelmatig dat ik te moe ben, merk dat mn burnout nog niet volledig weg is. Ik begin 1-3 weer met werken, maar ga re-integreren en op zoek naar een nieuwe baan. Ik ga 4 dagen werken, manlief ook en hij werkt ook op zaterdag, een dag opa en oma en de laatste dag weet ik nog niet. Maar t duurt wel nog even voordat ik volledig werk.

Verder (te) druk met de studie, maar morgen is/moet de scriptie definitief af! Zooooo fijn.

Ik wil wel mee naar de hightea, maar wel afhankelijk van mn energielevel. Dus pin me er niet aan vast.... Datumprikker werkt idd ideaal. Leuk om de baby's te zien. Hier ook nog een klein mannetje, past met zn 7 weken nog wat maat 50, sinds vorige week aan het overstappen op 56.

fijne knuffel je baby dag!

Geplaatst

Zo, flink geschreven gister zie ik, vandaag weer wat rustiger .

Gister was S.aartje alweer 10 weken. Even laten meten en wegen voor de statistieken ;-) Ze is 60,2 cm lang en weeg 6105 gram. Ze komt dus ongeveer 200gr per week aan.

Vandaag weer zo'n dag dat ik aan weinig toe kom. Ze heeft tot nu toe bij elkaar 3 uurtjes geslapen. Heb haar dus in de draagdoek gedaan en zo heb ik dus toch even kunnen stofzuigen de was opvouwen en aardappels schillen, handig!!

Ik had even op de site gekeken, ziet er leuk uit, ik stem voor :-) Heb er wel zin in

Partners hoeven wat mij betreft ook niet persé mee hoor.

Saba, mijn ervaring bij de osteopaat is tot nu toe positief. De voorkeurshouding is verdwenen, het overstrekken is minder. Ze piept niet meer (schijnt een typisch refluxsymptoom te zijn) en voordat ze de eerste behandeling kreeg, konden we haar niet op het aankleedkussen leggen zonder dat ze de boel bij elkaar schreeuwde.

Esther, wat een schatje zeg, klein poppetje. Hoop dat ze baat heeft bij de behandelingen. Dat ze wat ontspannender lijkt en minder krijst, is toch al een stukje winst.

Ik had alles al geprobeerd wat ze adviseren, dus het beeld was duidelijk voor de kinderarts en die adviseerde dus idd de medicatie, echt moeilijk deden ze er niet over, maar dat komt denk ik doordat alle adviezen niet ertoe hebben bijgedragen dat mijn meisje een tevreden baby is, maar dus continu huilt zolang ze niet rechtop op de arm gedragen wordt buiten de slaap en eetmomenten.

Ik werk 28 uur, de ene week 4 de andere week 3 dagen, voor een deel kan ik de uren zelf invullen, avonddiensten/dagdiensten, weekenden. In maart sta ik 5 dagen ingeroosterd, de ander 9 á 10 mag ik zelf inplannen. Mijn man is 1 dag in de week vrij, dus uiteindelijk zullen we, als ik het slim in plan, 2 x een halve dag oppas nodig hebben doordeweeks en soms anderhalve dag. Wel wil ik kijken of het financieel haalbaar is om voorlopig 4 uur pw ouderschapsverlof op te nemen. 26 februari is mijn eerste dag..... Nog even niet aan denken.

Sorpresa, bedoelde je dat klaasje in de puckababy teveel kon bewegen met zijn handjes?

welke refluxmedicatie geef jij en hóe geef je het?

Belladonna, niet niks hoor, een huilbaby. Kan me voorstellen dat je er doorheen zit qua energie. Wil je afbouwen vanwege de reflux en het huilen, of gewoon voor jezelf, om op die manier weer wat energie te krijgen? Vervelend dat de fles dan niet wil.

Terry, ha ja dan zijn de inlegkruisjes wel erg handig!! Heb jij veel last van incontinentie?

Nou ik weet niet of ik op iedereen en alles heb gereageerd, maar ik moet een meisje troosten...... poging nr zoveel om haar te laten slapen lijkt ook niet te lukken...... regeldag? sprongetje? reactie op de medicatie die ze sinds gister heeft?

Weet het ff niet, nah ja eruit dan maar weer, papa is thuis en die kan ook heerlijk wiegen ;-)

Geplaatst

Breek even in voor Saba..

Ik zie in je handtekening dat je bij de cryo tp of U.trogestan of P.regnyl hebt gebruikt, was dit op jouw eigen verzoek? Afgelopen maandag hebben wij de intake gehad voor een cryobehandeling en toen vertelde de gyn ons dat er bij een cryo alleen P.regnyl wordt gespoten rond de eisprong. Na de tp wordt er geen gebruik gemaakt van hormonen.

Vind het best eng om zo 'bloot' zonder hormonen een tp te doen.

Breek weer uit...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden