Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hier ook een nannycare, gratisch want vergoed door mijn verzekeraar. Je kunt via de site checken hoe en wat mbt vergoeding.

Overigens is het nut van de matjes nooit aangetoond maar ik vind het fijn om ze te hebben :-)

Ha, wat grappig, jij ook! Tja, van de aerosleep is het ook nooit aangetoond.... Overigens is iemand bij ons in de buurt al honderd jaar neonatologieverpleegkundige en die bracht me op het idee, omdat ze die dingen daar vroeger gebruikten, voordat alles via de monitor (en computer) ging. Zij noemde het een apneumatje.... Zo heette het vroeger. Maar hoe dan ook, ik vond het een heel rustig gevoel! Hij is twee keer afgegaan en beide keren lag hij in een hele onprettige houding (waardoor kennelijk toch zijn ademhaling onregelmatig werd...) Ik zou weer zo'n matje gebruiken alsnog me gegeven is er nog een te krijgen!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thxx dames toch maar eens voor kijken zodat ik ook wat rustiger kan slapen,nu wordt ik toch steeds wakker en kijk ik op de camera of alles nog goed is dacht dat het vanzelf over zou gaan maar lijkt steeds erger te worden doordat ik zo geschrokken was.

Net als vanmorgen golf melk eruit (bijna 3 uur na zijn voeding) en hoesten en duurde mij te lang,was zelf net mijn bed uit en nog boven dat ik het hoorde,dacht later ja wat als.....

Waarschijnlijk zal hij het zelf wel oplossen en daarna huilen maar goed.

Geplaatst

Ja dat is eng he! Overigens is de oorzaak van wiegedood nog niet gevonden. Ze vermoeden wel dat het slaapapneu is maar ja dat is moeilijk hard te maken. Enige nadeel van de matjes is als ik ze vergeet uit te zetten. 's Nachts met mn slaperige kop gaat t wel eens mis haha, begint ie eerst even te piepen en dan gaat het alarm af. Nou dan ben je wel wakker hoor! Gelukkig ben ik er meestal op tijd bij :-)

Hier twee snotterende babies dus vind ik het matje nu ook wel fijn!

Over onze meeting, iemand had het over een datumprikker oid? Zit op mn telefoon te forummen dus lastig uitzoeken zo. En Klaasje is boos dus ga hem maar eens uit bed plukken...

Geplaatst

Ik wil óók!! Alleen de 23ste kan ik niet. Als ik me weer iets beter voel ga ik er wel een datumprikker tegenaan gooien.

Dames die meewillen stuur even een PB met mailadres.

Geplaatst

Saba, dan moet ik werken :-(

Maar daarom ga ik wel even een datumprikker maken, kan ieder bij meerdere data aangeven of ze kunnen of niet en dan rolt er vanzelf wel een datum uit dat iedereen kan.

Geplaatst

Oké is goed ;)

Mannetje trouwens verhoging 39.0 net na zijn prikjes van vanmiddag.

Gelukkig wilt hij nu wel drinken,hou het in de gaten.

Hij is heeel zielig vandaag.

Huilt ook zo schattig.

Kleed hem iig minder warm aan voor de nacht

Geplaatst

saba hoe is het gegaan met de kleine jongen vannacht.

jullie mogen mij van het lijstje afhalen manlief blijkt zijn kruisbanden gescheurd en meniscus kapot wordt binnenkort geopereerd en krijgt nieuwe kruisbanden is dus erg afhankelijk daarnaast hebben we ook nog een meisje van 12 rond lopen hahaha. ik weet dus echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen sorry. vindt het wel jammer hoor.

Geplaatst

Heb korte slaapjes gehad.

Half 11 laatste fles en meneer neemt er altijd lekker de tijd voor (niet erg hoor :)

naar bed gedaan even mekkeren maar goed zo min mogelijk kleding, broekje uitgelaten en zijn slaapzak ook.

Toen kwam hij om 4:15 ma ja logisch luier vol en nog steeds verhoging temp. was 38.8 zetpil gegeven en flesje,hij had erge trek want zijn laatste fles was niet helemaal op dus had ik wel verwacht dat hij wat eerder zou komen en natuurlijk niet lekker.

Ma ja na gister viel het wel even tegen (al slaap ikzelf niet echt vast hoor) hij had half 11 laatste fles en volgende fles pas half 9,dag daarvoor ook 8u.

Ondanks de reflux waar hij het in het begin als ik hem in bed leg wel moeilijk mee heeft valt hij zelf in slaap.

Na de fles van vanmorgen 4:15 wilde hij nog meer eten maar had half al 180 op Pffff dus even laten liggen.

Bleef mekkeren dus 30 gemaakt,kijk ik op de camera slaapt hij Haha kon ik het weer weggooien.

En vanmorgen half 10 volgende fles.

Gelukkig geen afspraken aankomende dagen ook niet.

Even rust voor de kleine man.

Vanmorgen was zijn temp. 38.2 had hem wel een zetpil gegeven voor de fles van 4:15.

Eens kijken hoe we uitkomen met voedingen vandaag, hele ritme weg door zijn vroege fles.

Waarschijnlijk gaan we om half 10 uitkomen met de laatste fles na ja eens kijken hoelaat hij zich morgen dan meld en of half 10 niet te vroeg is voor een laatste fles.....

Jammer dat je niet mee kan maar beterschap voor je man.

Geplaatst

Jee Claudia wat naar! Beterschap voor je man. Ik snap dat je nu even geen plannen kunt maken. Wel de gelegenheid om lekker samen te zijn nu, al zal hij misschien niet de gezelligste zijn nu ;-)

Saba, sneu dat je ventje zo uit zijn doen is. Wat de prikjes al niet teweeg brengen he! Hier het 8 weken sprongetje dus twee kids uit hun doen. Klaasje spookt overdag en Truusje 's nachts. Een waar genot voor mama...ga nu dus maar slapen want ze zijn bij opa en oma.

Vanavond terugkomavond van de pufclub, even babies spieken en bevallingsverhalen uitwisselen haha ;-)

Geplaatst

Hey meiden,

Fijn te lezen hoe het met jullie gaat. Veel vaccinatie problemen, vervelend he?

claudia, succes met het runnen van je gezin!

Hier inmiddels een week aan de Zantac. Of het verborgen reflux, koemelk allergie of gewoon een onrustige baby is, dat weten we nog niet. Maar nu eerst de reflux proberen. Het gaat al wat beter, maar het gaat met kleine stapjes. Het huilen is stukken minder, maar slapen blijft erg moeilijk. Een hele nacht doorslapen in zijn eigen bed? Dat lijkt echt nog heel ver weg. Ik ben al blij als hij langer dan zijn standaard 30 minuten op zichzelf slaapt. Slapen gaat altijd met veel huilen en het lukt hem zelf nog niet. Dus best pittig. Gisteren heeft hij drie slokjes uit de fles gedronken, dus hopelijk gaat hij de fles nu ook pakken zodat ik bv kan afbouwen. Misschien dat het hem helpt een langer ritme te krijgen en dan kan hij tenminste een nachtje naar opa en oma, want 10 weken minimaal 3 keer per nacht op is best slopend. Ondanks al deze uitdagingen is ons mannetje het mooiste wat me ooit is overkomen.

Het lijkt me nog steeds leuk jullie te ontmoeten en hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat het beter gaat met ons mannetje en ik vodoende energie heb om mee te gaan.

Meiden, geniet van jullie beebjes!

Geplaatst

Ik wil ook graag mee hoor!!!

Lijkt mij ook gezellig!

Belladonna je verhaal lijkt veel op het mijne...zelfde babytje !

Geplaatst

Esther, zo'n idee had ik al, jouw verhalen lezende. Het is zwaar he? Voel me er vaak onzeker door. Ook moeilijk in de relatie met mjn man, we denken er beiden zo anders over. Maar ik focus me op ale kleine goede stapjes, dat werkt veel beter.

Geplaatst

Het is hardstikke pittig hoor! Ik vond de afgelopen weken ook echt zwaar ja. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik heel veel niet meer weet hoor! Ik weet wel dat het vanaf het begin al moeizaam liep. vanaf de eerste week heeft J. veel gehuild. De eerste twee weken was ik nonstop bezig met de bv op peil te krijgen en liep ik rond met een huilend meisje. Daarna kon ik haar soms een half uurtje wegleggen maar dat was heel sporadisch. Het waren spooknachten en overdag stond ik op de overleefmodus. Op een gegeven moment kreeg ze echt lichamelijke klachten erbij, ze groeide nauwelijks en zag er heel slecht uit. Ik had al een paar x bij de huisarts gezeten maar die gaf aan dat het krampjes zouden zijn. Totdat ze bloed ging spugen...toen was de maat vol. Een week later is ze opgenomen. We waren stuk en met haar ging het gewoon slecht. Ze zag er zo ongezond en niet florerend uit!

Vorige week is ze thuis gekomen en tm maandag was het drakerig gewoon. Ik werd ook gek van alle adviezen van mensen dicht om ons heen. Zoveel voelde niet goed! Nu heb ik voor mijn gevoel sinds dinsdag een middenweg gevonden waarbij ik ook het idee heb dat het zijn vruchten afwerpt. Ik leg haar consequent in het ledikantje na de voeding. Ik laat haar dan max een half uur huilen waarbij ik regelmatig in tussentijd even bij haar zit en haar troost. Huilt ze dan nog dan haal ik haar eruit (of het moet mopperen zijn, ben erachter gekomen dat ze zich regelmatig ook in slaap huilt) en dan gaat ze in de draagdoek. Ik heb ook een vast ritueel bij het wakker worden: rustig wakker laten worden, voeden, knuffelen, verschonen en in de box. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid (vaak een uurtje nadat ik haar eruit heb gehaald) weer terug in bed en dan beginnen we weer van voor af aan. S'avonds doe ik haar regelmatig in bad of bij G. onder de douche zodat ze lekker moe is. Ik zorg ervoor dat haar ledikantje altijd lekker warm is en heb haar altijd in lekker warme doeken. Haar kamertje is altijd rond de 16 gr. Sinds een dag of drie slaapt ze wat langere pozen met vandaag als topdag! Ook merk ik dat de nachten wat beter gaan. Het voelt alsof er 'licht aan de horizon is'!

Mijn man realiseert zich dat ik de hele dag met haar optrek en dat het voor mij echt goed moet voelen.

In wat voor opzicht denken jullie er anders over? Want dat lijkt me idd erg lastig hoor! Trek je het allemaal nog een beetje?

Ik houd mezelf ook wel voor dat dit over gaat. Ze is nu acht weken en ik hoop dat het rond de drie maand wat beter gaat. Dan krijgen we misschien echt wat meer ritme. Dat is in elk geval wat ik vaak hoor uit mijn omgeving.

Esther, zo'n idee had ik al, jouw verhalen lezende. Het is zwaar he? Voel me er vaak onzeker door. Ook moeilijk in de relatie met mjn man, we denken er beiden zo anders over. Maar ik focus me op ale kleine goede stapjes, dat werkt veel beter.
Geplaatst

Fijn om weer wat te lezen belladonna en esther.

Zag op fb al een mooie foto van J. Esther en dat het de afgelopen nachten beter ging,super!!!

En belladonna,jou scriptie had je ook afgerond fijn gevoel moet dat geven,hopelijk als we een datum hebben dat je wat meer energie heb en ook gezellig meegaat!!

Zipa,hoe gaat het inmiddels met jou?? Werken de medicijnen al??

Ben ook benieuwd hoe het met de andere dames gaat, en van pippe en lieff ook niet veel meer gelezen.

Hebben bijna alle ukkies al hun eerste prikjes alweer gehad, esther en sorpresa jullie mogen volgende week he, zijn jullie er zelf ook zo zenuwachtig voor, had zelf nog slechter geslapen dan anders en kon bijna niet eten haha

En was zo gepiept eigenlijk.

Nu kunnen we eindelijk zwemmen en gaan we als het goed is ook volgende week doen,ben benieuwd wat D. ervan vind.....

Fijn weekend dames.

Geplaatst

Belladonna wat vervelend dat het slapen zo moeilijk gaat! Kan me voorstellen dat je het na tien weken even niet meer trekt. Onze ukjes gaan al sinds ze twee weken zijn af en toe een nachtje logeren. Toen begon de reflux op te spelen en ik sliep gewoon nachten niet. Wel fijn dat je zantac hebt nu! Het maximale effect bereik je na tien dagen geloof ik, dan is de slokdarm genezen. Sneu he als zo'n kleintje de weg kwijt is? Konden we ze maar dingen uitleggen...

Esther, bij jou gaat het gelukkig wel beter dan de eerste dagen na het ziekenhuis. Ik las toen berichten van je ergens op dit forum dat je bang was alles teniet te doen. Moeilijk he, om je eigen weg te vinden? Vind ik wel, word er heel onzeker van als een van de ukken huilt zonder duidelijke reden. Heb Truusje nu bijvoorbeeld bij me liggen. Ze heeft geen honger (lijkt me, twee uur na de fles) maar is ontroostbaar. Althans, ze is nu wel stil want bij mama liggen is altijd wel een oplossing, alleen geen praktische. Kamertje op 16 graden is een typfoutje toch?

Saba ik ben niet nerveus voor de inentingen zelf. Het is sneu voor ze maar tis meer de schrik dan dat ze echt pijn hebben, en angst voor naalden zullen ze nog niet hebben ;-) Hoop wel dat ze niet te ziek worden ofzo, dat zou ik wel eng vinden denk ik. Truusje is nog steeds verkouden en dat vind ik al zo zielig!

Hmm Klaasje is wakker. Ik ga maar weer multitasken hier! Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Ben eigenlijk wel benieuwd op hoeveel voeding jullie zitten.....

Was toch 150x lichaamsgewicht??

Zoveel krijgt hij niet hoor.

Zit op 5 flessen, 2 van 180x6 en 3 van 165x5,5 soms een klein extra flesje na zijn middagdutje

Geplaatst

Rot tel. plakt en verzint allerlei woorden vanzelf grrrr

Was nog niet klaar, vanmiddag naar ka geweest voor zijn reflux.

Krijg (nog) geen zuurremmers maar even proberen met extra schepjes n.utriton.

Mag altijd bellen en langskomen als ik het niet vertrouw en als hij er echt last van krijgt.

En over 4weken ga ik zo in zo nog een keer heen.

Damessss wat zijn jullie stil.....

Geplaatst

Ik zit op zes flessen. 90 water met drie schepjes per fles. Maar ze weegt ook wel veel minder. Minder flessen red ik ook echt niet al was het alleen al omdat ik blij ben dat se weer een fles mag omdat ze voor de verandering weer eens wakker is.

Ben benieuwd of dit advies helpt bij jullie van de ka! Las al wel dat hij een eeuwigheid er over doet nu?

Geplaatst

Oké ook netjes toch.... heb ook een tijd nog 6 flessen gehad.

En heel soms als hij eerder dan 7u komt kom ik ook op 6 flessen,maar dan gooi ik wat minder in de flessen.

Ja gisteravond 10 voor half 11 begonnen aan zijn fles en een uur later was hij pas op.

Dan nog min. 20min. omhoog zitten.

Dus lag er 12u pas in.

Heb wel in zij fles extra gaatjes geprikt.

Iemand trouwens ervaring met 3 standen fles??

Heb hem vannacht even gehoord rond 4en/5en/6en en uiteindelijk nu pas de fles (7:20)

Toch netjes.

Denk trouwens dat hij vannacht schone billen wilde want broek zat aardig vol Haha

Hij heeft niet lang gehuild het is meer even mekkeren vandaar ik er niet uit ga.

Vorige week wel. Hij werd rond 4u hysterisch wakker even gekeken naar temp. was goed,dus even getroost en weer in bed gelegd gelukkig ging hij weer slapen.

Wilde hem liever geen fles geven anders went hij daaraan.

En inderdaad gister bij de ka heb ik hem weer gewogen en hij was 6965 en vergeleken bij jullie beebjes is het een reus haha zit al op maatje 68

Geplaatst

Breek even in...

Hi Saba! Die van mij was ook zo'n grote hoor! 56 en 62 was hij zo uit! Nu is hij met zijn 2,5 een lange dunne sliert... Hij is net zo groot als het zoontje van een kennis dat net 4 is geworden. Maar alles binnen de grenzen, dus dan is het prima toch? Ik vind het wel leuk als hij een grote vent wordt! :-) zie al voor me dat dan zo'n boom van 2 meter binnenkomt en zegt: 'Hi mam!'. Dan kan je toch niet geloven dat jij dat hebt gebaard?

Ik heb zo'n drie standen papspeen geprobeerd, maar kon er niet mee uit de voeten. Als je er wel mee kunt opgaan lijkt het me wel fijn. Waarom neem je niet maatje 4 ofzo? Met een wat groter gat? Of heb je die al en heeft hij daar ook moeite mee? Komt dat door de reflux, dat hij lang over zijn fles doet? Zet 'm op in ieder geval!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden