Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoihoi,

bij de icsipoging waar ik zwanger werd van senna gebruiktje ik een heleboel wel en niet homeopatische middeltjes. en had een lijstje met wat ik wel en niet at.

voor tijdens en na de tp. maar heb het met me stomme kop niet opgeschreven. dus ben benieuwd wat hebben jullie allemaal gebruikt?en niet gebruikt en gedaan bij jullie geslaagde pogingen.

* kinderparacetamol (voor innesteling)

* tarwekiemolie

* vitamine e

* melatonine (voor de tp)

geen melkproducten geen thee of koffie

niet te koude dranken veel bewegen om warm te blijven

Geplaatst

Vanaf een week voor de punctie heb ik granaatappelsap gedronken. 1 groot glas per dag. Daarnaast tarwekiem en een compleet vitaminipreparaa en folium natuurlijk

Geplaatst

Ik heb zo 'normaal' mogelijk geleefd. Enige is, net als Fren, na de tp dagelijks een groot glas granaatappelsap. En natuurlijk foliumzuur. Maar ik dronk gewoon cola...

Geplaatst

Volgens mij had ik alleen zwanger worden vitamines en deed of liet ik verder niks.

Geplaatst

Hier ook alles gewoon gegeten, gedronken en gedaan.

Als extra nog wel tarwekiemolie en alcoholvrije wijn haha (ik was op vakantie :-P)...

Geplaatst

Ik heb de tp dat ik zwanger werd van ons drietal vooral geleefd alsof ik al zwanger was: zwangerschapsvitamines, geen alcohol, weinig cafeïne en vroeg naar bed. Zelf heb ik het idee dat vooral mijn positieve instelling bij deze poging (voelde gewoon goed) en het feit dat het in eigen cyclus was heeft gescheeld.

Eerdere pogingen heb ik trouwens wel acupunctuur gedaan, deze poging niet. Wel heb ik in de maanden voorafgaand aan deze poging (meer om de miskramen en alle emoties van de jaren ervoor een plekje te geven) elke week gesprekken gehad met een soort mental coach. Succes!!

Geplaatst

hai norwegian sky

bedoel je geen kinderaspirine want kinder paracetamol tbv innesteling dat heb ik nog nooit gehoord. Aspririne is een bloedverdunner vandaar de evt betere doorbloeding in de baarmoeder.. paracetamol doet heel veel maar dat net niet. maar ik kan het mis hebben hoor!

eh lijstje....

dhea 50 mg

melatonine 3mg

vitamine d3

omega 3

thyrax

multivit met foliumzuur

tarwekiemolie

max 2 koffie per dag

acupunctuur met chinese kruiden

intralipid voor de tp

man

multivit met foliumzuur ( heel belangrijk, ook voor de man!)

selenium zink

carnitine

q10

omega 3

vitamine d3

haha laat het je maar weg achter lijstje! LIJST!

Geplaatst

Geen koude produkten eten, geen ijs etc. Warm of op kamertemperatuur.

Daarnaast buik en rug warm gehouden (niet heet)!

Verse kippensoep

Ogestan (voedingssupplement voor vrouwen die zwanger willen worden, in belgie te koop, zit jodium, foliumzuur en visolie in)

• 5 weken later...
Geplaatst

jansuh ik heb goede resultaten met acupunctuur.

bij de 3de tp er mee begonnen maar iets te laat.

en kreeg een mk.

4de tp vanaf het begin en zwanger!

en ook voor de bevalling 1 behandeling gehad

dag erna beviel ik van onze dochter

dus ik geloof er zeker in!

Geplaatst

Hier nog een positief verhaal over acapunctuur.

Eerste tp even zwanger, hcg te laag.

2/3e tp helemaal niks.

Met acapunctuur begonnen, ander half week voor de tp en 2 x na de tp en nu zwanger. Bijna 10 weken. Van de 4e tp en het was een cryo. Wie weet heeft de acapunctuur toch geholpen........??

• 2 weken later...
Geplaatst

Bij de terugplaatsing waar ik zwanger van werd heb ik volgende gedaan:

- Multivitamine met 10mg Vit D en 400ug foliumzuur

- Shiatsu (ik ben te gevoelig voor acupunctuur) een week voor en de dag van de terugplaatsing

- Oefeningen die ik van Shiatsu therapeute heb meegekregen om bepaalde meridianen die baarmoeder warm houden stimuleren

- Warme voeten houden (electrische deken 's nachts en dikke sokken overdag

Helaas is het wel geeindigd in een miskraam, maar bij deze terugplaatsing ga ik weer hetzelfde doen.

Manlief is na de eerste poging begonnen met acupunctuur, chinese kruiden en vitaminen (met hoog vitamine D, foliumzuur, selenium en vitamine C). Nu bij de 2e punctie is gebleken dat zijn zaad enorm verbeterd is. Van 0,1 naar 6% bewegend. Dus daar gaat hij ook zeker mee door.

• 1 maand later...
  • 3 weken later...
Geplaatst

Niks speciaals gedaan echt geleefd zoals normaal ( drink en rook nooit, en hou ook niet van rose vlees of rauw)

ik dronk gewoon koffie en cola en ijsjes en snoep.. omdat ik gestrest was is het wel of niet gelukt ben ik

meer gaan snoepen en snaaien heb ik altijd haha..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden