Ga naar inhoud

Wie start er in mei 2012 met ICSI?


NCM

Aanbevolen Berichten

Heej hallo!

 

Het is nog even wachten op mijn menstruatie maar die verwacht ik na het weekend en dan starten we met ICSO ronde 3. Aanpassingen deze ronde:

- Meteen beginnen met hogere dosering Menopur (2x2 ampullen per dag) voor gelijkmatiger stimulatie van de follikelgroei

- Ik slik nu ongeveer een maand extra Folium en vitamine B6

 

Wij gaan onze derde poging doen in Voorburg, net als de eerste 2 pogingen.

 

Zijn er meiden die ook in deze periode starten?

 

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai NCM,

 

Wij gaan ook beginnen in mei. Na 2 behandelingen te hebben gehad in Enschede gaan wij voor onze derde poging naar dusseldorf. Ik heb vrijdag een uitgangs echo, en mag op de 3e menstruatie

dag beginnen te spuiten met Menophur en puregon. De 1 s ochtends en de ander s avonds. Dit omdat de stimulatie 2 mnd geleden alleen met puregon niet goed verliep.

 

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Sanneke

 

Ik heb mijn eerste poging ook met puregon gedaan en had een ondergemiddelde poging (zoals het ziekenhuis het noemde). Onze embryootjes waren van een niet zo'n goede kwaliteit. Met de tweede poging zijn we overgestapt op Menopur. Dit was een heel verschil! Met Puregon had ik veel buikpijn en kon ik niet meer lopen de laatste 2 dagen. Met de menopur heb ik nergens last van gehad. We hadden ook een stuk betere kwaliteit embryootjes waarvan ik heel kort zwanger ben geweest. Maar jij gaat nu dus met Puregon én Menopur prikken? En dan ook Decapeptyl? Begin je niet op je eerste dag? Ik begin mijn eerste dag met Decapeptyl en dan komt Menopur op de derde dag erbij.

 

Ik hoop dat je een succesvolle poging tegemoet gaat en zou het leuk vinden als je je ervaringen deelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dames,

 

ook wij gaan mei beginnen met onze 1e ICSI poging, nu wachten op de rode duivels.

wij hebben een kort schema gekregen, ongeveer 2 weken prikken en rond week 19 zal ik ongeveer de punctie hebben.

 

Iedereen hier veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Hier nog iemand die in mei weer van start gaat. Laatste poging voor een broertje of zusje voor ons meisje. Zij is destijds ontstaan bij de 1e ICSI-poging.

 

Normaal gesproken zou ik zo rond de 9e ongesteld worden. Maar de laatste tijd is er geen pijl op te trekken. Laatste-poging-zenuwen???? Ik heb hier nog niet eerder last van gehad. Deze keer wordt het voor mij ook het korte schema. Dat is (op de afgebroken poging in januari na) voor mij nieuw. Het is de bedoeling dat 300 eenheden GonalF er voor gaan zorgen dat er nog een mooi embryootje gaat ontstaan.

 

Toitoitoi meiden!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hildever

 

ook hier is er ineens geen peil meer te trekken aan m'n cyclus... normaal altijd regelmatig 26,27 dagen en had dus al ongi moeten worden. hoop dat het vandaag nog komt anders zit ik precies in het weekend i.v.m. echo. achjaa we kunnen alleen maar wachten :(

 

voor mij is het de eerste ICSI en moet als het goed is beginnen met 150 gonal-F. weet nu alleen niet op welke dag ik moet beginnen met prikken, maar dat zal ik wel horen als m'n menstruatie eindelijk komt.

 

en de rest van de dames al begonnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

Ik zit nog steeds te wachten op mijn menstruatie....... Ik ga het korte schema doem met s ochtends 150 Menopur, en s avonds 3 avonden 150 Puregon, daarna 75 Puregon. Ik hoef geen Decapetyl te spuiten. Ik heb dag 8 een 1e meting, en moet dan ook Cetrotide spuiten. Heel veel succes allemaal!!!! Zijn er trouwens nog mensen die in Dusseldorf lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

 

S0entje: klinkt goed! Succes met prikken!

Sanneke: ik ben inderdaad ook aan het wachten op mijn menstruatie. Ik had hem gisteren verwacht maar het is nog niet doorgekomen.

 

Fijne Koninginnedag allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

Nou mijn menstruatie is vandaag begonnen, dus ik begin do met spuiten!!! Ik heb net een afspraak gemaakt voor de 1e meting op 8 mei om 11:10. Pffff ben best zenuwachtig voor deze laatste poging. Hoe gaat het met jullie allemaal??

Groeten......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai sanneke

 

We lopen gelijk! Ik ben vandaag ook ongesteld geworden en heb net mijn eerste deca geprikt... pfff ik vind het weer heftig... ik heb donderdag om 8.40 uur de eerste afspraak. Jij moet nog wat langer wachten op je eerste afspraak zie ik. Bij mij is het altijd dag 3 en daarna dag 8 wanneer de afspraken zijn. Het is voor ons ook de laatste vergoede poging dus we zitten in het zelfde schuitje. Ik hoop dat we over 4 weken ook gelijk positief mogen testen :)

 

Fijne avond allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw NCM en Sanneke, ook al begonnen!

 

Soentje en dotje, hoe gaat het bij jullie?

 

Wat grappig dat het overal weer anders gaat he? Wij gaan in Zwolle naar het ziekenhuis, en bij de Flare up begin je op dag 1 met de decapeptyl, en op dag 2 heb je een echo. Als die oké is mag ik dan ook GonalF spuiten. En dan willen ze me op dag 8 geloof ik weer zien. En dan is het om de paar dagen.... zoals ik heb begrepen. Maar goed. Eerst nog even ongesteld gaan worden. De vorige keer is het op dag 2 afgebroken: mijn baarmoederslijmvlies was te dik. En het leek erop (gezien de bloedwaardes van dat moment) dat ik ovuleerde en menstrueerde op hetzelfde moment. Geen goede uitgangssituatie. Er was even angst voor de overgang, maar dat bleek, na later bloedonderzoek, gelukkig niet het geval.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Hildever,

 

Ja raar hé dat het bij iedereen anders gaat. Aan de andere kant ook wel weer logisch want iedereen is natuurlijk ook anders. Waneer ben jij begonnen en doe je het lange of korte schema? Heel veel succes in ieder geval!!!!!

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Dames!

 

@sanneke fijn dat je menstruatie is doorgekomen! vandaag 1e spuit zetten? :)

volges mij kan verkouden geen kwaad hoor tijdens de behandeling, het gaat er vooral om dat je geen koorts krijgt zeiden ze bij ons in het ziekenhuis :)

 

@NCM ook bij jou je menstruatie ! hoe gaat het met spuiten? en hoe is je afspraak geweest in het zh???

 

@hier op dag 5 van het prikken :) heb eerst gonal-f geprikt maar moet vandaag voor het eerst ook de cetrotide erbij gaan spuiten! :) en dan zaterdag 1e FM

voor de rest nog nergens last van geen bijwerkingen niks, maar denk ook dat dat pas na een dag of 4,5 zal komen dus *even afkloppen* hihi

 

Succes All!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej hallo

 

Hier zitten we dr weer midden in! Sinds dinsdag een de decapeptyl en sinds gisterenavond aan de menopur daarbij. De echo zag er top uit 12 follikels links en 20 rechts. BMS was top. Nog even wat gezeur over de embryoscope gehad maar ook weer geregeld. Voel me goed, beetje "vol"maar kan ook inbeelding zijn omdat ik zo gefocust ben.

 

Dinsdag de tweede afspraak

 

Fijn weekend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben niet gestart omdat ik 2 dagen lichte koorts heb gehad. Balen maar ja beter nu als dat ik het had gekregen terwijl ik al aan het spuiten was toch? Nu maar weer wachten op de volgende menstruatie!!! Ik blijf jullie volgen en blijf natuurlijk duimen!!!!! Succes allemaal!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, net bij het naar het toilet gaan was het wc papiertje helderrood na het afvegen en het krampt weer aardig in mijn buik. De eerste decapeptyl zit er dus weer in. Nu morgen vroeg bellen met het ziekenhuis om te horen hoe laat ik kan komen voor de uitgangsecho. Wel weer een korte cyclus: 3 weken! Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet en of de GonalF er morgen al bij mag. Na mijn laatste ervaring kijk ik nergens meer van op !

 

Hoe is het verder met jullie dames? Groeit er al wat moois?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug en wel een beetje teleurgesteld eigenlijk... Links en rechts zijn er 3 tot 4 (dus 6-8 in totaal) die goed groeien en dat zijn er wat minder dan gehoopt. Maar …. Als ik mijn aantekeningen van de vorige ronde erbij pak, zie ik dat ik toen op dit moment maar 1 links en 2 rechts had dus er zijn er nu wel redelijk wat meer. Ik heb gevraagd of het aan de medicatie kan liggen, dat dit niet het beste is voor mij. De arts denkt dat het er eerder aan kan liggen dat mijn lichaam snel de verhoogde hormoonspiegel ziet en deze probeert omlaag te brengen en dat het daarom minder sterk aanslaat. We gaan op dezelfde voet verder en kijken vrijdag wat het dan doet. Ik heb er wel meer last van nu (misselijk, beetje hoofdpijn, moe, boos…) dus misschien is dat de goed teken. De vorige keer eindigden we met 17 eicellen en 9 embryo’s. Van mij mag dat best iets minder als de embryootjes maar stabieler zijn maar dat weten we nu gewoon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

NCM: Het valt altijd tegen als je er veel van verwacht!! Maar je kunt inderdaad beter minder eicellen hebben die van kwaliteit goed zijn dan veel die kwalitatief veel minder zijn. Positief proberen te blijven, ondanks dat je je niet zo lekker voelt. Ik bijf voor je duimen!!!!!

 

Hildever: Het is inderdaad moeilijk om je weer op te laden, maar ik ben blij dat ik niet alvast begonnen was..... Dit had ik bij de laatste poging en dat vond ik veel erger. Al die hormonen voor niets in je lijf!! Ik wacht nu netjes op mijn volgende menstruatie.... Het zal wel gewoon zo moeten zijn denk ik!!! ( ha,ha ik ben nogal bijglovig!!) Ondertussen zal ik ook voor jou duimen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Sanneke,

 

Klopt helemaal. Ik ben gewoon zo bang dat de kwaliteit van de emmies weer niet goed zal zijn. Ik kan er nu natuurlijk niets aan doen maar die angst is er gewoon... We gaan proberen positief te blijven en hopen op een goede uitkomst. Ben alleen zo bang dat het nooit gaat gebeuren en dat de oorzaak onbekend blijft waarom onze emmies zo zwak zijn. Ik ben nogal erg rationeel en daar heb je helemaal niets aan in dit proces :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

 

NCM, bij mij valt de opbrengst ook altijd tegen. Maar mooie embryo's zijn het belangrijkste. En ik ben de eerste keer zwanger geraakt van het enige embryootje wat zich goed had ontwikkeld. En dat ik iets wat voor mij rust geeft over het aantal.

 

Vanmorgen ben ik goedgekeurd. Rechts zag er goed uit, links een restfollikel van 2,03 cm. Dat was oké. Als ie 2,5 cm zou zijn of groter werd de boel weer afgebroken. Baarmoederslijmvlies was nog wat dik, maar is natuurlijk nog afbrekende (cyclusdag 2).

Dus... Thuis de groentela nog een keer open getrokken en nu 300 eenheden GonalF in mijn bij elkaar getrokken vetkwabje gespoten. Vergeleken met de laatste keer zijn het andere pennen... Deze gaat per 12,5 eenheden. Ik moest echt ver doordraaien tot ik bij de 300 was! Maar goed... t zit er weer in. Het spuiten ben ik nog niet verleerd.

Volgende week dinsdag mag ik laten zien hoe de GonalF zijn werk heeft gedaan.

 

Sanneke, dat denk ik ook altijd. Maar toch......

 

Groetjesssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden