Ga naar inhoud

Wie start er in mei 2012 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, wat was ik vanmorgen duizelig bij het opstaan, wat heb ik liggen zweten vannacht en wat heb ik het grootste deel van de dag een hoofdpijn gehad. Nu al zulke bijwerkingen van de medicatie? Kan het me van de vorige keren eigenlijk niet zo herinneren. En nog wat vervelends: ik heb pijn bij mijn rechter lies. Dat trekt door naar mijn rechter bil. Ik heb me volgens mij niet verstapt. Het lijkt ook door de schaamstreek te trekken. Vanavond zat ik een keer op mijn hurken voor de wasmachine, en het deed gewoon zeer om in de benen te komen. Hoort dit ook bij die hormonen?

Had gisteren wel weer gelijk even zo'n vieze chemische smaak in de mond na het spuiten van de GonalF. Gelukkig trekt dat altijd wel snel weer weg.

Groetjesssss

Geplaatst

Goedemorgen! Vanochtend weer een echo gehad en er zijn nu ongeveer 10 follikels die dusdang groeien dat we verwachten dat daar goede eicelletjes uit komen. De groei is een stuk gelijkmatiger dan de vorige keer dus dat is positief. Zondag hebben we weer een echo en de verwachting is dat de punctie maandag of dinsdag zal zijn.

Geplaatst

En, NCM, ben je gisteren of vandaag leeggeplukt;)? Hoe weas de opbrengst? Sorry, had je berichtje gemist. Het is hier ook wel erg rustig he?

Nou, ik ben vandaag voor de eerste follikelmeting geweest. Het gaat vlot deze keer. Morgen al terug komen en ze verwachten vrijdag of zaterdag de punctie! Op zich vind ik het prima: heb al een aardig bol buikje. Er zatern er geloof ik een stuk of 8 wat leuk mee deed. En dan is het altijd nog maar afwachten wat de uiteindelijke opbrengst is. Maar al zo een beetje zitten tellen: met een weekje of 3 weten we meer! Dat klinkt goed!

Groetjesssss

Geplaatst

Nou, ik heb dus vrijdag de punctie. Ik mag me om 10 uur melden. Manlief gaat morgen de rietjes ophalen uit Nijmegen.

Zo straks de pregnylspuit alvast in elkaar geknutseld voor vanavond. En dan de allerlaatste spuit vanavond!!!

Groetjesssssss

Geplaatst

Heel veel succes Hildever!

Ik had em gisteren en dat is niet lekker gegaan. Ik heb helaas enorme pijn gehad omdat mijn linkereierstok niet zo gemakkelijk lag. Resultaat: 15 eicellen, 8 geinjecteerd en nu 4 bevruchtingen. Dat is een stuk minder als de eerste 2 pogingen. Nu maar hopen dat deze 4 goed doordelen... Vrijdag de terugplaatsing

Geplaatst

Wow, NCM, wat vervelend dat het zo pijnlijk is geweest! Maar tussen die 4 kan natuurlijk altijd een mooie zitten! Krijg je er 1 of 2 teruggeplaatst? Of eh, even anders formuleren: heb je er 1 of 2 teruggeplaatst gekregen?

Hier was het ook niet helemaal pijnloos. Punctie ondergaan zal niet mijn hobby worden. Gelukkig had ik hele lieve mensen bij de punctie. Ze hebben uiteindelijk 7 follikels aangeprikt en er zijn 6 eitjes gevonden. Morgen tussen 9 en 13 uur krijg ik te horen hoeveel bevruchtingen etc. Wrs. dinsdag een terugplaatsing.

Groetjessssss

Geplaatst

Vanochtend een telefoontje gehad. Er zijn 4 bevruchting ontstaan. Ik vind het nog wel berespannend! Vorige keer belden ze een dag later. Toen konden ze al zeggen dat er bevruchtingen niet goed waren. Dus ik ben nog wel wat bang voor afvallers. Dinsdag om 2 uur mogen we ons melden.

Geplaatst

Veel succes Hildever!

Wij hadden er ook vier. 2 zijn er terug gezet: een 8cellige en een 6cellige. De 2 anderen bleven wat achter dus ik verwacht daar niet veel van...

Geplaatst

Hey meiden,

Thanx voor het succes wensen. Het was ook nog wel spannend hoe de terugplaatsing zou verlopen. Vorige keer was dat echt NIET leuk! De katheter moest toen een knik maken om in de baarmoeder te komen. And guess what.... deze keer weer! Vorige keer was het een pijnlijke en stressvolle gebeurtenis... Moest op een gegeven moment ook maar even mijn blaas leeg gaan maken in de hoop dat de knik dan zou vertrekken (lees: de kleren weer aan trekken, een eindje over de gang sukkelen, en weer terug, weer uitkleden....), En helaas hielp dat toen niet.

Deze arts was al voorbereid dat dat zo kon zijn. Hij had alvast een knikje gemaakt in de katheter, vertelde mijn man, en schoof hem pijnloos in 1 keer op de goede plek, en slaakte een zucht van verlichting ;). En ik ook!!!

Er zijn daarna 2 mooie embryo's naar binnen geschoven: meer dan 12-cellig, waarvan 1 met lichte fragmentatie. Maar volgens de arts zijn wij ook niet allemaal even knap ;). Het is weer gebeurd en nu wachten tot 5 juni. Als ik voor die tijd niet begin te vloeien, denk ik (gezien de vorige keren) dat ik geen test meer hoef te halen....

NCM: gaaf! Wanneer weet je meer over de andere 2? En wanneer mag je testen?

Geplaatst

Meer dan 12 cellig! Wow Hildever! Maar bij jou was het een dagje later terugplaatsen dan bij mij. Bij ons is het probleem dat de eicellen prima bevrucht worden en dan gaan delen maar de eerste en tweede keer stopten ze met delen. Ook nu verwacht ik niet dat de 2 overige door gegaan zijn met delen. Nu maar hopen dat er in ieder geval eentje in mn buik nog enthousiast aan het delen is....

Veel succes de komende 2 weken! ik duim voor je

Geplaatst

NCM, dat vind ik ook!!! 1 moet er zeker blijven plakken, zodat die eventuele cryo's niet nodig zijn!!!

En eh, houd je angstvallig je testdatum verborgen? Ik hoop voor jou ook dat het lukt!!!!

Geplaatst

haha! nee niet angstvallig maar ben dr nog niet zo mee bezig. Ik probeer het echt per dag te ervaren. Momenteel zo nu en dan licht soort ongi gevoel, vooral als ik net geplast heb :S

en nog een flink opgeblazen buik van de hormonen. Ik ben niet zo fors (normaliter max 52 kg bij 1.64) en nu weeg ik zeker 55 kilo en heb echt een bolle buik. Het liefste heb ik natuurlijk dat die buik nog VEEL boller wordt maar dat is nog even afwachten

Mijn testdatum is 2 juni (ik ben al aan het meelezen in het wachtbankje van juni!)

Groeten!

Geplaatst

Hey NCM...

Dat pijn in de buik bij het plassen ken ik ook wel. Maar ook al van voor dat de embryo's in mijn baarmoeder zijn geplaatst. Gisteren stak het me ook stevig in de buik als ik vanuit zit snel ging staan. De telefoon binnen ging terwijl ik in de hangmat lag. Toen ik er uit ging om hem te pakken schoot het me ook even flink door de buik.

Mijn buik en borsten zijn echt ook stevig aan de maat. Ook al vanaf ver voor de punctie. Ben blij met het jurkjes-weer... Tricot jurkjes aan i.p.v. vervelend zitten de spijkerbroeken.

Mijn gewicht is gelukkig aan het afnemen. ik was de ochtend na de punctie 78.1 bij mijn 1.80. Vanmorgen was het weer 75.4. Dat komt weer op de goede plek.

Whahaha, en ik hoop ook dat jouw en mijn buik nog veel boller worden!!! Daar gaan we voor!!! Maar moet eerlijk bekennen dat ik het mensen ook niet kwalijk zou nemen als ze de vraag nu aan me zouden stellen of ik zwanger ben.... Ik kan me dat van de vorige keren niet zo herinneren. Als ik het vergelijk met de zwangerschap van onze dochter zou ik bijna zeggen dat ik al 4 maand zwanger ben!

Groetjesss

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier. Heb express gewacht met lezen totdat de punctie achter de rug was. Ik was bang anders niet meer van de zenuwen te kunnen functioneren :-).

Gisteren de punctie gehad, donderdag de terugplaatsing..... Ik vind het zoooow spannend! Vandaag 2,5 uurtjes werken ipv de volle 9 uur... Is wel fijn, want heb nog een gevoelige buik!

Ik vind het leuk alles zo te lezen, hoop dat ik veel heb en de volgende keer steun kan zoeken bij jullie!!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Hey Inflame!

Welkom hier! Op dit forum is het niet zo heel erg druk.

Fijn dat de punctie is meegevallen! Hebben ze een boel moois gevonden? Nog wat gehoord over de bevruchting?

Heb zelf ook een tijd last gehad van een gevoelige buik. Denk wel bijna tot een week na de punctie.

Nou, veel succes straks bij de wachtweken... Want die punctie is pijnlijk, maar die wachtweken zijn misschien wel het ergste ;)!

Groetjessssssss

Geplaatst
Hey Inflame!Welkom hier! Op dit forum is het niet zo heel erg druk. Fijn dat de punctie is meegevallen! Hebben ze een boel moois gevonden? Nog wat gehoord over de bevruchting?Heb zelf ook een tijd last gehad van een gevoelige buik. Denk wel bijna tot een week na de punctie. Nou, veel succes straks bij de wachtweken... Want die punctie is pijnlijk, maar die wachtweken zijn misschien wel het ergste ;)!Groetjessssssss
Hoi Hilever,Ik dacht al, wanneer reageert er nu iemand :-). Ik heb morgen de terugplaatsing. Ze hebben nog niets gezegd over de bevruchting, dat hoor ik morgen. Heb jij ier verstand van??En hoever ben jij met icsi??Groetjessss
Geplaatst

Hey infame! Nee, ik heb er niet echt verstand van. We hebben zelf elke keer net mooie embryo's om terug te plaatsen, maar er zijn nooit embro's bij geweest die goed genoeg waren om in te vriezen.

Ik zit in de wachtweken. Vrijdag is het 2 weken geleden dat de punctie is geweest. Dinsdag is het 2 weken geleden dat de terugplaatsing is geweest en dat ik mag testen. Ik begin goede hoop te krijgen! Maar eerst de komende 3 dagen maar eens doorkomen zonder vloeien!

Groetjes!

Geplaatst
Hey infame! Nee, ik heb er niet echt verstand van. We hebben zelf elke keer net mooie embryo's om terug te plaatsen, maar er zijn nooit embro's bij geweest die goed genoeg waren om in te vriezen.Ik zit in de wachtweken. Vrijdag is het 2 weken geleden dat de punctie is geweest. Dinsdag is het 2 weken geleden dat de terugplaatsing is geweest en dat ik mag testen. Ik begin goede hoop te krijgen! Maar eerst de komende 3 dagen maar eens doorkomen zonder vloeien!Groetjes!
Wat SPANNEND!!! je hoeveelste icsi is dit?? Ik ga voor je duimen hoor!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden