Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hildever, ik probeer om het gewoon positief te bekijken, maar ben net zo zenuwachtig als iedereen hier denk ik. Ik ben nu voornamelijk heel blij, dat dit gedeelte van de behandeling is gelukt. Dus het is niet onmogelijk, nu komt het aan op de natuur en geluk.

Ik hoop dat het ongemak inderdaad wegtrekt na een paar dagen. Je voelt je dan gewoon een stuk beter denk ik zonder zeurende pijntjes. Ik merk wel dat ik heel moe ben, ik denk ook een gedeelte spanning wat nu naar buiten komt, hb jij dat ook ?

We testen idd vlak na elkaar, spannend hoor. Maar dat is eigenlijk dit hele traject, vooral omdat ik niet wist wat te verwachten en hoe snel het zou gaan. Wij zijn in februari voor het eerst naar het ziekenhuis gegaan en kijk nu eens!!

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Dames,

Ook ik zou me graag aan dit bankje toevoegen. Ik heb afgelopen donderdag de TP gehad van 1 (de enige) emmy. Wij gaan voor een brusje nadat in oktober 2010 ons zoontje Jesse na 4,5 jaar MMM geboren werd. Dit is de eerste Ivf poging voor het brusje. Ik lees al vanaf 2010 mee in dit forum maar ben nooit actief geweest. Nu wil ik graag actief worden door me bij deze bank aan te sluiten.

Ik word in DDorf behandeld in combinatie met Hengelo.

De Tp was 3 dagen na de punctie. Al voor de punctie heb ik last van mijn buik en ben blij hier te lezen dat jullie allemaal wel last van pijntjes hebben nu. Het zal wel normaal zijn hoop ik dat. Ik word er gek van van alles te 'voelen'.

Ik mag op 4 juni testen en hoop dat de wachtijd omvliegt omdat die zo vreselijk is.

Duim voor een ieder die hier in de wachtrij staat dat er uiteindelijk positief getest wordt!

Else

Geplaatst

Mogge meiden, allemaal een beetje geslapen? Wat betreft die pijntjes ed: pas een week na de punctie voelde ik mij weer een beetje 'normaal'. Daarnaast: alles wat je voor die tijd voelt is sowieso of van hormonen of nog van de punctie, want eerder is er gewoon geen innesteling. Wat dat betreft kan ik me lekker gek gaan maken: vannacht hele rare pijnlijke steken door mn borsten gehad. Nooit eerder gehad en heb toch al wat tp-en achter de rug ;-) Het stomme is dat mijn boobs juist weer wat normaler werden, minder opgezet, zwaar en pijnlijk wat ze door de menopur en pregnyl waren geworden. Dus tja....wat ik hier nu weer mee moet?

Marielle mag als eerste testen toch? Hilde ik heb gek genoeg nog weinig testdrang. Maar wat niet is kan nog komen ;-)

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik kom me ook melden om deel te nemen aan dit wachtbankje!

Ik heb al op andere banken gezeten maar daar ben ik net als veel andere kai hard vanaf gesmeten!!

Ik ben eergister begonnen met het spuiten van Lucrin, volgende week ergens begin ik met de gonal f erbij!

Half Juni verwacht ik mijn punctie en hoop ik op zo'n goede oogst als vorige keer (zie handtekening)

Ik hoop natuurlijk heel erg dat dat mijn laatste punctie zal zijn.. ik vind dat wij in onze omgeving nu echt aan de beurt zijn, al die voordringers maken het er niet makkelijker op!

Iedereen heel veel succes, laten we er maar eens een verdomd groen bankje van maken!!

Liefs, onedream

Geplaatst

Vandaag niet zo leuke dag, vanmorgen opgestaan, toen naar de wc en met afvegen heel licht roze gezien, loop nu al hele dag met inlegkruisje in en af en toe zit er wat bruin bloed op, heel weinig maar, maar toch iets, dus het zit me niet lekker vandaag.....

Kan nu niks anders doen als afwachten, zit vandaag op wachtdag 9, en weet nu niet meer wat ik moet denken....

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat....

Geplaatst

Marielle waar zit je vanaf de punctie? (die wachtdagen raak ik altijd van in de war) op zich hoeft dit niet slecht te zijn, maar de spanning stijgt zo wel ja. Sterkte!

Geplaatst

Hmm, ja dat zou nog net wat vroeg zijn voor een menstruatie.... dus wie weet dan toch een innestelingsbloeding? Ik hoop het echt voor je.

Geplaatst

Hey Marielle,

Dan zou het inderdaad wel snel al mis zijn... als dat het geval is.... Wat lastig he? Tja, inderdaad, het enige wat je kan doen is wachten... Dat maakt deze weken ook zo ellendig!

Hey Onedream... Zo, al heel wat terugplaatsingen achter de rug van 1 poging! Wat lijkt me dat frustrerend.... Hebben jullie ook nog een gesprek na die tijd gehad over de eerste poging? En gaat het weer op precies dezelfde manier nou, of een aangepaste versie?

Else, ook welkom! Lekker dat je niet elke keer op en neer hoeft naar Dusseldorf en ook in Hengelo terecht kan. En inderdaad... zo lekker om hier te lezen dat andere meiden van dezelfde dingen last hebben!

Henne, wat bijzonder dat je nog geen testdrang hebt! En ja.... wat moet ons lichaam ons zeggen? Destijds met mijn dochter had ik eigenlijk nergens last van. Behalve dan dat ik moeilijker naar het toilet kon. Maar dat is ook een heel normale kwaal door de hormonen. Het is toch altijd afwachten tot de definitieve duidelijkheid: menstruatie of positieve test.

Hoe gaat het hier...

Gisteren zat er een brief in de bus dat de overige 2 embryo's niet goed genoeg waren om in te vriezen. Dus wederom geen cryo's. Deze 2 kanjers die naar binnen zijn geschoven moeten het gewoon gaan worden!

En verder... Ach, het steekt zo af en toe eens door mijn buik. Mijn borsten worden wat minder gevoelig en wat minder groot... Maar ja, het is pas dag 8 na de punctie en dag 4 na de terugplaatsing... Dus er kan ook nog niet veel aan de hand zijn... toch? Vandaag wel afleiding gehad gelukkig. Vond de afgelopen dagen zo lang duren: leek wel of 1 dag 36 uur in zich had i.p.v. 24. Maar vandaag naar Opwekking geweest, morgen gaan we weer en overmorgen naar mijn schoonouders... En dan zijn we al weer een week na de terugplaatsing... Dan nog een week te gaan... zucht...........

Groetjessssss

Geplaatst

Dat vind ik zelf de meest verwarrende periode, als de pregnyl eruit is maar je zelf nog niet veel hcg aan kunt maken. Je raakt dat 'kwaaltjes' kwijt en dat voelt zo tegenstrijdig.

Geplaatst

Dag alkemaal,

Pfff, word gek van het wachten en dingen voelen en ik moet nog 9 dagen...

@Marielle, hoop ook dat het oud bloed is en dat het toch goed komt

@Hildever, op zich inderdaad super dat ik niet de hele tijd op en neer hoef naar ddorf maar bij een volgende poging sla ik het stukje Hengelo over denk ik. In tegenstelling tot de vorige x vind ik de samenwerking verre van optimaal. In Hengelo zit nu de fertiliteitskliniek en daar loopt de logistiek nog niet zo goed helaas.

Hoop met je mee dat je emmies succes hebben!

Ik heb ook geen cryo's. Nooit gehad.

Ik ben erg slecht te stimuleren en had deze x 4 eicellen (bij 450 menopur). Twee waren al gesprongen voor de punctie en van de overgeblevene 2 is er 1 bevrucht geraakt.

Ik heb trouwens ipv Pregnyl Ovitrelle gespoten. Weet niet of dat dezelfde bijwerkingen heeft. Heb eigenlijk geen last van mijn boobs.

Blèh, moet zo aant werk, geen kans om niet aan mijn buik te denken en te voelen'.

Grtzzz

Geplaatst

@ hilde, ja het is nogal frustrerend!! Maar alles zou goed zijn, dus het is puur het geluk nog.. wel 2 x een innesteling gehad maar helaas!

@ marielle, hou je taai..

Geplaatst

Hoi dames

Gister avond is mijn menstruatie hevig doorgezet.

Ik vind het heel erg dat het niet gelukt is maar aan de andere kant ook een opluchting dat ik nu weet waar ik aan toe ben ik heb die 2 weken als slopend ervaren.We gaan er de volgende keer gewoon weer voor, we hebben nog 1 emmy in de vriezer misschien dat we daar volgende maand iets mee kunnen doen en anders gaan we gewoon voor een 2e ivf, we geven niet op.Ik wens iedereen verder veel succes en ik zal zeker mee blijven lezen en schrijven, ik ga me deze week richten op me dochter die heeft een week vakantie en ga fijn leuke dingen met haar doen.Kusjes en knuffel van mij....

Geplaatst

Hoi Marielle,

Wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is! Hoop dat je snel verder mag en dat je voor nu van je dochter kan gaan genieten.

Een knuffel terug!

Geplaatst

Poeh, er is hier weer al heel wat geschreven! Ik ben zelf niet zo'n hele trouwe lezer/schrijver... Wat dat betreft vind ik die lijstjes toch wel handig, om zo een beetje een overzicht te hebben wie in welke fase zit en een speciale dag tegemoet gaat (punctie/tp/test). Dat rood en groen kleuren vind ik dan weer niks hoor! Misschien een idee om toch een lijstje te maken, maar we kleuren ze gewoon niet?!!

Heb net wat bijgelezen, sommige zitten al op de helft van de ww (ongeveer)! Spannend!!! Ik duim superhard mee voor jullie!!

Marielle, wat rot!!! Ik heb bij mijn IVF ook al vrij vroeg mijn menstruatie gekregen, dat is superbalen!!!! Maar ik hoop dat je de kracht vindt om weer verder te gaan! Het gaat wel een slukken hoor!! Het is enkel kwestie van tijd (en dus ook geduld, bah!). Veel sterkte meid!

Onedream, ik ken je idd nog van (een) vorig(e) wachtbankje(s), waar ik ook vanaf gesukkeld ben :/ Is altijd zo dubbel om elkaar weer opnieuw tegen te komen op een wachtbankje hè. Enerzijds wel leuk, die herkenning en het gevoel van hetzelfde schuitje. Maar aan de andere kant ook zo hard, het liefste van al 'zien' we elkaar toch niet meer terug hè! tenzij op een 'uitgerekend bankje'! Je eerste IVF had wel een goede oogst en goede bevruchtingsesultaten he! Wat erg dat er geen eentje gelukt is!!! Ik hoop dat je tweede IVF wèl succesvol mag zijn!!! Na zoveel tp's heb je dat absoluut verdiend!

Else, jij moet 450 menopur gebruiken?! Dat zijn dan 6 ampullen? Dat is inderdaad heel veel! Heb je dan geen last van bijwerkingen? Ze zeggen wel dat menopur een minder grote opbrengst geeft, maar wèl van goede kwaliteit eicellen en embryootjes. Hopelijk geld dat voor jou ook en komt er snel een brusje!

Ik heb las in je handtekening dat je prolactine te hoog is. Wat wil dat juist zeggen en wat doet dat dan (of juist niet)?

Zelf ben ik intussen al 12 dagen (vandaag al meegerekend) menopur aan het spuiten (1 ampulleke, t is voor een cryo, om mijn bms mooi te laten groeien). Deze cyclus is mijn lichaam opeens gaan vertragen (lees: 2 dagen zelfs gestagneerd...). Morgen heb ik weer bn en echo. Ik hoop dat dan mijn bms dik genoeg is en dat mijn bloedwaardes ook een 'go' geven voor eisprong! Wel raar dat ik ineens zo'n lange cyclus heb, heb er normaal altijd eentje van mooi 28 dgn, soms 30 dgn.

Ben benieuwd wat het morgen geeft, hopelijk volgend weekend tp (als ons eskimootjes goed ontdooien, dat gaat weer heeeeeel spannend zijn!!!)>

Een fijn en zonnige verlengd weekend allemaal :))

Geplaatst

Hoi Bettyboopke.

Het zijn inderdaag 6 ampullen menopur per dag bij mij. Verdeeld over 2 maal per dag. Dit x de volle dosis tot aan de ovitrelle. Ik merk er op zich weinig van, ik kreeg wel de laatste dagen een erg kort lontje en een dag voor de punctie erge 'druk' in mijn buik en veel pijn. Op de dag van de punctie begon ik te bloeden en bij de punctie bleken er dus 2 vd 4 folikels 'foetsie' te zijn, aldus de woorden van dr. Scholtes, mijn arts in Ddorf.

Na de TP van de enige emmy begon in boos te worden.

Mijn lijf volgepomt met hormonen, wow: 4 folikels, potverdrie: 2 'foetsie'.

Ik had trouwens behoorlijk dik bms dit x, ik denk zelf door de grote hoeveelheid menopur en ben er nu bang voor dat dit ongunstig wordt voor het innestelen :-(

Vandaag is de eerste dag dat het wel weer 'gaat' met mijn buik/onderlichaam. Wel behoorlijk last van mijn darmen door die smerige kogels (denk ik).

Vandaag wd 6 na punctie...

Grtzz

Geplaatst

Vergat nog te zeggen wat prolactine is, dit homoon noemt wel ook wel stresshormoon. Je maakt het normaal gesproken aan als je bevallen bent om je borstvoeding op gang te brengen. Tevens beschermt het je lichaam op dat moment tegen opnieuw zwanger raken.

Bij mij is het standaard veel te hoog. Een gezwelletje aan je hypofyse kan de oorzaak zijn maar dat heb ik niet terwijl het af en toe middels MRI-scan bekeken wordt.

Ik krijg er medicatie voor om de waardes omlaag te krijgen.

Geplaatst

@jansuhhh: ja met mijn 1e ivf behandeling heb ik eerst 17 dagen de pil geslikt maar dat is niet bij iedereen zo, mijn poging is afgelopen zaterdag helaas mis gegaan, ik kreeg op wachtdag 9 na terugplaatsing mijn menstruatie, maar we gaan gewoon verder, heb nog 1 cryo in de vriezer, mocht dat niet lukken gaan we gewoon voor een 2e ivf.

Ik wens je veel succes en hoop dat je snel mag beginnen.

@bettyboobke en else: bedankt voor jullie lieve woorden

Geplaatst

Hi meiden even heel kort want voel me niet erg lekker.

Marielle wat rot dat deze poging ook weer mislukt is. Veel sterkte voor nu en veel succes voor een volgende poging.

Van mijn kant iets positiever nieuws: vanochtend licht positief getest (12 dagen na punctie). Ik voel me alleen helemaal niet fit en ben bang dat mijn immuunsysteem de zwangerschap toch weer aan het afstoten is. Gelukkig al overleg gehad met immunoloog in Dld en ga de prednisolon verhogen. En dan hopen dat de test de komende dagen duidelijker wordt, het vruchtje op de juiste plek zit, het hartje klopt, het hartje blijft kloppen.... We hebben al iets teveel meegemaakt om nu zomaar blij te zijn, maar de eerste stap is er.

Alle wachtenden succes!

Geplaatst

Hey meiden!

Mariëlle, wat enorm balen zeg!!! Je weet dat de kans er is, maar je hoopt altijd dat dat niet bij jou is! Sterkte!

BettyBoopke, ik vond dat ook altijd zo lastig als het anders liep als anders! Hopelijk kan de terugplaatsing gauw plaatsvinden (zijn de bloedwaardes oké)

Henne, kan me voorstellen dat je nog heel voorzichtig bent en dat de angst er in zit! Hopelijk helpt het verhogen van de prednison! Maar... het eerste kleine stapje is gezet, er wordt hcg aan gemaakt in je lijf, dus het embryootje heeft op dit moment een fijn plekje gevonden. Ik hoop dat het lekker 9 maanden blijft zitten.

Nou, hier even snel, we staan weer op het punt weg te gaan. Gisteren lekker de hele dag weg geweest, vandaag weg... De eerste week is bijna voorbij... nog 7 dagen te gaan. Wel/niet, wel/niet.... Nog 8 dagen....

Groetjes

Geplaatst

Hier is dag 7 aangebroken.

Henne, super dat het eerste stapje genomen is. Ik hoop ontzettend voor je dat alles goed blijft gaan en je uiteindelijk toch kan gaan genieten zonder angst!

@Jansuhhh. Ik heb ook bij mijn allereerste IVF de pil vooraf gebruikt.

Ik werd om 6 wakker van steken rechts onder in mijn buik. Duurde maar ff. Heb er geen goed gevoel bij maar kan natuurlijk van alles zijn.

Mijn buikklachten zijn verder zo goed als over wat niet wegneemt dat ik gefixeerd blijf bij elk gevoel daar.

Grtzz

Geplaatst

@ Marielle jammer dat je poging mislukt is meid. Ik leef met je mee.Ga inderdaad lekker proberen te genieten van het mooie weer

@ Henne wat goed dat er in ieder geval een vruchtje ingenesteld is, hopelijk werkt de prednison, voorzichtig gefeliciteerd en ik duim voor je meid

@ Onedream succes met je behandeling

@ Hildever ik duim voor je meid Pff wat kunnen de dagen langzaam gaan, he

@ Else, ik had met 300 Gona-F, 6 follikels en 5 aangeprikt en uiteindelijk maar 2 eicellen weggehaal, waarvan later bleek dat het er toch maar 1 was, die is gaan delen en groeit nu lekker door bij mij. De overige 3 eicellen zijn waarschijnlijk achter gebleven?! Had daar nog nooit van gehoord dat dat kon.

Ik hb ook Otrivelle gespoten, maar mijn borsten zijn nu dus 2 cupmaten groter...

Pf wachtdag 7 na de punctie, tijd gaat tergend langzaam. Vandaag aan het werk, dus beetje afleiding

Geplaatst

Hi meiden bedankt voor de voorzichtige felicitaties. Vanochtend nog overleg gehad met Duitsland en gelijk de prednisolon omhoog. Ben wel iets meer gerustgesteld nu. Maar voel me nog helemaal niet blij of zwanger ofzo, heel gek. Iets teveel meegemaakt denk ik.

Hilde jij bent nu de volgende toch? Pfff, die dagen duren zo lang. De behandeling zelf gaat vaak heel snel, maar daarna begint de ellende... Ik ben trouwens toch bezweken voor het vroegtesten hè ;1)

Else steken zegt niks hoor, kan zelfs een goed teken zijn. Als ik een steek voel dan leg ik m'n hand op m'n buik en zeg 'goed zo, lekker blijven zitten'. Slaat nergens op, maar je moet toch wat.

Wie vroeg er ook alweer van ovitrelle? Dat is hetzelfde als pregnyl alleen dan synthetisch. Pregnyl is op het moment slecht verkrijgbaar. Alle reden voor mij dus om me aan te melden voor mvm als dit goed blijft gaan.

Voor de meiden die nog aan het spuiten zijn ed, gaat het een beetje met de bijwerkingen, opgezette buiken etc?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden