Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames ik weet niet of ik straaks hier moet zijn of in de juli wachtbankje ?

Maar op dit moment zit ik o mijn menstruatie te wachten ( volgens mijn 10 juni ) en dan wacht ik voor een TP van Cryo in mijn eigen cyclus met een inectie Pregnyl en echo meting die staart op 11 of 12 dag dus als ales goed is heb ik rond 24 of 25 juni TP .

Geplaatst

Vandaag telefoon gehad van van ferti centrum: alle uitslagen goed: geen infectie of onsteking. Pjieuw gewoon punctiepijn :-)) opluchting. Nu weer verder met wachten....dat duurt nog zolang jeetje..... @zuuz Thx weet nog niet hoe haha. @Henne ik kiek wa wak doo :-))

Geplaatst

@zuuz, jeetje meis wat een verhaal.. Respect!!! Ben even benieuwd: hoe was de film? Welke heb je gezien??? Goed dat je niet de tijd weg gaat zitten tikken tot mirgen! Ik za zeker aan je denken morgen!!!

En jep, ik heb 12 juni bloedtest. Ik voel me super :-D, al baart dat me dan ook weer zorgen,mhaha. T hele weekend mensturatiekrampen, zaterdagavond t hefstigste. Zondag redelijk pijnlijk, maandagochtend heel lichtjes. Vandaag af en toe wat steekjes. Heb net mijn hele huis geboend en dan merk ik dat ik wel iets teveel gedaan hebt, krijg dan meer steekjes...

Verder voel ik me toppie eigenlijk, haha al heb ik ruim een cub dikkere tieten en n beeeeetje een opgeblazen doos.... En dan ook af en toe wat opvliegers naar mijn man... Ahhh arme man!

@henne, ik ben zoooo blij voor jullie joh!!! Gefeliciteerd hoor!!! :-D

@hildever, ik ben echt blij voor jullie, 25 juni heb je gewoon een heel goede echo hoor! Ik heb er al het vertrouwen in!!!

@sanneke, succes met het spuiten! Ik hoop dat je straks goede eieren legt :-)

@bettyboopke, succes morgen! Gelukkig heb je een tp!!!! Top! En dan op naar de volgende stap inderdaad :-)

@miems, wat fijn dat alles goed is!!! Toppie.

Geplaatst

Vanmorgen bloedafname gehad, maar pas vanaf 3 uur worden we gebeld door Brussel. Dus zelf alvast een test gedaan: zwanger!!

Het voelt zo onwerkelijk, maar we zijn erg opgelucht en blij. Dat we dit mogen meemaken is echt ongelofelijk. Het begint langzaam tot ons door te dringen...

Inflame, we hadden een ontspannen en fijne avond. Mooie film: intouchable, ontroerend en veel gelachen. Echt de juiste film voor zo'n avond.

Wat klink jij toch heerlijk nuchter onder alles. Ik duim voor je!!

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Brussel heeft gebeld en de zwangerschap bevestigd. 27 juni hebben we een afspraak voor een echo. De telefoonmevrouw van mijn ziekenhuis in Nederland belde me ook nog op, ze had mijn bloedwaardes natuurlijk voorbij zien komen toen ze die naar Brussel mailde en wilde me zo snel mogelijk vertellen dat ik 'hartstikke zwanger' ben. Lief!

Oh, wat onwerkelijk allemaal, maar het is toch echt waar!

Ik weet zo goed hoe het voelt als het niet gelukt is...nog eens veel sterkte voor degenen die dat deze maand meemaakten.

En voor de meiden die nog aan het wachten of spuiten zijn, ik duim!!

Geplaatst
Vanmorgen bloedafname gehad, maar pas vanaf 3 uur worden we gebeld door Brussel. Dus zelf alvast een test gedaan: zwanger!!Het voelt zo onwerkelijk, maar we zijn erg opgelucht en blij. Dat we dit mogen meemaken is echt ongelofelijk. Het begint langzaam tot ons door te dringen...Inflame, we hadden een ontspannen en fijne avond. Mooie film: intouchable, ontroerend en veel gelachen. Echt de juiste film voor zo'n avond.Wat klink jij toch heerlijk nuchter onder alles. Ik duim voor je!!
Geweldig!!!! GEFELICITEERD MEIS!!! Echt zoooo leuk!!Ik ben van karakterr ook heel nuchter! Al moet ik zeggen dat dit een van mijn eerste onzeker ervaringen is... Mijn lichaam doet zooo gek :-DGeniet ervan joh!!!!
Geplaatst

Sorry dat ik zomaar in kom vallen.. maar ik heb op 24 Mei een tp van twee cryo's gehad.. morgen mag ik officieel testen maar we konden niet wachten en hebben het vanavond al gedaan.

Er is een tweede heeel heel licht streepje te zien dus een plusje bijna.. ik gebruik wel utrogestan en nog Estradiol.. kan het ook zo zijn dat die aangeven dat ik zwanger ben?

Ben wel constant misselijk en of dat nou ochtend of avond is.. ?? Krijg het ook niet goed op het scherm :( .. hij is in het echt duidelijker..

[ATTACH=CONFIG]4199[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Roxanne, utrogestan en estradiol kunnen de test zeker niet beïnvloeden. Dus ja, hij is gewoon positief. Ik moet als ik heel eerlijk ben wel zeggen dat ik het een erg licht streepje/plusjevind, MAAR je hebt natuurlijk niet met ochtendurine getest en hij staat er absoluut wel. Ik zou morgenochtend met ochtendurine testen, dan is ie vast duidelijker :-) Laat je het morgen even weten?

Bettyboopke hoe is de tp gegaan?

Geplaatst

Ja? Denken jullie het? Ik ben zo bang.. ik word helemaal gek van mijn gedachten en gemoedstoestand.. maar een streepje ook al is het een klein streepje is ZWANGER toch? Ik lees het overal.. ik word gek.. :(

Geplaatst
Ja? Denken jullie het? Ik ben zo bang.. ik word helemaal gek van mijn gedachten en gemoedstoestand.. maar een streepje ook al is het een klein streepje is ZWANGER toch? Ik lees het overal.. ik word gek.. :(
Hihihi wordt maar gek van blijdschap! Gefeliciteerd!
Geplaatst

Roxanne een streepje verschijnt echt alleen als er hcg in je urine zit. Dus in die zin is een streepje een streepje en dan ben je zwanger. Het is echt een beeje jammer dat je niet met ochtendurine hebt getest, die is geconcentreerder. Ik verwacht echt dat die streep morgenochtend een stuk duidelijker is en dat jij dan echt kunt geloven de je zwanger bent.

Geplaatst
Hihihi wordt maar gek van blijdschap! Gefeliciteerd!

Ik durf het niet.. hoe stom ben ik nu.. ik durf niet blij te zijn, mijn man is nogal sceptisch erover.. hij is nog terughoudend en gelooft het niet.. morgen nog maar eens

testen met ochtendurine.. maar ik kan je vertellen ik ga kapot.. brrr wel heel lief jullie reacties doet me toch wel heel erg goed.. :)

[ATTACH=CONFIG]4200[/ATTACH]

Geplaatst
Roxanne een streepje verschijnt echt alleen als er hcg in je urine zit. Dus in die zin is een streepje een streepje en dan ben je zwanger. Het is echt een beeje jammer dat je niet met ochtendurine hebt getest, die is geconcentreerder. Ik verwacht echt dat die streep morgenochtend een stuk duidelijker is en dat jij dan echt kunt geloven de je zwanger bent.

Ok .. ik ga het morgen nogmaals doen.. bedankt! :)

Geplaatst

Dat is zelfbescherming..... Tip: plas morgenochtend in een bekertje en haal dan evt nog een digitale test van clearblue zodat je die later kunt doen ( met ochtendurine, wel even in de koelkast bewaren). Dure krengen, maar als daar het woordje 'zwanger' komt te staan is dat wel veel reëler voor je man dan zo'n streepje. Weltrusten meiden, ik geloof dat we ondanks helaas ook een aantal teleurstellingen wel een bijzonder goede start van de maand hebben, zou het toch helpen om geen lijstje te maken? ;-p

Geplaatst
Dat is zelfbescherming..... Tip: plas morgenochtend in een bekertje en haal dan evt nog een digitale test van clearblue zodat je die later kunt doen ( met ochtendurine, wel even in de koelkast bewaren). Dure krengen, maar als daar het woordje 'zwanger' komt te staan is dat wel veel reëler voor je man dan zo'n streepje. Weltrusten meiden, ik geloof dat we ondanks helaas ook een aantal teleurstellingen wel een bijzonder goede start van de maand hebben, zou het toch helpen om geen lijstje te maken? ;-p

Die heb ik al in huis gelukkig.. bedankt.. morgen gaan er twee testen aan.. jullie horen van me.. nu hopen dat ik kan slapen :( .. truste meiden!

En mannen... hihi

Geplaatst
Die heb ik al in huis gelukkig.. bedankt.. morgen gaan er twee testen aan.. jullie horen van me.. nu hopen dat ik kan slapen :( .. truste meiden!En mannen... hihi
super! Ik zeg:van harte!
Geplaatst

Hoi lieve dames!

Na een rusteloze nacht met veel hoofdpijn en vaak uit me bed komen voor het toilet, was het eindelijk zo ver! Ik mocht testen..

De kruidvat test gaf weer een heel licht plusje aan, toen maar de Clear Blue er tegen aan gegooid en ja hoor HARTSTIKKE ZWANGER!!

Ik ben zo blij, ik had het vertrouwen in me lichaam al een beetje opgegeven..

Ik zal zo blij zijn als we de eerste echo hebben en een kloppend hartje zien, en dan als de 12 weken voorbij zijn heb ik beloofd aan de

mensen om me heen dat ik een feestje geef.. en dat komt mooi uit zo in de zomer!!

Dank jullie wel lieve meiden voor de positieve moed, ook al heb ik maar weinig gezegd en kwam zo maar in vallen.. voor de wachtende onder

ons nog heel veel succes!

[ATTACH=CONFIG]4202[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden