Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ inflame, ik blijf je gewoon steunen. We spreken af dat ik jouw steun en dat je gewoon zwanger bent en dan kan jij mij steunen bij de volgende poging.. ;)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik had vandaag mogen testen en wilde dat ook niet eerder doen om mezelf niet te onzeker te maken. Helaas begon bij mij op vrijdagavond rose/bruinverlies en kreeg ik behoorlijk kramp. Voor mij een teken dat het voorbij was.

Zaterdag toch getest: negatief.

Nu heb ik dus al een paar nachten krampen maar echt doorzetten doet mijn ongi niet. Enkel donkerbruin met wat weefsel en dat af en toe.

Ik heb vandaag niet getest want in geloof er helemaal niet in maar zou nu ondertussen wel graag 'bloed' zien.

Kan ik tenminste verder.

Aan alle wachtenden: duim, duim, duim!

Heb nog niet de tijd genomen alles door te lezen, sorry

Geplaatst

Hey Inflame.

Zeker spannend!! Wanneer mag jij ook weer testen/naar het ziekenhuis? Jee, jullie drie jaar geprobeerd, da's een flinke tijd. Doen jullie ISCI of IVF?

Voor ons is dit de vierde behandeling. Onze eerste was in juni 2010. Daarvoor waren wij ongeveer een jaar zelf aan het proberen. Mijn vriend had alleen heel snel al het gevoel dat hij zijn vruchtbaarheid wilde testen. Het bleek mis bij hem en we gingen ruim een half jaar later al onze eerste ICSI behandeling in.

Na twee pogingen bleek ook mijn eicelkwaliteit te wensen over te laten. En sindsdien proberen we die op te krikken, nu dus voor het eerst in Brussel.

Over wat je eerder schreef; Opmerkingen vanuit je omgeving kunnen heel lastig zijn. Ik ben daar in de loop der tijd minder gevoelig voor geworden. En gelukkig is er in onze omgeving hoofdzakelijk begrip. Onder vrienden en familie en collega's zijn ook lotgenoten. Dat scheelt. Maar soms is het tenenkrommend wat mensen kunnen zeggen, of eigenlijk bedoel ik het snijdt gewoon keihard door je lijf. Ik heb toen het boekje 'Open zenuw' gelezen, dat was heel herkenbaar en heeft me geholpen. Je kunt erover lezen op openzenuw.nl

fingers crossed!!!

Geplaatst

Sometimes,

jammer dat ivf de enige mogelijkheid is voor jullie. Heb je (jullie) al kindje(s)? Succes met het evaluatiegesprek. Ik wens je veel kracht om vol te houden!

Geplaatst

Open zenuw is idd een aanrader. Ik heb destijds ook gevraagd of mijn moeder en zus het wilden lezen.

Maar uiteindelijk kunnen alleen mensen die dit zelf doormaken het echt begrijpen. Hoe lief mijn moeder ook is, of vriendinnen, ze kunnen het nooit echt snappen ze zeggen altijd wel eens het verkeerde omdat ze ook domweg niet weten wat ze moeten zeggen.

Geplaatst

Dag dames.....NOu ik ben nieuw hier dus ff korte info: vorige week maandag punctie gehad,die ging absoluut niet super. Werd een bikkel genoemd haha. Vrijdag 1 juni terugplaatsing gehad in Zwolle. Nu dus in de ww....pfff Mag officieel vrijdag 15 juni testen, maar aangezien ik dan in de ochtend al op Schiphol sta., voor vakantie naar Spanje, test ik donderdag denk ik. Werd me al verteld dat je in principe al vanaf dag 10 kunt testen. (door iemand anders die hetzelfde traject heeft gedaan) twijfel wat te doen. Eerst nog ff wachten. Spannend hoor. Ik moet wel de hele dag plassen heel irri, komt door de punctie denk ik. Hoop dat we allemaal zwanger worden en de 9 mnd goed uitdragen. Fingers crossed for you all :-)) groetjes

Geplaatst

Miems, je kunt twee weken na de punctie goed testen.

Veel plassen kan idd door de punctie komen. Doordat je eierstokken nog wat opgezet zijn kan je blaas niet zoveel aan. Wel veel drinken hè! Is belangrijk na de punctie.

Geplaatst

Succes met het afwachten miems. Ik vind de dagen maar langzaam gaan :-( Ik hoop dat je lekker veel afleiding hebt!

Geplaatst (aangepast)

@sometimes, ja dat vind ik een goed plan!!! Doen we! :-D ik at nog even te denken. Natuurlijk is het bale dat alleen IvF bij jullie van toepassing is. Toch vind ik het ook heel bijzonder dat je ondanks je sterilisatie toch zwanger kan raken! Zo knap de 'techniek'. Hetzelfde bij gestel. Mannen, dat ze dat weer kunnen 'terugdraaien', ook zo knap! En voor de goede moed: ik had 2 collega's, ook gesteriliseerd, en de een heeft 1 kindje, de andere 3!!!!

@hildever: hoe is het met jou? Nog steeds witte smurriekekejs??? :-D

@else, he meis wat balen joh! Maar ik duim nog steeds voor je hoor, wie weet valt het toch mee ?? !!

@zuus, wij doen ook icsi. Wij waren een keer toevallig bij de dokter en toen hadden we het over onze kinderwens. Toen bleek dat er mijn man (mijn man heeft de bof gehad en is geopereerd geweest aan zijn bal doordat deze in zijn lies was geschopt) na diverse onderzoeken traag zaad had, we hebben een kans op natuurlijk zwanger worden van 0,002% .. Owwww.... Bij mij is alles top in orde. Ik heb zelfs maar 7 dagen hoeven spuiten en mijn eieren waren al rond de 3 cm... Haha de volgende keer mag ik vast met 5 dagen stoppen met spuiten (al hoop ok dat er GEEN volgende keer is). Mijn eieren waren top zei de arts. Maar zoals ik het bij jou lees kan dat toch nog veranderen....Ik schrok dat er bij mij maar 5 eitjes goed waren, nu 4 bevrucht, en afgelopen do 1 teruggeplaatst. Ik dacht wat weinig, maar dat was juist beter dan wanneer je 30 eieren had... Nou je neemt het allemaal maar voor lief wat ze zeggen.

Affain, 12 juni mag ik naar t vu voor bloedonderzoek, echt spannend. Ik heb nog nooit zo'n zenuwslopend proces meegemaakt. Zaterdag en zondag veel menstruatiekrampen gehad, dat was helemaal negativerend.... Hahah

Maar mag ik vragen waarom je naar Brussel gaat? Is daar iets bijzonders??

@miems, wat leuk dat je hier ook op het wachtbankje zit! Spannnnend hoor hier :-) maar, de meiden zijn top en steunen je onwijs!!! Alvast een fijne vakantie!! En hopelijk kun je deze al zwangerend in :-D

aangepast door Mariek
Heb het even voor je aangepast Inflame - Mariek
Geplaatst
Iets aangepast op een iPad inflame? Dan haalt ie de witregels weg haha. Beetje irritant ja.
Mmmm dat zou kunnen.... Zal t is ffies checken :-) thankss.
Geplaatst

Goedemorgen!

Ja, Hilde, ik ben ook benieuwd ;-)

@Inflame, bij mij kwamen ze inderdaad gaandeweg erachter dat mijn eicelkwaliteit minder was. Dit kwam door het hoge uitval percentage van de bevruchtingen bij iedere behandeling (dus veel bevruchtingen, maar weinig goede embryo's). De eerste keer kan zoiets nog toeval zijn. Dus de tweede behandeling hetzelfde protocol gevolgd. Maar met een nog slechter resultaat. Derde keer met andere stimulatie medicatie, wel betere embryo's, nog steeds veel uitval. Onze eerste behandelingen zijn dus eigenlijk heel diagnostiserend geweest. Pas nu zitten we op de goede weg. Deze keer topembryo's en de uitval was veel minder. Ik ben ook heel makkelijk te stimuleren. In Nederland met 6 dagen klaar. Wij zijn naar Brussel gegaan ivm de extra mogelijkheden. Ander medicijnprotocol, waardoor ik 8 dagen heb gestimuleerd. Langer en rustiger stimuleren is in mijn geval beter. Ook doen ze daar assisted hatching, in Nederland gebeurt dat niet. En goede verhalen gehoord over hun laboratorium en embryologen. In het MCK waar we eerst zaten, adviseerden ze ons ook naar België over te stappen. We zijn helaas een 'moeilijk dossier' geworden....

Is dit mijn verhaal? Denk ik nu ik dit geschreven heb. Helaas wel.

Nog 1 dag wachten en dan weten we of het deze keer gelukt is. Mijn liefje komt eerder naar huis vanavond en als er een leuke film draait, gaan we maar even naar de bioscoop. Samen op de bank gaan we denk ik maar zitten dippen.

Ik ben zo bang, maar ik weet uit verhalen van anderen dat krampjes in de buik niet het ergste hoeven te betekenen...

Geplaatst

nog even @inflame,

jij moet dus tot 12 juni wachten. Op de helft nu dus. Spannend, hoe voel je je verder? Ik duim hoor!

Geplaatst

Krampjes heb ik nog steeds.... en ik ben toch echt bijna vijf weken zwanger nu al geloof ik het nog steeds niet. Maar je hebt helemaal gelijk, het is eng, het blijft eng en het is gewoon een rotperiode. Zelfs na vier jaar en 11 terugplaatsingen went het niet hoor.

Bij ons is overstappen ook erg goed geweest. De eerste drie pogingen waren qua resultaat echt prut. Eerste ronde twee eitjes, één embryo. Tweede ronde tien eitjes, wij helemaal blij, weer maar één embryo. Mijn eitjes bleken niet rijp te zijn en er werd idd ook aan overgang gedacht. In het andere ziekenhuis bleek dit gelukkig niet zo te zijn en met andere medicatie hadden we opeens zelfs cryo's! Het is wel erg zonde als de pogingen er op die manier doorheen vliegen, zelf zeggen we altijd gekscherend 'die eerste drie tellen we niet', maar ja financieel gezien is dat natuurlijk niet helemaal waar ;-)

Meiden, ik hoop dat jullie snel van dit zenuwslopende wachtbankje op het nog veel engere volgende bankje belanden... hou je taai!

Geplaatst

Henne, bedankt voor je geruststelling! Kom maar op met dat nog engere bankje...

Wij proberen ons soms ook voor te houden dat dit eigenlijk de eerste behandeling is...maar dat is, naast financieel, ook emotioneel gezien niet waar ;-) Ons emmertje zit toch echt al veel voller dan twee jaar geleden.

Naar welk ziekenhuis hebben jullie de overstap gemaakt? Jij loopt bij een immunoloog in Duitsland toch? doe je daar ook de hele behandeling? Fijn dat je daar veel betere resultaten boekt. Ik hoop dat jullie doorzettingsvermogen beloond wordt.

Geplaatst

Wij zinn overgestapt vqn het Erasmus in Rotterdam, naar Voorburg. Los daarvan ben ik idd bij een immunoloog in Duitsland, maar de behandeling doen we gewoon hier. Tot nu toe goede resultaten gehad en erg tevreden. Zwanger worden lijkt ook niet zo erg mijn probleem te zijn (de helft van terugplaatsingen positief getest), zwanger blijven is het punt... En dat is nu dus hopelijk vanuit het Immuunsysteem aangepakt.

En ja, dat rugzakken wordt wel steeds voller... Mijn neefje wordt binnenkort vier. Hij werd geboren in de wachtweken van onze eerste icsi. Als je bedenkt wat wij in die vier jaar allemaal meegemaakt hebben....soms snap ik zelf niet dat we het volhouden.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en zou eigenlijk gelijk starten met NCM, maar omdat ik de griep kreeg werd dit een maand uitgesteld. Helaas zie ik dat er een aantal meiden van het forum starten in mei 2012 het niet positief heben mogen afsluiten!!!! Heel veel sterkte voor jullie allemaal!!!!

Voor de anderen die wel positief hebben getest en/of nog op dit wachtbankje zitten ook heel veel sterkte.....

Ik ben al vanaf vrijdag aan het spuiten. S morgens Puregon en s avonds Menopur. Morgen heb ik de eerste meting in DD. Deze doen samen met Hengelo, maar omdat ons de samenwerking een beetje tegenvalt doen we alles nu maar in DD. Ik voel me dit keer best een beetje depri. Al heel wat huilbuien gehad, al weet ik niet eens waarom. Maar goed we gaan er natuurlijk voor 300% voor dus positief blijven!!!

Toitoitoi allemaal!!!!!!

Geplaatst

Joehoe!!!! Morgen tp!!!!

Helaas is er één eskimootje dat de expeditie niet heeft overleefd.... :( Ik blijf dat toch altijd heel triest vinden! Die heeft niet eens een kans gekregen, ocharme!

Dan vraag ik me af of ik bij de verse IVF niet toch 2 had moeten terugplaatsen... Hoewel je niet kunt weten welke het ontdooien wèl of niet overleefd hè.

En natuurlijk ook jammer dat de kans gehalveerd wordt... (nu tp van eenjte dus). Maar ook hierbij kan je het nooit weten, voor hetzelfde geld is dat een blijvertje hè :!:

Daar moeten we vanuit gaan, toch :D

Morgen om 14u30 tp! En dan het spannende wachtbankje op...!!

Geplaatst

Wat een opluchting bettyboopke!

Weer een belangrijke stap gehaald. Succes morgen bij dat speciale moment, hoop dat het een topper is!

Geplaatst

Bettyboopke, gaaf dat er nog 1 in de race is! Jammer inderdaad van nr. 2.... Maar er is gelukkig 1 surviver... En als die het nu eens 8,5 maand vol gaat houden....

Zuuz... goed dat je voor vanavond wat afleiding hebt geboekt. Hoop zo dat jullie 1e poging (;)) het worden gaat!!!

En excuses dat ik jullie zo lang in spanning heb gehouden... Druk programma gehad vanmorgen. Weer getest en het 2e streepje kwam sneller en feller! Kortom, we hebben de eerste echo afspraak op 25 juni. En dan eens kijken of er 1 of 2 zijn blijven plakken...... We beginnen blij te worden en naar een ander huis te kijken....

Groetjesssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden