Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd Roxanne. Enne...als je vannacht zoveel hebt geplast, heb je nog steeds niet zo heel erg geconcentreerde urine ;-) dus vandaar waarschijnlijk dat het pluisje nog wat licht blijft.

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roxanne, gefeliciteerd! Wat een goed nieuws. Geniet ervan.

Ik begin het ook steeds meer te geloven en durf écht blij te zijn!

Voor iedereen die nog aan het wachten is: fingers crossed!

Geplaatst

Dag dames allemaal!

Als alles goed gaat,heb ik maandag een TP van cryo.. (als ze de dooi overleven natuurlijk maar we blijven positief.)

@bettyboopke: ik hoef gn pregnyl te zetten hoor voor tp van cryo ik moet wel iedere dag 3x progynova slikken, 3xutrogestan zetten en om de 3dagen proluton laten spuiten.. Pregnyl,dacht ik,was enkel voor een verse TP en punctie maar mss hangt dit af van dokter tot dokter.

Aan alle andere wachtende dames: véééééél succes meiden,ik hoop met jullie mee!

Groetjes

Geplaatst

Dames, wat een mooie berichten op dit bankje! Van harte voor de zwangeren en succes voor de wachters!

Ik ben met mijn eerste ICSI begonnen, heb al wel 6x ICSI in eigen cyclus gedaan. 3x een TP van een topper. Helaas nog niet zwanger. Ben nu net begonnen met deca en heb eind juni de punctie. Tegen dit tijd meld ik me op dit of op het juli wachtbankje ;-))

Maar ik heb even een gerichte vraag aan Zuuz, ik zag dat jij in Brussel bent geweest. Ik heb er een tijd gewoon (woon nu weer in NL) maar heb het ook overwogen. En overweeg het nog steeds mocht dat nodig zijn

als deze poging mislukt (waar ik natuurlijk niet vanuit ga :gekruiste vingers 4 )

Maar wat zijn de verschillen tussen NL en Belgie? Is de medicatie ook anders? Doen ze ook aan vitamines, kinderasperine etc?

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!

Geplaatst

Heb vandaag een dipje :(

Gisteren bij de tp de arts en het labo het hemd van hun lijf gevraagd ;) Ze waren heel hartelijk en vonden het leuk dat ik één en ander wilde weten! Nu blijkt dat een cryo na ontdooiing altijd een aantal cellen verliest (defragmentatie). Vandaar dat ze minstens 8 cellig moeten zijn als ze worden ingevroren, anders overleven ze sowieso niet. Dat wist ik dus al niet! Onderzoek en ervaring heeft uitgewezen dat een ontdooide cryo enkel kans op overleven heeft, als hij minstens de helft van zijn cellen behoudt na ontdooiing.

Wij hadden een cryo van 7 cellen, die na ontdooiing nog maar 3 cellen had, dus die werd afgeschreven als: niet oké, niet overleefd, en dus ook niet teruggeplaatst. We hadden ook een cryo van 11 cellen, die had er nu nog 7, dus dat is meer dan het gemiddelde, dus dik oké :)

Dan kijken ze of de overgebleven cellen van de cryo in de 24u tussen ontdooiing en tp effectief blijven trillen (=leven) en misschien zelfs nog een keertje verder delen.

Ons cryootje is tijdens die 24u niet verder gedeeld, maar bleef wèl trillen! Dus grote kans dat hij pas in mijn buik verderdeelt, want die 24u zijn slechts een richtlijn (soms delen ze sneller, soms trager, de cellen delen ook niet allemaal tegelijkertijd).

.................

tot daar de interessante info................

Want nu ben ik ineens heel bang dat hij in mijn buik misschien ook niet verder gedeeld is.... Ik had zooooooo veel liever gehoord dat er toch al enkele cellen opnieuw gedeeld waren!

......

Pffff.... ik ga toch proberen positieve gedachten te krijgen, want voor hetzelfde geld is onze kleine ster nu keihard zijn best aan het doen en volle bak aan het delen!

...

Maar toch zit er een angstmonstertje verscholen in mijn achterhoofd... I hate him!!!

Geplaatst

Hoi Tinkerbell,

Bedankt voor je felicitatie!

Spannend dat je met een gestimuleerde ICSI begonnen bent! Je hebt al wat terugplaatsingen achter de rug lees ik. Pff, moeilijk he, die teleurstelling iedere keer. Heb je wel al eens een innesteling gehad? Ik duim dat je niet verder dan Nederland hoeft te kijken hoor!!

Ik heb eerst 3 behandelingen in MCK Leiderdorp gedaan. Zij adviseerden ons daarna naar België of Duitsland over te stappen ivm de mogelijkheid van assisted hatching. Dit wordt in Nederland niet (meer) gedaan, en zij zagen dit voor ons als een extra kans.

We hebben toen een second opinion gedaan in zowel UZ Gent als UZ Brussel. In Gent spraken we een assistent van de arts. Dit viel ons erg tegen, omdat hij niets over onze situatie durfde te zeggen zonder met zijn teamleider te overleggen...twee weken later werden we teruggebeld. Ze hadden goede voorstellen, maar via de telefoon voelt toch niet zo fijn als het over zoiets belangrijks gaat. En wederom kon hij niet al mijn vragen beantwoorden.

In Brussel hadden we meteen een goed gevoel. De arts die we spraken was heel professioneel en gaf ons veel nieuwe inzichten in ons dossier. Alle vragen die ik had werden beantwoord in haar verhaal. Ik had ze niet eens hoeven stellen.

Naast de extra techniek van assisted hatching, zijn ze in Brussel heel goed in het aanpassen van de medicatie op jouw persoonlijke situatie. Ze kijken naar jouw eierstokken, resultaten van je eerdere behandelingen en de kwaliteit van jullie embryo's. Ik heb een verminderde eicel kwaliteit en we hadden matige embryo's. De manier van stimuleren is helemaal anders aangepakt. Dat heeft voor het eerst topembryo's opgeleverd. En ik ben helemaal doorgelicht van tevoren. Dit was niet eerder gebeurd. Er is niks uitgekomen, maar dat is ook belangrijk om te weten. Ze hebben dna onderzoek gedaan, immuniteits onderzoek (en als daar problemen mee zijn, pakken ze dat inderdaad aan met medicatie), via een hysteroscopie een biopsie gehad (dit zorgt voor een optimaler baarmoederslijmvlies in de cycli erna).

Veel van deze dingen doen Nederlandse (academische) ziekenhuizen ook wel. MCK, waar wij zaten, is een behandelcentrum en zij doen dus geen onderzoek. Wat ik achteraf wel een beetje vreemd vind. Ik lees en hoor goede verhalen over Voorburg. Maar omdat ze in België dus assisted hatching doen, wisten wij zeker dat we daarheen wilden. Probleem bij ons was mogelijk of embryo ontwikkeling, of innesteling.

Ik lees ook goede verhalen over de kunde en kwaliteit van het laboratorium in Brussel. En dat is natuurlijk dé plek waar het gebeurt. Ze hebben daar heel veel ervaring met blastocyst-transfers, belangrijk om problemen met de embryo ontwikkeling op te sporen.

Nou, een heel verhaal. Ik dacht, ik schrijf het even uitgebreid zodat je je wat bij Brussel voor kunt stellen. Wat ik ook nog erg fijn vond: ik vond de behandeling veel minder belastend dan wat in in MCK gewend was. Zowel het stimuleren, als de pucntie en de transfer. Alles pijnloos, de puctie alleen een beetje gevoelig. Dat gaf zoveel minder stress.

Leuk dat je in Brussel gewoond hebt. Leuke stad vind ik, maar ik ben nu natuurlijk erg bevooroordeeld en gewoon fan van heel Brussel!

Waar ben je nu aan het behandelen? Ik duim voor je, en als je vragen hebt hoor ik het wel!

Geplaatst

Hoi Bettyboopke,

Interessant verhaal over de cryo's, nuttig om te weten.

Wat vervelend van je onzekerheid nu. Ik herken het hoor, bij ons was het probleem altijd mogelijk de celdeling. Ik was daar na de transfer altijd zo op gefixeerd. 'Doet ie het nog', vroeg ik me altijd af. Bah! Ik hoop dat het je lukt om het een beetje los te laten. Je kan er helemaal niks aan doen. Jullie kleintje moet op eigen kracht verder, en hij zag er prachtig uit!! Wachten, wachten,....ik duim voor je en succes met het ombuigen van je gedachten. Mij helpt het om soms even streng te zijn voor mezelf ;-)

Geplaatst
Roxanne, gefeliciteerd! Wat een goed nieuws. Geniet ervan.

Ik begin het ook steeds meer te geloven en durf écht blij te zijn!

Voor iedereen die nog aan het wachten is: fingers crossed!

Jij ook gefeliciteerd hé!! :)

Geplaatst
Heb vandaag een dipje :(

Gisteren bij de tp de arts en het labo het hemd van hun lijf gevraagd ;) Ze waren heel hartelijk en vonden het leuk dat ik één en ander wilde weten! Nu blijkt dat een cryo na ontdooiing altijd een aantal cellen verliest (defragmentatie). Vandaar dat ze minstens 8 cellig moeten zijn als ze worden ingevroren, anders overleven ze sowieso niet. Dat wist ik dus al niet! Onderzoek en ervaring heeft uitgewezen dat een ontdooide cryo enkel kans op overleven heeft, als hij minstens de helft van zijn cellen behoudt na ontdooiing.

Wij hadden een cryo van 7 cellen, die na ontdooiing nog maar 3 cellen had, dus die werd afgeschreven als: niet oké, niet overleefd, en dus ook niet teruggeplaatst. We hadden ook een cryo van 11 cellen, die had er nu nog 7, dus dat is meer dan het gemiddelde, dus dik oké :)

Dan kijken ze of de overgebleven cellen van de cryo in de 24u tussen ontdooiing en tp effectief blijven trillen (=leven) en misschien zelfs nog een keertje verder delen.

Ons cryootje is tijdens die 24u niet verder gedeeld, maar bleef wèl trillen! Dus grote kans dat hij pas in mijn buik verderdeelt, want die 24u zijn slechts een richtlijn (soms delen ze sneller, soms trager, de cellen delen ook niet allemaal tegelijkertijd).

.................

tot daar de interessante info................

Want nu ben ik ineens heel bang dat hij in mijn buik misschien ook niet verder gedeeld is.... Ik had zooooooo veel liever gehoord dat er toch al enkele cellen opnieuw gedeeld waren!

......

Pffff.... ik ga toch proberen positieve gedachten te krijgen, want voor hetzelfde geld is onze kleine ster nu keihard zijn best aan het doen en volle bak aan het delen!

...

Maar toch zit er een angstmonstertje verscholen in mijn achterhoofd... I hate him!!!

Goh ik hoor dit allemaal nu voor het eerst .. ik ben in behandeling bij een feriliteitscentrum, daar stimuleren ze me en gebeurd ook de punctie. Alleen de eicellen en het zaad

gaan naar Duitsland, Duitsland bevrucht ze. En dan gaan ze gelijk de vriezer in.

Dan komen ze naar Nederland en daar worden ze ontdooid en dan gaan ze bij mij pas delen, ik heb een terugplaatsing gehad van twee cryo's van elk 4 cellig.

Ik heb 1 behandeling via GENK gedaan, en daar werden ze 8 cellig terug geplaatst .. mijn gynaecoloog zegt dat ze met deze methode veel meer resultaat boeken. Omdat

deze methode ook gebruikt word bij eiceldonatie.

En ik moet zeggen tot nu toe met deze nieuwe behandeling zijn alle embryo's (voor je het zo ver kan noemen) goed ontdooid we hebben er nog geen 1 verloren..

Wat heftig als je alles leest hé .. ik leef nog zo met jullie mee.. i keep my fingers crossed!! Toi toi toi!

Geplaatst

Wat een goede berichten lees ik allemaal! Jippie!!!

Ik heb helaas weer buikkrampen.... Men wat maakt je lichaam je onzeker. Ik zit op dag 7 na tp!

Geplaatst

Erg he? Inflame????

Roxanne&Marcel... gefeliciteerd!!!

Bettyboopke... hoe is ie nu? Kan het me dat levendig dat angstmonstertje voorstellen. Maar misschien is het een heel eigenwijs cryootje... dat niet verder wil delen voordat het in jouw warme baarmoeder zit! Ik realiseer me dat ik makkelijk kletsen heb.... Maar ik hoop dat dat het gewoon is!

Annelies... spannend!!!!

En de rest is meer dan een bladzijde terug... dus daar is het lastiger op regeren, sorry!

Zuuz... landt het allemaal goed????

Geplaatst
erg he? Inflame??????
Ow menn, echt suppppper irritant. Het zijn iedere keer een soort krampjes, niet heel erghet verdwijnt ook weer snel. Het maakt me alleen heel onzeker, zeker omdat het nu richting de allerspannenste dagen begint te komen..... A.s. Di mag ik nl. Testen....Pffffffffffffff
Geplaatst

Precies een week na mij... Vorige week was ik helemaal in de stress omdat ik beige prut verloor....

Tja... het erge is dat er niets anders op zit dan te wachten... Toitoitoi!

Geplaatst

Ha Zuuz,Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Wat goed die aanpak in Brussel en met een fantastisch resultaat.Ik hoop dat het bij ons niet nodig zal zijn maar ik was wel erg benieuwd welke extra's brussel biedt. Bij ons is de zaadkwaliteit van mijn man de boosdoener. We hebben alle drie keer topembryo's gehad. Dus met de ICSI kunnen ze die zaadkwaliteit wel compenseren. Verder is bij mij tot nu toe alles in orde: goede kwaliteit eicellen, slijmvlies en ook alle bloedwaarden zijn perfect. Het zou toch een keer moeten lukken....het is alleen een kwestie van geduld en geluk! Ik ga er maar vanuit dat Brussel niet nodig zal zijn maar wel goed om te weten! Thanks. En geniet van de mooie uitkomst!!!

Hoi Tinkerbell,Bedankt voor je felicitatie!Spannend dat je met een gestimuleerde ICSI begonnen bent! Je hebt al wat terugplaatsingen achter de rug lees ik. Pff, moeilijk he, die teleurstelling iedere keer. Heb je wel al eens een innesteling gehad? Ik duim dat je niet verder dan Nederland hoeft te kijken hoor!!Ik heb eerst 3 behandelingen in MCK Leiderdorp gedaan. Zij adviseerden ons daarna naar België of Duitsland over te stappen ivm de mogelijkheid van assisted hatching. Dit wordt in Nederland niet (meer) gedaan, en zij zagen dit voor ons als een extra kans.We hebben toen een second opinion gedaan in zowel UZ Gent als UZ Brussel. In Gent spraken we een assistent van de arts. Dit viel ons erg tegen, omdat hij niets over onze situatie durfde te zeggen zonder met zijn teamleider te overleggen...twee weken later werden we teruggebeld. Ze hadden goede voorstellen, maar via de telefoon voelt toch niet zo fijn als het over zoiets belangrijks gaat. En wederom kon hij niet al mijn vragen beantwoorden.In Brussel hadden we meteen een goed gevoel. De arts die we spraken was heel professioneel en gaf ons veel nieuwe inzichten in ons dossier. Alle vragen die ik had werden beantwoord in haar verhaal. Ik had ze niet eens hoeven stellen. Naast de extra techniek van assisted hatching, zijn ze in Brussel heel goed in het aanpassen van de medicatie op jouw persoonlijke situatie. Ze kijken naar jouw eierstokken, resultaten van je eerdere behandelingen en de kwaliteit van jullie embryo's. Ik heb een verminderde eicel kwaliteit en we hadden matige embryo's. De manier van stimuleren is helemaal anders aangepakt. Dat heeft voor het eerst topembryo's opgeleverd. En ik ben helemaal doorgelicht van tevoren. Dit was niet eerder gebeurd. Er is niks uitgekomen, maar dat is ook belangrijk om te weten. Ze hebben dna onderzoek gedaan, immuniteits onderzoek (en als daar problemen mee zijn, pakken ze dat inderdaad aan met medicatie), via een hysteroscopie een biopsie gehad (dit zorgt voor een optimaler baarmoederslijmvlies in de cycli erna).Veel van deze dingen doen Nederlandse (academische) ziekenhuizen ook wel. MCK, waar wij zaten, is een behandelcentrum en zij doen dus geen onderzoek. Wat ik achteraf wel een beetje vreemd vind. Ik lees en hoor goede verhalen over Voorburg. Maar omdat ze in België dus assisted hatching doen, wisten wij zeker dat we daarheen wilden. Probleem bij ons was mogelijk of embryo ontwikkeling, of innesteling. Ik lees ook goede verhalen over de kunde en kwaliteit van het laboratorium in Brussel. En dat is natuurlijk dé plek waar het gebeurt. Ze hebben daar heel veel ervaring met blastocyst-transfers, belangrijk om problemen met de embryo ontwikkeling op te sporen. Nou, een heel verhaal. Ik dacht, ik schrijf het even uitgebreid zodat je je wat bij Brussel voor kunt stellen. Wat ik ook nog erg fijn vond: ik vond de behandeling veel minder belastend dan wat in in MCK gewend was. Zowel het stimuleren, als de pucntie en de transfer. Alles pijnloos, de puctie alleen een beetje gevoelig. Dat gaf zoveel minder stress.Leuk dat je in Brussel gewoond hebt. Leuke stad vind ik, maar ik ben nu natuurlijk erg bevooroordeeld en gewoon fan van heel Brussel!Waar ben je nu aan het behandelen? Ik duim voor je, en als je vragen hebt hoor ik het wel!
Geplaatst
Precies een week na mij... Vorige week was ik helemaal in de stress omdat ik beige prut verloor.... Tja... het erge is dat er niets anders op zit dan te wachten... Toitoitoi!
Ja inderdaad ja. Owwww ik denk aan jou, dan komt het vast goed :-) voel je je nog steeds goed???
Geplaatst

Ik voel me nog steeds goed, en ook geen gek verlies gehad, infame... Dus daar ben ik wel heel blij mee. Vandaag weer een positieve test bij moeders voor moeders.... Maar eh, de dagen gaan voorbij Inflame, ook al lijkt elke dag langer te duren!!!

Ik duim mee dat het een keer gaat lukken, Tinkerbell!

Geplaatst

Hellupp...

Ik heb nu ik lig in bed ineens een bukt rechts, en dan verdwijnt t weer en komt ie weer... Herkenbaar bij iemand???????

Geplaatst

Gefeliciteerd voor dames die zwanger zijn! Wat geweldig!

Met mij gaat wel goed. Zit op WD7. Nog een week te gaan pffffff.

Succes voor wachtende dames!

Liefs Marloes

Geplaatst

Erg hè, loesje??? Succes met de 2e week!

Infame, heb ik ook eens gehad. Was toen nog bezig met de follikelmetingen, en heb dat toen gemeld. Moest ik me geen zorgen over maken. Maar als je het niet vertrouwt, bellen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden