Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames, ik wil graag even inbreken in dit topic als jullie het niet erg vinden...

Vorig jaar zat ik ook op dit wachtbankje en ik was 1 van de eersten die positief testte en na mij nog een heleboel anderen! Bij mij liep het helaas niet goed af, maar Juni is duidelijk een zeer vruchtbare maand! Hoop dat hier nog veeeeel meer groen bij gaat komen :D

Henne, als ik zo vrij mag zijn.. Hoe heeft jou gyn bepaald dat hetgeen ze zagen te klein was voor die termijn? Ik had bij deze zwangerschap een echo bij 5w1d om een bbz uit te sluiten maar ze zagen verder helemaal niets. Enkel een zwart vlekje in mn bm wat volgens hen goed was. Misschien een gekke vraag, maar ik begrijp gewoon niet goed waarom ze zeggen dat iets te klein is als er met die termijn eigenlijk nog niets te zien is? Ben dan gewoon benieuwd naar wat ze precies bekijken en waarop ze dat dan baseren. Heb jij toevallig een echo meegekregen?

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Liminious, ze gaven dat aan nav wat ze meestal zien bij deze termijn. Het was nu echt een miniem zwart flubbertje. De gyn gaf zelf ook toe dat het moeilijk te zeggen is, omdat er natuurlijk ook relatief weinig echo's worden gemaak me vijf weken. Ook zat he vrij hoog in de baarmoeder wat he ook lastig te zien maakte. Maar ze zien normaalgesproken een wat groter zwart vlekje met een wit rondje erin. Het zwarte vlekje was klein en het witte rondje niet te zien. Ook was m'n hcg aan de lage kant van het gemiddelde. Al me al heb ik zelf beredeneerd dat het een dag of twee achterliep, maar ik weet uiteraard ook dat dit morgen totaal anders kan zijn. Je weet het gewoon niet tot je het weer ziet....

Geplaatst

Weekend komt eraan, za winkelen in rdam en zondag adam in dus dan ben ik lekker bezig.. Maandag zit ik op dag 10 hoop dat ik die dagen

voorbij kom. als ik niet ongesteld word test ik vlg don w13 dan is de pregnyl uit me bloed.. maar eerst maar eens voorbij dag 10 en 11 komen..

Geplaatst

Als ik het me goed herinner mag ik de 19e testen.

Dat duurt ook nog zo lang!!!

Wanneer weet je lijf eigenlijk zwanger te zijn?

Misschien maffe vraag, maar je lijf reageert natuurlijk wel hormonaal op de veranderingen. Andersom veranderen er ook al dingen door de hormonen, maar dat zijn er nog maar zo weinig dat ze nog niet te meten zijn - zover onze wetenschap nu is tenminste.

Maar op het moment dat wij kunnen testen, is een kindje al een heel eind heen in allerlei belangrijke ontwikkelingen.

Vanaf wanneer wordt het HCG gemaakt?

Vraagjes, vraagjes...

Geplaatst

Bloempje ongeveer een week na de punctie/ovulatie/bevruchting gaat het embryo zich innestelen. Vanaf dan ga je hcg aanmaken, maar gaat ook je progesteron toenemen etc.Je kunt dus al best iets merken een aantal dagen voor je ongesteld zou moeten worden. Zowel mijn zus, mijn moeder als ikzelf hadden bijvoorbeeld voor die tijd al afkeer van bepaald eten. Met ivf is het natuurlijk lastig omdat je in die periode ook nog hormonen gebruikt. Je weet dan nooit helemaal zeker wat waardoor komt.

Geplaatst

Zooo Henne, jij was vandaag vroeg, haha! Kon je niet meer slapen of sta je altijd zo vroeg op? Ik wil je heel veel succes wensen voor vandaag!

Vandaag is voor mij de punctie een week geleden, dus ik ga rond deze dagen eens kijken of ik iets merk van innesteling. Gisteravond lag ik in bed en moest ik niezen en toen kreeg ik een ongelooflijk pijnlijke steek in mijn buik linksonder. Maar je baarmoeder zit meer rechtsonder, toch? Nou, wat het ook was, het deed behoorlijk pijn!

@mijnbaby: er staan jou een paar spannende dagen te wachten. Ik ben ook blij met het weekend, dat gaat toch altijd sneller dan een werkdag.

Geplaatst

Hey Henne,

Hoe is ie gegaan?????? Is het al wat duidelijker??????

Vera, dat niezen is heel herkenbaar! Heb ik hier ook regelmatig! Soms ook als ik snel opsta dat het even flink onder door mijn buik steekt.

Bloempje, welkom op het bankje... Tja, het en blijft een kwestie van wachten... hoe moeilijk ook!

Geplaatst

Hi meiden, we hebben vanochtend een kloppend hartje gezien. Wat een opluchting dat deze stap weer gezet is. Nu op naar de volgende. Het gaat hier nog steeds met stapjes, maar met deze zijn we natuurlijk heel er blij.

Iedereen die nog in afwachting is van het testen heel erg veel sterkte!

Geplaatst

Ooooh, Henne, wat fijn!! Gefeliciteerd!! Is het qua grootte nu ook meer op schema? Het is precies wat je zegt: nog steeds in stapjes, maar elk stapje is er weer 1! Wanneer heb je weer een volgende echo?

Geplaatst

*Breek in*

Was even heel nieuwsgierig Henne of je al nieuws had. En wat een nieuws!

Geweldig nieuws! Ik heb gewoon tranen op mijn wangen, het is jullie zo gegund!! Nu eerst wennen aan het idee dat het echt zo is en dan genieten.

Dikke knuffel

Cjee

* Breek uit*

Geplaatst

Ook hier nog een keer: gaaf Henne! Inderdaad... weer een positief stapje gezet!!! En zoals je zelf al een keertje schreef..... het lijkt allemaal steeds positiever te worden, want hoe eerder in de zwangerschap, hoe makkelijker het mis kan gaan... Je zit nu 'al' op 6 weken en 2 dagen (kan ik makkelijk onthouden... je loopt 2 dagen op me voor!). Die weken en dagen heb je in ieder geval al in je pocket!

Geplaatst

dag 7 vandaag vorige week vrijdag had ik de tp, na mate ik richting dag 10 ga word ik emo en

onzeker en bang :( het is al 4 keer met een mooie emmy fout gegaan op dag 10 en 11..

pff wat is het traject toch zwaar.. zucht..

Sorry voor mijn zeur reactie..

Geplaatst

Tja, het is zo lastig en zwaar... Als je het hebt mee gemaakt, en dan vooral als het toch minstens 1 keer mis is gegaan, weet je hoe lastig het is als die dagen dat het mis kan gaan naderen.... Sterkte....

Geplaatst

Het is zeker lastig en zwaar, met name die onzekerheid..... Alle dingen die je voelt (of denkt te voelen.....) kunnen goed of slecht nieuws betekenen. Elke gang naar het toilet is weer een overwinning, want wat tref je aan? Kan er niet gewoon een rode lamp op onze buik geplaatst worden, die gaat branden als het raak is? :-))

Bij mij helpt het een heeeeel klein beetje om me te bedenken dat ik er verder echt niets aan kan doen, behalve afwachten en gezond leven. Als het zo mag zijn, mag het zo zijn. Dat maakt het wachten en de onzekerheid niet minder, maar geeft me soms wel een beetje rust. Sterkte, mijnbaby......

Geplaatst

Dames, hier even een hart onder de riem van een onbekende..

Ondanks dat we elkaar niet kennen wil ik jullie toch even succes en sterkte wensen. Ik lees jullie verhalen en voel zo met jullie mee..die onzekerheid en emotionele achtbaan waar je in zit is zo onbeschrijfelijk zwaar..vrouwen dit dit helaas mee moeten maken kunnen alles aan!!

Ik duim..

groetjes stiertje

Geplaatst

Het is ook zwaar, het zijn vreselijke weken en helemaal omdat je ondertussen normaal door moet met je leven alsof er niets aan de hand is. Terwijl je in je achterhoofd alleen kunt denken, zou het.... Dus zeur rustig, daarvoor is dit topic er tenslotte! Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden