Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt meiden lief van jullie...

Ik moet een zo ''normaal''mogelijk leven hebben in de wacht weken, maar kan maar aan 1 ding denken.. is het gelukt? de ene dag ben ik positief, de andere dag heel emo.. vandaag zo een dag :( dan ga ik eten.. gelukkig eet ik normaal heel goed en gezond en ben ik gewoon slank maar als het even niet gaat, dan ga ik eten, stom he! heel

ik ben gewoon bang voor dag 10 en 11.. de ene kant wil ik af zijn van deze onzekerheid, maar andere kant vind ik het fijn dat ik nog niet in de gevaren zone zit.. ( w7)

Het weekend heb ik een drukke planning, ik had maandag met een vriendin afgesproken dag 10, maar heb afgezegd want als ik het word wil ik gewoon even op me zelf zijn ipv winkelen en koffie drinken..

Meiden bedankt voor jullie medeleven, ik praat het en zeur het liefst tegen me form vrienden want die weten ECHTTT wat je mee maakt en kennen het gevoel...

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag lieve meiden.. Ik kom hier binnenvallen omdat ik sinds maandag,11juni,voor een 2e keer op de befaamde wachtbank zit.. De vorige poging,verse TP,was mislukt. Nu heb ik op 11juni een tp van cryo gehad.. 24juni moet ik een bloedafname ondergaan en weet ik of ik al dan niet zwanger ben.. Spannend allemaal,we zien wel maar we blijven positief! Hoe gaat het met de andere wachtende dames? Alvast héél veel succes van mij voor jullie! Ik duim met jullie mee.. xx

Geplaatst

Hai Roxanne,

Wij laten eigenlijk alles doen in Dusseldorf. Het bevalt ons tot nu toe heel erg goed!!!! De echo's zijn alleen in Hengelo gedaan. Ik heb de vorige keer een hele slechte ervaring gehad in Nederland met de behandeling. Dus ik wou graag voor een derde poging gaan maar zekers niet meer in nederland.

Geplaatst

Dag Annelies, welkom hier! Wij lopen gelijk, zie ik :-) Ik heb ook de TP op 11 juni gehad, alleen doet mijn ziekenhuis (Voorburg) geen bloedtesten, maar moet ik maandag 25 juni zelf testen. Spannend hé? Jij ook veel geluk en sterkte met deze weken!

Geplaatst

Echt waar, Henne, zit jij ook in Voorburg? Wat leuk, zeg! Ik vind het ook een heel prettig ziekenhuis en met name de superlieve blonde IVF arts (ik weet niet of ik namen mag noemen). Ik voel me altijd zeer persoonlijk benaderd en heel fijn begeleid met het hele traject. Wie weet hebben we elkaar weleens gezien, haha!

Geplaatst

Ik vind het beide schatten, die donkere kom wel wat afstandelijker over ja, maar ze is erg lief. En de verpleegkundigen ook, al heb ik daar wel favorieten ;-) Wij zijn destijds overgestapt vanuit Rotterdam en dit kleinschalige bevalt ons zoveel beter. Zoals ze nu ook me ons omgaan, echt top. En ja, ook de resultaten zijn er voor ons beter dus ik ben Voorburg fan ;-)

Geplaatst

O trouwens, ik ben blond en mijn man Aziatisch. Dus als je ons ooit samen in de wachtkamer hebt zien zitten weet je dat misschien nog wel. De combinatie valt net wat meer op dan doorsnee ;-)

Geplaatst
Hai Roxanne,

Wij laten eigenlijk alles doen in Dusseldorf. Het bevalt ons tot nu toe heel erg goed!!!! De echo's zijn alleen in Hengelo gedaan. Ik heb de vorige keer een hele slechte ervaring gehad in Nederland met de behandeling. Dus ik wou graag voor een derde poging gaan maar zekers niet meer in nederland.

Hoi!

Ok dat kan ook.. nou laten we hopen op succes he!!

Geplaatst
Bloempje ongeveer een week na de punctie/ovulatie/bevruchting gaat het embryo zich innestelen. Vanaf dan ga je hcg aanmaken, maar gaat ook je progesteron toenemen etc.Je kunt dus al best iets merken een aantal dagen voor je ongesteld zou moeten worden. Zowel mijn zus, mijn moeder als ikzelf hadden bijvoorbeeld voor die tijd al afkeer van bepaald eten. Met ivf is het natuurlijk lastig omdat je in die periode ook nog hormonen gebruikt. Je weet dan nooit helemaal zeker wat waardoor komt.

Wij hebben een cryopoging gedaan, dus er was geen punctie. Ik heb maandagavond (4/6) 5000 I.E. Pregnyl gespoten. Dan zou de eisprong woensdagochtend (6/6) zijn geweest. Zondag (10/6) is er een blastocyste teruggeplaatst. De innesteling zou dan rond afgelopen woensdag moeten zijn gebeurd (àls het gebeurd is)?

O ja, ik heb dus naast die éne Pregnyl geen hormonen gebruikt.

Zo spannend allemaal...:laughbounce:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag wachtdag 10. Van de gynaecoloog (die de terugplaatsing deed) mocht ik vanaf vandaag testen. Wat denken jullie? Een heel licht streepje!!! Vanwege het bloedverlies en dat ik de vorige keer een dikkere streep had op wachtdag 6 heb ik even telefonisch contact gehad. Er is me geadviseerd om op dinsdag (wachtdag 15) nog eens te testen. Als de streep dan donkerder is, zit het waarschijnlijk goed. Ik ben een klein beetje blij, maar vind het ook erg spannend, want ik heb er gewoon een slecht gevoel bij... Ondanks dat deze dag vandaag voorbij is gegaan heb ik nog niet de zekerheid die ik zo graag zou willen hebben...

En hoe komt het eigenlijk dat sommige ziekenhuizen al meteen een afspraak maken om bloed te prikken op de testdag? Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze doe maar een test en als deze negatief is een paar dagen later weer. Kan ik gewoon vragen om een bloedtest?

Daarnaast hoor ik ook verschillende verhalen van het testen na een cryo terugplaatsing. Ik hoor zelfs verhalen van dames die pas na 18 dagen mogen testen. Ligt dit aan de verschillende ziekenhuizen of aan de staat van de embryo's? Bij onze verse poging mochten we ook pas na 18 dagen testen, maar toen spoot ik pregnyl. Ik krijg de cryo's teruggeplaatst in een kunstmatige cyclus, dan dan zit er geen HcG in mijn lijf.

Sorry voor de vragen en de onzekerheid. Ik vind het gewoon heeeeeeeeel erg spannend allemaal!

@ Henne: wat een goed nieuws dat je een kloppend hartje hebt gezien! Op naar de volgende stap. Lekker genieten van het gevoel nu!

@ mijnbaby: het is zo begrijpelijk. Ga nu niet zeggen dat je zeurt. Iedereen op dit forum weet wat je doormaakt! Daarom is het juist zo fijn dat dit forum er is! En wat goed van je dat je even tijd voor jezelf in hebt gepland voor het geval dat je ongesteld wordt. Wat natuurlijk niet te hopen is!!!

@ Vera: Ik hoop voor je dat het raak is. Als ik zo je handtekening lees, heb je wel heel erg veel meegemaakt! Hou vol deze lastige wachtdagen!!!

Geplaatst
Hoi allemaal,

Vandaag wachtdag 10. Van de gynaecoloog (die de terugplaatsing deed) mocht ik vanaf vandaag testen. Wat denken jullie? Een heel licht streepje!!! Vanwege het bloedverlies en dat ik de vorige keer een dikkere streep had op wachtdag 6 heb ik even telefonisch contact gehad. Er is me geadviseerd om op dinsdag (wachtdag 15) nog eens te testen. Als de streep dan donkerder is, zit het waarschijnlijk goed. Ik ben een klein beetje blij, maar vind het ook erg spannend, want ik heb er gewoon een slecht gevoel bij... Ondanks dat deze dag vandaag voorbij is gegaan heb ik nog niet de zekerheid die ik zo graag zou willen hebben...

En hoe komt het eigenlijk dat sommige ziekenhuizen al meteen een afspraak maken om bloed te prikken op de testdag? Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze doe maar een test en als deze negatief is een paar dagen later weer. Kan ik gewoon vragen om een bloedtest?

Daarnaast hoor ik ook verschillende verhalen van het testen na een cryo terugplaatsing. Ik hoor zelfs verhalen van dames die pas na 18 dagen mogen testen. Ligt dit aan de verschillende ziekenhuizen of aan de staat van de embryo's? Bij onze verse poging mochten we ook pas na 18 dagen testen, maar toen spoot ik pregnyl. Ik krijg de cryo's teruggeplaatst in een kunstmatige cyclus, dan dan zit er geen HcG in mijn lijf.

Sorry voor de vragen en de onzekerheid. Ik vind het gewoon heeeeeeeeel erg spannend allemaal!

@ Henne: wat een goed nieuws dat je een kloppend hartje hebt gezien! Op naar de volgende stap. Lekker genieten van het gevoel nu!

@ mijnbaby: het is zo begrijpelijk. Ga nu niet zeggen dat je zeurt. Iedereen op dit forum weet wat je doormaakt! Daarom is het juist zo fijn dat dit forum er is! En wat goed van je dat je even tijd voor jezelf in hebt gepland voor het geval dat je ongesteld wordt. Wat natuurlijk niet te hopen is!!!

@ Vera: Ik hoop voor je dat het raak is. Als ik zo je handtekening lees, heb je wel heel erg veel meegemaakt! Hou vol deze lastige wachtdagen!!!

Ze zeggen een streepje is een streepje! Als je niet zwanger bent zit er geen HCG in je lichaam .. dus ik zeg als eerste GEFELICITEERD!

Bij word er ook geen bloed geprikt, het is puur testen via de urine.. en dat is het.. soms zou ik ook willen dat ik via het bloed werd getest.. maar ik denk dat het goed zo is..

Geplaatst

Tja elk ziekenhuis heeft een eigen protocol, soms is dat heel erg verwarrend. In z'n algemeen kun je aanhouden dat je veertien dagen na de punctie/ovulatie/inseminatie 'veilig' kunt testen, tenzij je daarna nog pregnyl hebt gespoten. Omdat de tp ook niet altijd op dezelfde dag is, is het tellen vanaf de tp heel verwarrend. Een cryo is vaak een dag of meer dagen 'ouder' dan een vers embryo, dus gerekend vanaf de tp zou je dan eerder kunnen testen.

Omdat veel zwangerschappen in je hele prillen begin nog fout gaat, ouden sommige ziekenhuizen meer marge aan. Vaak veertien dagen na de tp. Dat is eigenlijk meer bescherming tegen teleurstelling dénk ik dan wat anders.

Bloedtetsen zijn over het algemeen niet nodig om te zien of je zwanger bent. Sommige klinieken doen het wel, anderen niet. Het heeft vooral meerwaarde als de test bijv vrij licht is. Maar ook dan is het vooral van belang de hcg voldoende stijgt. Dus dan zou het bloedprikken ook herhaald moeten worden en dat gebeurt meestal alleen bij een twijfelachtige hcg waarde....wat neerkomt op een vage test dus dan ben je weer terug bij af :-)

Al me al.... Is er bij jou duidelijk een begin en gaan we hard duimen dat je hcg mooi stijgt en je dinsdag een dikke streep hebt! Enne....geen zwangerschap is hetzelfde. Bij mijn eerste zwangerschap had ik een stukken duidelijker test dan deze keer, maar ik ben echt zwanger hoor.

Hou je taai meiden.

Geplaatst

Hey, Dromenvaneenwonder!

Nou, een streepje! Dat is in ieder geval hcg en dus een innesteling en dus zwanger! Je vloeit niet... dus dat lijkt nog goed.

Bij het ziekenhuis waar ik loop, doen ze ook geen bloedtest. Bij de eerste poging voor een broertje of zusje vloeide ik en heb ik toch getest op de datum dat ik mocht testen, omdat het zo anders vloeien was als normaal. Toen kwam er ook een licht streepje. Omdat ik ook vloeide, moest ik toen wel bloed komen prikken. Er was toen hcg, maar te weinig. Om te checken of het nu echt klaar was of dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was, moest ik 2 dagen later weer bloed komen prikken. Toen was de hcg nog verder terug gelopen, en dus was het niet gelukt.

Ik denk inderdaad dat het voor jezelf nu de beste test is om over een paar dagen weer eens een test te doen en dan te kijken hoe het dan zit met het streepje. Bij deze poging heb ik precies 2 weken naar de punctie getest: een licht streepje... Op wachtdag 18 (de officiële testdag van het ziekenhuis) kwam het 2e streepje veel sneller en feller... Bij ons stond trouwens ook in de papieren dat ze aanraden de test met ochtendurine te doen en de avond van te voren niet te grote hoeveelheden te drinken......

Geplaatst

Idd, altijd testen met de eerste (!) ochtendurine. Ik heb er m'n vent wel eens om vijf uur voor wakker gemaakt omdat ik echt echt echt moest plassen hihi. En dus ook niet snachts om twee uur nog een keer eruit. Na twaalven ophouden ;-) Niet dat het anders niet betrouwbaar is, maar je maakt m zo wel het duidelijkst.

Geplaatst
Idd, altijd testen met de eerste (!) ochtendurine. Ik heb er m'n vent wel eens om vijf uur voor wakker gemaakt omdat ik echt echt echt moest plassen hihi. En dus ook niet snachts om twee uur nog een keer eruit. Na twaalven ophouden ;-) Niet dat het anders niet betrouwbaar is, maar je maakt m zo wel het duidelijkst.

Bedankt meiden. Ik wacht het even af. Ik heb getest met ochtendurine, daarom baal ik wel een beetje dat het zo'n licht streepje is. Sinds gisteren 20.00uur niet meer gedronken om zo'n geconcentreerd plasje mogelijk te krijgen... Sinds 21.00uur heb ik flinke menstruatieachtige krampen. Ik weet dat het bij een zwangerschap kan horen, maar het voelt niet goed. Afwachten dan maar. Ik heb een leuk weekend voor de boeg!

Truste allemaal!

Geplaatst

even over de testen:

bij de verse poging heb ik op wd 9 getest.. duidelijke streep bij de 3 de poging en zwanger+ digitale test zwanger 2- 3 en testdag zelf 3+(julian)

bij de eerste verse poging voor een brusje: dag 10 getest, zwanger, helaas miskraam, het voelde al niet goed, op testdag gaf de digitale test 1-2 aan

cryo poging, wd 8 getest met digitale test, zwanger.(milan)

hiermee wil ik zeggen dat je echt wel vroeger kunt testen mits je natuurlijk pregnyl gebruikt.

ik heb bij de 3de verse poging acupuntuur gedaan. en bij de cryo poging tarwekiem olie geslikt(bolletjes van de kruitvat) en puur mama visolie van vsm

ik hoop dat jullie allemaal straks een mooi kindje in jullie armen mogen houden. wij hadden het geluk dat we 2x een wonder via icsi mochten krijgen. ( ook al had mijn man ongeveer 10!! zaadjes per rietje en nee geen miljoenen maar echt 10..)

liefs

Geplaatst

Hoi Dees,

Bedankt voor je testinformatie! Ik doe dinsdag nog een test, heb het wel vaker gehad dat er wel een innesteling is maar dat ik toch ongesteld word dus ik heb er geen vertrouwen in. Vannacht ook wat bloed verloren met stolsels, dat zegt meestal niks positiefs...

Wat houdt acapunctuur in? Doe je dat voor of na de terugplaatsing? En wat is het effect? Ik ben er ook in geïnteresseerd, maar durf het nog niet echt? Hoe ben jij daar terecht gekomen?

fijn weekend allemaal! Ik heb drukke plannen dus zal niet zo vaak online zijn.

Geplaatst

hiermee wil ik zeggen dat je echt wel vroeger kunt testen mits je natuurlijk pregnyl gebruikt.

liefs

Ha Dees, natuurlijk kun je eerder testen, vertel mij wat hihi, maar je moet dan wel een beetje een slag om de arm (kunnen) houden, zeker als het nog wat dun en vaag is. Een streepje is een streepje en dat betekent hcg, maar het betekent helaas nog lang niet altijd een doorgaande zwangerschap. Hoe eerder je test hoe groter het risico dat het nog fout gaat. Heb het zelf helaas vier keer zo meegemaakt, wel positief testen en toch ongesteld. Vandaar dat ik zeg twee weken na de punctie/ovulatie is 'veilig' maar uiteraard kun je eerder testen. Gelukkig maar *grijns*

Dromenvaneenwonder dus helaas ook die ervaring.... Heb je het topic over Alan Beer/ vage streepjes wel eens gelezen? Heeft mij geholpen tot waar ik nu ben.

Geplaatst

Hoi dames,

Mag ik me bij jullie aansluiten?

Ik ben nyna, en heb na 12x IUI-D nu mijn eerste ICSI-D gehad. 11 juni punctie, en 14 juni TP van een morula embryo van ontelbare cellen.

Nu dus officieeël wachtdag 2, en nu maak ik mezelf al helemaal gek. Ik heb een aantal vragen, waarvan de antwoorden me hopelijk wat rust geven.

Ik heb de IUI's in eigen cyclus gedaan en ben dus helemaal niet bekend met de medicatie die ik nu wel heb gebruikt/gebruik.

Ik heb sinds gisteren allemaal blauwe aderen op mijn borsten en grotere tepels. Kan dit nog van de pregnyl 5000 komen die ik op 9 juni gespoten heb? Of kan dit van de utrogestan komen?

De enige andere keer dat ik die aderen had was vorig jaar, en toen bleek ik zwanger. (helaas MK geworden)

Ik merk dat ik mezelf helemaal gek maak, maar die blauwe aderen kan ik me niet inbeelden. Ik kan in de gebruiksaanwijzing van de med's niets vinden over blauwe aderen en grotere tepels. Maar ik vind het nog veel te vroeg na de TP om echt te geloven dat het van wat anders komt dan de med's.

Zoals jullie merken ben ik behoorlijk onzeker op het moment...ik wil mezelf niet gek maken maar kan het niet tegen houden!

groetjes

Geplaatst

Hoi Nyna welkom hier! Ik denk dat dit nog wel van de pregnyl komt, twee dagen na de tp kun je haast nog geen echte zwangerschapskwaaltjes hebben. Maar zeg nooit nooit... Sterkte de komende dagen!

Geplaatst

Nyna, welkom en veel succes en sterkte de komende weken! Zoals Henne al zei kan de Pregnyl voor allerlei zwangerschapskwaaltjes zorgen.

Zelf zit ik nu op wachtdag 5 en heb ik afgelopen donderdag de 3e spuit Pregnyl gezet. Morgenavond de laatste en dan maar afwachten. En of ik mezelf nu gek maak of niet, ik denk alweer van alles te voelen..... De hele dag lichte steekjes in mijn onderbuik, het gevoel alsof er iets tegen mijn blaas aandrukt, duizelig bij opstaan, spierpijnachtig gevoel in onderrug en bovenbenen, weeig gevoel en..... wat ik heel erg herken bij mijn vorige zwangerschappen: mijn hart gaat zo enorm te keer. Ik voel mijn hartslag heel duidelijk, alsof je net hebt hardgelopen, maar dan niet snel, alleen harde slagen. Bovendien heb ik vanochtend bij het boodschappen doen zomaar uit het niets een kind afgesnauwd :-( Schaam me nog dood als ik er aan denk.... Het was niet eens zo heel erg, maar zo niet mijn stijl..... :-(

Dus tja, al deze symptomen bij elkaar doen mij wel hopen dat het dit keer weer raak is, maar ik durf ook weer niet zo heel erg te hopen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden