Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hola Dames,

Welkom Nyna!

Helaas heb ik vannacht behoorlijke krampen gekregen en ben ik ongesteld geworden. Eigenlijk is het wel een opluchting, want ik had al het gevoel dat het niet goed zat. De gyn zei ook al dat het in 60% van de gevallen heel vroeg ind e zwangerschap misgaat, omdat wij vanaf het begin weten wanneer een Eskimo wordt teruggeplaatst hebben we het in de gaten, de meeste vrouwen merken dit niet eens...

Op naar de volgende ronde dus. Wel vreemd... Ik belde de gyn om te vragen of ik nu moet stoppen met de progynova, maar dat moet ik gewoon doorgebruiken. De Utrogestan (= vies) mag ik nu gelukkig weer even laten staan. Kortom: op naar ronde 67 en een mooi BMS over twee weken.

@ nyna: ik heb ook donkere aders op mijn borsten, denk dat dit door de Utrogestan komt. Ik hoop natuurlijk dat dit een andere reden heeft.

@ Henne, bedankt voor de tip over Alan Beer, ik heb nu geen tijd, maar zal me daar na het weekend even in verdiepen.

@ Vera: dat maagzuur komt me erg bekend voor van mijn zwangerschappen, ik HOOP HET ZO VOOR JE!!!!

Nou meiden, fijn weekend verder, morgen alle vaders af, dus waarschijnlijk kom ik dan even een dagje niet op het forum kijken.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geplaatst

Gevoelige borsten... maar ja; dat heb ik wel vaker. Zegt weer niks allemaal. Maar ik VIND gewoon dat het deze keer gaat lukken!

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Nyna, komt echt van de pregnyl. Maar wat ik wel positief vindt dat je een super emmy hebt. Meestal hebben ze pas op dag 4 morulastadium bereikt, een heel goed teken!!euh..., ik voelde nagenoeg niks in de wachtweken, alleen ongikrampjes 13 dagen na punctie. Dus dat kan ook heel goed! allemaal veel Succes in de wachtweken.

Geplaatst

Dank dames voor jullie reacties! beentjes zijn weer even op de grond.

vera, dat klinkt wel goed allemaal..maar ik begrijp dat je nu nog pregnyl spuit?

Kan dat dan allemaal ook niet van de pregnyl komen? Ik heb er ook totaal geen verstand van, dus ben niet de aangewezen persoon om je gerust te stellen.

Geplaatst

Hoi Nyna, klopt, ik spuit nog Pregnyl, alleen heb ik deze syptomen pas sinds vandaag en de Pregnyl spuit ik al langer, dus dan vraag ik me af of de symptomen van de Pregnyl komen. Nou ja, ik weet uit ervaring dat je jezelf helemaal gek kunt maken met alles wat je voelt of denkt te voelen, maar dat maar 1 ding uitsluitsel geeft en dat is een test :-) En daar moet ik nog 9 dagen (zucht.....) op wachten.....

Dromenvaneenwonder, wat erg dat het toch is misgegaan..... Je gevoel zat dus goed. Ik hoop dat de volgende ronde beter uitpakt voor je! Heb je nu nog cryo's of moet je helemaal opnieuw beginnen?

Geplaatst

romenvaneenwonder, wat erg dat het toch is misgegaan..... Je gevoel zat dus goed. Ik hoop dat de volgende ronde beter uitpakt voor je! Heb je nu nog cryo's of moet je helemaal opnieuw beginnen?

wat lief dat je daaraan denkt! Nog 6 cryo's liggen op ons te w88. Ze zitten per 2 in een rietje dus we hebben nog 3 pogingen. Ik vind het een bijzonder gevoel dat we nu net als 'normale' mensen iedere maand een kans hebben!

Geplaatst

Vera: Goed zo! We gaan d'r gewoon voor! Ik zie dat je TP maar 1 dag verschilt met die van ons. Maar ik mag toch 6 dagen eerder testen. Zou dat alleen komen doordat wij een cryo hadden en jullie een verse emmy? Nou ja, geeft niet; als het maar lukt. Als je een beetje in de buurt woont (N-H), doen we het kraamfeestje samen, oké? ;-)

Geplaatst

Fijn, Dromenvaneenwonder, dat je nog cryo's hebt! Wij hebben bij 1 poging een keer cryo's gehad, maar die ontdooiden niet goed. Dat voelde pas echt als een gemiste kans.....

Bloempje, een cryo is in ieder geval al wat ouder dan een verse emmy. En als je dan ook geen Pregnyl na de TP hoeft te spuiten, kun je idd al veel vroeger testen. Wel fijn voor je/jullie, het wachten duurt al lang genoeg!! Ik woon in ZH, in een dorpje ingesloten tussen Zoetermeer, Rotterdam, Delft en Den Haag :-)

Geplaatst
wat lief dat je daaraan denkt! Nog 6 cryo's liggen op ons te w88. Ze zitten per 2 in een rietje dus we hebben nog 3 pogingen. Ik vind het een bijzonder gevoel dat we nu net als 'normale' mensen iedere maand een kans hebben!

Hopelijk zullen de cryo's tot een zwangerschap leiden,

Sterkte meid.. Een mislukte poging is kut!

Vandaag dag 9 soms denk het is gelukt,

En Soms denk ik je houd je zelf voor de gek..

Slopend de wacht weken..

Geplaatst

Dromenvaneenwonder, wat verdrietig dat het niet gelukt is...:mad:

Mijnbaby, spannend hoor!!

vera, weer een dag dichter bij de testdatum.

Houden jullie het allemaal nog wat vol meiden? Ik streep de dagen weg...

Geplaatst

Vandaag wachtdag 6. Vanavond nog een keertje Pregnyl spuiten. Gisteren voelde ik van alles, vandaag valt het allemaal wel weer mee. Mijn maag is nog wat van streek, maar voor de rest gaat het wel weer. Stom hé, dat je hoopt 's ochtends kotsmisselijk wakker te worden, haha! Ik streep de dagen ook af, hoor. Vanaf donderdag zijn het wat mij betreft de allerspannendste dagen, dan begint dag 10 en is de Pregnyl grotendeels uitgewerkt. Ik moet er niet aan denken, het is nu al zoooo spannend!!

Iedereen weer veel sterkte!

Geplaatst

Vera spannend he :)

Vandaag dag 9.. ik vindt het nu wel eng worden, vanaf morgen kan het fout gaan...

ik heb din nog 7 pregnyl in me bloed kan dat de test beivloeden? anders wacht ik wel tot woe?

Geplaatst

Mijnbaby, zeker spannend! En voor jou helemaal! Dag 9 alweer, dat is alweer 3 dagen verder dan ik! Maar inderdaad wel dicht bij de "gevarenzone", ik kan me voorstellen dat je het eng vindt..... Wanneer heb jij voor het laatst Pregnyl gespoten? Alleen voor de punctie of ook na de terugplaatsing? Wanneer mag je officieel testen, ook op dag 14? Dat is nog maar 5 dagen!! Achteraf zeg ik altijd dat de dagen toch best snel zijn gegaan, maar als je er middenin zit lijken de minuten wel uren te duren......

Vandaag gaat wel lekker snel, vanochtend lekker uitgeslapen, laat ontbeten, vanmiddag een paar uur in de tuin gewerkt en vanavond gaan manlief en ik lekker uit eten. En dan is het morgen alweer dag 7, weer een dag weggestreept :-))

Ik zal voor je duimen de komende dagen!!

Geplaatst

En oja, ik had het met mijn mannetje ook nog over eerder testen, maar met de hoeveelheden Pregnyl die ik heb gespoten, heeft dat eigenlijk geen zin. Stel je voor dat het positief is, dan kan dat nog van de Pregnyl komen en moet ik toch later weer testen. En eigenlijk ook als het negatief is. Dus zolang ik het volhou, probeer ik te wachten tot mijn officiele testdag, maar het kan best zijn dat ik dat niet volhou, haha! Nou ja, ahum, eerst nog maar aankomende week goed doorkomen, dan zien we wel verder!

Geplaatst

Hey meiden!

Dromenvaneenwonder... wat enorm balen weer! Maar je klinkt nog strijdlustig!!!

Andere meiden... zitten blijven op dat bankje hoor!

Geplaatst

Nog steeds gevoelige borsten. Nog in de verste verten geen ongi te bespeuren. Ik hoop nog anderhalve dag op dat bankje te blijven zitten, en er dan met een dubbelgestreept stokje in de vingers, juichend vanaf te springen!

Wat ik wel naar vind is dat àls ik soms eens mensen iets vertel, dat ze dan soms ronduit negatief reageren. "Nog een derde? Jullie hèbben toch al een jongen en een meisje? Meer dan twee is niet handig, hoor! En dan in jullie situatie... Ik vind het knap dat je dat nog "durft" (Zie evt. hier.)"

Nou, lekker bemoedigend... Gelukkig zijn er ook lieve mensen, die ons wat beter kennen en weten dat het nu anders is dan toen. Zij zijn een stuk positiever en hopen en bidden met ons mee. :icon_smile:

Vera: wat leuk, mijn moeder komt van Pijnacker. Een 40 jaar geleden, dat wel. ;-)

Geplaatst

Bloempje, ik heb je verhaal gelezen..wat heftig meid!! Maar zo sterk en verantwoordelijk jullie je erdoorheen gesleept hebben!! Dat laat wel zien dat er nog veel meer liefde is voor een volgend kindje.

Ik zie dat je morgen mag testen, kan je je nog inhouden??

Geplaatst

Bloempje, inderdaad een heel heftig verhaal...... Maar alle respect voor hoe jullie dit opgepakt hebben en er weer voor gaan! Ik hoop met je mee op een positieve test! Bij mij zijn de reacties wel positief, maar er zijn niet veel mensen die het weten dat we hiermee bezig zijn. De enige opmerking die ik krijg is dat "ze er niet maar aan moeten denken in de kleine kinderen te zitten op mijn leeftijd". Ik heb namelijk een dochter van 20 uit een vorig huwelijk en dus ook wel vriendinnen met oudere kinderen. Toen mijn dochter 9 was, leerde ik mijn huidige man kennen en na een jaar wilden we graag een kindje van ons samen. En daar zijn we dus nu nog steeds mee bezig :-( Tja, daar heb ik ook niet om gevraagd..... integendeel!!

Ik woon inderdaad in Pijnacker, maar dat ziet er vast niet meer uit als 40 jaar geleden :-) Ik heb er ook eerlijk gezegd niets mee. We hebben een mooi huis en het ligt heerlijk centraal, maar verder doet het me niets. We dromen nog van een vrijstaand huisje met een stukje grond eromheen, maar voorlopig blijft dat bij dromen, haha!

Hier wachtdag 7 en ik weet allemaal niet meer wat ik er van moet denken. Je bent zo gespitst op wat je voelt of hoe je jezelf voelt.... Terwijl dat ook van de Pregnyl kan komen. Dus ik probeer (....) zo rustig mogelijk te blijven en het maar over me heen te laten komen. Meer kan je toch niet doen, toch?

Geplaatst

Hai allemaal,

Spannend hé?.... Wij hebben zaterdag(dag 5 na punctie) een terugplaatsing gehad van 2 blastocysten. Waren geen toppers maar goede zeiden ze die nog wel toppers konden worden maar heel iets achter liepen. Hopelijk zijn ze dus top geworden in mij!!! Helaas geen cryo's dus dit is de kans die moet lukken. Ik heb Otrivelle gespoten voor de punctie, en gebruik nu Utrogestan. Weet iemand waneer ik zou mogen testen in deze situatie?? Bah zo vreselijk die wachtweken!!! Zeker omdat je "rustig" aan wilt doen maar ik het moeilijk vind wat "rustig" aan doen is. Ik ben een doe mens dus word helemaal gek bij weinig doen.... Gelukkig bestaat dit forum en kunnen we onze zware weken delen!!!!!!! Groetjes!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

sanneke ovitrelle heeft hetzelfde effect als pregnyl, ik weet alleen eigenlijk niet of het misschien sneller of minder snel uit je lijf verdwenen is.... Dat zou een goeie vraag zijn. Met veertien dagen na de punctie zit je zeker veilig. Welke testdatum heb je meegekregen van het ziekenhuis?

Geplaatst

Sanneke, welkomm! Wat krijgt iedereen toch laat de embryootjes teruggeplaatst! Is dat per ziekenhuis een ander beleid? Ik had op vrijdag de punctie en op maandag de terugplaatsing, 3 dagen na de punctie dus al. Ik vind dat wel jammer, want hoe langer de embryootjes blijven liggen, hoe beter ze kunnen bepalen welke de beste zijn, toch? Ik dacht dat ik bij de vorige terugplaatsingen ook 2 weken na de punctie mocht testen, maar nu kreeg ik te horen 2 weken na de terugplaatsing. Ik gebruik Pregnyl en dat blijft dus blijkbaar wat langer in je lichaam. Toch weer 3 dagen langer wachten, bah!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden