Jump to content

Juni 2012 eerste/nieuwe ivf behandeling

nyonyacilla

Recommended Posts

Hoi,

Zijn er meiden die ook gaan beginnen met een poging en die willen schrijven op dit forum? Ik heb vorige maand mijn eerste poging moeten staken omdat ik te weinig eitjes aanmaakte. Heel teleurstellend. Maar vandaag te horen gekregen dat ik opnieuw mag gaan beginnen. Ben ik echt super blij mee. Ik ga het korte schema doen. Dit betekent dat ik op dag 2 van de cyclus moet beginnen met de decap spuit en dag 3 gonal f erbij. Ik schreef mee in het april forum en vond dat toch wel fijn. Je kan ervaringen delen en van elkaar leren.

groetjes

Cilla

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi Dames

Mag ik ook mee komen kletsen.

Ik heb pas een ivf behandeling gehad alleen is het afgelopen zaterdag mis gegaan, op wachtdag 9 na terugplaatsing, donderdag zou mijn testdatum zijn maar helaas, het heeft niet zo mogen zijn.

Maar heb donderdag toch een afspraak in het ziekenhuis om te bespreken hoe nu verder, heb nog 1 cryo. dus hoop stiekem dat ik er in de maand juni voor mag gaan, maar dat bespreken we donderdag.

Ik wens jullie heel veel succes met de behandeling....

Hoi meiden, gelukkig ben ik dus niet de enige ;-). @Marielle wat super klote voor je dat het niet gelukt is. Een hele grote teleurstelling denk ik. Hoe voel jij je er nu bij? Maar het goede nieuws is dus dat jij nog een cryo hebt. Spannend, morgen hoor je dus wanneer ze dit gaan terug plaatsen. Ik las af en toe mee in het mei forum, daar schreef jij mee hé. Wat was de reden dat jouw eileider verwijdert moest worden? @ Jansuh, wat is jouw verhaal? Kom je oorspronkelijk uit Den Haag trouwens? Balen de wachtlijst. Waarschijnlijk wacht jij ook een tijdje.

Ik ben benieuwd of er hier meerdere meiden zijn die het korte schema hebben moeten doen. Bij mij gaat het nu eigenlijk razendsnel. Geen 3 weken wachten en gelijk al beginnen met de gonal f spuit. @ Marielle hoe is de punctie bij jou gegaan? Is het meegevallen? Ter info, ik woon in Den Haag en alleen de terugplaatsing heb ik in het LUMC in Leiden. De rest in het Bronovo ziekenhuis in Den Haag.

@nyon: Nee je bent niet de enige, ik voel me er rot over maar moet het accepteren dat het niet gelukt is, maar wil wel snel weer verder.

Heb nog 1 cryo maar dat gaat waarschijnlijk de maand juni niet worden, want eind juni begin juli begint de vakantie van het ziekenhuis , maar ga morgen toch eens vragen of er echt geen opties zijn. en ja ik schrijf mee in de maand mei, mijn eileider is verwijderd om dat ie verstopt zat, heb ooit een ontsteking gehad.

En de punctie heeft heel veel pijn gedaan bij mij, maar ik zou het zo weer doen, we weten waar we het voor doen.

En hoever ben jij nu met je bahandeling ben je al begonnen met spuiten of nog niet?

Hoi Marielle, ik snap dat wel dat je snel weer verder wilt. Dat wachten.......... Dat vind ik echt heel zwaar. Moet er een wachtmaand tussen zitten voordat de cryo terug geplaatst kan worden? Ik hoop dat je een positief antwoord krijgt morgen. Ik zit nu op dag 4 van mijn korte schema. Op dag 2 ben ik begonnen met decap spuiten en sinds dag 3 gonal f. Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat lopen. Ik hou maar rekening met het slechtste zodat ik niet te veel teleurstelling zal hebben als ik eventueel weer zou moeten stoppen. Ik heb ook een eileider die dicht zit. Waarom hebben ze er bij jou voor gekozen om het weg te halen?

@nyon: Mijn eileider moest verwijderd worden voor de ivf behandeling omdat ik anders meer kans zou hebben op een buiten baarmoederlijke zwangerschap, anders had het voor mij niet gehoeven, ik zij dat komt na de behandeling wel een keer maar dat mocht niet.

En nee volgens mij hoef er geen wachtmaand tussen te zitten voor een cryo maar mijn volgende menstruatie komt ongeveer de 3e week van juni en mijn ziekenhuis sluit eind juni, dus volgens de verpleegster die ik gister aan de lijn heb gehad gaan we het net meer redden volgende maand, maar ga morgen toch vragen of er geen andere opties zijn. eventueel terugplaatsing in eigen cyclus ofzo, heb ooit gelezen dat dat ook mogelijk is, maar hoor het morgen wel en dan laat ik wel wat weten.

En hoe gaat het spuiten bij jou, valt het mee, ik had hetzelfde schema, ik moest ook de 2e dag beginnen met deca en de 3e dag met de puregon, dus een beetje hetzelfde schema.

Goedemorgen,

@ Marielle, ik heb al gelezen dat het deze maand nog niet gaat lukken met de terugplaatsing. Je bent nu in augustus aan de beurt toch? Jammer maar het is niet anders. Ga je nog op vakantie? In het ieder geval is het wel heel fijn als je wat afleiding hebt. Hoe lang heeft de behandeling bij jou geduurd? Ik heb ook meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ga toch eens vragen aan de arts hoe groot dit risico is voor mij en wat ze vindt van een eileider verwijderen. Elke keer als ik ook een echo heb rond mijn eisprong, springt het altijd aan mijn dichte kant. Dan klopt het wel dat ik nooit (nou ja 1 keer spontaan vm) zwanger wordt.

@ Jansuh, heb je al eerder een ivf poging achter de rug gehad?

@nyonyacilla: Nee klopt deze maand juni gaat niet lukken, maar misschien op een natuurlijke manier haha, we blijven gewoon proberen. Ik mag beginnen als mijn menstruatie in juli begint met Progynova en dat 17 dagen lang slikken, en dan op dag 17 heb ik mijn terugplaatsing als mijn cryo goed ondooid natuurlijk. als ik die pilletjes slik is het ziekenhuis nog dicht maar als ik op dag 17 zit van die pilletjes dan is het ziekenhuis net een week of misschien anderhalve week open ligt aan mijn menstruatie en dan heb ik gelijk de terugplaatsing, mocht de cryo niet goed ontdooien of als ik niet zwanger raak van de cryo hoef ik niet weer te wachten dan mag ik met de menstruatie van augustus meteen beginnen voor een 2e ivf behandeling, maar we hopen maar het beste met de cryo.

En nee gaan dit jaar niet op vakantie en denk wat dagjes weg enzo.

Mijn 1e behandeling heeft bij mekaar 7 a 8 weken geduurt, en dan tel van begin van de pil gebruik tot aan me testdatum.

Hoe gaat het nu met jou, geen bijwerkingen van het spuiten?

Hoi meiden

ik ga starten volgende maand ;)

volgende week word ik ongesteld dan de pil slikken afspraken plannen en starten met me 1ste ivf. pies wel in me broek. wat al die hormonen gaan doen maar ben zeer positief heb er zin in.

Allemaal succes xxx bobby

@bobby: welkom leuk dat je mee komt kletsen. en fijn dat je volgende maand mag beginnen met je 1e ivf. ik heb pas mijn 1e ivf achter de rug en het is mij heel veel meegevallen ook van de hormonen heb ik weinig last van gehad. ik begin volgende maand met pilletjes voor een cryo terugplaatsing, mijn 1e ivf is helaas mislukt.

Maar ik wens je veel succes...

Hoi meiden,

Sommige van jullie kennen mij misschien al, ik heb ook in het mei forum meegeschreven. Helaas is onze 1e echte IVF poging (de allereerst is ivm overstimulatie voor de punctie afgeblazen) in mei mislukt. Nu vind ik het wel fijn om met het juni forum mee te gaan schrijven, ik merk dat ik het heel fijn vind om mijn ervaringen te delen en te lezen hoe het met andere meiden gaat die hetzelfde doormaken. Het helpt mij echt enorm.

Net als Marielle wacht ik nu op de terugplaatsing van een cryo. We hebben er maar 1, dus de vraag is echt maar of dit lukt. De kans is natuurlijk groot dat deze niet goed "ontdooid" dus dan hebben we nog niets. Maar we blijven positief! ik heb de 13e mijn afspraak in het ziekenhuis (UMC Utrecht) en hoop dat ik dan kan beginnen met de provera.

Ik zal zo ook wel een lijstje maken zodat we de data weer goed kunnen bijhouden. Er zijn weer aardig wat meiden die in juni starten!

Hoi meiden,

Ik heb alles teruggelezen en dit is wat ik heb kunnen vinden! Als ik iets fout heb geschreven of ben vergeten, pas het vooral aan!

Wie wat waar:

Anneliesbulckaen: terugplaatsing van een cryo na 1e IVF,

Bobby: 1e IVF, ?

Jansuhhh: 1e IVF, Nijmegen

Marielle26: terugplaatsing cryo na 1e IVF JBZ s'hertogenbosch

Nyonyacilla: Bronovo Den Haag en LUMC Leiden

Veerle 81: terugplaatsing cryo na 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Anneloesbucklaen: 6 juni

Jansuhhh: eind juni intake

Veerle81: 13 juni

Punctie:

Terugplaatsing:

Testdatum:

@veerle:

Leuk dat we elkaar hier weer tegenkomen. ik las dat jij ook maar 1 cryo heb ik heb er ook maar 1 ik hoop zo voor ons dat dat de ontdooiing goed gaat, maar we blijven positief, wanneer ga jij starten deze maand of in juli, ik zelf in juli omdat ik deze maand rust moest houden en het ziekenhuis gaat dicht.

[]Hoi meiden,

Ik heb alles teruggelezen en dit is wat ik heb kunnen vinden! Als ik iets fout heb geschreven of ben vergeten, pas het vooral aan!

Wie wat waar:

Anneliesbulckaen: terugplaatsing van een cryo na 1e IVF,

Bobby: 1e IVF, ?

Jansuhhh: 1e IVF, Nijmegen

Marielle26: terugplaatsing cryo na 1e IVF JBZ s'hertogenbosch

Nyonyacilla: 1 e ivf Bronovo Den Haag en LUMC Leiden

Veerle 81: terugplaatsing cryo na 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Anneloesbucklaen: 6 juni

Nyonyacilla: 6 juni

Jansuhhh: eind juni intake

Veerle81: 13 juni

Punctie:

8 juni

Terugplaatsing:

11 juni

Testdatum:

Hallo Meiden, wat leuk te zien dat forum wat actiever wordt.

@ Bobby, ik snap dat wel hoor dat je bang bent. Het is absoluut niet niks allemaal.

Drie meiden hier die een terugplaatsing van een cryo gaat krijgen!

@ Veerle81, wat een teleurstelling moet dat geweest zijn dat het niet gelukt is. Ook omdat je de eerste keer al hebt moeten stoppen. Hoop houden op je cryo. Wat is provera?

@ Annelies, wat moet dat een goed gevoel zijn dat je maandag een cryo teruggeplaatst krijgt! Ontdooien ze dan alle 3 tegelijk? En mag je kiezen of je er 1 of 2 terugplaatst?

@ Marielle, jaaaa je hebt dus wel nog een kansje om spontaan zwanger te worden! Gewoon proberen. Wel beter dat als het niet mocht lukken met de cryo je gelijk weer mag beginnen met een nieuwe poging.

Vandaag had ik mijn tweede follikelmeting en ik heb te horen gekregen dat ik vrijdag de punctie krijg! Ik ben zo blij en bang tegelijk want ik zie er heel erg tegenop. De arts was tevreden, ik heb 7 follikels. Niet heel veel maar gezien mijn vorige poging gestaakt moest worden omdat ik maar 2 grote follikels had mag ik blij zijn. Ik doe dus het korte schema en zit nu op dag 11. Ik moet zeggen dat ik het echt super relaxt vind. Bijna geen last gehad van de hormonen. Af en toe een opvlieger. De vorige keer met het lange schema had ik dagenlang hoofdpijn. Vanavond om 10 uur moet ik de pregnyl spuit zetten.