Ga naar inhoud

Juni 2012 eerste/nieuwe ivf behandeling


nyonyacilla

Aanbevolen Berichten

@Nyonyacilla: Ja,héél spannend allemaal.. Ik denk dat ze 1per 1 ontdooien aangezien ik 'pas' 28 ben er maar eentje teruggeplaatst krijg.. Moet wel eerst om 8uur bellen,maandag,om te weten of er wel degelijk een cryo de dooi heeft overleefd.. Maar we blijven positief en gaan er helemaal voor!! Oh meid,zo spannend voor jou,vrijdag de TP! Heb ik het juist en is het je eerste keer? Het valt wel goed mee hoor meidje! Ga maar voor GROEN!!! Succes en hou ons op de hoogte!! zoenx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Annelies, spannend maandag. Ik hoop voor je dat er een mooie cryo ontdooit. Ik las een keer op het forum dat ze bij iemand meerdere cryo's moesten ontdooien. Vond ik zo raar en zonde.

Ik ben echt stik zenuwachtig voor morgen (dan heb ik de punctie). Gisterenavond de pregnyl spuit gezet. Heel voorzichtig, er hangt zoveel vanaf. Mijn arts waarschuwde mij dit heel precies te doen. Een stel dat ze behandelt heeft, had het mixen van het water en de pregnyl verkeerd gedaan waardoor de hele behandeling voor niks was geweest. Dat is erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nyonyacilla! Dank je voor de bemoedigende woorden meid,héél erg lief van je! Ja,idd maandag word D-day,hehe :) Meidje,ik begrijp dat je héél erg zenuwachtig bent voor morgen maar het zal allemaal wel héél goed meevallen,ik duim alvast met je mee hoor.. Ja,die pregnyl moet idd precies gezet worden. Ik had "geluk" dat ik op dat moment in het ziekenhuis lag,door overstimulatie :(,zodat de verpleegster de pregnyl heeft gezet bij me want zoals ik soms onhandig te werk ga,hoho ;)

Probeer vandaag je zinnen wat te verzetten en niet teveel aan morgen te denken meid,ik weet het gemakkelijker gezegd dan gedaan! Het gaat vast goed! Hou me zeker op de hoogte en zal aan je denken morgen meid! Véél succes

Knuffel en zoenx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Annelies, bedankt voor jouw woorden! Erg lief. Wanneer wordt jij gebeld of er een cryo goed ontdooit is en hoe laat je maandag moet? Hoeveel eitjes hebben ze bij jou weggehaald (aangezien je overstimulatie had). Ja dat is wel een geluk bij een ongeluk dat de verpleegkundige de pregnyl spuit kon zetten. Mijn punctie is achter de rug. Ik kreeg morfine en daar werd ik wel erg chill van. Ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Boem... in 1 x in een andere wereld haha. Maar ik heb maar weinig pijn gehad gelukkig. Nu heb ik wel een zeurderige pijn in mijn buik dus doe lekker rustig aan. Morgen wordt ik gebeld of er bevruchtingen zijn. Ik had trouwens 6 goede eitjes. Dus het is afwachten................. Wordt vervolgd. Fijn weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nyonyacilla! Wat leuk dat alles goed gegaan is! Heb aan je gedacht meidje.. Zie je wel,niet nodig om je over de punctie druk te maken.. Ik had 10eitjes.. Ja,ik reageerde héél heftig op de spuitjes die ik moest zetten,was enorm duizelig en misselijk,daarom 3dagen in het ziekenhuis gelegen.. Dat was niet zo leuk maar goed,we hebben dat overleefd.. En,weet je al nieuws of er bevruchtingen zijn? Hou me zeker op de hoogte hé meidje! Ik moet maandag om 8uur bellen of er een cryo de dooi heeft overleefd en dan,als dat het geval is natuurlijk,heb ik om 9u45 mijn TP.. We zien wel hoe het loopt! Lief van je dat je er achter vraagt meid!

 

Lieve zoenx en denk aan je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nyon: Fijn dat de punctie mee is gevallen, ik had ook 6 goede eitjes met de punctie en daarvan waren er 5 bevrucht.

Hebben ze jou al gebeld over hoeveel er bevrucht zijn?

En heb je morgen de terugplaatsing?

alvast veel succes.

 

@annelies:Hoop dat de cryo goed ondooit en dat je morgen je terugplaatsing hebt. jij ook veel succes.

 

Ik krijg mijn cryo terugplaatsing denk ik begin augustus moet eerst mijn menstruatie afwachten van juni en dan die van juli en dan mag ik beginnen.

Ik kan op moment niks anders doen dan wachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dames,

 

Graag wil ik even inbreken in deze discussie. Ik heb specifiek een vraag voor Nyonyacilla, heb mijn vraag al elders gespost maar wellicht lees je daar wat minder mee.

 

Ik las trouwens dat je een mooie score van 6 eicellen had, hoop dat er ook bevruchtingen zijn ontstaan. Weet deels wat het is om in het traject te zitten en wens alle dames hier heel veel succes!

 

Mijn vraag betreft het volgende (ik heb even gekopierd van de discussie waar ik de vraag eerder stelde):

[h=2]icon1.png

Ik heb een vraag waarvoor ik een nieuwe discussie heb geopend, maar wellicht kan ik ook hier het antwoord vinden. Vorige week is mijn eerste IVF poging afgebroken wegens geen (zichtbare) follikels. Ik volgde het lange protocol en had inmiddels 21 dagen deca en 7 dagen menopur gebruikt.

Aangezien ik een hoog fsh heb (tot nu gemeten tussen 17-19) en een laag AMH (niet meer traceerbaar) bij een leeftijd van 32 jaar, is ons vertelt dat de kans op een eigen (biologisch) kind erg klein is.

 

Onze arts wil nu nog een poging wagen mbv het korte protocol indien er bij de uitgangsgecho >2 follikels aanwezig zijn.

Dit gaat echter pas van start wanneer mijn eigen cyclus weer op gang is. Voorheen heb ik maandelijks (redelijk) regelmatig nog een menstruatie gehad. De echo na 7 dagen stimulatie liet een bms zien van 3,3 mm wat er op duidde dat er niks gebeurd in mijn lichaam. De arts kon niet aangeven wanneer mijn cyclus zich hersteld heeft. In de bijsluiter van deca las ik echter dat het na de laatste spuit 7-12 weken kan duren voordat de cyclus weer hersteld is.

 

Dat is in deze periode (waarin alles al te lang duurt) een flinke tegenvaller. Ik vroeg me dus af welke ervaring andere dames hiermee hebben.

 

Specifiek denk ik voor Nyonyacilla omdat ik uit je verhaal begrijp dat je na het afbreken van jouw poging om dezelfde reden (en tevens met het lange protocol) deze maand alweer start met een volgende poging.

 

Ik begrijp dat jullie discussie een heel ander item betreft, maar zoals ik schrijf, in deze onzekere tijd, heb je graag meer informatie van lotgenoten...

 

Gr. Herfst

 

 

 

 

 

[/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marielle,alles goed verlopen.. Ze hebben een TOP-cryo teruggeplaats,althans dat zei dokter Decleer toch. Hij zag het positief in! Nu duimen en wachten tot de 24e,dan bloed laten nemen en wachten op het verlossende telefoontje.. Dus wachten geblazen..

Hoe gaat alles met je?

 

Groetjes aan alle andere meiden! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@annelies: wat fijn dat alles goed is verlopen en dat het een top cryo was, nu op naar de 24e en dat de kleine emmy lekker bij je mag blijven de komende 9 maanden.

Veel succes in je wachtweken.

Hier gaat het wel ik kan niks anders doen dan wachten, ik verwacht volgende week zaterdag mijn menstruatie, en dan dan 4 weken verder bij mijn volgende menstruatie mag ik ook weer beginnen voor de cryo terugplaatsing. dus moet nog 2 menstruaties afwachten terwijl ik stiekem hoop dat ik helemaal niet ongsteld ga worden natuurlijk, dat het misschien in deze 2 maanden spontaan gebeurd, volgens de verpleegster van het ziekenhuis schijnt dat vaak te gebeuren dat vrouwen in de vakantie tijd of rust periode zwanger worden, maar dat is afwachten ik maak me niet te blij, en denk er niet te veel bij na maar je weet nooit.

We blijven postief.

Ik zal voor je duimen dat de emmey lekker bij je blijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marielle: Dank je wel meidje,voor je 'duimen',is echt héél erg lief van je! Wachten op die verdomde duveltjes,ik hoop dat ze rap mogen doorkomen lieverd.. Bij jou is het dus ook wachten geblazen. Idd,er niet teveel aan denken en positief blijven,da's the spirit! Ik probeer dat ook zeker te doen..

Lieve knuffel meid en hou me op de hoogte! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, eindelijk ben ik er weer.

@ Annelies, wat super om te horen dat er een cryo terug is geplaatst! En nog wel een top cryo ook, haha. Hartstikke fijn! Jij gebruikt natuurlijk ook de utrogestan. Wat een vieze bende (

@ Marielle, best vervelend dat wachten toch? Je moet echt proberen om alles even los te laten. Lukt jouw dat?

@herfst, dat was nieuws waar je totaal niet op zat te wachten. Echt verschrikkelijk (

 

Ik zal vertellen hoe het mij vergaan is de afgelopen dagen. Gisteren is er een 8 cellig emryo-tje teruggeplaatst! Daar ben ik echt heel blij mee. Wat is het toch bijzonder waar wij allemaal mee bezig zijn. Eicellen die in een koffer in de auto van Den Haag naar Leiden gebracht worden, het bij elkaar brengen van de cellen in een ziekenhuis, een spuitje met het embryo erin. Wauw. Ik wil niet te negatief zijn maar ik hou in mijn achterhoofd dat de kans groot is dat het misgaat. Van de 7 eicellen waren er 6 overgebleven. 3 bevrucht waarvan er 2 bleven steken op 3 cellig. Ik heb echt super geluk gehad dat ik er in ieder geval 1 heb. Ik mag op 22 juni testen. Twee dagen eerder dan jou Annelies, maar volgens mij is dat of omdat het in het weekend valt of omdat de verpleegkundige zich vergist heeft. Nou spannend allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nyonyacilla en Annelies: wat een supergoed nieuws bij jullie! Nu enorm duimen dat jullie toppertjes blijven zitten! Deze 2 weken zijn weer zo spannend en bijzonder. Nog even doorbijten! Misschien dat jullie het schema willen aanvullen? Dat werkt wel handig, dan weten we een beetje wie waar is! Ik zag ook dat ik de naam van Annelies niet overal goed heb gezet. Zou zelf alles wel willen aanpassen maar vanaf mijn iPhone gaat dat niet zo makkelijk....

 

Ik mag morgen weer na mijn vorigeislukte poging naar het ziekenhuis. Dan horen we ook hoe en wanneer we verder gaan met de cryo... We hebben er maar 1 dus best spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nyonyacilla: Héél blij te horen dat je ook een goeie terugplaatsing achter de rug hebt.. Go,2dagen eerder testen als ik,zoooo spannend allemaal hé? We zullen elkaar moeten steunen in deze ver***** wachtweken.. Ja,ik neem progynova (3pilletjes/dag),utrogestan (3/dag) en proluton (een spuitje om de 3dagen) Je mag er zeker van zijn dat de utrogestan een vieze boel is hoor,jakkie.. Maar het is voor het goede doel zeg ik dan zo tegen mezelf.. :) Hopelijk hebben we een GROEN resultaat hé meidje..Positief denken ook mogen we niet te héél hard hopen. Idd,de 24e valt op een zondag,hopelijk een super-zondag hé ;) zoenx

@Veerle:dank je wel meid! We houden het nestje lekker warm :) Ik probeer het zelf aan te passen het lijstje! xx

 

Aan alle andere dames:succes met het eventuele wachten,TP of punctie!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

[]Hoi meiden,

 

Ik heb alles teruggelezen en dit is wat ik heb kunnen vinden! Als ik iets fout heb geschreven of ben vergeten, pas het vooral aan!

 

Wie wat waar:

Anneliesbulckaen: terugplaatsing van een cryo na 1e IVF,

Bobby: 1e IVF, ?

Jansuhhh: 1e IVF, Nijmegen

Marielle26: terugplaatsing cryo na 1e IVF JBZ s'hertogenbosch

Nyonyacilla: 1 e ivf Bronovo Den Haag en LUMC Leiden

Veerle 81: terugplaatsing cryo na 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

 

 

Afspraken ziekenhuis:

Anneloesbucklaen: 6 juni

Nyonyacilla: 6 juni

Jansuhhh: eind juni intake

Veerle81: 13 juni

 

Punctie:

nyonyacilla 8 juni

Terugplaatsing:

nyonyacilla 11 juni

Testdatum:

nyonyacilla 22 juni

Link naar reactie
Delen op andere sites

[][]Hoi meiden,

 

Ik heb alles teruggelezen en dit is wat ik heb kunnen vinden! Als ik iets fout heb geschreven of ben vergeten, pas het vooral aan!

 

Wie wat waar:

Anneliesbulckaen: terugplaatsing van een cryo na 1e IVF,

Bobby: 1e IVF, ?

Jansuhhh: 1e IVF, Nijmegen

Marielle26: terugplaatsing cryo na 1e IVF JBZ s'hertogenbosch

Nyonyacilla: 1 e ivf Bronovo Den Haag en LUMC Leiden

Veerle 81: terugplaatsing cryo na 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

 

 

Afspraken ziekenhuis:

Anneloesbucklaen: 6 juni

Nyonyacilla: 6 juni

Jansuhhh: eind juni intake

Veerle81: 13 juni

 

Punctie:

nyonyacilla 8 juni

Terugplaatsing:

nyonyacilla 11 juni

Testdatum:

nyonyacilla 22 juni

Link naar reactie
Delen op andere sites

[][]Hoi meiden,

 

Ik heb alles teruggelezen en dit is wat ik heb kunnen vinden! Als ik iets fout heb geschreven of ben vergeten, pas het vooral aan!

 

Wie wat waar:

Anneliesbulckaen: terugplaatsing van een cryo na 1e IVF,

Bobby: 1e IVF, ?

Jansuhhh: 1e IVF, Nijmegen

Marielle26: terugplaatsing cryo na 1e IVF JBZ s'hertogenbosch

Nyonyacilla: 1 e ivf Bronovo Den Haag en LUMC Leiden

Veerle 81: terugplaatsing cryo na 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

 

 

Afspraken ziekenhuis:

Anneloesbucklaen: 6 juni

Nyonyacilla: 6 juni

Jansuhhh: eind juni intake

Veerle81: 13 juni

 

Punctie:

nyonyacilla 8 juni

Terugplaatsing:

nyonyacilla 11 juni

anneliesbulckaen 11juni (tp cryo)

Testdatum:

nyonyacilla 22 juni

anneliesbulckaen 24juni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen meiden, Zo ik heb de lijst bijgewerkt maar met moeite :laugh:.

Veerle, hoe is de afspraak in het ziekenhuis geweest vandaag? Was het positief nieuws? En wanneer zou je de terugplaatsing kunnen krijgen?

Annelies, het is wel toevallig dat we precies op dezelfde dag de terugplaatsing hebben gehad! Kom jij trouwens uit België? Waarvoor slik je progynova en spuit je proluton? Had jij destijds met de punctie ook nog een aantal dagen last van je buik? Ik voel nu ook van alles maar dat komt ook door de utrogestan. Ze zeggen dat een bijwerking zwangerschapsklachten kunnen zijn. Jaaaaa, positief denken! Schijnt echt te helpen. Ben jij er veel mee bezig op dit moment?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, net terug uit het ziekenhuis. Ze hebben voor de zekerheid bloed geprikt, ze dachten dat ik misschien voor het eerste sinds tijden wel een eigen cyclus heb (ze dachten een follikel van 1.7 te zien) en dan willen ze die eerst afwachten. Word ik dan toch ongesteld, dan start ik vanaf dan met de pil. Dat is ongeveer over 10 dagen en is eind juli de TP.

Was het toch nog een restje van de poging, dan start ik morgen met het opwekken van een cyclus (provera) en heb ik half juli de TP. Ik hoor de uitslag vanavond nog, dus dat is fijn!

 

Hoe gaat het met de dames op de wachtbank? Houden jullie het nog vol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update van mij: mijn bloedwaardes tonen aan dat er een regelmatige cyclus is en dat ik binnen een dag mijn ovulatie heb! Dat is echt sinds jaren niet meer gebeurd. Vreemd, maar mooi. Nu dus eerst zelf aan de slag en afwachten maar... Anders op dag 1 van de cyclus beginnen met de pil!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo meiden, wat spannend! Veerle, wie weet dat je spontaan zwanger kan worden! Je hebt een kans. Ik neem aan dat er niks bijzonders is met jouw eileiders.

Bobby, ik kan mij voorstellen dat je zenuwachtig bent. Start je over 14 dagen eerst met de pil of met prikken? En het is voor het eerst toch?

Ik ben er natuurlijk mee bezig maar ik kan het enigszins loslaten. Ik zag heel erg op tegen de punctie en nu de terugplaatsing is geweest ben ik redelijk chill (

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden