Ga naar inhoud

Juni 2012 eerste/nieuwe ivf behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Nyonyacilla: Hoi,hoi,hoi! Gisteren had ik een ganse dag vorming en zo kon ik niet op het forum.. Ja,ik vind het wel best speciaal dat we op dezelfde dag onze TP hebben gehad :)) Idd,ik kom uit België waar het voor het moment enorm ***weer is :( Maar ik voel me vandaag goed,dus laten we dat zeker niet verpesten door het slechte weer!! Ik heb,destijds,thuis gezeten tot mijn TP toen ik een punctie heb moeten ondergaan.. Ook ik had een aantal dagen last van een opgezette buik maar het viel best mee hoor. Heb jij er veel last van mss? Woensdag had ik wel een slechte dag! Mijn buik pruttelde enorm tegen,mijn onderrrug deed pijn en ik heb de ganse tijd met m'n broek moeten openlopen,haha.. De kinderen vonden het hilarisch en ik het maar proberen uit te leggen :) Ja,progynova,ik denk dat dit standaard is bij een cryo TP, moet ik slikken om m'n baarmoederslijmvlies lekker 'dik' te houden en proluton om het nog beter te laten innestelen en die utrogestan,wel ja dat weet je ook wel hé? Vnvd terug een spuitje proluton laten zetten.. Ik denk er niet al teveel aan,aan die ww,anders word ik helemaal zotjes! Gewoon positief blijven en hopelijk mag het deze keer raak zijn!! Ik duim met je mee hoor meidje! xxx

@Bobby: Dank je meid.. Ik houd het nog vol die wachtweken :) Zo fijn dat jij ook mag starten binnenkort! Is normaal dat je zenuwachtig bent hoor maar het valt allemaal best mee! Zoals Nyon al vroeg,begin je met spuitjes of...? Duim met je mee! xje

@Veerle: Véél succes meidje en wie weet.. knuf!

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden

ik ben begonnen met de pil en start de 27ste met prikken.

Doen de spuiten pijn :( of valt het mee zo spannend en jullie succes met wachten ik duim mee hoor owja en ik hoorde dat je na de terug plaatsing balletjes moet inbrengen mmh hihi maaar zou alles 100x doen om onze wens in vervulling te laten komen xx

Geplaatst

Hoi Bobby!

Die spuitjes vallen mee hoor,deed geen pijn bij me,dus niet met inzitten.. Het is gewoon raar als je de eerste spuit moet zetten maar dan kom je dat gewoon hoor! Ja,die balletjes opsteken is géén pretje,is een vies goedje,maar zoals je zelf al aangeeft,je hebt het er natuurlijk voor over!

Véél succes! xx

Geplaatst

Hallo meiden, hoe gaat het hier? Annelies, hoe gaat het met je? Ik lees dat jij gelukkig al kindjes hebt? Hoeveel kinderen heb je? Dat pluton ken ik helemaal niet. Bij ons krijg je (volgens mij) alleen utrogestan. En merk jij dingen in je lichaam? Ik heb bijvoorbeeld een raar gevoel in mijn onderbuik. Ik maak mijzelf nu ook helemaal gek hoor, ik ben er zo mee bezig. Het is natuurlijk super spannend, nog maar een paar dagen en dan weten we of we zwanger zijn of niet. Ik ben zo bang. Elke keer heb ik het gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Best zwaar deze onzekerheid. Misschien is het allang mislukt. Nou ja, ik blijf natuurlijk ook wel hopen. Ik had trouwens het geluk dat ik vrijdag de punctie had waardoor ik het weekend lekker niks hoefde te doen! Anders had ik ook vrij genomen denk ik. Ik heb daar toch best last van gehad.

Bobby, je kan al zeggen.... volgende week begin ik! Het spuiten valt echt reuze mee. Ik had af en toe wel een blauw plekje maar dat kwam omdat ik te hard duwde. En soms prikte het een beetje als ik de decap prikte, maar je hebt zelf snel genoeg door welke manier van spuiten voor jou het prettigst is. Overigens was de naald van de gonal f nog kleiner en daar voelde ik helemaal niks van.

Geplaatst

@nyonyacilla: die laatste dagen zijn echt verschrikkelijk. Die angst en onzekerheid komt echt tot een naar hoogtepunt. Dan wil je liever testen en weten waar je aan toe bent dan langer in de onzekerheid zitten. Ook al die klachten die van medicijnen, zwangerschap of ongesteldheid. Kop op meis, nog een paar dagen! Net als voor @annelies, ik duim voor groen groen groen voor jullie!!!

@bobby, het prikken valt inderdaad reuze mee. Na een paar keer doen heb je het compleet onder de knie. De enige die ik wel wat vervelend vind is de pregnyl, die je vlak voor de punctie spuit. Maar dan ben je zo blij dat de punctie eraan komt en de eerste fase goed is gegaan (en tja, je weet natuurlijk wat het hogere doel is) dat je alles doet. Succes en houd ons op de hoogte, en helaas zijn we allemaal ervaringsdeskundigen, dus post vooral al je vragen en ervaringen. Heel fijn dat iedereen hier zo met je meeleeft en weet wat je doormaakt!

Geplaatst

@Nyonyacilla: Hoi lieve meid.. Ik denk dat je een beetje mis bent hoor want ik heb helemaal nog geen kindjes.. Al 3jaar aan het proberen,dat wel ;) Goh,ik heb sinds een uurtje ofzo echt een héél stom gevoel in m'n onderbuik,net ongi-krampjes :(( en voel me nu toch echt een beetje onzeker aan de ene kant,aan de andere kant dan ook weer niet,echt raar.. Ja,idd,nog een paar daagjes en we weten of we onzelf lekker groen mogen zetten.. Dus,fingers crossed hé meid! Hou me allezins op de hoogte want ik vind het echt superspannend dat wij ongeveer op dezelfde tijd moeten testen! :)) GROEN! zoenx

@Veerle: Dank je wel meidje voor het duimen! Vind ik echt héél erg lief van je! xx

Aan de andere dames die wachten,punctie moeten ondergaan of TP of die net beginnen,veel succes!

Groetjes

Geplaatst

Ow meiden ben zooo blij met jullie!

Al me vragen ff. Ben zo blij als ik start ben er al totaal drie jaar mee bezig. Ik duim voor jullie hoor xxx

Geplaatst

Goede avond meiden.

Annelies, Ik heb het verkeerd gelezen, sorry! Denk je dat er misschien een innesteling is of juist ongesteld worden? Hoe is het de vorige keer bij jou gegaan? Ben je voor de testdag al gaan vloeien of daarna? En voelt het nu anders? Bedankt voor jouw lieve woorden hé! Echt fijn om een lotgenoot te hebben.

Veerle, bedankt ook voor jouw bericht. Je verwoord het precies zoals ik mij voel en waar ik aan denk. Hoe lang ben jij eigenlijk bezig met proberen zwanger te worden en wat heb je tot nu toe ondergaan? Ik lees dat Bobby en Annelies 3 jaar bezig zijn. Hebben jullie ook andere behandelingen ondergaan?

Vanmiddag en nu ook af en toe voel ik ook wat krampjes. Ik weet niet wat daar allemaal gebeurd binnen. En het is ook zo saaaaaaaaaaaaaaaai op mijn werk, en ik moet deze week ook extra werken. Ik kom de dag niet door en dan dat gemaal erbij. Nog maar een paar dagen. Nou fijne avond meiden!

Geplaatst

@nyonyacilla: wij zijn in januari 2010 begonnen. Ik wist al gezien mijn onregelmatige cyclus en het feit dat mijn moeder ditook heeft en 6(!) jaar over mij (ik ben de oudste) gedaan heeft, dat het een lastig traject zou worden. Dus direct naar de gyn gegaan. In juni 2010 ben ik eerst gestart met clomyd, maar dat had geen resultaat. Dat hebben we denk ik 6 cycli geprobeerd. Daarom zijn we begin 2011 gestart met ovulatie inductie. Ook dit hebben we 6 keer geprobeerd zonder resultaat. Ook toen heb ik 2 keer een overstimulatie gehad. Toen had ik met 25-50 eenheden puragon al 9 eitjes. Voor ovulatie inductie is dat teveel. De andere keren is het gewoon niet raak geweest. In november zijn we gestart met de eerste IVF poging. Die hebben we (door een fout van het umc) moeten afbreken ivm overstimulatie. Ze hebben me te lang laten stimuleren terwijl we nog hadden aangegeven dat gezien mijn ovulatie inductie verleden, dat niet verstandig was. Nou goed, helaas met een spectaculaire groei van 10 van 1.0 naar 27 eitjes van minstens 1.7 in 3 dagen ging die dus mis. Gelukkig telde deze poging dus niet voor de verzekering.

in april zijn we gestart met poging 2. We hadden toen 10 eitjes met een hele lage dosering puragon. Van de 10 waren er 7 goed en zijn er 3 bevrucht. 1 8-cellige topper werd teruggeplaatst en 1 ligt er dus nog in de vriezer op ons te wachten.

Helaas is die poging half mei mislukt.

Ofwel, helaas weet ik precies hoe iedereen zich voelt. Maar daarom vind ik het ook zo fijn om hier mee te lezen en te schrijven. Niemand weet zo goed hoe zwaar het is en hoe zo'n poging je dagelijkse leven beinvloedt als alle dames hier. Daarnaast hoop ik dat meiden die net beginnen en vragen hebben ze ook hier kwijt kunnen, we staan niet alleen!

Succes met de laatste loodjes nyonyacilla en annelies... Vrijdag en zondag komen dichterbij!

Geplaatst

Nyonyacilla: Nog niet ongesteld geworden,oeff.. ;) De krampen van gisterenavond zijn voorbij en ik zou niet weten wat dat heeft betekend.. Spannend gewoon! Ik heb nog maar 1ivf-poging ondergaan waarbij een 'verse' TP plaatsvond en ik eigenlijk zo goed als direct wist dat het niet positief zou zijn,dus een bloedtest ondergaan en de dokter belde me op om me te zeggen dat het negatief was en ik moest stoppen met de utrogestan.. 2dagen erna ben ik ongesteld geworden. Nu een cryo tp en nu is m'n gevoel anders,kan niet zeggen dat ik me zwanger voel hoor maar het voelt anders aan dan bij de verse tp,echt raar.. Ik voel vanalles en dan ook weer niets. Ik heb verleden jaar een redelijk zware operatie ondergaan vanwege endometriose graad 4!!! Dan was het duidelijk dat ik niet via de normale manier kon zwanger worden.. Maar we geven niet op en gaan er helemaal voor! :)) Ook jij bedankt voor je lieve woorden en je steun en zoals je zegt het is echt fijn om een lieve lotgenoot te ontmoeten!! lieve zoenx

Vera: Amai meid,jij hebt er ook al een gans traject opzitten meidje.. Respect!! Dank je wel voor je duimen!! Hopelijk ga ook jij straks op groen!! kusx

Geplaatst

@nyonyacilla hoi ja ik ben al 3 jaar officeel bezig... :( bij mij is het een beetje een raar verhaal nadat ik binnen het eerste jaar niet zwanger werd dachten ze dat er 1eileider dicht zat na 3 jaar bleken dat dus alle 2 me eileiders dicht te zitten. Vandaar dat ik dus op deze manier niet zwanger raak :( gaat het een beetje met jou xxxx

Geplaatst

@ Veerle, gelukkig had je het verhaal van je moeder in je achterhoofd waardoor je snel aan de bel kon trekken! Jij had dus onregelmatig een eisprong met heel veel tijd ertussen? Wat is dat precies ovulatie inductie? En daarna een afgebroken ivf poging. Echt erg, een grote teleurstelling. Hadden ze dus blijkbaar je dossier niet goed gelezen. Al met al al heel wat teleurstellingen. Ik hoop voor je dat de cryo het gaat worden!! Bij jou zijn ook een aantal eitjes niet bevrucht (bij mij van de 6 3 eitjes). Ik weet dat het de natuur is maar ik ben echt benieuwd waarom niet. Geen goede eicellen, niet rijp genoeg..... Wie weet kunnen ze er wat over zeggen. Maar heel erg bedankt voor je steun!!!! Echt super lief.

@ Annelies, spannend joh, je voelt het dus heel anders als de vorige keer? Ik hoop zo erg voor je dat je zwanger bent!!! Waarom voelde je het de vorige keer gelijk dat het niet goed was? En heb je nu af en toe een krampje af was dat alleen gisteren? Echt rot joh dat endo.... helaas ook helemaal overgeleverd aan het ziekenhuis.

@ Bobby, ik neem aan dat jij uiteindelijk een kijkoperatie heb gehad? Maar toen was je waarschijnlijk al een hele tijd aan het proberen. Waarom heeft daar zoveel tijd tussen gezeten? Maar spannend want nu kom het steeds dichterbij, eindelijk!!

Wij zijn sinds oktober 2010 aan het proberen, dus ruim 1,5 jaar. Ik heb nog een heel klein kansje om spontaan zwanger te worden. Mijn linkereierstok is helemaal dicht en recht gedeeltelijk. Ik heb vorig jaar een paar daagjes kunnen voelen hoe het is om zwanger te zijn. Helaas een vroege miskraam geworden. Afgelopen december heb ik een hysteroscopie en laparoscopie gehad en daar bleek dus uit dat ik verkleefde eierstokken heb. Ik ben bij de acupuncturiste geweest. Ben weer even redelijk relaxt. Ik voel wel steeds mijn buik. Een aanwezig gevoel, en vanmiddag weer een krampje. Ik ben echt bang. Maar nog 2 dagen dan weet ik waar ik aan toe ben!

Geplaatst

@nyonyacilla: Ja,de vorige keer voelde ik gewoon dat het niet goed zat en wist ik dat ik niet zwanger was,nu kan ik het gewoon niet zeggen.. Maandagavond had ik dus toch wel last van ongi-krampjes maar die waren dinsdag weg.. Vandaag had ik wat pijn aan m'n rug en voelde ik toch het één en het anders 'rommelen' in m'n buik en ook gaan die bolletjes er niet echt meer gemakkelijk in.. Tja,wie zal het zeggen hé,nog 4daagjes en ik weet ook waar ik aan toe ben en hopelijk mag het groen zijn! Ja,die vervelende endo,pffff.. Mijn gyne zet er echt spoed achter doordat ik graad 4 heb (endo) en ik nu al terug met 3 redelijk grote cycstes zit :( Ik moet eigenlijk zo rap mogelijk zwanger worden om een operatie te vermijden. Maar goed,daar denk ik niet teveel aan en probeer toch zo positief mogelijk te blijven. Ik hoop voor jou dat je ook zwanger mag zijn meid,echt waar! Hou me allezins op de hoogte lieverd,ik duim héél hard voor je mee! lieve zoenx xxx

Geplaatst

@ Annelies en Nyonyacilla, Spannend! Het is volgens mij voor jullie zover om te testen? Hebben jullie al getest? Ik heb er bij jullie echt een goed gevoel bij.... Ik ben zo benieuwd en hoop echt op wat groene en positieve berichten!

Geplaatst

Hoi meiden, even een kort berichtje van mij. Helaas!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vanmorgen een test gedaan en vanmiddag voor de zekerheid een bloedtest. Het is echt super balen. Ik was er al bang voor dat het niet zou lukken. Van de 7 eitjes maar 1 goede bevruchting overgebleven. En dan nog zoveel hobbels op de weg. Ik vind het wel balen dat ik geen cryo's heb dus we gaan weer wachten en gaan er weer met positieve moed voor in september (hopelijk met meer goede bevruchtingen)!! En Annelies, bij jou gaat het hem worden! Je voelt je zo anders dan de vorige keer, dat moet goed zijn. Ik duim voor je!!!!!! Lief dat jullie aan mij denken!

Geplaatst

Lieve Nyonyacilla,

Hoe spijtig meidje! Heb nochthans zot geduimd voor je! Geef het maar,in alle rust en tijd,een plekje.. Weet dat ik aan je denk meidje en bewonder je positieve ingesteldheid! Ik hou je op de hoogte van mijn resultaat morgen.. Lieve knuffel en deugddoende zoenx xx

Geplaatst

Hallo,

Ik heb op 16 juni TP gehad en voel vanalles!

Leuk om jullie verhalen te lezen.... Ik hoop nog veel te kunnen delen!

Voor allen heel veel succes!

Geplaatst

@Annelies Heel veel succes!

@Nyon.... Weet niet wat te zeggen, vind het zo vervelend voor je.... Sterkte!

Ik ben zo ontzettend benieuwd naar alles, ben zenuwachtig, denk vanalles en voel vanalles, maar ja... Dat wachten, pffff!

Al die medicijnen worden een gewoonte onderhand en gaat vanzelf, is tenslotte voor iets moois!

Ik kan niet wachten om te testen, zo spannend! Ik hoop het met jullie te mogen delen!

Geplaatst

even een kort berichtje via de iPhone:

@annelies, succes vandaag! Hoop dat het toch lekker positief is vandaag!

@Nyonyacilla: sterkte meis, je klink ok, maar toch een dikke knuffel. Hoop dat je snel weer opgeladen bent voor een nieuwe poging!

@doesdy: welkom, en leuk dat je meepraat!!!!! Sterkte net de ellendige wachtweken. Die zijn zo spannend! Hoop ook voor jou op een groene test over een past dagen!

Geplaatst

Lieve Veerle,dank je wel meid! Ik ga binnen een kwartier aanzetten om bloed te laten prikken! Hou je op de hoogte! Brrrrr spannend!

Doessy,dank je wel en welkom meid! Fijn dat je meepraat met ons! Ook jij veel succes met de ellendige ww..

Groetjes aan de andere dames!

Geplaatst

Annelies en en en........... ik hoop zo voor je dat je zwanger bent. Ik las op het andere forum dat je al een test had gedaan maar dat het niet goed gelukt was.

Meiden, bedankt voor jullie reacties. Ik voelde mij gisteren wel behoorlijk klote hoor. Je wordt toch angstig omdat je bang bent dat het misschien wel niet gaat lukken. Maar daar wil ik eigenlijk helemaal niet aan denken. Ik wil zo graag zwanger worden en een kindje krijgen. Ik hoop dat het ons gegund is. We hebben minimaal nog 2 ivf pogingen. En we hebben besloten over te stappen naar ivf Voorburg. Zijn er hier meiden die dit kennen? Schijnt toch wel behoorlijk goed te zijn, alles wordt daar gedaan (nu was een gedeelte in Den Haag en een gedeelte in Leiden). Dus ik ga morgen bellen voor een afspraak. Alleen zou ik pas weer in september kunnen beginnen (vriend op vakantie in augustus) dus het is weer afwachten.

Doessy, veel succes en sterkte met de wachtdagen.

Geplaatst

Hoi nyon.. Op dit moment weet ik nog niets.. pffffff,zwaar hoor deze dag! Lieve meid,de moed niet verliezen hé,het lukt je zeker.. Als het negatief is van mij begin ik meteen met mijn 2e ivfpoging.. We zien wel! xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden