Jump to content

Afgebroken IVF poging

mamadaan

Recommended Posts

Mijn 1e IVF poging deed ik in MCK Leiderdorp. Na 18 dagen Decapeptyl en 15 dagen Menopur 300ie had 4 follikels waar 2 mooie eitjes in zaten. Die zijn beide bevrucht en 8- en 9-cellig teruggeplaatst. Helaas een negatieve test.

Zit nu middenin de 2e poging, nu in Dusseldorf. Dr S. wilde het anders aanpakken met sterkere medicatie. Dus snuif ik nu 3x per dag Suprefact en spuit ik 225ie Puregon en 225ie Menopur. Op stimulatiedag 7 had ik welgeteld 2 follikels van 8 en 13.6mm, alleen rechts, links gebeurt helemaal niets. OP stim.dag 9 was die van 8 niet gegroeid en de ander is nu 15.5mm. Een enorme domper dus!

De echos doen we in Amstelveen maar vandaag (stim.dag 10) rijden we naar DD want Dr S. wil het zelf zien en met ons bespreken wat nu te doen. Gaan we verder of stoppen we? Ik vind het raar dat hij op dag 7 niet gezegd heeft dat de medicatie verhoogd moest worden, dat is namelijk in het 1e gesprek wel zo besproken.

Ik slik overigens al 9 weken DHEA, wat de kwaliteit en kwantiteit van de eicellen zou moeten verbeteren. Dat lijkt niet veel geholpen te hebben. Ik word bijna 42 en onze verzekering wil niet betalen ondanks dat dit pas de 2e poging is. (de 1e hebben ze zonder slag of stoot betaald...)

Heeft iemand een zelfde ervaring en iemand nog tips? Als deze poging wordt afgebroken hoe weet ik dan wanneer m'n eisprong is? Daar wil ik dan natuurlijk wel even 'gebruik' van maken. :hug: Reageer je eigenlijk op een ovulatietest in een IVF poging?

Dank voor jullie hulp dames!

Liefs,

Danielle

Hoi Daan, Had je toevallig al een pb-tje gestuurd maar zie nu pas je post.

Hoe is het vandaag gegaan?

Is een escape iui anders een optie?

In Gent adviseren ze trouwens om de DHEA minimaal 3 maanden te slikken.

Mogelijk dat hij de medicatie trouwens niet verhoogd heeft omdat je al ongeveer het maximale gebruikt. Meer spuiten heeft vaak dan toch geen effect meer (althas dat heb ik ooit ergens gelezen).

Hopelijk heb je vandaag meer duidelijkheid gekregen!

Hoi Wendy,

Gisteren echo gehad in DD. Vreemd genoeg zag Dr S 2 mooie follikels van 12.6 en 17.9mm rechts en links ook nog een stuk of 5 kleintjes onder de 10mm. Die doen waarschijnlijk niet meer mee maar toch raar dat ze dat in Amstelveen niet hebben gezien. Heb ook bloed laten prikken en ik hoor vandaag of we maandag of dinsdag de punctie hebben. Ik hoop wel dat die van 12.6 goed groeit want anders blijft er maar eentje over...

Ik houd me de komende dagen rustig, neem braaf alle medicatie op tijd, veel slapen etc. en dan op naar de punctie!

Ik moet de DHEA overigens doorslikken tot de zw.test.

Kreeg jij trouwens een recept voor Utrogestan in DD? Heb nog niets gehad, misschien is hij het vergeten..Inderdaad een warhoofd die Dr S, gelukkig zijn wij alert!

Hi Mamadaan,

De maximale dosering menopur is 6 ampullen ofwel 450 ie

Misschien heb je gewoon een mindere maand, dat kan hoor! De ene keer heb ik ook meer dan de andere.

Daarnaast reageerde ik precies hetzelfde op Suprefact. Bij mij remde het de boel veel te veel af. Ik reageer zelf heel goed op lang protocol met decapeptyl menopur zonder Suprefact.

Maar goed, daar is Dr. S geen fan van volgens mij dus zou zou ik het gewoon in augustus weer eens proberen met 450 Menopur en kijken of je dan een betere maand hebt. Met dit aantal zou ik zelf de poging niet ingaan. Daar vind ik het te kostbaar voor. Maar daar moet je wel zelf mee komen want in DD doen ze voor 1tje ook een punctie hoor als jij geen HO roept. Niet dat die ene geen kans maakt, er zijn er hier prachtig zwanger geworden van een eicel uit hun enige follikel. Maar als je denkt dat je een andere maand beter kunt, zou ik wachten. Aangezien de dosering nog omhoog kan, is het echt niet raar als je eerst wilt kijken of het nog beter kan dan dit. Als je dan nog maar 1 hebt die meedoet, kun je altijd nog een punctie overwegen toch.

Inderdaad een escape IUI zou je kunnen doen, stel het Dr. S ander voor? Of gewoon wachten tot je zelf ovuleert. Als je geen Cetrotide meer gaat nemen dan zal dat niet lang op zich laten wachten. Ik zou zeggen: sleur die man van je het bed in en vanaf nu om de dag je best doen!

Met 18mm denk ik dat je elk moment kunt gaan ovuleren zonder Cetrotide dus no time to waist!

Succes!

MamaDaan, Ik heb de eerste poging tijdens de stimulatiefase moeten annuleren.

Door de suprefact was er teveel remming. Er waren maar 3 follikels aan het groeien terwijl ik er normaliter tussen 6 en 8 heb.

Noor, Mamadaan wordt al maximaal gestimuleerd met het en/en protocol. 225 IE Puregon en 225IE Menopur.

Wat je kunt vragen is om bij een volgende poging Synarella te gaan gebruiken. Bij mijn vorige poging had ik 4 rijpe eicellen van een beetje de gelijke grote. Met Synarella kun je ook langer door stimuleren.

Succes!

Ow, ik dacht dat ik 300 menopur gelezen had maar dat was in Leiderdorp zie ik nu!

Puregon doen ze normaal voor de hoeveelheid, maar ik heb er sinds menopur veel meer. Ben van Puregon naar Gonal gegaan en toen naar Menopur. Bij puregon had ik de minste maar hele snel groeiende op dag 7 vaak al 25mm maar wel maar een paar. 5 ofzo

Ieder beestje reageert weer anders waarschijnlijk......

Ow, ik dacht dat ik 300 menopur gelezen had maar dat was in Leiderdorp zie ik nu!

Puregon doen ze normaal voor de hoeveelheid, maar ik heb er sinds menopur veel meer. Ben van Puregon naar Gonal gegaan en toen naar Menopur. Bij puregon had ik de minste maar hele snel groeiende op dag 7 vaak al 25mm maar wel maar een paar. 5 ofzo

Ieder beestje reageert weer anders waarschijnlijk......

Het aantal is bij mij hetzelfde met Puregon en of Menopur. In DD doet dr. S vaak het en/en protocol. Gonalf of Puregon voor de hoeveelheid eicellen. Menopur voor de mooiheid....en de kwaliteit.

Op dag 7 al damnn wat een turbo hadden ze dan!

Ikreageerde net al noor ook beter op alleen menopur icm decapeptyl.

Daan, ik ben het met noor eens. De ene maand gaat het allemaal beter als de andere maand. Dat wisselt gewoon enorm.

Zeker als je de poging zelf moet betalen zou ik serieus overwegen om de poging om te zetten in een escape iui en verder manlief het bed in te slepen. Het is allemaal te kostbaar en duur om afhankelijk te zijn van die ene follikel. Tuurlijk, zijn er echt meiden die daar ook zwanger van zijn geraakt want je hebt tenslotte maar 1 goede nodig. Maar toch......als je weet dat je meer follikels kan produceren zou ik het wel weten.

Succes met alles!

sorry voor mn late reactie. Ik kom op 1 of andere manier wel aanmelden op de site maar niet meer reageren. Afijn, opgelost!

Ik heb uiteindelijk wel een punctie ondergaan. Er zijn 5 follikels aangeprikt maar er zat maar 1 goed ei in. Dat was wel het gouden ei want is inmiddels bevrucht en teruggeplaatst! Heb er wel gemengde gevoelens over. De embryo was maar 2-cellig op woensdag (maandag was punctie) . Ik had verwacht dat ie al groter zou zijn. Dus nu maar heel hard duimen dat ie doordeelt. Ik ben in ieder geval onwijs moe en zit ineens onder pukkels. Ik ga er dan maar van uit dat dat een goed teken is ;-)

Wendy, hoe is het met jou? Hoe ging jullie gesprek in Belgie?

Zondag gaan we lekker bijkomen in Zuid-Frankrijk, even de zinnen verzetten en niet teveel aan die helse wachtweken denken maar aan lavendel, mooie dorpjes, lekker eten en heel veel zon!! 1 juli zijn we weer terug en 4 juli mag ik testen..tenminste..als ik niet eerder ongi wordt of als ik me niet kan beheersen gaan we misschien wat eerder testen. 1 juli is 13 dagen na punctie en 15 dagen na Ovitrelle, dan is testen toch wel safe?

Liefs, Daan

Hoi Daan. Ik ga in ieder geval keihard voor je duimen dat dit idd het gouden ei is! Deze moet gewoon de komende 8 maanden maar eens bij je blijven!!!!

Ik heb geen ervaring met otrivelle (alleen met pregnyl), dus weet niet of je dan al veilig kan "vroeg" testen.

Heel veel plezier in Frankrijk! Lekker gaan ontspannen en genieten!

• 2 weeks later...

Helaas had ik vanochtend een negatieve test...ik weet het niet meer, we hebben alles uit de kast gehaald voor deze poging: naar DD, 3 maanden DHEA geslikt, max. dosering hormonen, assisted hatching...wat nu...dit was poging 2, ben 42, VGZ wil nog steeds niet vergoeden..moeten we afscheid nemen van onze droom? ik ben zo moe...

Lieve Daan, Jeetje........heb er even geen woorden voor. Ik wil je heel veel sterkte wensen! Neem de tijd om dit een plekje te geven en wie weet heb je straks weer hernieuwde moed om toch nog een kans te gaan wagen. Wat zeggen ze in DD er van? Zien zij nog mogelijkheden? Je zou eventueel ook gewoon ergens een second opinie kunnen doen en dan daar op basis van jou dossier vragen of het zinvol is om nog een poging te wagen.

Lieve, Daan, nogmaals heel veel sterkte!!!! Dikke knuffel!!

Hey Wen, ja onwijs k..! Zoveel verdriet, ik zit maar wat voor me uit te staren op m'n werk. Morgen een (telefonisch) gesprek met DD. Wil het toch wel graag evalueren. We hebben zoveel vragen...Ik denk niet dat het nog zin heeft om verder te gaan. We hebben alles uit de kast getrokken bij de laatste poging en financieel is het ook haast niet te behappen.

Een second opinion...tja, DD is al het 3e ziekenhuis waar we komen dus dat zou dan een fourth opinion zijn en of we daar veel wijzer van worden...

Hoe is het met jou? Pipelle al gehad? Wanneer krijg je je eskimootjes terug? Ik duim voor je!!

xx