Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat raar van die slijmpropje is het geen ustrobolletjes prut.

zolang er geen bloed bij zit zal ik me er geen zorgen over maken

weet dat je tijdens een zwangerschap zoiezo meer afscheiding hebt.

Ff vraagje voor de cryokenners

hebben jullie ook ustrobolletjes gebruikt? En wanneer begonnen jullie?

in het zkh zeiden ze dat ik na de tp pas hoef te beginnen. Maar ze zei ook dat de bollen

toch geen nut hebben. Doe het namelijk op eigen verzoek.

• Reacties 547
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

in het zkh zeiden ze dat ik na de tp pas hoef te beginnen. Maar ze zei ook dat de bollen

Ustro of utrogestan?

Geplaatst

Hoi @Norwegian-sky ik lees altijd mee dus ik dacht laat ik even mijn antwoord geven....ik heb 27 mei tp van 2 cryo's gehad en moest sinds 23-5 die bolletjes gebruiken ik ben nu zwanger van een 1eiige 2ling en moet! ze tot en met de 12 weken gebruiken samen met 2 x op een dag progynova!! Ik vroeg in het ziekenhuis EMC of ik niet mocht stoppen ben het nu zo zat af en toe irritatie maar ik moest er echt mee doorgaan tot en met de 12 weken!! Gelukkig nu nog maar 2 weken! Hopelijk heb je wat aan dit antwoord!?

Geplaatst
Hoi @Norwegian-sky ik lees altijd mee dus ik dacht laat ik even mijn antwoord geven....ik heb 27 mei tp van 2 cryo's gehad en moest sinds 23-5 die bolletjes gebruiken ik ben nu zwanger van een 1eiige 2ling en moet! ze tot en met de 12 weken gebruiken samen met 2 x op een dag progynova!! Ik vroeg in het ziekenhuis EMC of ik niet mocht stoppen ben het nu zo zat af en toe irritatie maar ik moest er echt mee doorgaan tot en met de 12 weken!! Gelukkig nu nog maar 2 weken! Hopelijk heb je wat aan dit antwoord!?

Puccaaaaaa een 1 eiige tweeling wat gaaf zeg.. oh mijn droom .. maar als het er 1 is ben ik ook al helemaal happy.. geniet ervan meis!!

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd! Ik heb die testen ook. Lekker goedkoop dus je kan zo vaak testen als je wilt haha

Goedemorgen meiden!!!

Ik kon me niet beheersen...

Wat denken jullie???

[ATTACH=CONFIG]4349[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Happinez! Fijn dat ik niet alleen ben.. Het was enkel deze voormiddag hoor,nu geen last meer van maar vond het raar..

Norwegian: Het was echt 'slijm',geen prut van de utrogestan-bolletjes!

Pucca: Zoooooo leuk jou hier nog es tegen te komen! Zoals ik al gelezen heb,is alles super goed met je! Fantastisch..

Dames,dank voor de reacties hoor!

Fijne avond xx

Geplaatst

Hoi meiden,

Het bloeden heeft gelukkig niet doorgezet. Dus hopelijk innestelingsbloeding!

Ik had het ziekenhuis gevraagd wat het kon zijn maar zij wilde er geen uitsluitsel over geven en ik moest wachten was het antwoord.

Jaja lekker makkelijk in onze positie haha.

Verder voel ik veel steekjes in mijn onderbuik, zij en onderrug. Iemand anders hier ook last van?

Geplaatst

Carolin: ja afwachten:-) die antwoord hoor ik ook vaak de afgelopen dagen:-)

Ik heb sinds vandaag ook weer buikpijn, maar kan ook van de progesteron pillen komen... verradelijk dat spul. Daarnaast ben ik vanmiddag weer zo ontzettend moe geweest dat ik daadwerkelijk midden op de dag 2 uur op mijn bed ben gaan liggen - echt zo niet IK:)

Geplaatst

Heb je de tp in een natuurlijke cyclus gehad of met medicatie denk dat dat ook nog wel uitmaakt

Geplaatst

@happinez hier heb ik een jaar geleden een heel veel ovulatietesten en zwangerschapstesten gekocht!

http://www.zelfovulatietesten.nl/index.php?item=zwangerschapstesten&action=page&group_id=10&lang=NL

@norwegian-sky; ik heb terugplaatsing in natuurlijke cyclus en moet tot 12 weken 3 keer perdag 2 bollen utrogestan en 3 keer per dag progynova gebruiken!

Gebruik trouwens iemand ook kinderaspirines voor de innesteling te bevorderen?

Ik ben trouwens vandaag (een week na terugplaatsing) ook weer begonnen met sporten (cardio fitness). Volgens AMC mocht dit 3 dagen na terugplaatsing weer, zelfs intensief maar ik heb rustig aan gedaan.

Geplaatst

Geen Utrogestan en geen bolletje hier hoor.

Geplaatst

@carolin lees ook dat je helaas een aantal miskramen heb gehad in het verleden.

is dat de reden dat je zolang moet blijven gebruiken?

Ik heb voor ik zwanger werd van senna ook een mk gehad maar nog in een heel vroeg stadium.

bij senna heb ik 6 weken de bolletjes gebruikt en toen afgebouwd

Geplaatst

Dat is echt een positieve test!!!!! Voorzichtig gefeliciteerd. Op naar een mooie allereerste echo met een prachtig knipperend lixhtje. Ohwww, we die echo nog als de dag van gisteren.

Geplaatst

Dit is het normale schema bij elke cryo terugplaatsing van OLVG/AMC!

Ja helaas 3 miskramen ook in een vroeg stadium hoor 6-7 weken. En bbz waardoor ik een eileider ben kwijtgeraakt.

Maar dat heeft met het schema niets te maken...

@carolin lees ook dat je helaas een aantal miskramen heb gehad in het verleden.

is dat de reden dat je zolang moet blijven gebruiken?

Ik heb voor ik zwanger werd van senna ook een mk gehad maar nog in een heel vroeg stadium.

bij senna heb ik 6 weken de bolletjes gebruikt en toen afgebouwd

Geplaatst

@carolin zie je toch dat ze het overal weer anders doen hihi

Bij ons gebruiken ze na tp in natuurlijke cyclus eigenlijk helemaal niks.

is puur op eigen verzoek geeft me toch wat meer zekerheid. Ben bij eerste cryo tp op dag 10 al ongesteld geworden

dat wil ik niet nog een keer

Geplaatst

Gefeliciteerd!!! Zie/ lees het nu pas.... Hopelijk mogen velen van ons je volgen!! Ik zit nu zelf op WD6 , wd4 en 5 had ik last van steken/ krampen, die zijn nu weer helemaal weg. Ik kan me niet herinneren dat ik dit de vorige keren had....

Deze dagen zijn killing!!!!!

Goedemorgen meiden!!!

Ik kon me niet beheersen...

Wat denken jullie???

[ATTACH=CONFIG]4349[/ATTACH]

Geplaatst
Gefeliciteerd!!! Zie/ lees het nu pas.... Hopelijk mogen velen van ons je volgen!! Ik zit nu zelf op WD6 , wd4 en 5 had ik last van steken/ krampen, die zijn nu weer helemaal weg. Ik kan me niet herinneren dat ik dit de vorige keren had....

Deze dagen zijn killing!!!!!

Bedankt Marieke,

Ik zat net terug te lezen op het andere topic, daar had ik eigenlijk sinds vrijdag niet meer geschreven, sorry!

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Allereerst wil ik dromenvaneenwonder en els van harte feliciteren!!!!!!!!!!!!

Dames, dat is super goed nieuws!!!!!

Hier heeeel verwarrend nieuws!!!!!! Ik snap er helemaal niks meer van!!!!!

Vanochtend een testje gedaan, van hetzelfde merk als gisterenmiddag (kruidvat, 2 vr 4,99). Dit keer kwam er pas na 10min-15min een streepje en veel lichter dan gisteren...Leek me eerder een indroogstreepje :?

Maar gisterenmiddag was er ècht wel een streepje te zien, heel licht, maar zonder twijfel géén indroogstreepje!

Mmmm...dan nog maar een testje er tegenaan gegooid, ook van het kruidvat, maar die van '2 vr 9,99'.

En direct verscheen er een 2e lijntje (een plusje dus), weliswaar weer heel licht, maar echt wel goed te zien. Mijn ventje zag het ook direct, zonder twijfel.

Dus nog niks wijzer...grrrrr.... We hebben nu besloten om te wachten tot woensdag, dan moet er toch echt wel een verschil te zien zijn met vandaag, toch?!

Maar nu komt het meest verwarrende: Toen ik vanavond thuiskwam, direct de testjes nog eens gaan bekijken... Bleek dat dat plusje eerder op een minnetje lijkt nu...????? Als we heeeeel goed kijken, dan zien we nog wel vaag dat lijntje, maar het is echt een heel stuk lichter dan vanochtend!!! Huh?!?!?! Wat is dan het verschil nog meet een indrooglintje???? Help!!!

Ik weet niet meer wat denken en vertrouw die stomme testen voor geen meter meer!!! Wat is me dat allemaal?!?!?!

Ik vrees dus voor stomme indroogtoestanden of hoe het ook moge heten :(( Grote kans op een hoop heisa voor niks dus...

Zit niks anders op dan af te wachten en woensdag nog eens te testen.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh :shock:

Geplaatst

@bettyboopke: Heb net nog een keer de bijsluiten van de kruidvattest gelezen en daar staat uitdrukkelijk: NIET later dan 5 min na test aflezen omdat de uitslag dan veranderen kan. Dus dat je er nu wat anders ziet lijkt me helemaal niets te zeggen te hebben. Wat betreft de verschillende resultaten van de test denk ik dat het te maken heeft met de sensitiviteit van de test zelf (als ik het goed lees heb je twee verschillende gebruikt??) en misschien ook het feit dat je 's ochtends waarschijnlijk een andere samenstelling van je urine hebt dan later op de dag?? Dus heel verstandig : over 2 dagen nog eens testen. Ik duim voor je!

Geplaatst
Allereerst wil ik dromenvaneenwonder en els van harte feliciteren!!!!!!!!!!!!

Dames, dat is super goed nieuws!!!!!

Hier heeeel verwarrend nieuws!!!!!! Ik snap er helemaal niks meer van!!!!!

Vanochtend een testje gedaan, van hetzelfde merk als gisterenmiddag (kruidvat, 2 vr 4,99). Dit keer kwam er pas na 10min-15min een streepje en veel lichter dan gisteren...Leek me eerder een indroogstreepje :?

Maar gisterenmiddag was er ècht wel een streepje te zien, heel licht, maar zonder twijfel géén indroogstreepje!

Mmmm...dan nog maar een testje er tegenaan gegooid, ook van het kruidvat, maar die van '2 vr 9,99'.

En direct verscheen er een 2e lijntje (een plusje dus), weliswaar weer heel licht, maar echt wel goed te zien. Mijn ventje zag het ook direct, zonder twijfel.

Dus nog niks wijzer...grrrrr.... We hebben nu besloten om te wachten tot woensdag, dan moet er toch echt wel een verschil te zien zijn met vandaag, toch?!

Maar nu komt het meest verwarrende: Toen ik vanavond thuiskwam, direct de testjes nog eens gaan bekijken... Bleek dat dat plusje eerder op een minnetje lijkt nu...????? Als we heeeeel goed kijken, dan zien we nog wel vaag dat lijntje, maar het is echt een heel stuk lichter dan vanochtend!!! Huh?!?!?! Wat is dan het verschil nog meet een indrooglintje???? Help!!!

Ik weet niet meer wat denken en vertrouw die stomme testen voor geen meter meer!!! Wat is me dat allemaal?!?!?!

Ik vrees dus voor stomme indroogtoestanden of hoe het ook moge heten :(( Grote kans op een hoop heisa voor niks dus...

Zit niks anders op dan af te wachten en woensdag nog eens te testen.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh :shock:

Lieve bettyboopke, die 2x5 geeft echt geen lijntje als er geen HCG is. Geïnspireerd door jou heb ik er vandaag voor de zekerheid nog een gedaan. Hij blijft echt witter dan wit! Die andere tests van Kruidvat geven heel vaak vals positief na de aangegeven afleestijd, maar positief op de 2x5 ook na 20 minuten ofzo betekent echt hcg! Als het lijntje lichter wordt kan het een niet doorgaande innesteling/beginnende zwangerschap betekenen, maar hij moet binnen twee dagen donkerder worden. De 2x5 van kruidvat is echt de meest betrouwbare, dus als die positief is heb je echt een heel, heel goed uitgangspunt....!!! De 2x5 blijft heel lang heel licht, zelfs al toen mijn hcg 700+ was, maar is echt heel betrouwbaar. Morgen nog een keer doen! X

Geplaatst

Goedemorgen!

Hoe is het allemaal?

@ Bettyboopke: volgens mij maak je jezelf een beetje gek. De test is echt positief. De concentratie van HCG in je urine is iedere keer verschillend, dus de ene keer is het een duidelijker streepje dan de andere keer. Die plustesten worden minder naarmate ze indrogen, dat heb ik zelf ook ervaren de vorige keer... Het verstandigste is om een paar dagen te wachten en dan een nieuwe test te doen. 2v5 van Kruidvat is echt 'tha bomb', doet het altijd goed, is scherp en als die een streep geeft weet je zeker: 'ik ben zwanger'!

@ Floortje: Balen meid dat het een negatieve test was. Maar je hebt nog een paar dagen toch? Hoe voel je je verder? Ben je gedemotiveerd nu je een negatieve test in je handen hebt gehad?

@ Pucca: wat geweldig zeg meid! GEFELICITEERD!!! Die bollen zijn smerig en het liefste zou ik er ook vandaag mee stoppen. Maar als ze uiteindelijk tot resultaat mogen hebben dat er een wonder groeit en door blijft groeien is dat alleen maar geweldig! En daar hebben we toch alles voor over meiden?

@ Annelies: Hoe voel je je vandaag? Ik heb dat ook heel erg hoor, prutverlies. Ook verlies ik veel 'vocht' als ik de utrogestan gebruik. Volgens de gyn is dat heel normaal en reageert ieder vrouwenlijf anders op de hormoonschommelingen. Ze zei dat het wel belangrijk was om naar de dokter te gaan als de afscheiding gelig/groenig werd en ging jeuken, dan duidt het namelijk op een schimmelinfectie. Ik heb eigenlijk standaard een inlegkruisje in mijn broek en ik heb bij de Zeeman heel veel óuderwetse' onderbroeken gekocht. Al mijn mooie ondergoed werd lelijk van die vieze bollen.

@ Caro-Lin: vreselijk he, dat wachten, wachten wachten. Helaas is dat het enige dat telt, wachten en de tijd zal ons leren hoe nu verder! In ieder geval superfijn dat je nu geen bloedverlies meer hebt en nu maar hopen hopen hopen en wachten wachten wachten of het inderdaad een innestelbloeding was. Zoals ik je al schreef had ik het ook en nu blijk ik toch echt wel zwanger te zijn.

@ Tina: had je nog getest, of wacht je het toch netjes af? Die moeheid komt me bekend voor hoor, net als het slaapgebrek. Ik zit immers weer op mijn vrije dag rond 7.00 uur te typen, echt verschrikkelijk. Gisterenavond was ik zo moe, dat ik om half 9 naar bed ben gegaan. Wat denk je? Om half tien er uit, klaarwakker... en vervolgens om elf uur weer in slaap gesukkeld... Hoe voel je je verder? Houd moed meisje!!!

@ Marieke: hoe is het met jou? Voel je je goed? Heb je al signalen?

@ Els: hoe is het? Kan je het nieuws al bevatten?

@ Roxanne: vandaag is je grote dag meid! Heel veel succes, laat je weten hoe het is gegaan?

@ Wendy: Heb je al nieuws gehad uit het ziekenhuis? Weet je al meer?

@ Tinkerbel: Fijne vakantie meis, dat je maar lekker uit mag rusten en er in augustus weer fris en fruitig tegenaan kan!

Hier gaat het goed. Ik ben vandaag op wachtdag 9 aangekomen. De testen waren gisteren nog steeds positief en vanaf nu laat ik het los. Vrijdag doe ik nog een digitale test en als die positief is bel ik het ziekenhuis en maak ik een echo-afspraak. Vannacht zes keer uit bed gegaan omdat ik moest spugen, echt niet normaal, dat heb ik nog nooit gehad... En bij iedere keer denk ik: 'Goed zo, groei maar goed, kom op!'. Ik hoop dat dit niet heel erg lang gaat duren, maar voor nu vind ik het nog prima! Verder heerst er vooral nog ongeloof en gezonde spanning. Iedere keer dat ik zwanger ben voelt het weer anders en iedere keer hoop ik dat het echt tot het einde mag duren... De onzekerheid is nog steeds killing, de spanning is heftig, maar ik laat het los. We zien het wel...

Vandaag heb ik een dagje strand gepland met een vriendinnetje. Haha, naar het strand zullen we niet gaan! Dat verwacht je toch niet als je eind juli met elkaar afspreekt? Nu maar eens even kijken wat we dan gaan doen... Misschien een dagje naar Antwerpen ofzo...

Allemaal een fijne dag! Dikke virtuele knuffel van mij! x Ancoliene

Geplaatst

Goedemorgen lady's...

Vandaag word ik binnen nu en anderhalf uur gebeld of er een terugplaatsing kan plaats vinden..

Zoo spannend het is killing me.. maar gelukkig heb ik wat afleiding ik moet werken tot 11:30!

Ik laat jullie weten als het is gelukt denk dat het daarvoor niet meer lukt, aangezien ik twee

uur moet rijden voor de tp.

Iedereen vandaag een mooie dag.. vanaf volgende week maandag hebben wij vakantie, en wat

denk je iedereen zegt dat het STRANDWEER gaat worden.. nou dat hebben we allemaal

wel verdiend hé na die rotregen!!

Liefs Roxanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden