Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geweldig meid - een toppertje! Ik ben zeker die gaat het maken voor jullie:-)! Bedankt voor je steun! Kijk ze lekker tv en geniet van de mooi gedachten!

Hoi ..

Daar was ik weer.. effe vier uur in de auto gezeten.. ben dr gewoon moe van..

Maar er is 1 topper terug geplaatst, ik doe een schema volgen van de eiceldonatie..

en mijn cryo is nu 2 dagen oud.. en is 2 cellig..

Helaas heeft de andere cryo gezegd; daaag doe het zelf maar..

Maar ik heb er maar 1 nodig .. en dat word deze.. ik ga zwanger worden..

Pff nu ik dit type denk ik; wacht maar meisje over 8 dagen krijg jij het moeilijk,

kan je je niet inhouden met testen ... zucht.. maar nog twee dagen drie uurtjes

werken en dan heerlijk vakantie.. en het word goed weeerrr!!

Als jullie die nu wachten ook allemaal denken dat jullie zwanger zijn, dan hebben

we een positieve aura hiero .. niet dat ik daar in geloof.. maar ik heb 4 augustus

een flower power bbq en ik heb wierook gekocht die je aura leeg maakt..

Dus moest het even zeggen..

Nou meiden ik ga heel ff op bed tv kijken.. nu had ik voor vanavond een lekker

varkenshaasje gekocht.. maar ik eet hem altijd rosé .. dat mag nu niet meer hé

of mag hij niet meer rood zijn.. anders ik eet hem gewoon als een schoenzool hoor!

Tot vanavond meiden.. :happy:

@Happinez heel veel sterkte meis.. ga maar lekker naar je ventje.. lekker kroelen..

• Reacties 547
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Je hebt wel gelijk - het kan nog, maar mijn gevoel zegt me toch dat ik er alvast aan de gedachte moet wennen dat het niet wilde deze keer. Ben nu lekker bij manlief aangekomen en zal straks hopelijk wat rust vinden - was een erg nare dag met veel verdriet.

Alle een rustige avond en tot de dagen.

Groetjes,

Tina

@happinez wd 10; dat is toch nog heel vroeg. Het kan nog alle kanten op! Het kan nog...

@Roxanne mooi 1 beeb in je buik. Nu de ww in ghhrr

Update van mijzelf; geen bloeding meer gehad. Wel raar gevoel in mijn buik, maar dat vat ik op als positief. Zit nu op wd 8. Zal ik morgen testen of nog even wachten. Moeilijk...

Geplaatst

Nou eigenlijk wel. Ik heb de test vandaag maar gedaan omdat ik al het gevoel had dat het niet gelukt is - is voor mij de allereerste keer - omdat ik helemaal niets aan 'voortekentjes' vast kon stellen. Nu de uitslag negatief was voelt het als een bevestiging. Maar ja theoretisch is er natuurlijk nog een kans, dus zondag dan maar officieel testen.

Dank je Tina... maar ik zie dat er bij jou nog hoop is.. ben je het echt helemaal kwijt?
Geplaatst

@ Roxanne: super mooie foto. En nu lekker broeden en met z'n instelling gaat het gewoon lukken.

@ Annelies: Sorry voor het eerder gepostte bericht ik was ff in de war. Leuk dat we samen op lopen. Ik voel in het algemeen niet heel veel en wat ik voel verwijdt ik gewoob aan de bollen. ( haha hoe bedoel zelfbescherming). Maar hoe voel jij je?

@ Otjes: Meid wat verschrikkelijk balen zeg dikke knuf voor jou/ jullie.

@ Happinez: Goed dat je naar je mannetje ben gegaan. Nu heb je hem/ jullie elkaar nodig, je moet nu niet alleen zitten.

@ voor meiden die het nodig hebben een hele dikke knuf en andere meiden toi toi toi.

Fijne avond.

xxx

Geplaatst

Otjes, ook ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik zou zeker een gesprek houden met je gyn, je moet niet met dit nare gevoel blijven lopen.

Happinez, lekker dat je nu bij je mannetje bent!! Die heb je nu nodig op dit moment! Elkaar even stevig vast houden....

Heeft iemand ervaring met de utrogestan bollen dat ze je menstruatie tegen houden? Bij me eerste verse poging gebruikte ik na de punctie ook meteen die bollen en ik was toen een paar dagen overtijd, maar op het moment dat ik stopte met die bollen werd ik ongi..... Hoop niet dat het nu weer het geval is....zit nu op WD 7 ...hèb een een beetje een opgezette/ volle buik....af en toe licht krampen...Pff word hier echt onzeker van! Gelukkig ben ik niet alleen hier....

Truste meiden x

Geplaatst

@Tina.. jeetje meis je hebt nog 5 dagen hoor.. en echt alles is nog mogelijk.. als het een late innesteling is..

en tja van die voortekenen niet iedereen heeft daar last van.. ik ken ook mensen nergens last van hebben

gehad zelfs niet heel de zwangerschap..

@Corina Ja hij is mooi hé.. dit wordt onze beeb.. nu alleen nog 8,5 maand wachten!! Zucht..

@Marieke ja bij mij hielden ze ook mijn menstruatie tegen meestal na het stoppen werd ik na 3 dagen

ongesteld maar het heeft wel eens 16 dagen geduurd... zucht je wilt niet weten hoeveel onderzoeken

ik heb gehad om te kijken of ik toch niet zwanger was.. maar na 16 dagen brak letterlijk de hel los..

@Sky wat raar dat jij er na pas begint.. meestal begin je er toch van te voren mee .. om het op te bouwen..

Maar ja het zal wel goed zijn toch..

Nog twee dagen werken dames en dan vakantie.. heb er zo zin in.. lekker in een hotel met me man.. en SHOPPEN

Rotterdam en Amsterdam gaan we aan.. en vooral die zon die gaat komen kan eindelijk het zwembad gebruikt

worden wat in mijn achtertuin zit..

Weet je ik ga het op het forum gooien.. ik zit met twee vragen.. ik heb ze al beantwoord gekregen

van de gynaecologen maar ik wil jullie inzicht/mening..

1) Na een terugplaatsing ongeveer 7 dagen er na.. zwemmen is dat een goed idee?

Mijn buurvrouw kreeg vanuit Gent het advies niet te zwemmen na een tp..

2) Sex.. de natuurlijke behoefte blijft.. klaarkomen als je in de wachtweken zit is dat verstandig?

Ik weet dat als je een miskraam heb gehad dat het dan niet verstandig is.. dus ik doe het maar niet meer..

Maar toch sommige zeggen dat het geen enkel kwaad kan..

Graag hoor ik jullie mening !!

Liefs Roxanne

Geplaatst

@ Marieke: sorry heb geen ervaring ik werd gewoon ongi door de bollen heen. Maar ik snap je onzekerheid echt, hopelijk kan iemand anders je gerust stellen.

Succes meid ik duim voor jullie.

Geplaatst

Goedenavond meiden!

Zo voor het slapen gaan nog even een berichtje plaatsen! Wat is er vandaag weer veel geschreven en wat hebben we met elkaar weer veel meegemaakt deze keer!

@ Roxanne: Wat fijn meid dat de terugplaatsing goed is gegaan! En wat een goede instelling! Houd die instelling vast tijdens deze komende wachtweken, je bent in ieder geval supergoed op weg! Wat geweldig dat je een foto van je emmy hebt, vraag je daar dan om in het ziekenhuis, of krijg je dat automatisch mee? Ik vraag altijd naar de kwaliteit en dan wordt er op een poster aangewezen hoe onze emmy's eruit zien. 16 dagen na je miskraam is inderdaad snel, bizar zeg als je erover nadenkt. Ik vond het heel frusterend dat ik na mijn miskraam een cyclus moest wachten, voor mijn gevoel duurde iedere dag te lang, dus het is fijn dat je zo snel door kunt! Wat betreft je vragen: mijn gyn zei tegen mij: probeer zoveel mogelijk te leven zoals je normaal ook leeft. Maar de eerste twee dagen geen seks en niet zwemmen. Maar als er dingen zijn waar jij bij denkt: 'hier ga ik me schuldig over voelen als de poging mislukt, moet je die dingen laten, zodat je niet jezelf de schuld kan gaan geven'. Ik vind dat heel wijze woorden. Sowieso vind ik de seks altijd een beetje raar als ik die bollen gebruik. Het voelt dan allemaal anders enzo, hebben jullie dat ook? Mijn man vindt het ook echt smerig. Ik probeer mezelf van te voren goed te wassen enzo, maar die bollen geven toch een beetje prut af. Smerig praatje ik weet het, maar ik ben gewoon benieuwd of jullie dat ook hebben?

@ Sky: Bedankt voor je reactie meid! Het spugen is inderdaad niet zo leuk. Ik ben nog erg aan het zoeken wat ik het beste wel en niet kan eten en waarbij ik er meer of minder last van heb. Ik heb vandaag de huisarts gebeld en die zei: 'kijk het maar een week aan en als je geen vocht binnen kan houden wil ik dat je meteen langskomt!'. Gelukkig gaat het vandaag wat beter. Ik heb veel oprispingen en boertjes en moet al kokhalzen als ik iets vies ruik, maar echt spugen was vandaag al minder. Misschien had ik wel gewoon iets verkeerds gegeten ofzo... In ieder geval ben jij superpositief bezig met je goede instelling! Houd dat vast meid!!!

@ Tina: Wat vervelend dat je getest hebt en dat deze negatief was. Logisch dat je jezelf rot voelt en dat je een rotdag hebt gehad. Ik wil geen valse hoop geven, maar verse emmy's willen nog wel eens wat later innestelen, dus zeker niet stoppen met medicijnen enzo hoor! Gewoon over een paar dagen nog eens testen, misschien verbaas je jezelf wel!!! In ieder geval is het heerlijk dat je nu bij je mannetje bent. Je lekker klein voelen in zijn grote, sterke armen. Niks is een beter medicijn tegen een rotgevoel!

@ Corina: Wat herkenbaar meid, dat je zo gefocust bent op je lijf en van alles wilt voelen! Afwachten is de enige optie, echt verschrikkelijk, dat weten we allemaal! Roxanne en Sky hebben een mooie positieve levensinstelling bedacht: na de terugplaatsing ben je gewoon zwanger, je wacht alleen op de positieve test. Houd dat gevoel vast meid! Ik las een onderzoek in een medisch tijdschrift dat een groot deel van de stellen die weinig stress ondervonden na een terugplaatsing eerder zwanger was dan de controlegroep, een groep stellen die veel stress ondervonden. Het is een lang verhaal om het hele onderzoek uit te typen, misschien is het terug te vinden via google, maar het kwam er op neer dat stress een hormoon aanmaakt dat de innesteling tegen werkt. Dus een positieve instelling en allemaal dingen verzinnen ter ontspanning!!!

@ Marieke: Ik heb de eerste tst gedaan op WD6. Deze was negatief, maar als ik heel goed staar zie ik wel een licht tweede streepje hoor! Ik dacht dat ik het door mijn staren erbij had verzonnen. Op wd8 had ik een duidelijke test met twee strepen in mijn handen. Die test wilde ik die dag al doen, maar toen ik 's morgens beroerd was en begon te spugen heb ik het meteen gedaan. Bij mij houdt de utrogestan de menstruatie tegen. meestal wordt ik 2,5 tot 3 dagen na het stoppen met de utrogestan ongesteld. Ik voel wel altijd dat zeurderige ongestelde gevoel in mijn buik en als ik dan met de bollen stop heb ik echt het gevoel: 'o ja, nu zet het eindelijk door!'

@ Wendy: Superspannend meid! Ik hoop dat je vannacht een beetje zal slapen en dat je morgenmiddag goed nieuws krijgt en plaats kan nemen op het wachtbankje! Echt waar meis, alles komt goed!!!

@ Annelies: Fijn zeg dat je hormoonwaardes helemaal goed waren! Ook fijn dat je in een controlegroep zit en dat je extra in de gaten gehouden wordt. Dat is toch echt wel een voordeel als je in dit medische traject zit! Ht is nu bijna elf uur, wachtdag 4 is bijna voorbij meid, nu lekker slapen en dan is het alweer wachtdag 5. WD 5 is voor mij altijd het cruciale punt om van relaxed en ontspannen om te slaan naar hysterisch en ongeduldig. Ik hoop dat jij dit morgen niet hebt en dat de dag voorbij is voordat je er erg in hebt!!!

@ Caro-Lin: Heb je een terugplaatsing gehad van een vers embryo of van een cryo? Want volgens de poll van Floortje kan je met een cryo al na 7 a 8 dagen positief testen en met een vers embryo na 10 dagen.

@ Natasja: Voor jou heb ik geen woorden! Alleen maar: heel erg vervelend, superveel sterkte meid! Ik vind het zo verschrikkelijk zielig voor je. Geef de ruimte aan je verdriet en pak je man stevig beet! Mijn gedachte zijn bij je. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet schrijven, behalve dat ik aan je denk. Als je wilt praten / mailen wat dan ook, dan ben ik er voor je! Hele dikke superverdiende knuffel voor jou!

@ Femke: Wat een goed nieuws meid! Is de cryo al ontdooid of hoor je dat nog?

Het is een hele lijst geworden dames. Ik ga lekker slapen en morgen kletsen we weer bij!

Welterusten! Liefs Ancoliene

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hier gaat het vandaag weer wat beter, heb redelijk geslapen.

@Ancoliene: Bedankt voor je woorden. Ik hoop het zo dat je/jullie gelijk hebben. Er zou niets mooier kunnen zijn.

@Carolin: Ahh balen meid, maar hetzelfde wat jullie mij zeggen: het hoeft nog niets te betekenen. Wanneer was je officiele testdatum??

@Roxanne: Heerlijk vakantie - lijkt me het beste wat je kan doen in deze dagen en ik hoop voor jullie (en stiekem natuurlijk voor iedereen hier in NL:) dat het weer nu eindelijk echt een keer beter wordt!!!!!

@Marieke: Hoe is het met je buik vanochtend? Lekker volhouden meid!!!! De bolle buik kan ook van de medicijnen komen.

Alle meiden - zet hem op vandaag en we gaan ervoor! Wonderen gebeuren ook alleen als je erin gelooft! Alle meiden die er niet meer in mogen geloven wens ik dat ze hun verdriet een plek kunnen geven en weer met nieuwe moed naar voren kunnen kijken!

Groetjes uit Belgie, Tina

PS: Heb die lijst weer naar voren gehaald:

10/07 Annelies

Angélique

5/7 Tina (Happinez)

Terugplaatsing:

01/07 Tinkerbell

03/07 Ellie71

07/07 HVR

07/07 Tina (Happinez)

08/07 Ancoliene (Dromenvan)

10/07 Natasja (Otjes)

13/07 Corina ( 1 cryo)

13/07 Annelies

17/07 Roxanne

19/07 Wendy (Rackster) als de cryo's goed ontdooid zijn!

Testen:

08/07 Els1987 - groen

Jolanda80 - rood

13/07 Denise - rood

14/07 Nienke -rood

16/07 Ellie71

16/07 Tinkerbell -rood

Doortje

20/7 Ancoliene (Dromenvaneenwonder)

21/07 HVR

22/07 Natasja

22/07 Tina (Happinez)

27/07 Annelies

27/07 Corina

30/07 Roxanne

31/07 Wendy (Rackster)

Geplaatst

@ Caro-lin: Ach meis wat balen. Hopelijk toch mss te vroeggetest. Ik duim voor jullie dikke knuf.

@ Happinez: Fijn dat het weer iets beterder gaat.

Nou meiden vanuit hier herl veel positieve

vibe we gaan ervoor.

Hier gaat het ook goed. Vandaag nog een daagje vrij en dan weer aan het werk.

Voel me goed slaap als een os met dromen over van alles en nog wat. Moe wakker worden nergens geen zin in hebben af en toe een klein steekje in mijn buik of borsten maar dat mag echt geen naam hebben. We gaan positief verder en hopen op een goed afloop en het antwoordt zien we eind volgende week wel.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Tina: Fijn om te lezen dat het weer beter gaat Tina. Het is allemaal ook niet niks. We blijven dromen van een wonder voor alle meiden hier!

@ Caro-lin: hou de positieve vibe vast meid, het zegt nog helemaal niks. Echt waar niet, het kan nog alle kanten op!

@ Sky: Bedankt voor de tip, ik heb het meteen op mijn boodschappenlijst gezet. Ik ga zo toch naar de drogist voor een CB en gravitamon, want die is ondertussen op.

@ Corina: fijn dat je goed slaapt, dat dromen heb ik ook zo erg. Vannacht gedroomd dat ik kon vliegen en met mijn motor heb ik Fort Boyard bestormd, echt het moet niet gekker worden...

Groetjes allemaal! Liefs, Ancoliene

Geplaatst

Hallo dames, lekker geslapen. Hier wel. Spannende dag vanmiddag rond 16.00 uur wordt ik gebeld of de cryo's goed zijn. @Caro, nog even wachten meis, wonderen zijn de wereld nog niet uit! @Tina, fijn dat je je beter voelt! Corrine, hou dat gevoel vast! @dromen, Thanx!

Succes allemaal

Geplaatst

Whaaat een super nieuws Ancoliene! En ook de rest van de dames die zwanger zijn. Jullie is van harte een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Voor jullie die nog in de wachtweken zijn. Erg veel geduld toegewenst en dat er maar een mooie embryo aan het groeien is.

Voor degene die minder voortuinlijk zijn, heel veel succes in de toekomst. Ik behoor nu definitief tot deze groep. Heb zojuist een afspraak gemaakt om een tp in mijn eigen cyclus te bespreken. Ik moet sowieso 1 cyclus overslaan zodat mijn lichaam zich goed kan herstellen van alle troep. Ook hoop ik dat ze instemmen met een tp van 2 cryo's ondanks dat ik jonger ben dan 36jr.

Bye bye,

H

Geplaatst

Update:10/07 AnneliesAngélique5/7 Tina (Happinez) Terugplaatsing:01/07 Tinkerbell03/07 Ellie7107/07 HVR07/07 Tina (Happinez)08/07 Ancoliene (Dromenvan)10/07 Natasja (Otjes)13/07 Corina ( 1 cryo)13/07 Annelies17/07 Roxanne19/07 Wendy (Rackster) als de cryo's goed ontdooid zijn!Testen:08/07 Els1987 - groenJolanda80 - rood13/07 Denise - rood14/07 Nienke -rood16/07 Ellie7116/07 Tinkerbell -roodDoortje20/7 Ancoliene (Dromenvaneenwonder)21/07 HVR -rood22/07 Natasja22/07 Tina (Happinez)27/07 Annelies27/07 Corina30/07 Roxanne 31/07 Wendy (Rackster)

Geplaatst

Oeps!

Daar ging wat mis.. Komt waarschijnlijk omdat ik vanaf m'n mobiel wilde updaten. Excuus!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat verdrietig om te lezen dat er al een aantal meiden op rood staan. Ik weet van de vorige keer dat het echt een enorme teleurstelling is, je hebt hoop denkt steeds dat het ook goed kan gaan en dan opeens is er toch die genadeklap.

Sterkte meiden en hopelijk hebben jullie nog een kans om het te proberen.

Super voor de meiden die zwanger blijken te zijn; ik hoop dat dit prille leventje zich verdre mag blijven ontwikkelen.

@Roxanne; wat betreft het zwemmen; mijn arts zei liever niet op de dag van terugplaatsing maar daarna maakt het niet uit. Wij gingen vlak erna op vakantie. Heb zelf nog een extra dag aangehouden, ook omdat ik me niet lekker voelde, keelpijn etc., maar daarna wel gaan zwemmen. Maar ben niet in het bubbelbad gegaan, puur voor mijn eigen gevoel. Ik denk dat je het beste je gevoel kunt volgen in de dingen die je wel/niet doet.

Zelf zit ik nog in de killing 2e wachtweek. Voel weer van alles in mijn buik, net of ik ongesteld kan gaan worden elk moment ;-( Nu weet ik wel dat dit niets zegt maar het maakt me wel ongerust, op dat moment zakt de moed me weer in mijn schoenen. Maar dan denk ik ook, het is nog niet zover, dus het kan nog.

Sterkte allemaal en lieve groeten,

Ciska

Geplaatst

Nou, dames, wat een berichten allemaal weer.

Wil iemand mij op zwart zetten. Tis voor ons idee nog lang niet groen, maar het is gelukkig ook nog niet rood. Vanochtend hebben wij de eerste echo gehad. Gelukkig zit het vruchtzakje in de baarmoeder, maar er zit nog niets in, maar ja, dat kunnen ze ook nog niet zien natuurlijk. Wel vond de dokter het slijmvlies dun in vergelijking met andere vrouwen, maar iedereen is anders zei ze. En waar mijn bloedingen vandaan komen. Geen idee, niet uit de baarmoeder. Dus volgende week mogen we weer op de echo komen. Ik ben wel blij dat het toch nog 50/50 is en dat ze er dicht op zitten, maar ik ben zo bang dat het alsnog verkeerd afloopt........

We geven de moed niet op!

Liefs

Geplaatst

@Els geef de moed niet op hé meid, het zit er dus nu heeft het heel veel liefde nodig.. :)

Ik hoop dat je je snel bij het kopje zwanger mag zetten, wanneer heb je nu de volgende echo?

@Ellie hoe is het met jou heb je al getest, of zie ik je nu over het hoofd?

@Rackster spannend.. op goed geluk! Let us know!!

@Doortje hoe is het met jou? Jij mocht ook de 16 testen of niet?

@Dromenvaneenwonder.. hier hetzelfde verhaal maar soms in het heetst van de strijd vergeet je dat effe hahaha :)

En inderdaad dat zeiden ze ook tegen mij, alleen dat is niet helemaal waar want we moeten ons gedragen als

een zwangere na een tp dus ik leef niet zoals ik altijd leef.. nu is het gewoon 9 maanden lang geen biefstuk..

dat is wel effe afkicken...

Hier wachtdag 1 hahahaha.. en ik voel me kiplekker wel erg moe maar dat ben ik sinds de miskraam (zwangerschap)

al.. vandaag een pakketje thuis gekregen.. Predicitor early zwangerschapstesten.. ik had op fb me eigen ingeschreven

en de eerste 1000ste mensen kregen die testen.. en yes ik hoorde daarbij.. dus nu heb ik een early zwangerschapstest

kan je 4 dagen doen voor je verwachte menstruatie en een normale twv. 15,25 gratis!!

Hahahaaa ik ben altijd uit op dit soort dingen.. nou hopen dat hij me ook geluk geeft..

Nou ik ga nog effe me lichaam rust geven op en dan om 15:30 weer aan het werkt tot vanavond 20:00.. nog 1 dagje

en dan vakantie .. woeptiedoe!

Fijne dag lady's! :positive energie:

Terugplaatsing:

01/07 Tinkerbell

03/07 Ellie71

07/07 HVR

07/07 Tina (Happinez)

08/07 Ancoliene (Dromenvan)

10/07 Natasja (Otjes) rood

13/07 Corina ( 1 cryo)

13/07 Annelies

17/07 Roxanne 1 cryo

19/07 Wendy (Rackster) als de cryo's goed ontdooid zijn!

Testen:

08/07 Els1987 spannend!

Jolanda80 - rood

13/07 Denise - rood

14/07 Nienke -rood

16/07 Ellie71

16/07 Tinkerbell -rood

Doortje

20/7 Ancoliene (Dromenvaneenwonder) groen!

21/07 HVR rood

22/07 Natasja rood

22/07 Tina (Happinez) blijf geloven!

27/07 Annelies

27/07 Corina

30/07 Roxanne

31/07 Wendy (Rackster)

Zwanger:

Dromenvaneenwonder 27 Maart 2012

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden