Jump to content

Ervaring Albert Schweizer te Zwijndrecht?

nienos

Recommended Posts

Ha Nienos,

Ook wij lopen in Zwijndrecht en doen het in combinatie met Erasmus MC in Rdam. Ik moet zeggen, dat ondanks alle slechte berichten die wij om onze oren hebben gekregen, dat wij hele goede ervaringen hebben met het team wat daar werkt.

Hoi Els,

Ik heb geen slechte berichten gelezen, is dat hoe ASZ bekend staat? Ik vind het tot nu toe heel snel en vlot verlopen, alleen is er 1 verpleegkundige die altijd haast heeft en dat vind ik heel onprettig...Vind jij dat je genoeg persoonlijke aandacht krijgt? Jullie ook de 1e keer?

Nee, het ziekenhuis is goed, maar ik bedoel onze situatie. Ik heb altijd wel het idee, dat ze de tijd voor mij/ ons nemen en daar ben ik erg blij mee. Wij zijn nu ruim 2,5 jaar bezig en daarvan lopen we nu 2 jaar bij dokter van den Dool. We begonnen met Clomid en hebben in 2011 2 pogingen IUI achter de rug, maar dat werkte bij ons voor geen meter. Zij gaven toen ook aan dat IVF/ ICSI de enige oplossing is voor ons. Begin maart 2012 hebben wij onze eerste IVF poging gehad en vandaag heb ik de punctie gehad voor de 2e poging ( nu is het ICSI ). Zelfs als ik bel, dan nemen ze de tijd voor mij. Uit onze 1e poging heb ik een vroege miskraam gehad ( cryo-terugplaatsing ). Ik heb nu echt het gevoel dat het gaat lukken, en dat is voor mij ook een houvast.

Kom even spieken, aangezien ik vlakbij Zwijndrecht woon, maar toen de keus kreeg tussen Rotterdam en Utrecht, aangezien ze hier in de buurt geen icsi zouden doen? Dus ben beetje suprised dat je daar je icsi poging hebt? Is het dan in samenwerking met een ander ziekenhuis of zijn ze sinds kort gestart met deze behandeling ook daar uit te voeren? Succes in ieder geval met je poging!

O vandaag de punctie gehad, erg spannende dagen dus weer voor jullie! Ik denk zelf dat ik vrijdag een punctie heb, dan heb ik 11 dgn gonal=f gespoten.

Woensdag weten wij meer , dan hebben we de 1e echo (FM) Je leest veel op internet over ziekenhuizen maar ASZ bijna nooit he, zijn er weinig behandelingen misschien daar. Wij zitten bij Albert Schweizer omdat wij een goed stuk in de krant lazen!

Wij wonen in Rotterdam. Wij begonnen ons 1e gesprek bij dr. Rijnsaerts, ik kreeg te horen dat er met mij niets mis was, maar dat de zaadkwaliteit slecht was en wij in aanmerking komen voor ICSI.

Vervolgens heeft mij vriend alle testen gehad (dna, gen,etc) en dat was allemaal in orde. Bij de uroloog kwamen wij erachter dat mn vriend een spatader in de balzak heeft. Deze heeft hij 2 weken geleden weg laten halen, maar we zijn wel begonnen met ICSI....wij hopen natuurlijk dat zn zaad kwaliteit beter is nu, na de operatie, maar dat weten we pas over 2 maanden...Intake gesprek was met dokter van der Dool. Het mapgesprek hadden wij met Lidia (verpleegkundige) en nu bij echo Angelique als ik het goed heb.

En wat is jouw verhaal?

Nee, wij horen donderdag of er embryo's zijn en ook hoe laat de terugplaatsing is. Erg spannend allemaal weer. Nog 2 nachten slapen zeggen we dan maar. Heel veel succes morgen. Laat je ff weten hoe het was? Misschien moet je ook nog wel ff geduld hebben of voel jij je eierstokken al?

O wat erg he al dat geduld! Ik ben ook beetje zenuwachtig voor morgen, nu gaat het echt beginnen voor mijn gevoel! Ik voel mijn eierstokken sinds 2 dagen, heb ook last van mn buik (gevoelig).

Ik heb zo'n gevoel dat ik deze week een punctie heb. Is dat een teken als je je eierstokken voelt??

Bij mij wel in ieder geval. Probeer er open in te gaan. Het duurt alles bij elkaar nog geen half uur. 1e keer had ik niets geen last gehad. Nu heeft het meer pijn gedaan, maar tis voor een goed doel. Veel succes morgen

Hey meiden,

Wij liepen ook bij Zwijndrecht. Wij liepen bij dr. Rijnsaert. We zijn via haar doorverwezen naar Nijmegen aangezien we in aanmerking kwamen voor een TESE behandeling (achteraf niet nodig geweest). Ik vond ze erg karig w.b. informatieverstrekking: we kregen de eerste zaad uitslag te horen dat we misschien nog in aanmerking zouden komen voor IUI en de tweede uitslag was zelfs normaal ICSI geen optie en ik snapte echt niet waarom, je word zo overdonderd en dan is een stukje extra begeleiding wel prettig. Vervolgens moesten we nog de hele tijd achter doorverwijzingen/ uitslagen aanbellen om ubarhaupt op intake te mogen in Nijmegen maar, achteraf gezien heeft dr. Rijnsaert het toch goed gezien: Nijmegen was voor ons 'the place to be', dus hoe zeer ik ook heb lopen fitten in het begin, ik ben ze nu wel dankbaar! :-)

Meiden, heel veel succes met de puncties, dat er maar mooie embryo's en dus beebjes van mogen komen!

Hoi Amy,

Helemaal in Nijmegen? Waar wonen jullie?Je bent nu heel erg zwanger! Leuk! Ik vind de informatie in het ASZ ook karig. Er wordt weinig gezegd, ook vandaag weer bij de FM.

Ze zegt dan niet of 13 een goede score is of wat dan ook...Maar wij vragen echt alles en gaan niet weg voordat ik het weet...Verder gaat het wel goed en snel in ASZ!

Hoi Nienke,

Wij liepen ook in Zwijndrecht/Erasmus MC,

'k heb er goede ervaringen mee gehad! We hadden dr. v.d.Dool en de verpleegkundigen vond ik

ook super aardig.2x Marijke gehad bij de puncties, die me heel goed begeleide!

Het enige 'nadeel' aan Zwijndrecht vond ik dat je erg weinig pijnstilling kreeg. Bij mij waren de

puncties écht vreselijk, de eerste keer was het alleen een zetpilletje, de tweede keer kreeg ik er nog

een valeriaan tabletje bij, maaar thats it!Terwijl heel veel ziekenhuizen met morfine o.i.d. werken!

Maar goed, de punctie is voor iedereen verschillend natuurlijk.

Ook na de punctie waren ze ontzettend zorgzaam en lief voor me, vond dat écht een pluspunt!

Met alles dachten ze mee, wat voor ons het beste was.

En uiteindelijk hebben we via de IVF een prachtige zoon gekregen!!

Heel veel suc6 met de behandelingen

Nienos, wij wonen in zwijndrecht maar als je eenmaal geen keuze hebt en je moet naar nijmegen dan wordt de afstand ieder ritje weer kleiner:-) bovendien probeert nijmegen zoveel mogelijk met je mee te plannen zodat je niet iedere keer heen en weer hoeft te rijden, super ziekenhuis, een warm bad voor ons. Succes meis!!!

Hoi Tweety,

Ja inderdaad alleen een zetpil en ik krijg 2 pilletjes Diazepam. Hoop echt dat dat helpt, ben stikzenuwachtig voor vrijdag. Ik vroeg waarom ze hier niet verdoven en de echte reden is dat de anetsthesist boven zit en niet snel genoeg beneden kan zijn. En ze hebben een enquete gedaan, de uitkomst was dat 85% vd vrouwen het mee vindt vallen. Hm ik ben benieuwd! Jullie heerlijk genieten van jullie zoontje.

Wij hebben vanmiddag de terugplaatsing gehad van onze kanjer! Op de schaal van 1 tot 4 scoort hij een 2 en daar mogen we heel blij mee zijn. De vorige keer hadden ze deze score ook en toen heHb ik een vroege miskraam gehad. Dus het gaat helemaal goed komen. Op de een of andere manier denk ik ook echt dat ik zwanger raak nu. We hebben er misschien nog 2 in de reserve, maar dat horen wij nog.

@ Nienos, het gaat echt helemaal goed komen. Het is voor het goede doel.

Ik heb trouwens net van mijn man het boek cadeau gekregen van Grada van den Dool. Ik ben benieuwd hoe die is.

Zo dus jij hebt nu 2 wacht weken, echt ik duim voor jullie!Lijkt me wel raar dat je nu een embryootje in je buik hebt!Ik wist niet dat er een schaal was van 1 tot 4, had alleen gelezen over À en B kwaliteit. Is 1 het beste dan? Heeft dat te maken met celdeling?QUOTE=Els1987;562191]Wij hebben vanmiddag de terugplaatsing gehad van onze kanjer! Op de schaal van 1 tot 4 scoort hij een 2 en daar mogen we heel blij mee zijn. De vorige keer hadden ze deze score ook en toen heHb ik een vroege miskraam gehad. Dus het gaat helemaal goed komen. Op de een of andere manier denk ik ook echt dat ik zwanger raak nu. We hebben er misschien nog 2 in de reserve, maar dat horen wij nog.@ Nienos, het gaat echt helemaal goed komen. Het is voor het goede doel.Ik heb trouwens net van mijn man het boek cadeau gekregen van Grada van den Dool. Ik ben benieuwd hoe die is.

Hé wat leuk, ik wist niet dat ze een boek had geschreven? Ga er ook eens naar kijken.....

Okay, dus vandaar dat ze het zonder verdere verdoving doen! Helaas hoor ik dan weer

net bij die 15% die het vreselijk vond...hihi... maar ach...'k had het er wel helemaal voor

over hoor!!Al was het eerste wat ik zei toen ik bevallen was; 'ik beval liever dan dat ik nog

een punctie moet doen' ;)

Inmiddels genieten we alweer bijna 8 maanden van ons mannetje, het is het zo ontzettend

waard geweest allemaal..... Als het nodig is, doe ik het zo weer hoor, bij een volgende!!

Els; Heel spannend joh!! Bij alle 2 de Tp voelde ik me zwanger!! Eigenlijk ben je dat gewoon ook!!

Want er zit een embryo in je buik!Die dan nog wel door moet groeien, maar daar mag je hoop op

houden hoor!!

Nienke; Suc6 vandaag ( 't was toch vandaag?) 'k duim voor je!

Nienos, gaat alles goed? We hebben nog niets gehoord van jou.... Is de punctie goed gegaan?

Hier gaat het vandaag voor het eerst weer beter. Ik ben best wel beroerd geweest van de punctie en heb veel last van mijn eierstokken. Vrijdag nog ff bloed geprikt, omdat ze bang waren voor overstimulatie, maar dat is gelukkig niet zo. Dat ik zo'n last heb van mijn eierstokken schijnt een goed teken te zijn, dus kom maar op. Nog 8 dagen te gaan voor mijn test!