Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Annelies, meid, ik denk dat het goed zit! Lijkt me zo raar dat je dan 3 dagen ineens niets vloeit en dan alsnog je menstruatie doorzet, een dag ertussen kan wel eens..maar dit lijkt niet op een dookomende menstruatie!! Spannend... geniet lekker van het mooie weer (het is inderdaad bloodie hot!!) en dan is het zo vrijdag!!! Lieve knuf xxx

Lieve Floor, als je maar niet opgeeft! Het schiet al zo op voor jullie, komt goed meid...even verstand op nul!! Liefs

Nou ik heb de dokter weer gesproken, ze moest overleggen over de cryo's, en ik kreeg de HCG uitslag, die is alweer helemaal laag :) dus ready to go!! Ze wilden eigenlijk nog steeds de cryo's 1 voor 1 ontdooien, omdat er schijnbaar feitelijk is bewezen dat TP van 2 cryo's van mindere kwaliteit de kans op zwangerschap niet verhogen dan TP van 1 cryo ???? dat vind ik raar, het vergroot de kans niet veel, maar toch wel iets?? En hun zeiden dat ik nu dan maar 1x kans op zwangerschap zou hebben, en anders 2x bij 2 terugplaatsingen.. Ik heb daarop gezegd; als het de kans dan toch niet zo vergroot, is het toch ook geen probleem als wij dat zo willen? Ik wil niet dat ze straks allebei niet ontdooien en we met de nieuwe IVF behandeling erbij een ruim half jaar verder zijn tot een TP..En als ze allebei ontdooien, nemen wij de risico's erbij, die hebben we serieus besproken... Nou met tegenzin ging het ziekenhuis akkoord.. Ik snap hun ook wel, maar het blijft toch onze keus, en ik ben er echt niet van overtuigd dat ze beide ontdooien..

Maar goed, mochten ze beide ontdooien gaan we voor onze beide eskimootjes :) en anders voor 1, of we kunnen snel verder met een nieuwe poging..

Lieve meiden, enjoy the sunshine!!! Vrijdag is het weer over! Knuff

Geplaatst

Hoi Dames.. Ik lees eigenlijk elke dag wel met jullie mee hoor.. Alleen heb ik al even niet gereageerd..Puur omdat OOK ik niet blij word van de decapeptyl! Ben erg moe en emotioneel.. Hopelijk geeft het zonnetje mij weer de positieve drijfveer, want die ben ik ff zoek..

@floor Ik heb vrijdag ook de 1e fm.. en waarschijnlijk dan ook die maandag de 2e fm. Morgen spuit ik al een week menopur erbij..

@annelies.. wat doet jou verhaal toch denken aan een innesteling!! Ik heb er toch echt een heel goed gevoel bij! Knap dat je nog geen test hebt gehaald. Ik duim hard voor jullie!!!!

@ moon..Je bekijkt het van de positieve kant! mijn idee is ook zodra de 2e menstruatie komt start ook de poging! Fijn dat je jezelf weer gevonden hebt en je je weer goed voelt!

@beanie.. Wat een rothormonen zijn het he..ik heb een gevoel dat ik deze 2e ivf er meer last van heb! We weten allebei dat de eerste ivf wel gepakt heeft, maar helaas is het mis gegaan. Dat maakt voor mij het nu nog spannender of we weer zoveel geluk hebben dat we weer een kans krijgen! Sta jij er ook positief in of juist erg terughoudend?

@Veerle.. Mijn duimen draaien!

@ sOentje Mijn pc doet niet dat wat ie moet doen.. ik kom er niet op! Ik probeer nog wel even, want dit is belangrijk!

Aan iedereen succes en geniet van het zonnetje..

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Remmir: idd, k*t hormonen.... Ik moet helaas nog 2 weken en een dag wachten voor ik mag starten met de menopur (lange schema). Maar wat je zegt: de vraag of we deze keer weer het 'geluk' mogen hebben van een positieve test, een zwangerschap... Op zich sta ik er wel positief in (geloof ik). Ook doordat ik nu natuurlijk de cocktail omega3, vit D, B6 en B12 slik. Voor mijn gevoel doe ik er in ieder geval alles aan. Maar nu eerst maar de emoties en de ongemakken van de hormonen doorkomen, de rest komt wat mij betreft later wel. Wat dat betreft ben ik er eigenlijk nog niet zo mee bezig, met de eventuele resultaten. Bekijk het nu maar van moment tot moment. Voor jou is het morgen in ieder geval spannend, de eerste FM. Ik hoop zo voor je dat je een mooi resultaat hebt! Laat je het morgen even weten?

@Moontje:mooi dat je je zin hebt gekregen (dit staat negatiever dan ik bedoel hoor!) en dat je 2 cryo's mag laten terugplaatsen! Verder heb ik gereageerd in het andere topic!

@Floortje: arme meid... Hoop voor jou ook dat je morgen een mooie score hebt en idd woensdag de punctie... Dan is deze ellende weer voorbij en kun jij het ook allemaal weer wat zonniger inzien! Veel succes morgen bij de FM, ik denk aan je! Alvast een dikke knuffel...

@Annelies: het einde van de WW komt in zicht! Ik heb er ook nog steeds een goed gevoel over, zeker omdat wat je verteld gewoon niet op een menstruatie lijkt... Nog een dagje en dan D-Day! Ik duim zo hard voor je, lieverd!

@s0entje: heb getekend hoor! Maar ik dacht dat er inmiddels een nieuw advies is uitgebracht aan CVZ, namelijk wel 3 pogingen vergoeden maar tot 43 jaar en de medicatie op maat, dat dat ook een behoorlijke kostenbesparing met zich mee zou moeten brengen. En voor zover ik heb begrepen wordt zo'n advies meestal wel overgenomen, dus ik zie het inmiddels wel een beetje positiever in. Daarnaast ben ik lid geworden van Freya, omdat zij zich hier intensief mee bezig houden, en ik ze op die manier dan weer kan steunen al is het alleen maar financieel.

Hier maar een lekker ontspannen 'wij'-dagje er tegen aan gegooid. Vanmorgen naar Blijburg aan Zee geweest, toen was het nog niet zo druk. Heerlijk een paar uur op het strand gelegen en een beetje gelezen. Vanmiddag boodschappen gedaan voor een week dus daarmee zijn we ook weer even klaar. Verder gewoon genoten van de zon en het heerlijke weer, nu het nog kan! Zodadelijk even eten en dan gaan we cocktails maken en die lekker op een zonnig plekje op het eiland waar we wonen opdrinken.

Fijne avond allemaal! Liefs van Beanie

Geplaatst

Lieve Remmir,

Helemaal vergeten, en dat had ik je willen vragen: hoe sta jij er in? Ik bedoel ook zonder de hormonen? Heb jij er vertrouwen in? Ik vind het ook wel weer heel eng, er komt ook wel regelmatig een 'wat als' om de hoek kijken... Helaas is alles wat we doen en doormaken noodzakelijk om in ieder geval een kansje te maken. Maar idd, ik sta er minder onbevangen in dan de eerste ronde. Toen had ik nog zoiets van: het zal ws niks opleveren, eerste poging is oefenpoging en maar afwachten wat de hormonen doen en wat de resultaten zijn. Nu is dat toch wel een beetje anders, spannender ook... Ook doordat ik natuurlijk niet weet hoe ik ga reageren op de menopur...

Nogmaals heel veel sterkte morgen! Hoe laat mag je?

Knuffel, Beanie

Geplaatst

Ik sta het ene moment erg positief erin en het andere moment ben ik zo bang voor de '' wat als''. Het ligt erg aan mijn humeur hoe ik erin sta. Normaal ben ik erg positief en dat vind ik wel fijn..Maar ben idd zo blij dat ivf bestaat.. anders was het voor mij ook al afgelopen!

Ik ben ook erg benieuwd hoe de menopur het gaat doen bij mij.

ik zou anders nu al 20wk zijn.. stom is dat dat je daar nog mee bezig bent. Maar ja tis ook nog niet zolang geleden.. Ik heb vrijdag de 1e FM ik laat het zeker weten hoe het is gegaan!!!

Geplaatst

Dag dametjes!

Lieve Beanie,Moontje en Remmir: wat word ik zo blij van jullie lieve reacties! Jullie zijn echte schatten! :)) Ja,ik begin steeds meer en meer te hopen maar we weten pas vrijdag hoe het zit.. Ik probeer nog steeds met beide voetjes op de grond te blijven maar het word moeilijker en moeilijker.. Maar bon,ik heb enorm genoten van het zonnetje deze namiddag,dus m'n dag kan niet meer stuk!!

@Moontje: Zo fijn dat je er zo positief tov staat meidje.. En idd,het is jullie keuze om de 2cryo's te laten ontdooien,fijn dat ZH mee wil gaan.. Hoe gaat het anders met je lieverd?

@Remmir: Ik hoop dat je van het zonnetje hebt kunnen genieten en dat deze je terug de 'drive' kan geven die je nodig hebt! Het kriebelt hier nog altijd om een testje te doen,zo weet ik waar ik aan toe ben,maar toch zegt m'n verstand neen.. Dus gaan we braaf wachten tot de uitslag vrijdag.. Een lieve knuffel voor jou meid,hopelijk helpt het een beetje!

@Beanie: Zo te lezen heb jij een superdagje achter de rug en voel je je al stukken beter.. Héél erg blij dat te lezen! :) Geniet maar van je lekker zelfgemaakte cocktails,mmmm wou dat ik er ook eentje kon drinken,dus drink er maar eentje op mij,hihi!

@Floor: Hoe gaat het met jou meidje?

@Veerle: Mijn duimen draaien voor je meid!

@rest: Iedereen genoten van het prachtig dagje?

Lieve groeten

Geplaatst

Hoi,

Tof dat jullie mij zo ontvangen :-).

vandaag had ik mijn bloedname en afspraak om te weten of ik zwanger ben.

aangezien ik al drie dagen bloedverlies heb, wel niet heel veel maar toch, en zeurende bukpijn, was ik overtuigd dat het niet was gelukt.

ik durf het bijna niet zeggen....

ze hebben me deze middag gebeld om te melden dat ik zwanger ben.

van de eerste keer nog wel.

ik zal wel pas gerust zijn als ik geen bloedverlies meer heb en een hartje hoor kloppen.

op de echo was nog niets e zien, maar volgens mijn bloed is het duidelijk, dat vond de gyn toch.

ik kan er niet van over.

dus: de dame, sorry voor de naam, die wat bloedverlies heeft, geef de moed nog niet op.

kijk maar naar mij.

en onze eerste dochter is er gekomen door 7 inseminaties op een moment dat mijn waarden super slecht waren.

bijna onmogelijk en ze loopt al 4,5 jaar rond.

wij zijnhet bewijs dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.

Ik voel me schuldig om het te zeggen, maar ben kei gelukkig.

ik duim en wens het jullie allemaal toe!!!

xxx

Geplaatst

Bie!!! Wat geweldig! Gefeliciteerd! Niet schuldig voelen, je bent juist een voorbeeld!mhaha, lekker genieten, het bruinverlies topt vast snel!

Remmir, wat grappig, we lopen gelijk op en zijn niet blij. Nou, ik heb honderd jaar gelden op school geleerd dat twee keer min plus is, dus samen zijn we vrolijk! Die rot deca ook!!!

Anneliesje, lieve meid, wat is het toch spannend! Ik ben echt depri van de deca, maar zelfs ik heb er een goed gevoel over dus dat zegt wat!!! Haha! Jij gaat helemaal lekker zwanger zijn! Ik ga honderdduizend kaarsjes voor je branden!

Monica, je hebt helemaal dubbel en dwars gelijk, dat verhaal deugt van geen kant. Ze spreken zichzelf tegen! Je hebt echt groot gelijk dat je hebt doorgezet. Stel je voor dat je een hele ronde doet met die akelige progynova en het laatste embryo ontdooit niet goed. Dan was alles voor niks! Je hebt groot gelijk, jouw keus, jouw embryo's, jouw buik, jouw risico's.

Veerle, hoe is het nu met jou?

En last but not least, lieve Beanie wat ben je toch een schat! Bedankt voor je onwijze steun... Het is even zwaar doorbijten, maar met zulke lieve en echte steun voel je je echt veel minder verloren! Laat me weten als ik wat voor jou kan doen!

Slaap lekker dames, dromen van mooie dingen!

Dikke knuf,

Floor

Geplaatst

Goeiemorgen lieverds!

Ik sta op,verwacht een stralend zonnetje maar neen,het is hier mistig.. :( Hopelijk trekt het snel weg! WD13 en alles ok hier.. Morgen D-day,brrrrrr spannend hoor!

@Bie: Wat een fantastisch nieuws meidje! Helemaal niet schuldig voelen,genieten moet je doen!! Een dikke proficiat!

@Floortje: Lieve meid,wat een fijne reactie!! Ik word daar zo superblij van.. Je bent een echte schat! Ik hoop dat jij je vandaag héél wat beter voelt. Ik ga er alvast voor duimen.. Echt,dank je wel!

@Moontje: Dag lieve meid,hoe gaat het met jou vandaag? x

@Beanie: Dag lieverd, alles goed met jou vandaag? Hopelijk ook niet te veel last van die rothormonen.. x

@Remmir: Hoi lieverd! Hoe voel jij je vandaag meid? x

@rest: Hoe gaat het met de rest van ons dametjes?

Lieve groeten

-xxx-

Geplaatst

Lieve meiden!

Lieve Floortje, ik hoef geen medicijnen te gebruiken, ze worden in een natuurlijke cyclus teruggeplaatst, dus dat scheelt alweer! Ik ga wel utrogestan vragen, gewoon voor mijn eigen gevoel. Hopelijk voel je je vandaag wat beter! Knuff

Lieve Annelies, meid wat heerlijk dat je nog steeds " vloeivrij" bent! Dat is echt zo'n goed teken! Morgen zullen we t zeker weten, geniet ervan lieve meid! Knuff

lieve Remmir, wat vervelend dat je je zo rot voelt, maar voor jou geldt dan t zelfde als voor Floortje! Volhouden, je bent er bijna! Knuff

Bie, gefeliciteerd! Hopelijk zegt het bloedverlies niets, zijn meer meiden die dat hebben en toch gewoon een goede.zwangerschap hebben! Succes en wij zijn natuurlijk gewoon blij voor iedereen hier die positief test!

Lieve meisjes, ik ga lekker met mijn moeder en dochter de stad in, fijne dag!

Liefs xx

Geplaatst

Annelies, hoe is het vandaag met je??

Bie, gefeliciteerd!

Monica, fijn dat de HCG weer helemaal laag was!

Verder iedereen weer heel veel succes.

Lees wel mee, maar dochterlief heeft vakantie, dus we genieten van het mooie weer!

Geplaatst

Dag lieverds!

Pffff,wat is het heet zeg.. Maar goed,we genieten lekker van het prachtige weertje!!

@Moontje: Ik ben idd lekker aant genieten,morgen wordt te 'stressie',hihi :) Geniet ook maar van deze prachtige dag,samen je mama en dochtertje!

@crisje: Ik voel me best goed vandaag! (wat wil je met zo'n prachtig weertje!!) Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Hoi Dames

Hoe is het met iedereen?

Ik ben er even een paar dagen niet geweest, we zijn al een paar dagen aan het zwemmen met dit heerlijke weer.

Menstruatie is inmiddels gekomen en ben bezig met de progynova ik heb 11 augustus mijn terugplaatsing, eindelijk weer iets om naar uit te kijken.

@monica: veel plezier in de stad met je moeder en dochter

@annelies: spannende dag morgen voor jou, maar denk dat het wel goed zal zitten, succes.

@bie: gefeliciteerd met je zwangerschap ben super blij voor je, geniet ervan.

@beanie: hoe gaat het met je? en last van bijwerking van die deca of niet? hoop van niet...

@crisje: en ben jij al begonnen met de pil of wanneer mag je van start?

Geplaatst

Hi dames,

Weertje he? Geeft de burger moed! Manlief heeft morgen vrij genomen, dus we gaan morgen n de FM lekker naar het strand, hoewel het hier in de tuin eigenlijk ook heerlijk is.

He Monica, ik was duidelijk nog lekker wakker gisteren! Nou, heerlijk dat je niet aan de progynova hoeft, dat scheelt inderdaad! Was het leuk in de stad? Ik heb op internet geshopt vanuit de tuin vandaag, overal is zo veel korting!

Annelies, lieve meid, wat maak je het nu toch spannend in positieve zin!!!! Morgen ga je ons goed nieuws brengen en dat gaat gewoon de trend worden voor het staartje van juli en de hele maand augustus!!! Het warme weer is gewoon goed voor de kleine Anna en Liesje :-))

Marielle, leuk dat je er weer even bent. Geen last van de progynova? Gelukkig!!

Beanie, hoe is het met jou? Het is rustig van jouw kant... Ben je lekker van het weer aan het genieten, of zullen we je even peptalk geven??

X, Floor

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Marielle: fijn, je kunt weer verder! En je hebt ook al een datum... Idd niet te veel last van de progynova??

@Annelies: nog maar 1 nachtje en je weet eindelijk meer... Heb je al de kriebels? Ik wel hoor! Ben gewoon zenuwachtig voor jou! Anna en Liesje... Leuk idee van Floortje!

@Crisje: lekker aan het genieten van de vakantie en het mooie weer... Lijkt me heerlijk in aanloop naar je nieuwe poging! En die gaat ook al weer bijna van start!

@Moontje: lekker in de stad geweest? Ik reageer ff verder in het andere topic!

@Bie: gefeliciteerd! Volgens mij ben jij de eerste hier in het topic.... Dat er nog maar velen mogen volgen!

@Remmir: ik geloof dat ik me gisteren een dagje vergistte.. Je bent morgen aan de beurt voor de FM. Spannend! Het is idd wel heel dubbel, enerzijds weet je dat je weer een kans hebt, anderzijds die onzekerheid... Ik herken het ook wel dat je nog bezig bent met je vorige zwangerschap. Is ook wel heel moeilijk om achter te laten. Overigens zou ik niet weten hoever ik nu geweest zou moeten zijn (ergens tussen de 20 en 30 weken, was uitgerekend eind november), maar vraag ik me mn af hoe zichtbaar het inmiddels zou zijn geweest. Ben nu meer bezig met niks eigenlijk, ook niet zo met deze poging. Dat komt denk ik pas als ik ga beginnen met de menopur. En ik weet zeker dat ik het in november nog heel moeilijk zal gaan krijgen, met name de uitgerekende dag zelf... Weet je wat: het is gewoon een heel goed idee als we zwanger worden, des te sneller kunnen we dit achter ons laten! Geldt natuurlijk voor iedereen hier!

@Floortje: vrees het laatste... Volgens mij had ik hier de vorige keer lang zo veel last niet van, maar merk echt dat ik sinds het weekend gewoon chagrijniger ben en minder vrolijk. K*t deca! Wat doen we ons zelf toch aan! Ach, heb gewoon te veel tijd om na te denken, tijdens de vorige poging was ik gewoon aan het werk en dat verzet je aandacht toch wel behoorlijk! Maar vandaag echt een off-dagje... Hoop dat het morgen weer wat beter is.

Maar nu even wat vrolijkers: jij hebt morgen je FM! Das veel belangrijker! Ik hoop zo op een mooie score en de goeie dosering...

Fijne avond allemaal! Liefs, Beanie

Geplaatst

@floortje en @Beanie: tot nu toe heb ik geen bijwerkingen van de progynova, maar of ik het nog ga krijgen dat moet ik even afwachten, hoop het niet maar ik hoor en lees dat er veel vrouwen last van hebben, dus misschien ben ik er nog niet en kan het nog komen.

@floortje: succes morgen met de FM en veel plezier aan het strand

Geplaatst

Lieve Beanie! He verdorie die rot deca ook! Je bent steeds zo positief en zo'n steun voor de andere vrouwen en nu heb je zelf een off-day! Dat kan toch niet, wie moet ons dan peptalk geven en vertellen dat het allemaal goed komt ;-)) Nou lieve Beanie, het komt gewoon allemaal door die vervelende deca en het komt dus ook allemaal weer goed! Houd vol, ik voel me ook heel naar, we moeten elkaar er een beetje doorheen trekken. En te veel in je hoofd zitten is nooit goed, maar zeker niet als je aan de deca bent. Kan je niet proberen er morgen even uit te gaan? Even een beetje afleiding zoeken? Of is dat lastig met je krukken? Gelukkig staat het weekend weer bijna voor de deur, misschien kunnen jullie lekker samen er even een dagje uit? Als je maar weet dat ik aan je denk en met je meeleef!! Liefs en een dikke zoen, Floor (ps. mijn speurtocht op internet heeft niets opgeleverd helaas, morgen eerst maar even de FM... XXX)

Geplaatst

Lieve Floortje,

Ja, dat had ik echt even nodig! Vandaag gewoon een sjaggie dagje, maar idd er zijn zoveel dames die er last van hebben bij de deca... Hoop dat het morgen weer beter is en dat ik mijn positieve energie kan overbrengen aan jou en aan Remmir voor goede FM's en natuurlijk aan Annelies voor een hopelijk positieve bloeduitslag... Het is idd lastig om vanaf hier wat te ondernemen, het is namelijk best een eindje krukken naar de tramhalte! En autorijden of fietsen mag ik nog niet... Morgen in ieder geval naar de fysio, is ook wel een aardig eindje krukken. Zaterdag gaan we naar een concert van W.outer H.amel, dus dat is ook weer een leuk programmapuntje voor het weekend.

Vwb je speurtocht, ik weet niet of je daar wat aan hebt, maar in het Prednison etc. topic staat een website genoemd die misschien van pas kan komen (alleen kwam ik er vanmorgen niet op). Anders daar nog even informeren?

Nogmaals veel succes morgen! Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi iedereen,

Dank u voor jullie steun!

Ben er toch neit gerust in, pfff.

Heb nog steeds bloedverlies, is wel helder rood en niet zoveel als bij mijn regels.

Maar het duurt nu toch al drie dagen.

Het lijkt me zo onlogisch dat je zwanger bent en bloed verliest.

Morgen mag ik terug bloed laten nemen om na te kijken of mijn waarde goed stijgt.

Heb een heel slecht voorgevoel :-(.

En langs de andere kant hoop ik dat het voor jullie allemaal héél snel mag lukken!

Iedereen verdient het om een wonder te hebben.

Geplaatst

Goeiemorgen dames!

Ziezo,bloed is afgenomen en nu wachten tot deze avond.. Ze konden niet precies zeggen wanneer.. Brrrrrr,héél erg spannend en als ik er aan denk heb ik echt de kriebels. Wat een leuke reacties dat ik terug heb gekregen..

@Marielle: Dank je wel lieverd! Fingers crossed maar erg fijn deze positieve reactie van jou. :)) Hoe gaat het met jou vandaag? Ook spannend voor jou meid,11augustus de TP! Ik duim alvast.. Lieve zoenx

@Floortje: Wat ben jij een lieverd zeg.. Echt héél fijn je leuke en positieve reactie! Anna en Liesje,héél erg leuk gevonden meid.. Toen ik je reactie las kwam er prompt een héél grote glimlach op m'n gezicht. M'n mannetje erbij gehaald en die vond het héél erg leuk gevonden. Hij zei tegen me: 'Lieske,je mag blij zijn met zo'n lieve dames die je steunen en opbeuren,...' En gelijk heeft ie.. :)) Lieverd,succes met de FM vandaag en geniet samen met je mannetje van deze prachtige dag.. Lieve zoenx

@Lieve Beanie: Dank je voor je lieve reactie.. Hihi,zenuwachtig in m'n plaats,zotteke! Gisteren een serieuze off-day gehad lieverd? Ik hoop dat het vandaag stukken beter gaat.. Je weet,ik ben er voor je meidje! Hopelijk kan je vandaag genieten van het mooie weertje. Lieve knuffel en een dikke zoenx

@Remmir: Vandaag ook je FM,ik duim alvast! xx

@Lieve Bie: Meidje toch.. Niet al te wanhopen,ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan maar je bent zwanger meid en hou dat gevoel vast. Natuurlijk maakt het je onzeker dat bloedverlies.. Bel anders even naar het ziekenhuis of je niet eerder mag meidje of praat even met je gyn zodat hij/zij je kan geruststellen.. Lieve meid,ik wou dat ik je een knuffel kon geven.. Sterkte! xx

@Lieve Moontje: Genoten van je dagje gisteren? Lieve zoenx

@rest: Hoe gaat het met de andere dametjes? Al aan het genieten van het mooie weertje? Lieve zoenen aan iedereen want ik ben in m'n opperbeste humeur :))

Lieve groeten

Geplaatst

Spannend annelies, hoop dat je goed nieuws krijgt!

Bie, ik hoop dat alles goed zit, er zijn vrouwen die elke maand gewoon een soort van menstruatie hebben tijdens de zwangerschap!

Beanie, gister een offday, hopelijk voel je je vandaag beter! Met zeggen dat ik ook wel last had van de deca, werd er moe van en minder vrolijk als normaal. maar toen eenmaal de puregon er bij kwam werd het beter.

Marielle, 11 aug. tp, spannend!

Hoe is het met de rest van de dames?

Hier zijn we gelukkig alweer met de volgende behandeling bezig!!! al is het voor nu dan alleen maar de pil slikken. 21 augustus start deca.

Geplaatst

Even gauw vanaf mijn telefoon:

Lieve Annelies! Vandaag wordt jouw dag, de dag die je nooit meer vergeet!!!! Al mijn positieve energie gaat vandaag naar jou! Zet 'm op!!

Beanie, is het vandaag een beetje lichter in ie hoofd? Ik hoop het zo voor je!

Bie, laat je ook even weten hoe het is?

Ik kom net van de poli, 3 links, 3 rechts rond de 11-12 mm. Ik denk dat dat gewoon de goede kant op gaat. Even de bloedwaarden afwachten en dan word ik vanmiddag gebeld of we nog iets moeten ophogen of niet. Ik ben blij!

Dikke knuf!!!

Floor

Geplaatst

Ik onthou niet al de namen, maar jullie zijn één voor één schatten.

Dank u voor de steun!

Ik moet inderdaad redeneren, ik ben zwanger, we zien wel.

Ik laat jullie zeker weten wat ze morgen gaan zeggen.

Ik heb precies al veel last van mijn hormonen :-).

De ene moment heel happy, yes gelukt.

En de andere moment bijna een zakdoek nodig, pfff.

Zou het kunnen dat mijn follikels die aangprikt zijn misschien bloeding geven?

Ze hebben namelijk woensdag gezien dat ik nog 4 follikels heb die er nog zitten, gevuld met bloed.

Sorry voor mijn gezaag.

Een onzekere vrouw is niet aangenaam, ik weet het.

En dan had ik het idee dat de wachtweken moeilijk waren.

Och, ik mag niet zagen.

Zoveel geluk hebben we nog nooit gehad.

xxx

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Annelies: hou je het afwachten nog een beetje vol? Of heb je inmiddels geen nagels meer... Wat duurt dat lang he. Die wachtweken duren al lang, maar nu het afwachten op een bloeduitslag helemaal... Denk aan je! Dikke zoen!

@Bie: daarvoor is dit forum toch? Omdat we zo goed begrijpen waar je mee bezig bent, wat je voelt, hoe groot de onzekerheid is.... Ik hoop en duim voor je dat de bloeduitslag morgen goed is!

@Crisje: begin is er dus weer.... nu de pil en over ruim 3 weken starten met de deca. Tja, die moodswings en het chagrijnige/down gevoel horen nou eenmaal bij de deca. Over ruim anderhalve week uitgangsecho, en dan hopelijk 2 dagen later starten met de menopur. Hoop dat het dan idd beter wordt, is ook niet echt leuk voor manlief (hoewel hij gisteren goed reageerde en zijn best heeft gedaan om me aan het lachen te krijgen). Tegen de tijd dat jij begint met de deca slepen we jou er ook doorheen!

@Floortje: ik ben zo blij voor je! 6 follikels! Wat een mooie score! Heb je de bloeduitslagen al? Moet je ophogen of zo doorgaan? Was het lekker aan het strand?

@Moon: ook zo blij met het goede nieuws van Juul??

Hier vandaag wel wat beter dan gisteren, maar ik herken mezelf toch niet helemaal. Nou ja, ik weet wat de oorzaak is. Straks even lekker naar buiten, moet naar de fysiotherapeut, en een paar boodschapjes doen. Verder maar lezen...

Fijne middag en avond allemaal, ik blijf regelmatig kijken hopend op heel goed nieuws!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden