Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Monica, eindelijk goed nieuws voor jullie, dat hebben jullie ook wel verdiend!!!!!!!

Ik hoop dat je vanaf nu alleen nog maar goed nieuws te melden hebt:goodluck1:

Annelies, voor jou ook goed nieuws dat je niets extra hoeft bij te nemen.

Joanna, ik hoop dat je snel groen licht krijgt voor een terugplaatsing!

Verder iedereen succes!!

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoe!!! Applaus voor lieve Moontje!!! Super meis, dat je groen licht hebt gekregen! Ben zo blij voor je.... Nu maar hopen dat je ijsbeertjes zich lekker bij je gaan opwarmen zodat je niet meer voor zo'n ellendige punctie hoeft....

Knuf, Beanie

Geplaatst

Thnx lieve meiden!

Helaas wil mijn mannetje voorlopig wachten. Hij wil de "oude" mij terug die lekker in haar vel zit. Ik snap hem wel en mijn verstand zegt ook dat we even rustig aan moeten doen, maar mijn hart en gevoel willen graag zo snel mogelijk verder en geen maanden verspillen. Pfff ik weet het niet meer, voelt.zo dubbel. Denk dat ik pas weer lekker in mijn vel zit als ik zwanger ben van een gezonde baby, maar mijn mannetje begrijpt dat niet denk ik. Al weet ik dat hij het t beste met mij voor heeft, hij wil dat ik weer gezond ben en terug in goede conditie, wat natuurlijk ook belangrijk is voor een nieuwe zwangerschap.. Wat lastig allemaal zeg!

Knuff voor jullie!

Geplaatst

@ Annelies, zooooo spannend! Ik duim voor je mee, de innestelling zou nu net geweest kunnen zijn. Hopelijk hebben ze een mooi plekje gevonden! Liefs

Geplaatst

Monica,zoooo lief van je meid! Ik hoop dat ze idd zich lekker nestelen.. :)

Och meid,aan de ene kant versta ik je mannetje en natuurlijk versta ik jou ook meid.. Je wil niets anders dan lekker zwanger zijn en dat verdien je ook dubbel en dik. Nogmaals er goed over praten zodat jullie allebei achter dezelfde beslissing staan,is mijn bedenking hé.. 't Is een dilemma hé meidje? Een virtuele knuffel heb je meer dan verdiend! xx

Geplaatst

@ Crisje: Dank je wel! Ik hoop ook dat we snel verder kunnen en een tp krijgen. Maar hoe is het met jou? Ik heb een beetje terug gelezen. Toen jij het vervelende nieuws kreeg was ik nog niet op dit forum maar heb het inmiddels kunnen lezen. Ik zag in een van je laatste berichtjes staan dat je naar het ziekenhuis zou bellen om te zien wat zij te zeggen hadden. Nog nieuws? Sterkte meis.

@ Annelies: mijn duimen draaien overuren voor jullie. succes hoor!

@ Monica: Wel heel lief van je mannetje dat hij jou zo belangrijk vindt en dat hij "jullie"weer even terug wilt. Zo kunnen jullie weer klaar stomen om weer verder te gaan. Begrijp jou ook heel goed hoor maar rust en happyness is natuurlijk een van de belangrijkste dingen. Kop op meid, gaat helemaal goed komen! Sterkte.

Geplaatst

@Annelies, wat ontzettend spannend allemaal, ik duim zo hard voor je!!,

@Joanna, wat een heftig verhaal zeg! Ik kan me voorstellen en denk ook dat je een zwangerschap nu heel anders zult ervaren. Als je zo veel hebt meegemaakt moet het heerlijk zijn om nu zo'n lieve schat van een man hebt en dat wilt bezegelen met een wondertje! Ik duim voor je dat er snel meer duidelijkheid is over de bloedingen en het bms en dat jullie snel een terugplaatsing krijgen!

@Monica, lieve meid, wat een ontzettende moeilijke situatie!! Ik begrijp precies wat je zegt, de wens is zo groot dat je eigenlijk geen dag wilt wachten als dat niet strikt noodzakelijk is. Maar eigenlijk wil je mannetje je natuurlijk beschermen.... Jeetje wat lastig. Mijn man laat het allemaal aan mij over, hij zegt 'jij moet het doorstaan, dus jij beslist', maar ergens denk ik dat ik misschien ook wel een beetje te veel haast heb.... Vanmorgen heb ik bijna het ziekenhuis ggebeld om te zeggen dat ik stop. Ik voelde me zo slecht. Gisteren ontplofte ik zowat van de opvliegers van de decapeptyl en ik ben zo emotioneel dat ik me echt afvraag hoe ik deze poging rond moet maken. Ziek van de metformine en ik heb een enorm trauma van de laatste punctie, dat ik echt niet weet hoe ik dat weer moet opbrengen. Ik heb vanmorgen zo gehuild, ik denk dat het twintig jaar gelden is dat ik zo heb gehuild. Wat ik bedoel te zeggen, is dat het in mijn geval misschien beter was geweest eerst een even lekker op vakantie te gaan en gewoon even met andere dingen bezig te zijn. Ik snap dus dat je snel door wilt, dat wilde ik ook en heb ik ook gedaan, maar het is wel zwaar hoor... Iedereen adviseerde meet eerst eens lekker op vakantie te gaan, maar dat wwilde ik niet, ik MOEST door. Kortom: ik denk dat een beetje geduld niet verkeerd is als je het kunt opbrengen, want jouw lijfje heeft het extra zwaar te verduren gehad.... Ik snap alleen als geen ander dat je gevoel iets heel anders roept. Balen! Heel veel sterkte.

Ik doe het even een beetje rustiger aan en probeer het even allemaal een beetje van me af te zetten, want ik merk dat ik behoorlijk emotioneel ben. Morgen komt een vriendin langs en de ret van de week ga ik lekker leuke dingen met mijn mannetje doen! Ik merk dat ik een beetje afleiding moet zoeken, want anders ben ik alleen maar met de behandeling bezig.

Nou lieve dames, fijne avond en slaap lekker!

Geplaatst

Hoi dames!

graag wil ik ook met jullie meeschrijven :) schreef eerst in het mei topic mee. wij hebben 1 poging achter de rug waarvan zwanger maar helaas mk :( nu gaan we als het goed is over 5,6 weken door voor onze cryo poging :) hopelijk krijg ik m'n duivels binnen 3,4 weken.

Marielle en Veerle hoe is het met jullie??

Beanie mag ik vragen wat voor stollingsafwijking je hebt?

groetjes

Geplaatst

@Rackster: vandaag toch spannende dag??? Laat je het weten hoe het is gegaan?

@S0entje: het wordt gezellig druk hier! Jij hebt ook een heftige tijd achter de rug... Maar gelukkig mag je weer door en heb je nog een cryo!

Ik heb factor V Leiden, en dat weet ik al jaren. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat zwanger worden niet makkelijk gaat. Op zich geen last van, alleen in de zwangerschap moet ik wel maatregelen nemen. Als ik positief test starten met acetylcalicylzuur (ascal, kinderaspirine) en bij hartactie starten met, naast de aspirine fraxiparine injecties, en dat tot ik geloof 6 weken na de bevalling. Maar ach, een prikje meer of minder kan ik zo langzamerhand wel tegen!

@Floortje: weer wat rustiger qua emoties? Is ook niet zo raar, dat dat af en toe weer naar boven komt, toch? Heb ik ook nog steeds last van. Wat ik ook heel moeilijk vind is dat ik me af en toe realiseer 'hoe ver' ik nu had moeten zijn... Gelukkig weet ik het niet exact, maar toch. Wat dat betreft gaat er nog een lastige periode in november aan komen... Zo rondom de datum dat ons kleintje geboren had moeten worden. En ik kan echt uit het niets nog heel emotioneel worden, als ik me weer realiseer hoe het ook had kunnen zijn. Misschien dat dit allemaal nog erger wordt als ik ben gestart met de deca...

@Annelies: hoe is het met jou? Wanneer moet je weer laten bloedprikken? Wanneer mag je eigenlijk testen of wordt daarvoor ook sowieso geprikt? Hoe voel je je?

@Monica: zie andere topic!

@rest: hoop dat alles goed gaat! Lees hier zoveel... Leef met iedereen mee!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Joanna:Dank je meidje! Hoe gaat het met jou? Alles goed?

Floortje: Héél erg bedankt! Alles goed met jou meidje?

Beanie: 27/7 is mijn testdatum maar dat gebeurd door bloedprikken.. Ik denk niet van eerder te testen,allé dat denk ik nu toch ;) Tja,ik voel me goed,gewoon zelfs.. Voel helemaal niets en dat houdt me natuurlijk bezig maar goed,positief blijven en niet doemdenken!! Hoe gaat het met jou meidje?

Rackster: Héél erg spannende dag!! Ik hoor het wel van je.. :)

Aan de andere dames,veel succes en ik leef met ieder van jullie mee!

Zoenx

Geplaatst

Lieve meiden,

heb net al een heel bericht getypt in een topic waar eigenlijk maar 2 hele lieve dames meepraten, en ik heb het zooooo druk nu het wat beter met me gaat.. Hweb in het huishouden zo ontzettend veel in te halen, daarnaast doe ik de administratie en reclame enz voor mijn mannetje zijn bedrijf.. Dus ik kom er bijna niet aan toe om elke dag in de paar topics waar ik meeschrijf iets te plaatsen, en het gaat hier zo snel, er zitten zoveel lieve meiden ondertussen.

Maar ik doe mijn best om alles bij te houden en te lezen!!

Lieve Floor, wat rot dat je je zo beroerd voelt, ik heb dat ook gehad met de Deca, moest die eigenlijk 3 weken spuiten voor ik met de stimulatie van de eigroei mocht beginnen, heb echt met me hoofd tegen de muur gelopen.. Ontzettende hoofdpijn en moodswings zeg, vreselijk. Gelukkig mocht ik toen een week eerder met de Gonal-F erbij beginnen en toen werd het binnen een paar dagen beter.. Doe rustig aan en hou je doel voor ogen!!

Ik snap mijn mannnetje wel hoor, en hij heeft ook wel gelijk... Maar ik ga dan weer doomdenken; wat als de cryo's tegen die tijd niet ontdooien, dan moet ik weer het lange IVF traject in (2maanden tot TP) dan ben ik straks een half jaar verder...en elke maand voelt voor mij als verspilt...wil al zo lang, ondertussen 3 jaar bezig, zoveel ellende gehad.. Wil gewoon eindelijk iets positiefs meemaken, en ik ken mezelf, ik ben toch niet happy voordat ik weer verder kan.. Maar ik begrijp dat mijn man wil dat ik lichamelijk weer helemaal gezond en in conditie ben..

Lieve Beanie, zie andere topic (word beetje cliché haha)

Lieve Annelies, broeien, broeien en nog eens broeien meid :toppie: hahaha ik heb er echt een goed gevoel over!!

Lieve Joanna, jij ook heel erg bedankt meid, ik hoop zo dat je snel groen licht krijgt en ze een oplossing voor jou hebben..

Lieve sOentje, welkom hier meid, we kennen elkaar uit het mei topic, allebei helaas een zwangerschap gehad die niet heel ver kwam...ik wens je alle geluk bij je nieuwe poging meid en dat we zoiets niet nog eens mee hoeven te maken!! knuff

Lieve Chrisje: hoe gaat het meid? Ik vind het sneu dat je zo lang moet wachten op je nieuwe poging, ik ken het gevoel...voorlopig moet je je ergens bij neerleggen, en dat is moeilijk!!

Lieve Marielle: heb je je menstruatie al?? Ik hoop dat je snel kunt starten!! En dat de cryo goed ontdooit, wat een spanning he meid!

Lieve schorpioentje, Veerle en Rackster (hoe ging het vandaag?), met jullie ook alles in orde?

Als ik dames vergeten ben sorry! Ben met van alles tegelijk bezig...

Dikke knuffel voor iedereen hier en een fijne dag!

Geplaatst

@Beanie... en heb je de heterozyngoot vorm of homozyngoot? ikzelf heb ook factor 5 leiden heterozyngoot maar bij mij hebben ze nooit verteld dat dit een mindere kans op vruchtbaarheid heeft. ze zeggen zelfs dat er ik niks mankeer en nog jong ben dus daaruit maken ze op dat ik goed vruchtbaar ben. bij ons ligt het dan ook aan m'n vriend waarvoor we naar het ziekenhuis gegaan zijn. ik heb het van m'n vaders kant van de familie en weet het ookal een aantal jaren.

wel bij de 1e poging gelijk zwanger en dus helaas een miskraam :( in het EMC zeggen ze dat dit niks met elkaar te maken hoeft te hebben maar ik lees steeds vaker dat mensen bloedverdunners krijgen tjdens de zwangerschap en dat je verhoogde kans heb op mk. ik krijg dus (mocht ik weer zwanger raken) geen medicijnen of iets alleen tijdens de bevalling en na de bevalling moet ik wat langer in het ziekenhuis blijven.

ik zou toch ook liever hebben dat ik iets moet prikken of aspirine inderdaad ipv wat ze nu zeggen.

mijn nicht heeft ook factor 5 leiden en eerste kindje te vroeg geboren en overleden en 2e kindje 12 weken tevroeg geboren, die is nu gelukkig gezond en al bijna 4jaartjes. wneer begin je met volgende poging?

Geplaatst
@Beanie... en heb je de heterozyngoot vorm of homozyngoot? ikzelf heb ook factor 5 leiden heterozyngoot maar bij mij hebben ze nooit verteld dat dit een mindere kans op vruchtbaarheid heeft. ze zeggen zelfs dat er ik niks mankeer en nog jong ben dus daaruit maken ze op dat ik goed vruchtbaar ben. bij ons ligt het dan ook aan m'n vriend waarvoor we naar het ziekenhuis gegaan zijn. ik heb het van m'n vaders kant van de familie en weet het ookal een aantal jaren.

wel bij de 1e poging gelijk zwanger en dus helaas een miskraam :( in het EMC zeggen ze dat dit niks met elkaar te maken hoeft te hebben maar ik lees steeds vaker dat mensen bloedverdunners krijgen tjdens de zwangerschap en dat je verhoogde kans heb op mk. ik krijg dus (mocht ik weer zwanger raken) geen medicijnen of iets alleen tijdens de bevalling en na de bevalling moet ik wat langer in het ziekenhuis blijven.

ik zou toch ook liever hebben dat ik iets moet prikken of aspirine inderdaad ipv wat ze nu zeggen.

mijn nicht heeft ook factor 5 leiden en eerste kindje te vroeg geboren en overleden en 2e kindje 12 weken tevroeg geboren, die is nu gelukkig gezond en al bijna 4jaartjes. wneer begin je met volgende poging?

@S0entje: hier ook de heterozygote vorm, van vaders kant. Overigens wel met verhoogd risico, zowel mijn vader als zus hebben een longembolie en diep veneuze trombose gehad en zitten levenslang aan de antistolling (acenocoumerol). Daarom moet ik wel snel gaan ontstollen. Aspirine mag je trouwens niet de hele zwangerschap gebruiken, ik geloof t/m het tweede trimester. Fraxiparine of clexane mag je wel de hele zwangerschap gebruiken. Mijn nichtje heeft trouwens ook factor V Leiden, en die moest fraxiparine spuiten na de bevalling van al haar 3 kindjes (wel spontane zwangerschappen) tot 6 weken. Ik geloof overigens niet dat echt bewezen, maar ook niet volledig uitgesloten is dat dit problemen op kan leveren om zwanger te worden. Maar ja, er is bij mij en bij mijn man geen oorzaak gevonden, dus hou ik het hier maar op. Dat het een verhoogde kans op miskramen geeft is zeker waar. Misschien, als je er echt meer van wilt weten, in het LUMC zit een gynaecoloog (ik geloof dat hij professor is) die hier heel veel vanaf weet. Zijn naam is Helmerhorst. En in het Lucas Andreas in Amsterdam zit ook een gynaecoloog die hier veel vanaf weet, zijn naam is Scherjon (ik weet niet of ik dit goed schrijf zo). Bij mij heeft het heel wat uitzoekwerk en discussie gekost, maar zoals nu afgesproken met aspirine en fraxiparine staat ook in mijn status en wil ik ook zeker doen! Kan me in jouw geval, zeker na een miskraam, heel goed voorstellen dat je er alles aan wilt doen om te voorkomen dat dit nogmaals gebeurd, dus misschien is het zeker de moeite waard om dit goed uit te (laten) zoeken! En vast te laten leggen in je dossier!

Ik ga komende maandag starten met de decapeptyl, en heb dan op 7 augustus (pas) de uitgangsecho. Als die goed is mag ik op 9 augustus starten met Menopur. Overigens hoef ik niet te ontstollen tijdens deze fase, dat begint pas na een positieve zwangerschapstest... Ook wij zijn ook zwanger geworden van de eerste IVF, maar helaas na aanvankelijk een goede echo op 6,3 (met kloppend hartje) is het later toch nog mis gegaan...

Ik hoop voor je dat je menstruatie snel komt! Wat duurt dat lang he, als je er zo op zit te wachten...

Geplaatst

Ik ben eten aan t maken en keek even snel op mijn mobiel of er nieuws was hier... Geen leuk nieuws dus!

Rackster wat vind ik dat erg voor je! Kan me zo indenken hoe ik me zou voelen als we voor onze 2.cryo's gaan... Echt shit gewoon! Heel veel sterkte meid, wat een teleurstelling weer! Knuff

Geplaatst

Lieve Monica dank je wel meidje! Ik doe mijn best om goed te broeden,hihi :) Echt héél erg fijn te lezen dat je je al stukken beter voelt,echt waar! Je bent toch een echte schat hoor,zo begaan zijn met de rest.. Dat verdient een dikke knuffel en zoenx

Rackster,meidje.. Héél wat minder prettig nieuws voor je. Véél sterkte met deze teleurstelling meid.. Verwerk het maar op je eigen tempo. Knuffel!

Zo,dan ga ik beginnen aan het eten.. Het mannetje is nog vlug het gras aan het afrijden voor het begint te regenen want het zit hier maar grijs.

Geplaatst

Monica wat shit, het is wel te begrijpen wat hij zegt!

Maar kan me voorstellen dat je liever aan stuk door gaat. vorige keer vroegen ze aan mij ook of ik niet liever even wou wachten, nee tuurlijk wil ik dat niet.

Rackster, wat erg!!! Heel veel sterkte.

Hier zijn we vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor een gesprek!

Domme pech zeggen ze dan, ze vonden het sneu en zien het ook niet vaak dat er zoveel niet goed ontdooien.

zodra de mestruatie er is mag ik beginnen met de pil, 21 augustus start deca en 28 augustus uitgangsecho!

Geplaatst

Goedzo Annelies, ben zo benieuwd! Nog even gedult hebben!

Chrisje, ja wat jij meegemaakt hebt en wat Rackster nu meemaakt, daar ben ik ook bang voor. En dan wachten we dadelijk een paar maanden, gaan we voor de cryo's en dan ontdooien ze misschien niet... Wat een ellende zou dat zijn, jullie kennen het maar al tegoed! En dan zou ik mijn menstruatie weer af moeten wachten, dan een maand de pil, 3 wkn Deca en dan pas stimuleren, dan zijn we weer 2 mnd verder. Ik heb jullie verhaal net besproken met mijn mannetje, en ik denk omdat we verder niet de ellende van t spuiten hebben, en de kans dat ze niet ontdooien (onze embryo's waren in t algemeen erg slecht, we hadden er 17 en maar 2 cryo's overgehouden) dat mijn mannetje er misschien toch wel voor wilt gaan. Het gaat ook met de dag beter met me, vandaag even naar de winkel en apotheek geweest. Dus ik doe ook mijn best om snel weer mijn oude conditie terug te krijgen. Verder ben ik op snoepverbod, was door de hormonen en overstimulatie 5 kilo aangekomen. Er is in een week alweer een kilo af, nu weer fit worden :)

Lieve meiden, ben blij met jullie luisterend oor, en bah wat weet ik goed hoe jullie je voelen, met wachten, medicijnen, teleurstellingen, pijn, verdriet, korte vreugde enz. Hopelijk voor iedereen uiteindelijk pril babygeluk!

Fijne avond! Liefs

Geplaatst

@monica: nee mijn menstruatie is er nog niet, ik verwacht hem maandag ongveer kan wat eerder of wat later zijn, maar dan mag ik weer beginnen, spannend.

@soentje: bij mijn volgende menstruatie mag ik beginnen met progynova en dan begin augustus terug plaatsing van ons enige cryo dus hoop zo dat de cryo goed ontdooit. Hoeveel cryo's heb je nog?

@rackster: wat erg voor je , veel sterkte.

Geplaatst

@Wendy: oh nee! Wat erg... Gewoon drie niet goed ontdooid.... Volgens mij is dat wel de ergste nachtmerrie. En nu? Heb je binnenkort een gesprek? En moet je nu weer helemaal opnieuw beginnen? Ik zie dat dit al de derde ICSI was... Jeetje wat ongelofelijk k*t... Ik denk aan je en leef met je mee!

@Monica: ik kan me zo goed voorstellen dat je snel doorwil, zeker na het verhaal van Wendy, en van Crisje eerder deze week. Moeilijke beslissing hoor!

@Annelies: trek je het nog een beetje? Steeds spannender nu, toch?

@Crisje: wat fijn dat je toch sneller weer door kunt dan je eerder dacht.... Hoe voel je je nu? Heb je het al een beetje achter je kunnen laten? Overigens: ik ga het lange schema volgen, dus ik denk dat jij niet veel later dan ik de punctie zult hebben! (planning voor mij is nu 22 augustus, de vorige keer duurde het 2 dagen langer dan de planning maar dat was met gonal-f ipv menopur)

@Marielle: ik ga zo hard voor je duimen dat je cryo goed mag ontdooien... dit kan niet zo doorgaan hoor!!

@rest: alles goed met jullie?

Geplaatst

@rackster: wat een kl... Nieuws zeg. Zo verschrikkelijk rot. Stekte meid. Blijf hier vooral je gevoelens en verdriet delen, we weten (helaas) allemaal hoe je je voelt!

@monica: hey meis, dat is goed nieuws zeg! Vooral dat je je wat beter voelt! Fijn dat je mannetje dat ook ziet. Dat geeft hem vast ook meer zelfvertrouwen in de cryo poging! En ook goed dat jullie er samen zo over kunnen praten. Hoe logisch dat ook lijkt, dat is helaas lang niet bij iedereen zo vanzelfsprekend!

@s0entje en beanie: 'toevallig' heb ik ook factor V Leiden, de heterozygote variant van mijn moederskant. Toch opmerkelijk dat er hier al 3 meiden zijn die dit hebben. Mijn oma heeft het ook en heeft zonder problemen of vroeggeboortes en miskramen 4 kinderen gekregen. Mijn moeder daarentegen heeft er 6 jaar over gedaan om zwanger te raken. Ik ben de oudste en kwam 6 weken te vroeg en mijn moeder heeft letterlijk doordziek van de zwangerschap vergiftiging 4 dagen op de IC gelegen. Het was kantje bootd bij haar. Daarom sta ik ook onder extra toezicht mocht ik zwanger raken. Maar toch wel opvallend dat er hier al 3 meiden zijn die het hebben, ik heb het nooit eerder gehoord. Weet jij met jouw achtergron misschien beanie of het een bijzondere afwijking is en hoeveel vrouwen dit hebben?

Geplaatst

Hoi Beanie,

Ik voel me goed hoor maar voel dan weer niets speciaals.. Ja,de spanning stijdt idd enorm!! Goh,ik wou dat ik een teken had dat ik toch een beetje wist hoe het zat.. Maar goed,positief blijven en kop omhoog! :)

Hoe gaat het met jou meidje?

Geplaatst

@annelies, ik hoop echt dat jij hier de positieve groene lijn gaat neerzetten! We hebben zoveel nare verhalen gehad. We beginnen bij jou!

Geplaatst
@annelies, ik hoop echt dat jij hier de positieve groene lijn gaat neerzetten! We hebben zoveel nare verhalen gehad. We beginnen bij jou!

Veerle, da's echt héééééél lief van je meidje! :)) Je bent een schatje! Hoe gaat het met jou meid?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden